BMW 501-Бароковият ангел символ на едно ново начало!
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BMW 501-Бароковият ангел символ на едно ново начало!
Внимание!
Всичко което е написано в по-долните редове е
изцяло авторско и написано от >>>>///М6<<<<<<
Пожелавам ви.......
Приятно четене!
Как започна всичко.........
BMW започва да произвежда автомобили през 1928-ма година.
Компанията се стреми нейните автомобиле да са комфортни,
бързи,на конкурентна цена и най-вече тяхното управление
да доставя незабравимо удоволствие на водача.Справя се
много добре и процъвтява,но след като започва втората
световна война нещата тръгват зле.Този период се оказва
първия път когато BMW AG е изправена пред фалит.За щастие
войната свършва бързо и BMW продължава да съществува.
След като войната преключва през 1951-ва година на бял
свят се появява първата кола след втората световна война на
която пише "Baverische Motoren Werke AG"!
Коя е тя........?
50-те за BMW са години на едно нова начало за компанията.
Тъй като главният и конкурент е Mercedes-Benz,които предлагат
луксозни автомобили,директорите на BMW решават да правят същото,
но тяхните коли освен луксозни да доставят и удоволствие на водача.
50-те за BMW са години за напълно нови модели:Ултра луксозни,забележимо
бързи и на приемлива цена!Шефовете на компанията се чудели какво име да
изберат на една напълно нова серия автомобили.И понеже било 50-те решили
тя да се казва "500".Освен това те били завладяни от дизайна на бароковите
фигури от 19-ти век и решили да го внедрят в колите от навата серия.
Поради това всички BMW-та от серията "500"носели прякора "Барокови ангели"!
Първата кола от тази серия се наричала BMW 501.Било планирано тя да се
конкурира с S-класата на Mercedes-Benz.И така с течение на абстоятелствата
в автомобилния салон във Франкфурд през 1951-ва година била представена
първата Седма серия(все още не носела това име),а до нея стоял прекия и
конкурент първата S-калсата(и тя все още не носела това име).
BMW 501-Бароковият ангел символ на едно ново начало!
Първия представител на 7-ма серия се нарича BMW 501:
За бърви път света чул думите "Седма Серия" през 1977-ма
година,но пионера на тази серия е именно модела "501".Той
е първия модел на BMW от най-висок клас,но той е и нещо повече:
Наслада за ухото,Радост за очите и най-голямо удоволствие за сетивата!
Освен незабравимото удоволствие от шофирането,което предлгат
само колите с марка BMW,модела 501 се доближава до най-бързата
кола в света (тогава) с 4-врати!За съжаление хората,които можели
да си позволят да притежават BMW 501 през 1951-ва година
се оказали малко.В резултат на това от заводите на BMW излезли около
10 000 коли от модела 501.
Дизайн...
При създаването на дизайна на BMW 501 дизайнерите имали за цел
не само той да бъде вдъхновен от бароковите фигури от 19-ти век,
но и да бъде зашеметително стилен!Резултатът е невероятен!
Колата е една от най-красивите в света!
Стилът е навсякъде.......
Стил в тази кола "лъха от всякъде".
Първото нещо,което се забелязва това са огромните бъбреци:
Те символизират голямата сила и благородство
на един ангел-"Бароковия ангел 501!"
Всеки един детайл сякаш е прекопиран директно от някой небесен ангел:
********************************************
Колата се предлагала с 16-цолови огледални джанти:
Вратите също се отварят елегантно:
501 се произвеждал с три 6-цилдрови двигателя и един 8-цилиндров.
Моделите снабдени с осем цилиндров двигател имали следния елемент
под емблемата отзад:
Интериор.......
Стилът не е подминал и интериора:
Първото нещо,което забелязвате след като
седнет зад волана е красивия километраж:
Ще видите също,че скоростния лост е разположен на кормилото:
Този компрпмис е направен в името на пространството.
Така в купето спокойно могат да се съберат шестима възрастни:
На задната седалка е широко и комфортно:
Сигурност
Инжинерите на BMW са обърнали внимание
и на сигурноста.BMW 501 притежава абсолютно
недеформируем скелет:
Варианти.......
Всички знаят,че най-новата Седма серия се предлага само във вариант Седан.
Нещата при първата седма серия не стоят така.BMW 501 се предлагал
в три варианта.Това са:
Седан(най-продавания):
Купе(най-не продавания):
Кабрио(най-красивия):
Двигатели
BMW 501 се появява на бял свят през 1951-ва година
и се произвежда до 1961-ва година.През тези 10-години
колата се педлагала с 4-различни двигателя.Три от тях били
6-цилиндрови:
Имало само един 8-цилиндров V-образен:
Всички двигатели имали по два клапана на цилиндар.Най-мощният двигател
бил 50% по-силен от най-слабия.Осем цилиндровия модел бил известен под
името "2600".Когато била пусната в производство през 1951-ва колата
се предлагала само с един двигател.Това бил двулитров 6-цилиндров редови
агрегат използван през войната.Той имал 60 кс. и с неко бавареца развивал
130 км/ч.През цялото производство на 501 той се оказва най-слабия.Неговата
цена била 12,680 DM.На следващата година инжинерите от BMW го модернизирали.
Мощоста му нарастнала с 5 кс. и той вече развивал скорост от 140 км/ч.Заради
тези 5 кс. цената на колата се повишила с 470 DM.През 1954-та година освен
6-цилиндровия двигател BMW започнали да предлагат за 501 още един.Това бил
8-цилиндров V-образен мотор,нещо повече той-бил първия в света 8-цилиндров
двигател изцяло от алуминии.Той разпологал с 90 кс. и с него колата развивала
160 км/ч.При това той бил само с 3300 DM по-скъп от 6-цилиндровия двигател.
През 1955-та бил пуснат изцяло нов 6-цилиндров двигател,а стария бил спрян от
производство.Новият 6-так разполагал със 73 кс. и с него колата развивала 145
км/ч.1958-ма бил спрян 8-цилиндровия двигател,а 1961-ва и 6-цилиндровия.И така
през 1961-ва година BMW 501 вече не излизал от заводите на BMW.
Трансмисия
Всички двигатели на BMW 501 се предлагали
само с 4-степенна скоростна кутия,разположена на кормилото.
Технически данни
Забележка:Не съм дал някой характеристики,защото не намерих.
Дължина
4729 мм.
Височина
1780 мм.
Широчина
1529 мм.
Колесна База
2834 мм.
6-Цилиндрови дигатели:
8-Цилиндров дигател:
8-цилиндара/V-образен
90кс@4800об.
160 км/ч
0-100=>17,5 сек
Разход 14-литра
2580 cc
1345 кг.
Компресия-7,0:1
180Nm/2500об.
16,450 DM
Всичко което е написано в по-долните редове е
изцяло авторско и написано от >>>>///М6<<<<<<
Пожелавам ви.......
Приятно четене!
Как започна всичко.........
BMW започва да произвежда автомобили през 1928-ма година.
Компанията се стреми нейните автомобиле да са комфортни,
бързи,на конкурентна цена и най-вече тяхното управление
да доставя незабравимо удоволствие на водача.Справя се
много добре и процъвтява,но след като започва втората
световна война нещата тръгват зле.Този период се оказва
първия път когато BMW AG е изправена пред фалит.За щастие
войната свършва бързо и BMW продължава да съществува.
След като войната преключва през 1951-ва година на бял
свят се появява първата кола след втората световна война на
която пише "Baverische Motoren Werke AG"!
Коя е тя........?
50-те за BMW са години на едно нова начало за компанията.
Тъй като главният и конкурент е Mercedes-Benz,които предлагат
луксозни автомобили,директорите на BMW решават да правят същото,
но тяхните коли освен луксозни да доставят и удоволствие на водача.
50-те за BMW са години за напълно нови модели:Ултра луксозни,забележимо
бързи и на приемлива цена!Шефовете на компанията се чудели какво име да
изберат на една напълно нова серия автомобили.И понеже било 50-те решили
тя да се казва "500".Освен това те били завладяни от дизайна на бароковите
фигури от 19-ти век и решили да го внедрят в колите от навата серия.
Поради това всички BMW-та от серията "500"носели прякора "Барокови ангели"!
Първата кола от тази серия се наричала BMW 501.Било планирано тя да се
конкурира с S-класата на Mercedes-Benz.И така с течение на абстоятелствата
в автомобилния салон във Франкфурд през 1951-ва година била представена
първата Седма серия(все още не носела това име),а до нея стоял прекия и
конкурент първата S-калсата(и тя все още не носела това име).
BMW 501-Бароковият ангел символ на едно ново начало!
Първия представител на 7-ма серия се нарича BMW 501:

За бърви път света чул думите "Седма Серия" през 1977-ма
година,но пионера на тази серия е именно модела "501".Той
е първия модел на BMW от най-висок клас,но той е и нещо повече:
Наслада за ухото,Радост за очите и най-голямо удоволствие за сетивата!
Освен незабравимото удоволствие от шофирането,което предлгат
само колите с марка BMW,модела 501 се доближава до най-бързата
кола в света (тогава) с 4-врати!За съжаление хората,които можели
да си позволят да притежават BMW 501 през 1951-ва година
се оказали малко.В резултат на това от заводите на BMW излезли около
10 000 коли от модела 501.
Дизайн...
При създаването на дизайна на BMW 501 дизайнерите имали за цел
не само той да бъде вдъхновен от бароковите фигури от 19-ти век,
но и да бъде зашеметително стилен!Резултатът е невероятен!
Колата е една от най-красивите в света!
Стилът е навсякъде.......
Стил в тази кола "лъха от всякъде".
Първото нещо,което се забелязва това са огромните бъбреци:

Те символизират голямата сила и благородство
на един ангел-"Бароковия ангел 501!"
Всеки един детайл сякаш е прекопиран директно от някой небесен ангел:

********************************************

Колата се предлагала с 16-цолови огледални джанти:

Вратите също се отварят елегантно:

501 се произвеждал с три 6-цилдрови двигателя и един 8-цилиндров.
Моделите снабдени с осем цилиндров двигател имали следния елемент
под емблемата отзад:

Интериор.......
Стилът не е подминал и интериора:

Първото нещо,което забелязвате след като
седнет зад волана е красивия километраж:

Ще видите също,че скоростния лост е разположен на кормилото:

Този компрпмис е направен в името на пространството.
Така в купето спокойно могат да се съберат шестима възрастни:

На задната седалка е широко и комфортно:

Сигурност
Инжинерите на BMW са обърнали внимание
и на сигурноста.BMW 501 притежава абсолютно
недеформируем скелет:

Варианти.......
Всички знаят,че най-новата Седма серия се предлага само във вариант Седан.
Нещата при първата седма серия не стоят така.BMW 501 се предлагал
в три варианта.Това са:
Седан(най-продавания):

Купе(най-не продавания):

Кабрио(най-красивия):

Двигатели
BMW 501 се появява на бял свят през 1951-ва година
и се произвежда до 1961-ва година.През тези 10-години
колата се педлагала с 4-различни двигателя.Три от тях били
6-цилиндрови:

Имало само един 8-цилиндров V-образен:

Всички двигатели имали по два клапана на цилиндар.Най-мощният двигател
бил 50% по-силен от най-слабия.Осем цилиндровия модел бил известен под
името "2600".Когато била пусната в производство през 1951-ва колата
се предлагала само с един двигател.Това бил двулитров 6-цилиндров редови
агрегат използван през войната.Той имал 60 кс. и с неко бавареца развивал
130 км/ч.През цялото производство на 501 той се оказва най-слабия.Неговата
цена била 12,680 DM.На следващата година инжинерите от BMW го модернизирали.
Мощоста му нарастнала с 5 кс. и той вече развивал скорост от 140 км/ч.Заради
тези 5 кс. цената на колата се повишила с 470 DM.През 1954-та година освен
6-цилиндровия двигател BMW започнали да предлагат за 501 още един.Това бил
8-цилиндров V-образен мотор,нещо повече той-бил първия в света 8-цилиндров
двигател изцяло от алуминии.Той разпологал с 90 кс. и с него колата развивала
160 км/ч.При това той бил само с 3300 DM по-скъп от 6-цилиндровия двигател.
През 1955-та бил пуснат изцяло нов 6-цилиндров двигател,а стария бил спрян от
производство.Новият 6-так разполагал със 73 кс. и с него колата развивала 145
км/ч.1958-ма бил спрян 8-цилиндровия двигател,а 1961-ва и 6-цилиндровия.И така
през 1961-ва година BMW 501 вече не излизал от заводите на BMW.
Трансмисия
Всички двигатели на BMW 501 се предлагали
само с 4-степенна скоростна кутия,разположена на кормилото.
Технически данни
Забележка:Не съм дал някой характеристики,защото не намерих.
Дължина

Височина

Широчина

Колесна База



8-цилиндара/V-образен
90кс@4800об.
160 км/ч
0-100=>17,5 сек
Разход 14-литра
2580 cc
1345 кг.
Компресия-7,0:1
180Nm/2500об.
16,450 DM
Последна промяна M6 на 29 Яну 2006, 22:37, променена общо 2 пъти
- BMW lover
- Любовника
-
- Мнения: 2210
- Регистриран на: 10.10.2005
- Местоположение: Пловдив <-> София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 90' 320i convertible, E61 530d
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Не знаех, че бъбреците симвилизират ангелски крила. Браво готино инфо !!!
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- Гост
-
- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Като им гледам степента на сгъстяването на двигателите, все си мисля, че са перфектните кандидати за турбиниране.....




- [FF]GODFLESH
- ентусиаст
-
- Мнения: 961
- Регистриран на: 24.10.2002
- Пол: Мъж
Re: BMW 501-Бароковият ангел символ на едно ново начало!
M6 написа:на която пише "Baverische Motoren Werke AG"!
тука що ми се струва че има грешка




"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Искам да допълня,че версията V8 с 95 PS е била "флагмана" пез 1954 и 1955 година
През 1956 на производствената линия започва производството/вграждането на модернизирания вариант на V8 двигателя с 100 PS.
През това време от година 1955 е бил произвеждан култовия роудстър 507 със същия двигател,но усилен до респектиращата тогава мощност от 150 PS а година по-късно през 1956 , с леки модификации по главата мощния осмак е качен на "бароковия ангел" с мощност от 160 PS
Двигателя на топ версията 3200 S е позволявал на лимузината с лекота да набира и достига внушителната скорост от 190 км/ч в условията на безпрекословен лукс и тишина,гарантирани от тежката каросерия на автомобила в комбинация с усъвършенстваното и оптимизирано за времето и възможноси окачване + изобилието от благородни породи дървесина и кожа
Двигателят е наредил автомобила като най-бързата серийно произвеждана лимузина в своето време
Новост за моделното семейство от 1956 година е и страхотния и огромен по размери шибидах
Интересен факт е ,че кабриолета е произведен само в 45 бройки,всички те в момента са в гаражите на едни от най-яростните фенове на марката
Кабрио версията е била разработвана и произвеждана от небезизвестната фирма BAUR
Абсолютно всички кабриолети са предлагани с 6 цилиндров двигател с мощности съответно 65 PS и 72 PS ,техника която е била остаряла още тогава по простата причина,че същата е била монтирана в легендарния BMW 326 през 30-те години
Лош момент е ,че с 65 PS версията при относително високото тегло
1350 кг е страдала от прегряване и дори блокирали двигатели
Интересен факт също е ,че кабриолета е излязъл най-рано в продажба от всички версии
1952 година :idea:
Сведенията сочат,че кабриолета е свален от производство през 1958 година а седана през 1964 година
Прекрасен материал M6
поздравявам те за ентусиазма
Георги Пенчев

През 1956 на производствената линия започва производството/вграждането на модернизирания вариант на V8 двигателя с 100 PS.
През това време от година 1955 е бил произвеждан култовия роудстър 507 със същия двигател,но усилен до респектиращата тогава мощност от 150 PS а година по-късно през 1956 , с леки модификации по главата мощния осмак е качен на "бароковия ангел" с мощност от 160 PS


Двигателят е наредил автомобила като най-бързата серийно произвеждана лимузина в своето време



Новост за моделното семейство от 1956 година е и страхотния и огромен по размери шибидах

Интересен факт е ,че кабриолета е произведен само в 45 бройки,всички те в момента са в гаражите на едни от най-яростните фенове на марката


Абсолютно всички кабриолети са предлагани с 6 цилиндров двигател с мощности съответно 65 PS и 72 PS ,техника която е била остаряла още тогава по простата причина,че същата е била монтирана в легендарния BMW 326 през 30-те години



Интересен факт също е ,че кабриолета е излязъл най-рано в продажба от всички версии

Сведенията сочат,че кабриолета е свален от производство през 1958 година а седана през 1964 година

Прекрасен материал M6


Георги Пенчев
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани