Carsoft 6.5 -DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Carsoft 6.5 -DIY
metodi80 написа:izzzo написа::?: коя е тая руска версия на карсофта? Линкче нещо
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1487314Se7ven написа:Браво на колегата за ентусиазмарадвам се че има и такива теми, в които е вложен труд и ум
.
До колегата автор: Между другото може да се ползва ИНПА-та и ДИС-а с този интерфейс, с леко преправянеНяма нужда да се мъчиш с нов интерфейс.
Когато ми остане малко време ще постна малко имфо как става това, ще ше да ви пратя линкове но е от един затворен форум и няма да може да ги прочетете без регистрация, така че ще ги изкопирам в темата.
Браво още веднъж.
Супер ! Ще очаквам инфото ..
Търсих в един руски форум ама нещо неможах да е намеря въпросната тема, но попаднах на подобна в "How to use CarSoft cable with INPA and DIS"
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1312104
Виж дали ще ти свърши работа или да търся руската пак.
Наблегни да подкараш ДИС-а, за по-старите машини Е36, Е34 за диагностика ДИС е екстра, ИНПА-та не върви добре.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Se7ven написа:metodi80 написа:izzzo написа::?: коя е тая руска версия на карсофта? Линкче нещо
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=1487314Se7ven написа:Браво на колегата за ентусиазмарадвам се че има и такива теми, в които е вложен труд и ум
.
До колегата автор: Между другото може да се ползва ИНПА-та и ДИС-а с този интерфейс, с леко преправянеНяма нужда да се мъчиш с нов интерфейс.
Когато ми остане малко време ще постна малко имфо как става това, ще ше да ви пратя линкове но е от един затворен форум и няма да може да ги прочетете без регистрация, така че ще ги изкопирам в темата.
Браво още веднъж.
Супер ! Ще очаквам инфото ..
Търсих в един руски форум ама нещо неможах да е намеря въпросната тема, но попаднах на подобна в "How to use CarSoft cable with INPA and DIS"
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1312104
Виж дали ще ти свърши работа или да търся руската пак.
Наблегни да подкараш ДИС-а, за по-старите машини Е36, Е34 за диагностика ДИС е екстра, ИНПА-та не върви добре.
Ще го пробвам това и ще видя как работи ...
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Колега как се развиват нещата ...карсофта работи ли вече с инпа ,интересува ме предимно М43
ще сглобя интерфейс ама с препрограмирането ще ударя на камък,мога ли да ти го пратя ако не се справя
поздрави
ще сглобя интерфейс ама с препрограмирането ще ударя на камък,мога ли да ти го пратя ако не се справя
поздрави
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Carsoft 6.5 -DIY
мен ме интересува с интерфейс КарСофт , GT1 подкарал ли е някой , и чете ли старите таратайки , от тоя скриншот се вижда че е36 започва с м43 , няма м50 , м40, м42



- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Много интересна тема се е получила. Мен силно ме вълнува един такъв кабел и платка какво излиза като пари. Искам да следя живи данни на тдс-а. Моля на ЛС отговор. 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: Carsoft 6.5 -DIY
С карсофтски интерфейс с гимнастика се пуска INPA, даже и ДИС, но не може да се четат модулите, които искат L линия, т.е. примерно ЕКУ-то на М42 не е видимо
Т.е. карсофтският интерфейс върши същата работа, само че по-тегаво, както обикновения евтин OBD адаптер. Самият карсофт е една степен над абсолютно безполезното, т.е. ако нямаш нищо друго по ръка, може да пробваш с него, без обаче гаранция, че резултатът ще е достоверен на 100%
За старите модели си трябва ADS контролер, който в ebay върви около 120лв с доставката.
Например:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/260858091658?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3cbc5a988a#ht_3384wt_934
А, да, още нещо важно - за да се ползва ADS интерфейса, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО COM порт, и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е на дъното - т.е. да отговаря на адрес $3F8 !!

Т.е. карсофтският интерфейс върши същата работа, само че по-тегаво, както обикновения евтин OBD адаптер. Самият карсофт е една степен над абсолютно безполезното, т.е. ако нямаш нищо друго по ръка, може да пробваш с него, без обаче гаранция, че резултатът ще е достоверен на 100%

За старите модели си трябва ADS контролер, който в ebay върви около 120лв с доставката.
Например:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/260858091658?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3cbc5a988a#ht_3384wt_934
А, да, още нещо важно - за да се ползва ADS интерфейса, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО COM порт, и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е на дъното - т.е. да отговаря на адрес $3F8 !!
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Чета из руските форуми за карсофт и адс работят и с PCMCIA CardBus адаптер пълноценно ,така и мисля да опитам
въпреки че намирам схеми на адс интерфейса,ще опитам с тази на автора целта ми е да свържа 1,8 М43 мотора(09.95год)
въпреки че намирам схеми на адс интерфейса,ще опитам с тази на автора целта ми е да свържа 1,8 М43 мотора(09.95год)
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Би ли споделил къде си намерил такава информация, защото и аз доста четох доскоро из форумите на братушките, и навсякъде намерих точно противоположната информация относно АДС-а.
Ето една от най-обемните теми, които съм гледал, засягаща INPA през ADS, и опитите (на 100% безуспешни) да се подкара ADS-а през нещо различно от вграден ком на $3F8.
http://www.e36club.ru/forum/showthread.php?t=184424
Проблемът е, че ads.dll, която осъществява комуникацията през интерфейса със съответните модули на колата, търси COM порта не чрез Windows API функциите, а директно на I/O адрес $3F8 (старият DOS начин
), затова и PCMCIA адаптерите не важат - при тях Address Range-а на порта няма нищо общо. При USB-COM нещата се сговнясват още повече заради проблемите с точния тайминг... Пробвал съм с PCMCIA карта, същата като тази от един наш сайт за автодиагностика - ами по-новите модули, които са само на К-линия, си бачкат през посочения ADS интерфейс, обаче по-старите ги вижда колкото през крив макарон
Единственото намерено решение е на някакъв май беше англичанин, който е пренаписал ads.dll, но така че да работи с негов собствен модифициран ADS интерфейс, който си струва съответните пари, естествено. Човекът си търси пазарна ниша и начин да си вади хляба със знанията си, нищо лошо няма в това!
Не ми се гледа за М43 1.8 мотора с кое DME беше, но ако е по-ново от Bosch DME 1.7, ще се чете с всичко, включително и с най-най евтин USB OBD интерфейс, няма нужда от карсофтския адаптер.
Обаче апетитът идва с яденето
...
Преди месец ретрофитвахме един голям борд на купе М44 96-та, всичко друго по колата се виждаше и пипаше с обикновения OBD интерфейс, но самия борд, понеже беше дошъл от донор шестак '92, се видя и кодира в ДИС само през ADS-а, закачен на реалния ком
ПОПРАВКА, тук съм излъгал - не хваща без реален COM ЕКУ-то на М42!Карсофтът (версия 6.1) бачка даже и през USB-COM, и даже през обикновен OBD адаптер, като VAGCOM-ския, и си хваща доста от старите неща (в частност DME 1.7 - M42), но си е принципно куц и сакат софтуер.
Ето една от най-обемните теми, които съм гледал, засягаща INPA през ADS, и опитите (на 100% безуспешни) да се подкара ADS-а през нещо различно от вграден ком на $3F8.
http://www.e36club.ru/forum/showthread.php?t=184424
Проблемът е, че ads.dll, която осъществява комуникацията през интерфейса със съответните модули на колата, търси COM порта не чрез Windows API функциите, а директно на I/O адрес $3F8 (старият DOS начин


Единственото намерено решение е на някакъв май беше англичанин, който е пренаписал ads.dll, но така че да работи с негов собствен модифициран ADS интерфейс, който си струва съответните пари, естествено. Човекът си търси пазарна ниша и начин да си вади хляба със знанията си, нищо лошо няма в това!
Не ми се гледа за М43 1.8 мотора с кое DME беше, но ако е по-ново от Bosch DME 1.7, ще се чете с всичко, включително и с най-най евтин USB OBD интерфейс, няма нужда от карсофтския адаптер.
Обаче апетитът идва с яденето

Преди месец ретрофитвахме един голям борд на купе М44 96-та, всичко друго по колата се виждаше и пипаше с обикновения OBD интерфейс, но самия борд, понеже беше дошъл от донор шестак '92, се видя и кодира в ДИС само през ADS-а, закачен на реалния ком

Последна промяна jdl на 07 Окт 2011, 9:06, променена общо 1 път
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Carsoft 6.5 -DIY
точно в този форум из някъде из многото мнения даже KILL17 твърдеше че работи и с такъв адаптер (не с виртуален компорт)
за м43 става дума а мен основно това ме инересува за по старите е още по трудно,в момента се опитвам да изкопая схемата на ADS от там но много от файловете не съществуват вече
1,8 m43 не тръгна с моя кабел от склада в състоянието в което го ползвам на е39
за м43 става дума а мен основно това ме инересува за по старите е още по трудно,в момента се опитвам да изкопая схемата на ADS от там но много от файловете не съществуват вече
1,8 m43 не тръгна с моя кабел от склада в състоянието в което го ползвам на е39
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Не си спомням вече, и не ми се чете пак, но май до последно не беше споделил Kill17 дали хваща М42, когато е закачен на PCMCIA, или само по-новите ECU-та. Може и да греша, отдавна го четох 
Иначе имам файловете запазени, ако ги няма в темата, мога да ти ги пратя или да ги кача някъде.

Иначе имам файловете запазени, ако ги няма в темата, мога да ти ги пратя или да ги кача някъде.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Carsoft 6.5 -DIY
това с PCMСIя е "а дано , ама на дали"
преди време така беше и с UNISCAN 1.83 - зор да се подкара на лаптоп с 1 сом и за втори инфра ред-а ... ама така и не стана номера , въпреки че се намират лаптопи с 1 цом и на втори цом - инфра ред със точните адреси.
Аз старите ми таратайки си ги чета с унискана и настолно РС все още ... а много ми се иска да знам какво може повече ADS-a и GT1 на м42 ??? в унискана има грешки , живи данни , проба на изпълнителните механизми (дюзи , мотор празен ход , реле клима , клапан бенз.пари .. ) и чистене на грешки. GT1 какво е повече , че се замислям за един ADS ?
ето унискан с ком от м50 без ванос , не съм активирал всички живи данни , защото ги нямаше на момента , но цял екран параметри могат да се гледат


Аз старите ми таратайки си ги чета с унискана и настолно РС все още ... а много ми се иска да знам какво може повече ADS-a и GT1 на м42 ??? в унискана има грешки , живи данни , проба на изпълнителните механизми (дюзи , мотор празен ход , реле клима , клапан бенз.пари .. ) и чистене на грешки. GT1 какво е повече , че се замислям за един ADS ?

ето унискан с ком от м50 без ванос , не съм активирал всички живи данни , защото ги нямаше на момента , но цял екран параметри могат да се гледат

- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Carsoft 6.5 -DIY
това е краен вариант.... имам и настолен комп ако не тръгне с адаптер,все пак това е последната версия на карсофт
колегата по горе е закачал M43 с обикновен кабел(kkl) ако може да сподели повече -нещо преправя ли се?

Re: Carsoft 6.5 -DIY
На М42 INPA/DIS виждат кажи-речи същото - живите данни не са безкрайно богати, но все пак доста полезни - температура възхуд, антифриз, реални и очаквани данни от дебитомера, напрежение ТПС, ъгъл на запалването, обороти, напрежение на ламбдата + 2-3 адаптационни величини, дължина на инжекцията, десетина "бинарни" стойности, от сорта дали в момента е в idle или не, и прочие... Гарантирано съм пропуснал нещо... Но са по-постни живите данни, сравнени с на едно М44 примерно
И се опресняват по-бавно. Но вършат много добра работа, при нужда 
Активиране на механизмите го има.
Сладостта е, че с DIS-а може да пипаш повече, освен чистото четене на данни и тестовите активации. Напр. синхронизацията DME-EWS работи през ADS.
ADS-ът дава достъп и до други древни модули, които искат L линията, дотук съм се сблъскал с един стар борд, дето клекна само пред ADS-а
А относно карсофтският адаптер - поне доколкото гледах преди време схемата, представлява стандартен K-L адаптер, с елементарен "донгъл" за антипиратска защита на софтуера, и самият софтуер си управлява "правилно" комуникацията през K-L интерфейса, така че да вижда старите модули. Нещо аналогично на "пренаписания" ads.dll за INPA, който споменах по-горе.
Карсофт-ът (6.5), който иска неговия си адаптер, не вижда без реален ком М42, пробвах и с PCMCIA, и през USB-COM!
Хакнатият Карсофт 6.1, който не търси "донгъла" в K-L адаптера, пак иска реален COM, за да види DME 1.7 на М42, по-горе в темата съм дал погрешно инфо, поправям се!


Активиране на механизмите го има.
Сладостта е, че с DIS-а може да пипаш повече, освен чистото четене на данни и тестовите активации. Напр. синхронизацията DME-EWS работи през ADS.

ADS-ът дава достъп и до други древни модули, които искат L линията, дотук съм се сблъскал с един стар борд, дето клекна само пред ADS-а

А относно карсофтският адаптер - поне доколкото гледах преди време схемата, представлява стандартен K-L адаптер, с елементарен "донгъл" за антипиратска защита на софтуера, и самият софтуер си управлява "правилно" комуникацията през K-L интерфейса, така че да вижда старите модули. Нещо аналогично на "пренаписания" ads.dll за INPA, който споменах по-горе.
Карсофт-ът (6.5), който иска неговия си адаптер, не вижда без реален ком М42, пробвах и с PCMCIA, и през USB-COM!
Хакнатият Карсофт 6.1, който не търси "донгъла" в K-L адаптера, пак иска реален COM, за да види DME 1.7 на М42, по-горе в темата съм дал погрешно инфо, поправям се!

- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Carsoft 6.5 -DIY
Сега дали съм рабрал правилно с обикновен KKL кабел с компорт(не юсб) на машина с реален компорт може да се чете M42 (eвентуално М43 с 1.72 dme)
сгреших ли някъде ?
сгреших ли някъде ?
Re: Carsoft 6.5 -DIY
С CarSoft 6.1 - да. Кабелът, който съм пробвал, е самоделка, К-L само, но функционално е аналогичен на KKL кабелите. Също така работи и с ADS контролера, когато е в режим само OBD.
С CarSoft 6.1 (хакнатият) се чете (грешки и чистене, няма живи данни) DME 1.7.2.
С CarSoft 6.1 (хакнатият) се чете (грешки и чистене, няма живи данни) DME 1.7.2.
41 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани