Датчик

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Датчик

Мнение от b2 » 18 Апр 2006, 11:26

Още един сложен въпрос:

Изображение

Изображение

Изображение

За какво служи този дачик и заводски има ли го моя мотор М20B20 с L-Jetronic?

засега немога да му видя номера. Тва май е някъв датчик за положението на коляновия вал във връзка със запалването, но ако е така не трябва ли шаибата с/у която е насочен да е на зъби или поне да има някви дупки които да генерират сигнала?

Жиците му отиват единствено и само в диагностичната букса (там дето примерно се занулява oil service-а), т.е. колата работи на 100% и без него :lol:

Чудя се фабрично ли всички кошници като мойта го имат или е наследено от смяна на части от по-нова кола, щото рядко ще видите по-голяма сбирщина от мойта кола сигурно има от 20различни коли и модели части в нея :lol:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 18 Апр 2006, 11:49

Не съм сигурен ама това май е датчика за оборотомера. ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 18 Апр 2006, 12:00

Това е за центровка на запалването, ако имаш делко и карбуратор. Предполагам са решили да не правят нова шайба за инжекцията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 18 Апр 2006, 12:03

Radichev написа:Това е за центровка на запалването, ако имаш делко и карбуратор. Предполагам са решили да не правят нова шайба за инжекцията.


Аз съм с делко и инжекция.

Ще обясниш ли по-подробно какво имаш предвид че не те разбрах
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 18 Апр 2006, 12:03

Аз съм с пълен електронен инжекцион и пак го имам тоя датчик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 18 Апр 2006, 12:05

Lacho_ написа:Аз съм с пълен електронен инжекцион и пак го имам тоя датчик.


А при тебе така ли изглежда шайбата с/у която е насочен? - Гладка
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Мнение от Radichev » 18 Апр 2006, 12:48

О, съжалявам, но май съм те подвел, ти говориш за тоя дат4ика под радиатора, а той не знам за какво е, сигурно е нещо за радятора, но тук ве4е гадая :)
п.с. може да е за изто4ване на радятора

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 18 Апр 2006, 12:50

b2, такъв датчик при L-Jetronic няма. Информацията за оборотите на двигателя, момента на подаване на
искра и гориво се подава от "делко"-то. Този датчик го има при Мотрониците, та може да е харизал
при един от многобройните "суап"- ове при теб. :mhihi:
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 18 Апр 2006, 13:25

Radichev написа:О, съжалявам, но май съм те подвел, ти говориш за тоя дат4ика под радиатора, а той не знам за какво е, сигурно е нещо за радятора, но тук ве4е гадая :)
п.с. може да е за изто4ване на радятора


не бе, човек точно за този си говоря:

Изображение



lowdriver написа:b2, такъв датчик при L-Jetronic няма. Информацията за оборотите на двигателя, момента на подаване на
искра и гориво се подава от "делко"-то. Този датчик го има при Мотрониците, та може да е харизал
при един от многобройните "суап"- ове при теб.



:yes: Мда и аз така мисля, но интересното е, че ако беше просто така "харизал" щеше да е с висящ куплунг, а аз го гледах и доста прилежно жиците му отиват на 3 пина на диагностичната букса (а тя при мотроника също е различна нали така?), просто се съмнявам, че някой афтърмаркет ще си поиграе да ги закара тези жици дотам, като те просто не му трябват. Едно е сигурно - той в момента при мен не играе. Но ми се струва, че може би заводски е оставен като отидеш на няква диагностика да го ползват или незнам и аз..

Мен ми е по-важно и интересно на къв принцип работи и как се задейства - "датчик на хол" ли е "индуктивен" ли е къв е? Дупки ли има на тая шайба или с някви магнити работи и т.н.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 18 Апр 2006, 14:08

Този датчик е единствено и само за диагностика във фирмен сервиз.Има го на М20Бхх даже и на Е21.Поставен е там още заводски.Ако ти пречи може спокойно да го махнеш.
Датчика е индуктивен и трябва да следи един отвор в шайбата(това е така наречения от Мегаскуиртърите VR(variable reluctance) сензор)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 18 Апр 2006, 14:25

valentino написа:Този датчик е единствено и само за диагностика във фирмен сервиз.Има го на М20Бхх даже и на Е21.Поставен е там още заводски.Ако ти пречи може спокойно да го махнеш.
Датчика е индуктивен и трябва да следи един отвор в шайбата(това е така наречения от Мегаскуиртърите VR(variable reluctance) сензор)


Ахааааа това е верният отговор! Ти си човека! Благодаря ти! :yes:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 18 Апр 2006, 17:31

b2 написа:
valentino написа:Този датчик е единствено и само за диагностика във фирмен сервиз.Има го на М20Бхх даже и на Е21.Поставен е там още заводски.Ако ти пречи може спокойно да го махнеш.
Датчика е индуктивен и трябва да следи един отвор в шайбата(това е така наречения от Мегаскуиртърите VR(variable reluctance) сензор)


Ахааааа това е верният отговор! Ти си човека! Благодаря ти! :yes:

добре де ама на тебе нали е гладка шайбата?? или има един отвор някаде?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 18 Апр 2006, 17:36

загледай се на 2рата снимка сякаш се вижда една дупчица малко в ляво от самия датчик. Не е при мен колата да отида да видя, но сигурно има, щом си е така заводско..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 18 Апр 2006, 21:05

Понеже карах 9 години Е21 323(в момента е във BESSNIA) и съм го разглабял многократно и знам,че е със същия маховик отпред.На самия маховик има отвор(сигурен съм 1000%)-явно по него и сигнала от този датчик са проверявали центровката а може би и оборотите в фирмен сервиз.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 19 Апр 2006, 11:58

Поразрових се малко и ....;)
Service connection.
From about 1983, most BMW vehicles are equipped with a service connection. The service connection
contains 15 pins and operates independently of the injection ECU on 'LE' models. A BMW or Bosch service
tool can be attached to the service connection for functions like checking the ignition timing or resetting the
service lights.
In addition, 6 cylinder engines are equipped with a TDC position sensor. The TDC position sensor is provided
for information purposes, and has absolutely no effect on engine operation. When the service tool is
connected to the service connector, the TDC position sensor allows timing data to be measured.
Изображение
Driver's Racing Team

Следваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook