Carsoft 6.5 -DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от Se7ven » 03 Яну 2011, 23:01

metodi80 написа:
izzzo написа::?: коя е тая руска версия на карсофта? Линкче нещо :?:


http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1487314
Se7ven написа:Браво на колегата за ентусиазма :clap: радвам се че има и такива теми, в които е вложен труд и ум :bchug:.
До колегата автор: Между другото може да се ползва ИНПА-та и ДИС-а с този интерфейс, с леко преправяне :!: Няма нужда да се мъчиш с нов интерфейс.
Когато ми остане малко време ще постна малко имфо как става това, ще ше да ви пратя линкове но е от един затворен форум и няма да може да ги прочетете без регистрация, така че ще ги изкопирам в темата.
Браво още веднъж.


Супер ! Ще очаквам инфото .. :bchug:


Търсих в един руски форум ама нещо неможах да е намеря въпросната тема, но попаднах на подобна в "How to use CarSoft cable with INPA and DIS"
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1312104
Виж дали ще ти свърши работа или да търся руската пак.
Наблегни да подкараш ДИС-а, за по-старите машини Е36, Е34 за диагностика ДИС е екстра, ИНПА-та не върви добре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от metodi80 » 03 Яну 2011, 23:21

Se7ven написа:
metodi80 написа:
izzzo написа::?: коя е тая руска версия на карсофта? Линкче нещо :?:


http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1487314
Se7ven написа:Браво на колегата за ентусиазма :clap: радвам се че има и такива теми, в които е вложен труд и ум :bchug:.
До колегата автор: Между другото може да се ползва ИНПА-та и ДИС-а с този интерфейс, с леко преправяне :!: Няма нужда да се мъчиш с нов интерфейс.
Когато ми остане малко време ще постна малко имфо как става това, ще ше да ви пратя линкове но е от един затворен форум и няма да може да ги прочетете без регистрация, така че ще ги изкопирам в темата.
Браво още веднъж.


Супер ! Ще очаквам инфото .. :bchug:


Търсих в един руски форум ама нещо неможах да е намеря въпросната тема, но попаднах на подобна в "How to use CarSoft cable with INPA and DIS"
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1312104
Виж дали ще ти свърши работа или да търся руската пак.
Наблегни да подкараш ДИС-а, за по-старите машини Е36, Е34 за диагностика ДИС е екстра, ИНПА-та не върви добре.


Ще го пробвам това и ще видя как работи ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от cls6666 » 05 Окт 2011, 18:58

Колега как се развиват нещата ...карсофта работи ли вече с инпа ,интересува ме предимно М43
ще сглобя интерфейс ама с препрограмирането ще ударя на камък,мога ли да ти го пратя ако не се справя
поздрави
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от mitrax » 06 Окт 2011, 16:11

мен ме интересува с интерфейс КарСофт , GT1 подкарал ли е някой , и чете ли старите таратайки , от тоя скриншот се вижда че е36 започва с м43 , няма м50 , м40, м42
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от Zubcho » 06 Окт 2011, 17:14

Много интересна тема се е получила. Мен силно ме вълнува един такъв кабел и платка какво излиза като пари. Искам да следя живи данни на тдс-а. Моля на ЛС отговор. :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от jdl » 06 Окт 2011, 18:00

С карсофтски интерфейс с гимнастика се пуска INPA, даже и ДИС, но не може да се четат модулите, които искат L линия, т.е. примерно ЕКУ-то на М42 не е видимо ;)
Т.е. карсофтският интерфейс върши същата работа, само че по-тегаво, както обикновения евтин OBD адаптер. Самият карсофт е една степен над абсолютно безполезното, т.е. ако нямаш нищо друго по ръка, може да пробваш с него, без обаче гаранция, че резултатът ще е достоверен на 100% :lol:

За старите модели си трябва ADS контролер, който в ebay върви около 120лв с доставката.

Например:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/260858091658?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3cbc5a988a#ht_3384wt_934

А, да, още нещо важно - за да се ползва ADS интерфейса, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО COM порт, и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е на дъното - т.е. да отговаря на адрес $3F8 !!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от cls6666 » 06 Окт 2011, 18:58

Чета из руските форуми за карсофт и адс работят и с PCMCIA CardBus адаптер пълноценно ,така и мисля да опитам
въпреки че намирам схеми на адс интерфейса,ще опитам с тази на автора целта ми е да свържа 1,8 М43 мотора(09.95год)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от jdl » 06 Окт 2011, 19:57

Би ли споделил къде си намерил такава информация, защото и аз доста четох доскоро из форумите на братушките, и навсякъде намерих точно противоположната информация относно АДС-а.

Карсофтът (версия 6.1) бачка даже и през USB-COM, и даже през обикновен OBD адаптер, като VAGCOM-ския, и си хваща доста от старите неща (в частност DME 1.7 - M42), но си е принципно куц и сакат софтуер.
ПОПРАВКА, тук съм излъгал - не хваща без реален COM ЕКУ-то на М42!

Ето една от най-обемните теми, които съм гледал, засягаща INPA през ADS, и опитите (на 100% безуспешни) да се подкара ADS-а през нещо различно от вграден ком на $3F8.

http://www.e36club.ru/forum/showthread.php?t=184424

Проблемът е, че ads.dll, която осъществява комуникацията през интерфейса със съответните модули на колата, търси COM порта не чрез Windows API функциите, а директно на I/O адрес $3F8 (старият DOS начин ;) ), затова и PCMCIA адаптерите не важат - при тях Address Range-а на порта няма нищо общо. При USB-COM нещата се сговнясват още повече заради проблемите с точния тайминг... Пробвал съм с PCMCIA карта, същата като тази от един наш сайт за автодиагностика - ами по-новите модули, които са само на К-линия, си бачкат през посочения ADS интерфейс, обаче по-старите ги вижда колкото през крив макарон :no:

Единственото намерено решение е на някакъв май беше англичанин, който е пренаписал ads.dll, но така че да работи с негов собствен модифициран ADS интерфейс, който си струва съответните пари, естествено. Човекът си търси пазарна ниша и начин да си вади хляба със знанията си, нищо лошо няма в това!

Не ми се гледа за М43 1.8 мотора с кое DME беше, но ако е по-ново от Bosch DME 1.7, ще се чете с всичко, включително и с най-най евтин USB OBD интерфейс, няма нужда от карсофтския адаптер.
Обаче апетитът идва с яденето ;) ...
Преди месец ретрофитвахме един голям борд на купе М44 96-та, всичко друго по колата се виждаше и пипаше с обикновения OBD интерфейс, но самия борд, понеже беше дошъл от донор шестак '92, се видя и кодира в ДИС само през ADS-а, закачен на реалния ком :)
Последна промяна jdl на 07 Окт 2011, 9:06, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от cls6666 » 06 Окт 2011, 20:42

точно в този форум из някъде из многото мнения даже KILL17 твърдеше че работи и с такъв адаптер (не с виртуален компорт)
за м43 става дума а мен основно това ме инересува за по старите е още по трудно,в момента се опитвам да изкопая схемата на ADS от там но много от файловете не съществуват вече
1,8 m43 не тръгна с моя кабел от склада в състоянието в което го ползвам на е39
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от jdl » 06 Окт 2011, 22:03

Не си спомням вече, и не ми се чете пак, но май до последно не беше споделил Kill17 дали хваща М42, когато е закачен на PCMCIA, или само по-новите ECU-та. Може и да греша, отдавна го четох :)

Иначе имам файловете запазени, ако ги няма в темата, мога да ти ги пратя или да ги кача някъде.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от mitrax » 07 Окт 2011, 8:25

това с PCMСIя е "а дано , ама на дали" :mhihi: преди време така беше и с UNISCAN 1.83 - зор да се подкара на лаптоп с 1 сом и за втори инфра ред-а ... ама така и не стана номера , въпреки че се намират лаптопи с 1 цом и на втори цом - инфра ред със точните адреси.
Аз старите ми таратайки си ги чета с унискана и настолно РС все още ... а много ми се иска да знам какво може повече ADS-a и GT1 на м42 ??? в унискана има грешки , живи данни , проба на изпълнителните механизми (дюзи , мотор празен ход , реле клима , клапан бенз.пари .. ) и чистене на грешки. GT1 какво е повече , че се замислям за един ADS ?
:OT:
ето унискан с ком от м50 без ванос , не съм активирал всички живи данни , защото ги нямаше на момента , но цял екран параметри могат да се гледат
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от cls6666 » 07 Окт 2011, 8:48

това е краен вариант.... имам и настолен комп ако не тръгне с адаптер,все пак това е последната версия на карсофт
:OT: колегата по горе е закачал M43 с обикновен кабел(kkl) ако може да сподели повече -нещо преправя ли се?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от jdl » 07 Окт 2011, 8:55

На М42 INPA/DIS виждат кажи-речи същото - живите данни не са безкрайно богати, но все пак доста полезни - температура възхуд, антифриз, реални и очаквани данни от дебитомера, напрежение ТПС, ъгъл на запалването, обороти, напрежение на ламбдата + 2-3 адаптационни величини, дължина на инжекцията, десетина "бинарни" стойности, от сорта дали в момента е в idle или не, и прочие... Гарантирано съм пропуснал нещо... Но са по-постни живите данни, сравнени с на едно М44 примерно ;) И се опресняват по-бавно. Но вършат много добра работа, при нужда :)
Активиране на механизмите го има.
Сладостта е, че с DIS-а може да пипаш повече, освен чистото четене на данни и тестовите активации. Напр. синхронизацията DME-EWS работи през ADS. ;)
ADS-ът дава достъп и до други древни модули, които искат L линията, дотук съм се сблъскал с един стар борд, дето клекна само пред ADS-а :)

А относно карсофтският адаптер - поне доколкото гледах преди време схемата, представлява стандартен K-L адаптер, с елементарен "донгъл" за антипиратска защита на софтуера, и самият софтуер си управлява "правилно" комуникацията през K-L интерфейса, така че да вижда старите модули. Нещо аналогично на "пренаписания" ads.dll за INPA, който споменах по-горе.
Карсофт-ът (6.5), който иска неговия си адаптер, не вижда без реален ком М42, пробвах и с PCMCIA, и през USB-COM!
Хакнатият Карсофт 6.1, който не търси "донгъла" в K-L адаптера, пак иска реален COM, за да види DME 1.7 на М42, по-горе в темата съм дал погрешно инфо, поправям се! :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1327
Регистриран на: 14.03.2009
Местоположение: Бургас[Сливен]
Пол: Мъж
Кара: Е39 525 tds '97
Мечтае да кара: CL65 AMG
Детайли за колата: дизел

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от cls6666 » 07 Окт 2011, 12:14

Сега дали съм рабрал правилно с обикновен KKL кабел с компорт(не юсб) на машина с реален компорт може да се чете M42 (eвентуално М43 с 1.72 dme)
сгреших ли някъде ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Carsoft 6.5 -DIY

Мнение от jdl » 07 Окт 2011, 13:24

С CarSoft 6.1 - да. Кабелът, който съм пробвал, е самоделка, К-L само, но функционално е аналогичен на KKL кабелите. Също така работи и с ADS контролера, когато е в режим само OBD.
С CarSoft 6.1 (хакнатият) се чете (грешки и чистене, няма живи данни) DME 1.7.2.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook