...:::BMW Е23 - Истинската Акула!:::...
Модератор: Общи модератори
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
...:::BMW Е23 - Истинската Акула!:::...


Внимание!
Всичко което е написано в по-долните редове е
изцяло авторско и написано от ......::::::///М6::::::......
Пожелавам ви.......
Приятно четене!
Началото на 7-Series
Повечето хора си мислят,че първата седма серия е тази кола:

знаят и,че кодовото и име е Е23.Това е така,но първата седма серия
всъщност е видяла бял свят още през 1951-ва,нарича се 501 и изглежда така:

Ако се интересувате от тази кола натиснете Тук
BMW 501 се произвежда до 1961-ва.Втората седма серия е модела 502
произвеждан през периода 1954-1964 колата се явява модел
идентичен с 501,но с по-мощни двигатели и друг интериор.
Третата седма серия е тази кола:

Кодов индекс "E3".Производство 1968-1977.
В нашия форум имаме щастието,че в него пишат собственици на модела Е3
и човек,който реставрира BMW 501.
BMW 7 /E23/
И така надявам се,че ви стана ясно че BMW E23 е
4-то поколение седма серия.В тази тема съм решил
да пиша точно за този модел за да може да научите
малко повече неща за него.
1977..............
След като 3-тото поколени на седма серия изживява своя 9-годишен
живот е време за насленик.Той се появява през май 1977-ма година
и е първото BMW,което носи името Седма Серия!И забележете
през коя година се появява първата кола в света с името
7-серия 1977.
Двигатели.............


BMW E23 се произвежда 9-години и през цялото това време
се предлага само с 6-цилиндрови редови двигатели
/като едно истинско BMW Акула/.Интересен факт е,
че първите около 10 000 коли са били снабдени с
2,5 литров 6-цилиндров двигател М30 с мощност от
150 кс. използван при предшественика Е3.Света чува
за първи път думите "BMW Седма сирия дълга база"
чак през 1987-ма година,което както се досещате означава,
че Е23 няма дълга база.Неговите габарити са следните:





Вид.......6-Цилиндров редови карбураторен /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........170@5800
Мощност /Nm./...........238@4000
Максимална скорост....196 км/ч
0-100 km/h...................9,7 сек
Кубатура......................2788 cm3
Произведени.................30 717 броя
Компресия.......................9,0:1
Тегло................................1530 кг
Цена нов............................30 717 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости
*************************************

Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........184@5800
Мощност /Nm./...........240@4200
Максимална скорост....198 км/ч
0-100 km/h...................9,5 сек
Кубатура......................2788 cm3
Произведени.................62 908 броя
Компресия.......................9,3:1
Тегло................................1480 кг
Цена нов............................33 700 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Ръчна-5 Скорости
*************************************
730
Вид.......6-Цилиндров редови карбураторен /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........184@5800
Мощност /Nm./...........260@3500
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................2986 cm3
Произведени.................16 848 броя
Компресия.......................9,0
Тегло................................? кг
Цена нов............................34 850 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости
*************************************

Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........197@5500
Мощност /Nm./...........285@4300
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................8,7 сек
Кубатура......................3210 cm3
Произведени.................54 776 броя
Компресия.......................8,0
Тегло................................1510 кг
Цена нов............................37 700 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Ръчна-5 Скорости
*************************************
733 i
Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1977-1979
Мощност /кс./...........197@5500
Мощност /Nm./...........?
Максимална скорост....205 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................3205 cm3
Произведени.................27 237 броя
Компресия.......................9,0:1
Тегло................................? кг
Цена нов............................38 600 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-4 Скорости
*************************************

Вид.......6-Цилиндров редови инжекцион /М30/
Производство..........1979-1986
Мощност /кс./...........218@5200
Мощност /Nm./...........310@4000
Максимална скорост....212 км/ч
0-100 km/h...................8 сек
Кубатура......................3453 cm3
Произведени.................58 742 броя
Компресия.......................8,0
Тегло................................1520 кг
Цена нов............................43 750 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
Ръчна-5 Скорости
*************************************
E23 ТопМодел!
След като E23 е пусната в производство през 1977 тя няма пряка конкуренция и най-мощния
и двигателел е варианта 733i,който е достатъчно мощен за сравнително лекото купе.
През първите 3-години на производство всичко е идеално,но през 1979-та
се появява новата S-класа на Mercedes-Benz и нещата се променят.
Тя е 6-то поколение и носи заводския индекс W126:

Когато W126 е пусната в производство нейната най-мощна версия е 280SE.Този двигател е в
пряка конкуренция с E23 728 и няма нищо страшно,но всички са знаели,че през 1980-та S-класата
ще разполага с 8-цилиндров V-образен двигател с мощност 231 кс.На фона на този модел
най-мощното E23 733i със свойте 197 кс. ще изглежда смешно.От BMW AG прекрасно знаели
това и трябвало да действат бързо.Всички знаем,че когато BMW пускат нов модел,вграждат
в него двигатели от стария,а новите мотори се доизпипват и преминават най-различни тестове.
Модела E23 не прави изключение!Предлаганите в началото 3-мотора от предшественника BMW E3,
а именно 728,730 и 733i били твърде стари и слаби за да се конкурират с най-новата S-класа и
трябвало да се заменят с нови.След пъскането на новата S-класа в производство тестовете бързо
били ускорени и резолтатите не закъсняли.Първо за E23 започнали да предлагат модификациите
728i,732i и 735i,които вече били готови.Оказало се,че няма пряка конкуренция между
Mercedes-Benz 500SEL V8 231кс. и BMW E23 735i R6 218кс.Трябвало да се действа бързо,
а BMW нямали 8-цилиндров двигател с мощност по-голяма от 231 кс.И в този критичен момент
те се обърнали към отдела Motorsport.Решението било взето-Да се построи
мощен 6-цилиндров двигател с основа двигателя на BMW M1.

Най-мощната версия на модела E23 се оказва 745i.
Тя се предлага само на европейския пазар.
Произведени екземпляри:
1979-------1
1980-------2 175
1981-------2 504
1982-------1 514
1983-------2 541
1984-------3 545
1985-------2 831
1986-------921
Общо------16 032
Двигателя носи кодовото име M102,кубатурата му е 3205 cm3
снабден е с турбо модел К-27.4-години след пускането му в
производство мотора бива леко модифициран и осъвременен.
Мощноста му остава същатата,но кубиците му вече са 3 430 cm3.
Кодовото му име е M106 и вместо старата инжекция L Jetronic
вече се използва Motronic.Максималната мощност вече се
постига при по-ниски обороти като по-този начин мотора
работи по-тихо.Вместо до сега използваната 3-скоростна
автоматична трансмисия вяче се монтира 4-степенен автоматик.
Буталата стават по-големи и колата става по-тежка с точно
60-килограма.
Технически Данни


Модел 79'-83'
Вид.......6-Цилиндров редови турбо инжекцион /М102/
Производство..........1979-1983
Мощност /кс./...........252@5200
Мощност /Nm./...........380@2800
Максимална скорост....225 км/ч
0-100 km/h...................7,8 сек
Кубатура......................3205 cm3
Произведени.................6 194 броя
Компресия.......................7,0:1
Тегло................................1590 кг
Цена нов............................52 000 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-3 Скорости
*************************************
Модел 83'-86'
Вид.......6-Цилиндров редови турбо инжекцион /М106/
Производство..........1983-1986
Мощност /кс./...........252@4900
Мощност /Nm./...........380@2200
Максимална скорост....227 км/ч
0-100 km/h...................? сек
Кубатура......................3430 cm3
Произведени.................9 838 броя
Компресия.......................7,0:1
Тегло................................1650 кг
Цена нов............................52 000 DM
Предлагани трансмисии:
Автоматична-4 Скорости
Създаването на E23
Преди да се появи на бял свят BMW E23 е имал прототип,който се оказва
толкова успешен,че дори прилича досущ на финалния продукт!



Известно е,че моделите на Mercedes-Benz имат доста не-прецизно управление
и лоша видимост от страна на водача.Колите произвеждани от BMW се славят
с най-прецизното управление в света!Освен това вижте какви тестове се правят
при създаването на едно BMW(на картинката E23):




Електроника
ABS
BMW E23 е пионера на повечето електронни системи използвани в
най-новите модели.След като света вижда за първи път системата
ABS в първата S-класа,тази нова иновация моментално се вгражда
в E23 още през 1977!
Автоматична трансмисия
За първи път BMW предлага автоматична
скоростна кутия в 3-тото поколение на 7-ма
серия!Втория модел,който се предлага с
такава трансмисия е BMW E23!

Бордови компютар
Познат ви е нали?Отнова за първи път тази изключително полезна
функция е видяла бял свят в E23 при това тя се предлага сериино
за всички модификации!

Чек контрол
И тази система проверяваща дали всичко е наред се монтира за първи път в E23!

Digital Motor Electronic
Това е система за управление на двигателя по електронен път.
За първи път е използвана при E23 а после и във всички модели
от 7-ма серия и най-новите модели на отделението Motorsport.

Автоматичен климатик
E23 разполага с автоматичен климатик,който има 4-програми!


Лукс
BMW E23 е невероятно луксозна кола!
Както се очаква от едно BMW 7-Серия
пътниците отзад разполагат с доста място
седалките са доста големи и много удобни.
Колата има и доста голям багажник!
Дори на задния подлакътник има функция
за контрол на стерео уредбата!!






Е,как да не се влюбиш в тази кола!?!
.......:::::::///M6:::::::.......
Последна промяна M6 на 12 Апр 2006, 16:56, променена общо 5 пъти
Поздравления за написаното и вложения труд, материала е добре подбран, снимковия материал също. Има някой съвсем леки неточности, но това е нормално. Една от неточностите е, че за първи път БМВ вижда автоматик не в е23, а в е3, друга малка неточност е, че всъщност през 77г когато излиза първата е23, тя слиза от конвейра не с 2.8 литров, а с 2.5 литров агрегат, това са някъде окол първите 10хил. бр. (Това го знаят много малко хора).
Поздравления отново за темата.

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
И една от есктрите е управление на Аудио уредбата от задния полакътник!!! Тва кат го видях 

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
- simple_man
- 323i Killer
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
- Мечтае да кара: G81 M3
- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Уникална кола наистина,ама никъде не видях инфо за топ изпълненията на е23 с LCD display и Wi-Fi




Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
Благодаря
Радвам се,че ви хареса и до колкото разбирам за първи път няма грешки при техническите данни,което е голям напредак за мен и много се радвам.Споменатите неточности ще бъдат редактирани
Моля ако някой знае не-написаните технически данни да ги каже за да ги добавя


Моля ако някой знае не-написаните технически данни да ги каже за да ги добавя

Последна промяна M6 на 12 Апр 2006, 9:20, променена общо 1 път
M6, много благодаря, освен дето лично мен ме радва темата Е23, винаги са ме радвали много подредените теми, които пускаш. Имаш бира от мен :-)
"...едните философи смятат, че животът в основата си е прост, но се подчинява на сложни закони, другите, твърдят, че в основата си животът е сложен и се подчинява на прости закони, от трета страна идвам аз и твърдя, че животът в основата си е смахнат и пиенето никога не стига..."
- |`oTuH
- ентусиаст
-
- Мнения: 1441
- Регистриран на: 28.01.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2005 E61 525d
- Мечтае да кара: просто да кара...
- Детайли за колата: <3
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Браво М6
Направо не съм на себе си, като прочетох историята написана със златни букви
Имаше един полски сайт или чешки беше,не мога да се сетя в момента
Там има подробно инфо и сканирани каталози на всички модели БМВ и там мисля,че съм гледал "Индивидуал" каталог за Е23
Не мога да се сетя сайта наистина
Ако можеш потърси още снимки на интериора,нека акцента да бъде преди всичко там
Това е нещото ,което е залегнало в основата на легендарната модификация
Още веднъж БРАВО
Георги Пенчев

Направо не съм на себе си, като прочетох историята написана със златни букви



Имаше един полски сайт или чешки беше,не мога да се сетя в момента




Ако можеш потърси още снимки на интериора,нека акцента да бъде преди всичко там


Още веднъж БРАВО

Георги Пенчев
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
43 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани