Exhaust

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 18 Апр 2006, 18:33

vld :arrow: не съм правил още гърнета, не ми се е налагало, щото мойте са сменени скоро преди да взема колата (още са "сребристи"). Затова не мога да ти отговоря на въпроса за Крафт, просто ми бяха препоръчани. Аз обаче трябва да ида някъде (най -вероятно при тях) да ми прегледат ауспуховата система, защото като вкарам колата над 2100 - 2200 оборота и се чува едно свиркане, което ми се струва, че е от ауспуха. Не знам дали е възможно на 324тд да са монтирали гърнета от 320 или 325. Нали все пак и те са шестаци двигатели, но не са с турбо и може тръбите им да са с по-малък диаметър и оттук да идва "свиренето".
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 18 Апр 2006, 18:42

http://www.kraft-bg.com/ е сайта... там има телефони обади се и питай ще ти дадат информация... но мисля че тръбите нямат разлика.. та дори на бензиновите двигатели да са по големи :roll:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 18 Апр 2006, 21:19

Диляне за колко пари си взе задното гърне на WALKER?
Изображение
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 19 Апр 2006, 9:15

В крафт ми обясниха че на Е30 320,325,324тд няма разлика в гърнетата и тръбите всичко било еднакво.
А относно свиренето това е от турбината един такъв специфичен звук.
Не говоря за свистенето което се чува по принцип от турбото по нкое време и просвирва малко по яко и точно тогава изтегля яко колата,това и при мен го има не му се плаши.Самоче при мен трудно се чува че ми е много шумна колата,нестига че имам дупки по гърнетата ми и семки си чопли май тря да се правят разпръсквачите :mhihi:
Иначе върви на гюронтия яко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 19 Апр 2006, 9:31

vld написа:В крафт ми обясниха че на Е30 320,325,324тд няма разлика в гърнетата и тръбите всичко било еднакво.
А относно свиренето това е от турбината един такъв специфичен звук.
Не говоря за свистенето което се чува по принцип от турбото по нкое време и просвирва малко по яко и точно тогава изтегля яко колата,това и при мен го има не му се плаши.Самоче при мен трудно се чува че ми е много шумна колата,нестига че имам дупки по гърнетата ми и семки си чопли май тря да се правят разпръсквачите :mhihi:
Иначе върви на гюронтия яко.


vld :arrow: Обясни, моля те, какво значи да си чопли семки, какъв е звука? Щото и аз имам съмнение, че някоя от дюзите ми "плюе" а не разпръсква добре, щото на празен ход се чува едно тихичко "бумтене", казаха ми че някоя от дюзите ми плюе. Та бях решил като ми остане време, да взема една дюза и да започна да сменям, за да видя коя точно плюе. Ти как ще си правиш разпръсквачите? А относно ауспуха, не знам защо Крафт са ти отговорили така, според мен на турбиран двигател трябва да са по-широки тръбите, но това е въпрос на изчисления.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 19 Апр 2006, 10:01

А какво значение има малбда сондата когато колата има катализатор
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 19 Апр 2006, 12:18

Чопли семки демек все едно и чукат клапаните не че и те не се чуват ама дюзите се чуват повече.Ръспръсквачите няма как да ги правя сам защото за целта трябва стенд сваля се дюзата и се сменя самия разпръсквач и нещо се настройва,но не знам как се прави по обясними причини. Ако не ти притриса като е студена не я пипай и сипвай само хубава нафта.
Мойта от както се стопли и не ми е притрисала сутрин но зимата го правеше и при изтрисането малко сив пушек = разпръсквач = някоя дюза пикае ;)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 19 Апр 2006, 12:21

BAYRON написа:А какво значение има малбда сондата когато колата има катализатор


Ами ламда сондата следи изгорелите газове за бедна или богата смес и подава инфо на компа какво гориво да подгоъвя.А катализатора е за съвсем друго нещо той служи за прочистване на газовете и намалява по този начин вредните емисии на колата.
Та двте неща са независими едно от друго такаче предполагам ти е станало ясно 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 19 Апр 2006, 13:56

не са независими. ламбда сондата е необходима на катализатора за да работи както трябва... :idea:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 19 Апр 2006, 16:03

[steeN] написа:не са независими. ламбда сондата е необходима на катализатора за да работи както трябва... :idea:


Тва би ли го обяснил по подробно, че не съм мноо в час с катализаторите ?
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 19 Апр 2006, 16:21

накратко... на катализатора му е необходимо известно количество кислород в изгорелите газове за да извършва окисление на въглеродния оксид и въглеводородите останали в изгорелите газове. този кислород се набавя с помощта на ламбда сондата, с която ЕКУ-то следи изгорелите газове и променя сместа според показанията и. междо другото напоследък вече има и други методи за набавяне на кислород за катализатора, така че колата да може да работи при идеално съотношение постоянно...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 19 Апр 2006, 20:03

Значи Steen точно с това изказване не съм съгласен.
Ламбдата следи и коригира сместа за да се получи малък излишък от гориво в изгорелите газове(по-богата смес) ,а самото окисляване става в катализатора(той произвежда кислорода) за да станат по-безвредни газовете.В българската книга за Е30 това е написано,като освен това пише че Е30 с катализатор има 5% по-голям разход от Е30 без катализатор.
Всичко това е написано в българската книга за Е30 на стр.142.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 19 Апр 2006, 21:46

There is an oxygen sensor mounted upstream of the catalytic converter, meaning it is closer to the engine than the converter is. This sensor tells the engine computer how much oxygen is in the exhaust. The engine computer can increase or decrease the amount of oxygen in the exhaust by adjusting the air-to-fuel ratio. This control scheme allows the engine computer to make sure that the engine is running at close to the stoichiometric point, and also to make sure that there is enough oxygen in the exhaust to allow the oxidization catalyst to burn the unburned hydrocarbons and CO.
Цитат оттук.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 19 Апр 2006, 22:03

окисление = горене.

C0 + 02-> C02 който е безвреден
HC... + 02-> H20 + C02 което също е безвредно
NОx - тука е обратната операция на окислението(редукция) -> N2 + 02

формулите на изуст, може и да бъркам ... а защо харчи -> като ми остане време имам една картинка, която ще спести много думи :)
Последна промяна steeN на 19 Апр 2006, 22:09, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 19 Апр 2006, 22:07

2NO => N2 + O2 or 2NO2 => N2 + 2O2
2CO + O2 => 2CO2
Пак цитат от там :uups: .
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook