Смяна антифриз
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
56 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Смяна антифриз
Зависи и от двигателя, нали се сещаш, че едно е да поддържаш S мотор, друго м40. Аз, както и доста мои приятели си караме с най-обикновен антифриз концентрат 17лв. 4 литра -60, разрежда се естествено. За сега разпаднали се от вътрешна корозия двигатели няма
Айде на моята, нямам кой знае кви км(40-50к), ама служебната по твоята логика,до сега трябваше да ми се разхвърчат буталата. Прекалено много се вживявате с тия антифризи...

Re: Смяна антифриз
абе вие сте ненормални бе
Няма кво да ядете, ще давате сумати пари за уж хубав антифриз за тия изморени коли





Re: Смяна антифриз
Да не изпадаме в полемика може или не да се кара с какво да е.
Отговорът е: може! И с вода от чешмата само може!
И да нагъваш ежедневно мазни баничики и да не изминаваш и 2км пеш дневно - пак може - няма да дадеш фира за 3-4 години, че и за 10-15... Всеки сам избира как да постъпва, и няма кой да отсъди как трябва да се постъпва
Това им е доброто на форумите - споделя се информация, по възможност по-систематизирана, изказват се мнения, споделя се опит, и човекът, който е влязъл във форума с цел да разбере как трябва да прави нещо, има възможност да прецени и да претегли вариантите и да реши за себе си как да действа.
Като стана въпрос за консумативи, какво ще кажете за интервала за смяна на маслото?!
Едно време за минералките средно препоръчителният период (от производителя) беше около 10к. На Е36, нищо, че е полусинтетика, е пак там -10-12к. Това обаче са коли, проектирани спокойно да надхвърлят 500-600к км и доста над 15 години живот. Така има смисъл да се харчат пари (и от производители, и от потребители) за производство за скъпи консумативи, каквото е двигателото масло, и то да се подменя редовно, с цел да се достигне проектният дълъг живот на мотора.
Последните години колите почват да ги правят едва ли не с проектен експлоатационен период 5-6 години, моторите след 200к съвсем не са същите като нови, да не говорим, че надали надживяват щастливо 400к км. То просто няма материал в тях... Същевременно всички възли в колата се проектират все по-икономично и целенасочено да изчерпят ресурса си в рамките на очаквания живот на изделието (автомобила) - при все по-нарастващите темпове на производство и потребление, и смяна на поколенията изделия, е безумие да се пилеят средства за производство на части, които ще надживеят цялото изделие и потенциалния им ресурс (за производството на който са вложени средства) след това ще бъде загубен на боклука.
Затова имам чувството, че се завишават умишлено и препоръчителните периоди за смяна на маслото (примерно). Да оставим настрана колко по-чисти са новите мотори и колко е по-супер-мега-хайтек е маслото им. Просто дори да страда мотора от остаряващото масло (сменяно на 25-40к), ще докрета някак до заветните 150-200к км. След това - колата се бракува (разбирай - отива при източноевропейския бедняк (болшинството тук сме такива по западните стандарти, факт), дето няма пари за нова кола и се радва на "младата" пенсионерка, дето вече всъщност е с единия крак...). И вълкът (производителят) сит, и агнето (клиентът - първият;)) цяло. Занижени разходи за консуматив (масло), екологията е поощрена
Та така, извинявам се за дългия офтопик, нещо музата ми дойде да го напиша. Размисли в насока какво препоръчват производителите за консумативите и защо...
Пак подчертавам - изобщо нямам желание да налагам на когото и да било как и с какво да си поддържа автомобила. За себе си съм направил съответните изводи: не ям банички и се опитвам да спортувам редовно

И да нагъваш ежедневно мазни баничики и да не изминаваш и 2км пеш дневно - пак може - няма да дадеш фира за 3-4 години, че и за 10-15... Всеки сам избира как да постъпва, и няма кой да отсъди как трябва да се постъпва

Това им е доброто на форумите - споделя се информация, по възможност по-систематизирана, изказват се мнения, споделя се опит, и човекът, който е влязъл във форума с цел да разбере как трябва да прави нещо, има възможност да прецени и да претегли вариантите и да реши за себе си как да действа.


Последните години колите почват да ги правят едва ли не с проектен експлоатационен период 5-6 години, моторите след 200к съвсем не са същите като нови, да не говорим, че надали надживяват щастливо 400к км. То просто няма материал в тях... Същевременно всички възли в колата се проектират все по-икономично и целенасочено да изчерпят ресурса си в рамките на очаквания живот на изделието (автомобила) - при все по-нарастващите темпове на производство и потребление, и смяна на поколенията изделия, е безумие да се пилеят средства за производство на части, които ще надживеят цялото изделие и потенциалния им ресурс (за производството на който са вложени средства) след това ще бъде загубен на боклука.
Затова имам чувството, че се завишават умишлено и препоръчителните периоди за смяна на маслото (примерно). Да оставим настрана колко по-чисти са новите мотори и колко е по-супер-мега-хайтек е маслото им. Просто дори да страда мотора от остаряващото масло (сменяно на 25-40к), ще докрета някак до заветните 150-200к км. След това - колата се бракува (разбирай - отива при източноевропейския бедняк (болшинството тук сме такива по западните стандарти, факт), дето няма пари за нова кола и се радва на "младата" пенсионерка, дето вече всъщност е с единия крак...). И вълкът (производителят) сит, и агнето (клиентът - първият;)) цяло. Занижени разходи за консуматив (масло), екологията е поощрена

Та така, извинявам се за дългия офтопик, нещо музата ми дойде да го напиша. Размисли в насока какво препоръчват производителите за консумативите и защо...
Пак подчертавам - изобщо нямам желание да налагам на когото и да било как и с какво да си поддържа автомобила. За себе си съм направил съответните изводи: не ям банички и се опитвам да спортувам редовно

- bmw318is4
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 18.08.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12
Re: Смяна антифриз
Четох и четох и не съм на 100 процента сигурен какво да правя сам , колата си я взех скоро а пък съм я карал много малко(550 км за 4 дни) защото не съм в бг и погледнах тук там течностите , цвета на антифриза е буквално лайнян , като тъмно зелено или кафяво като цяло хич не беше бистро вътре в казана , след една седмица се пребирам ще я карам на сервиз за смяна на филтри масла , дайте съвет от кой тип антифриз да взема , прочетох че ако е различен новия тип антифриз може да се пресече , ще кажа на момчетата да промият все пак...

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Смяна антифриз
Чшшшш,не се карайте бре,тва е просто един антифриз
Всеки си носи глава на раменете и сам може да прецени как да постъпи със собствената си кола. Чете,отсява си инфо,анализира си положението и постъпва както реши ,че е добре за него.
Аз например М42-ката го карах с лонглайф антифриз до момента в който не текна радиатора преди година. Свалих го ,опитах се да го ремонтирам ,затворих го и си остана едно леко сълзене,което ми коства доливане от близо литър на месец и нещо. 400лв за читав радиатор няма да дам на тоя етап и от тогава си карам с евтин антифриз от метро,кауфланд или женския пазар
и си доливам като пич.Нямам никакви притеснения нито за главата ,нито за радиатора на парното (нали щото големия е взел дал вече като се има предвид ,че е 15 годишен). Та когато си оправя генерлно проблема с течовете,зареждам отново "червен" антифриз и спирам да разсъджавам върху каквото и да било по тоя казус,поне до следващия теч
Не се филмирайте чак толкова с тия антифризи

Аз например М42-ката го карах с лонглайф антифриз до момента в който не текна радиатора преди година. Свалих го ,опитах се да го ремонтирам ,затворих го и си остана едно леко сълзене,което ми коства доливане от близо литър на месец и нещо. 400лв за читав радиатор няма да дам на тоя етап и от тогава си карам с евтин антифриз от метро,кауфланд или женския пазар


Не се филмирайте чак толкова с тия антифризи


Re: Смяна антифриз
plradev написа:Чшшшш,не се карайте бре,тва е просто един антифризВсеки си носи глава на раменете и сам може да прецени как да постъпи със собствената си кола. Чете,отсява си инфо,анализира си положението и постъпва както реши ,че е добре за него.
Аз например М42-ката го карах с лонглайф антифриз до момента в който не текна радиатора преди година. Свалих го ,опитах се да го ремонтирам ,затворих го и си остана едно леко сълзене,което ми коства доливане от близо литър на месец и нещо. 400лв за читав радиатор няма да дам на тоя етап и от тогава си карам с евтин антифриз от метро,кауфланд или женския пазари си доливам като пич.Нямам никакви притеснения нито за главата ,нито за радиатора на парното (нали щото големия е взел дал вече като се има предвид ,че е 15 годишен). Та когато си оправя генерлно проблема с течовете,зареждам отново "червен" антифриз и спирам да разсъджавам върху каквото и да било по тоя казус,поне до следващия теч
![]()
Не се филмирайте чак толкова с тия антифризи


Re: Смяна антифриз
Dpy написа:Все повече "патрони" и журналисти из тоя форум
Туй ще да е проблемът на тоя форум, да знаеш!


- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Смяна антифриз
Аз съм чувал, че ако караш с вода може да протечат някои уплатнения. В такъв случай промивката само с вода не е ли вредна? Или няма нищо вярно това за течовете?
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Смяна антифриз
Jim Beam написа:Аз съм чувал, че ако караш с вода може да протечат някои уплатнения. В такъв случай промивката само с вода не е ли вредна? Или няма нищо вярно това за течовете?
Обратното явление е по-вероятно. Ако си карал само с вода и в един момент налееш антифриз,да текне системата.

- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Смяна антифриз
А от къде да източа старя антифриз, смисъл каде е тапичката от където изтича? е36 м42б18


Re: Смяна антифриз
Под разширителното казанче, ще видиш един пластмасов голям винт, в повечето случаи е син.
- ////Alpine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 3.03.2006
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio
Re: Смяна антифриз
вече е сауна при мен за 3 мин. препоръчвам на всеки който не го е правил или има проблеми с топлото да изпразва старата чернилка... 3л. концентрат на 4л. вода кой знае като долея сигурно ще се стопят стелките
- Jim Beam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: конджул
Re: Смяна антифриз
////Alpine написа:вече е сауна при мен за 3 мин. препоръчвам на всеки който не го е правил или има проблеми с топлото да изпразва старата чернилка... 3л. концентрат на 4л. вода кой знае като долея сигурно ще се стопят стелките
Я кажи какъв антифриз ползва?
- ////Alpine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 3.03.2006
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio
56 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани