Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Темата тотално се измести - кой какъв и т.н.
в крайна сметка всеки сам си преценява къде да отиде и да си троши главата...
Аз лично съм доволен от отговорите на колегата (VRPerformance) и честно казано ако трябва да съдя за него по това, мисля че е стабилен и надежден
Винаги ще има и доволни и недоволни...
в крайна сметка всеки сам си преценява къде да отиде и да си троши главата...
Аз лично съм доволен от отговорите на колегата (VRPerformance) и честно казано ако трябва да съдя за него по това, мисля че е стабилен и надежден

Винаги ще има и доволни и недоволни...
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
по тая логика и аз мога да работя това което и ти,имам познати които работят в такива фирми и доста отдавна можех да започна...а колко по-добър си можел да бъдеш това е само една въпросителна,както е въпросителна и аз колко по-добър щях да бъда от теб ако работех това което и ти,не знам къде прочетеEmooo написа:Ти от университет ли научи как се прави чип тунинг? Аз имам инженерно образование по електроника и второ висше като софтуерен инженер. Имам специализация като проектант на ел. двигатели в ТУ. От 15 години пиша софтуер за компании в САЩ ако реша да се занимавам с чиптунинг ще стана в пъти по-добър от тебе но не искам, защото парите които изкарвам сега няма да мога да ги изкарвам с тая заигравка. Имам чувството че си въобразяваш, че като правиш чип тунинг ни превъзхождаш интелектуално - недей си въобразявай такива неща.




Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Загатваш го с тона с който говориш. Но да прав си темата не е за това така че нека приключим.VRPerformance написа:не знам къде прочетече съм написал че някой от пишещите тук е по-слаб от мен интелектуално
![]()
Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Темата наистина се отклони и се заиграхме с теорията на вероятностите
Кой ако направи нещо, а пък другият ако не го направи ... Тия неща не са полезни за никой от нас, потребителите на форума.
Дайте да го караме по същество. На мен винаги са ми били интересни подробностите около ремапа - увеличава ли се подаването на гориво в цилиндрите , ако да, тогава постига ли се пълно изгаряне на сместа, налягането в турбината ли се променя, защо масово хвърлят сажди тия коли с чиповете и т.н. - ей такива дребни детайли, които са неизвестни за нас, клиентите. Как така колата върви повече и гори по-малко? Аз никога не съм успявал да си го обясня 



Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
g.petrow написа:Темата наистина се отклони и се заиграхме с теорията на вероятноститеКой ако направи нещо, а пък другият ако не го направи ... Тия неща не са полезни за никой от нас, потребителите на форума.
Дайте да го караме по същество. На мен винаги са ми били интересни подробностите около ремапа - увеличава ли се подаването на гориво в цилиндрите , ако да, тогава постига ли се пълно изгаряне на сместа, налягането в турбината ли се променя, защо масово хвърлят сажди тия коли с чиповете и т.н. - ей такива дребни детайли, които са неизвестни за нас, клиентите. Как така колата върви повече и гори по-малко? Аз никога не съм успявал да си го обясня
Аз се интересувах преди време и какво научих - Турбината вкарва повече кислород в двигателя, а повечето кислород подобрява горенето, оттам мощноста, а като имаш мощност не натискаш докрай педала и подаваш по-малко гориво и от тук идва икономията. Тоест турбината ти спестява гориво като вкарва повече кислород. Големия въпрос тук е че тази турбина има някакъв живот и ти и съкращаваш живота като я караш да работи повече за да вкарва повече кислород. Тоест много е важно да сметнеш колко литра гориво ще ти спести турбината за целия си живот. Според мен производителите са го сметнали това и затова не изкат да постигнат оптимален разход на гориво защото ако прекалиш с надуването на турбината ще се счупи много рано и като платиш 3000-4000лв за нея в крайна сметка не си на печалба, защото примерно си спестил само 1500лв от гориво. Разбира се тея сметки са правени когато е проектирана колата и тогавашните цени на горивата. Сега с новите цени на горивата може би е по-изгодно да си умъртвиш турбината по-рано но да спестиш гориво. Разбира се не трябва да се изключва момента на удоволствието, а не само парите.
Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Аз само една лека корекция, за да бъде технически издържано, ще си позволя да направя на колегата Емооо. А имено, че турбината не вкарва "повече кислород" а по-скоро повече въздух. Въздухът е смес от едва 20тина % кислород и 75-6% азот (останалото е въглероден диоксид и вода)
Да не остане някой заблуден, че турбината филтрира азота и вкарва само кислород
Тогава би се получил ефекта, който всички сме гледали във филми като бързи и яростни
)
Нитрото на практика работи точно по този начин - вкарване на повече кислород (в газообразен или втечнен вариант)
Поздрави!



Нитрото на практика работи точно по този начин - вкарване на повече кислород (в газообразен или втечнен вариант)
Поздрави!
F07 535d
F07 530d
E60 530d
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Да прав си вкарва въздух но аз говоря за кислород, защото това е нещото което има значение за двигателя. А за нитрото - тъй като във въздуха има малко кислород на някой му е дошла идеята да вкара концентриран кислород направо в двигателя и най-подходящия начин е да използва хим. съединение N02 което се разпада до O2 по този начин 2 NO2 → 2 NO + O2. Така че всичко което има значение е само кислорода.
Мисля че бъдещето е в все по фучащи турбота, които ще се сменят на 50 000км с маслото, но колата ще гори по 2-3 литра на 100. Всъщност бъдещето е в ел. колите но това е друга тема
Мисля че бъдещето е в все по фучащи турбота, които ще се сменят на 50 000км с маслото, но колата ще гори по 2-3 литра на 100. Всъщност бъдещето е в ел. колите но това е друга тема

Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Emooo пише интересни и верни неща +1
икономията идва точно от постигането на по-оптимална от "фабричната" смес въздух-гориво.

икономията идва точно от постигането на по-оптимална от "фабричната" смес въздух-гориво.
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Хммм ... до някъде има логика в описаното, но не мога да си представя, че единственото, което се коригира като параметри е налягането на турбината. Ок - повече въздух (кислород) се вкарва в цилиндъра под налягане, но ако не се промени и количеството на гориво, в крайна сметка горивната сместа би била по-бедна, а не по-богата
Следователно мощността би спаднала, а няма да се увеличи
Може и да бъркам ...


Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
g.petrow написа:Хммм ... до някъде има логика в описаното, но не мога да си представя, че единственото, което се коригира като параметри е налягането на турбината. Ок - повече въздух (кислород) се вкарва в цилиндъра под налягане, но ако не се промени и количеството на гориво, в крайна сметка горивната сместа би била по-бедна, а не по-богатаСледователно мощността би спаднала, а няма да се увеличи
Може и да бъркам ...
Не съм специалист по тая тема и само мога да размишлявам но ето примерно какво си мисля аз:
Ако нормалното съотношение гориво-въздух е 1грам гориво на 10 грама въздух и направиш чип тунинг - това примерно се променя на 2 грама гориво и 20 грама въздух (да променяш и подаваното гориво) но ако мощноста която изкарваш е 3 пъти по-голяма ти ще натискаш педала на гаста 3 пъти по-малко тоест за същата мощност ще натискаш педала по-малко което е 0.6 грама гориво. Това ественно не е научно обяснение, а само догатки.
Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Може и такъв филм да има ... не знам. Принципно икономиката ни учи, че безплатен обяд няма, така че хем по-мощна, хем да харчи по-малко ... Малко като перпето-мобиле ми идва 

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Не отчиташ че "гори" кислород, което пък товари турбото, което път убива турбото по-рано, което пък струва 3000лв, така че не е безплатно нищо.
Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Не е само турбото!
В общия случай натоварваш сериозно и трансмисията! Натоварваш допълнително и почти всички елементи на двигателя (все пак създаваш по-силна експлозия!)
Абе с 2 думи - не е толко проста тааа работа
В общия случай натоварваш сериозно и трансмисията! Натоварваш допълнително и почти всички елементи на двигателя (все пак създаваш по-силна експлозия!)
Абе с 2 думи - не е толко проста тааа работа

F07 535d
F07 530d
E60 530d
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Аз лично ако тръгна да правя чип тунинг ще приготвя 3500лв да имам готови пари на за ново турбо
. Лошото е че както казва dpetrov и скоростната кутия заминава по-бързо и там нещата са много сложни и незнам дали искам да тръгвам по този път.

Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
g.petrow написа:Хммм ... до някъде има логика в описаното, но не мога да си представя, че единственото, което се коригира като параметри е налягането на турбината. Ок - повече въздух (кислород) се вкарва в цилиндъра под налягане, но ако не се промени и количеството на гориво, в крайна сметка горивната сместа би била по-бедна, а не по-богатаСледователно мощността би спаднала, а няма да се увеличи
Може и да бъркам ...
променя се и количеството гориво, разбира се.
никой не е казал, че се "пипа" само налягането на турбината.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани