Чиптунинг на Е60 525д 2006г

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от xerial » 26 Сеп 2011, 13:24

Темата тотално се измести - кой какъв и т.н.

в крайна сметка всеки сам си преценява къде да отиде и да си троши главата...

Аз лично съм доволен от отговорите на колегата (VRPerformance) и честно казано ако трябва да съдя за него по това, мисля че е стабилен и надежден :yes:

Винаги ще има и доволни и недоволни...
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от VRPerformance » 26 Сеп 2011, 15:31

Emooo написа:Ти от университет ли научи как се прави чип тунинг? Аз имам инженерно образование по електроника и второ висше като софтуерен инженер. Имам специализация като проектант на ел. двигатели в ТУ. От 15 години пиша софтуер за компании в САЩ ако реша да се занимавам с чиптунинг ще стана в пъти по-добър от тебе но не искам, защото парите които изкарвам сега няма да мога да ги изкарвам с тая заигравка. Имам чувството че си въобразяваш, че като правиш чип тунинг ни превъзхождаш интелектуално - недей си въобразявай такива неща.
по тая логика и аз мога да работя това което и ти,имам познати които работят в такива фирми и доста отдавна можех да започна...а колко по-добър си можел да бъдеш това е само една въпросителна,както е въпросителна и аз колко по-добър щях да бъда от теб ако работех това което и ти,не знам къде прочете :dunno: че съм написал че някой от пишещите тук е по-слаб от мен интелектуално :dunno: даже напротив,доста от пишещите са доста интелигентни,но да кажеш че ще бъдеш по-добър от някой ако си поискал само,това си е въображение защото няма как да го разберем :) ще те помоля само да не се отклоняваш от темата с информация колко си умен и колко си богат,никой тук не пише за себе си,така че ако имаш да споделиш нещо по темата го направи ако не,то просто не я отклонявай :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 26 Сеп 2011, 15:40

VRPerformance написа:не знам къде прочете :dunno: че съм написал че някой от пишещите тук е по-слаб от мен интелектуално :dunno:
Загатваш го с тона с който говориш. Но да прав си темата не е за това така че нека приключим.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 4.02.2009
Местоположение: Plovdiv

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от g.petrow » 26 Сеп 2011, 15:42

Темата наистина се отклони и се заиграхме с теорията на вероятностите :mhihi: Кой ако направи нещо, а пък другият ако не го направи ... Тия неща не са полезни за никой от нас, потребителите на форума. :kuku: Дайте да го караме по същество. На мен винаги са ми били интересни подробностите около ремапа - увеличава ли се подаването на гориво в цилиндрите , ако да, тогава постига ли се пълно изгаряне на сместа, налягането в турбината ли се променя, защо масово хвърлят сажди тия коли с чиповете и т.н. - ей такива дребни детайли, които са неизвестни за нас, клиентите. Как така колата върви повече и гори по-малко? Аз никога не съм успявал да си го обясня :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 26 Сеп 2011, 16:05

g.petrow написа:Темата наистина се отклони и се заиграхме с теорията на вероятностите :mhihi: Кой ако направи нещо, а пък другият ако не го направи ... Тия неща не са полезни за никой от нас, потребителите на форума. :kuku: Дайте да го караме по същество. На мен винаги са ми били интересни подробностите около ремапа - увеличава ли се подаването на гориво в цилиндрите , ако да, тогава постига ли се пълно изгаряне на сместа, налягането в турбината ли се променя, защо масово хвърлят сажди тия коли с чиповете и т.н. - ей такива дребни детайли, които са неизвестни за нас, клиентите. Как така колата върви повече и гори по-малко? Аз никога не съм успявал да си го обясня :yes:


Аз се интересувах преди време и какво научих - Турбината вкарва повече кислород в двигателя, а повечето кислород подобрява горенето, оттам мощноста, а като имаш мощност не натискаш докрай педала и подаваш по-малко гориво и от тук идва икономията. Тоест турбината ти спестява гориво като вкарва повече кислород. Големия въпрос тук е че тази турбина има някакъв живот и ти и съкращаваш живота като я караш да работи повече за да вкарва повече кислород. Тоест много е важно да сметнеш колко литра гориво ще ти спести турбината за целия си живот. Според мен производителите са го сметнали това и затова не изкат да постигнат оптимален разход на гориво защото ако прекалиш с надуването на турбината ще се счупи много рано и като платиш 3000-4000лв за нея в крайна сметка не си на печалба, защото примерно си спестил само 1500лв от гориво. Разбира се тея сметки са правени когато е проектирана колата и тогавашните цени на горивата. Сега с новите цени на горивата може би е по-изгодно да си умъртвиш турбината по-рано но да спестиш гориво. Разбира се не трябва да се изключва момента на удоволствието, а не само парите.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 12.11.2007
Пол: Мъж
Кара: X7

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от dpetrov » 26 Сеп 2011, 16:51

Аз само една лека корекция, за да бъде технически издържано, ще си позволя да направя на колегата Емооо. А имено, че турбината не вкарва "повече кислород" а по-скоро повече въздух. Въздухът е смес от едва 20тина % кислород и 75-6% азот (останалото е въглероден диоксид и вода) :) Да не остане някой заблуден, че турбината филтрира азота и вкарва само кислород :) Тогава би се получил ефекта, който всички сме гледали във филми като бързи и яростни :))
Нитрото на практика работи точно по този начин - вкарване на повече кислород (в газообразен или втечнен вариант)

Поздрави!

F07 535d
F07 530d
E60 530d

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 26 Сеп 2011, 18:28

Да прав си вкарва въздух но аз говоря за кислород, защото това е нещото което има значение за двигателя. А за нитрото - тъй като във въздуха има малко кислород на някой му е дошла идеята да вкара концентриран кислород направо в двигателя и най-подходящия начин е да използва хим. съединение N02 което се разпада до O2 по този начин 2 NO2 → 2 NO + O2. Така че всичко което има значение е само кислорода.

Мисля че бъдещето е в все по фучащи турбота, които ще се сменят на 50 000км с маслото, но колата ще гори по 2-3 литра на 100. Всъщност бъдещето е в ел. колите но това е друга тема :mhihi:
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от @ndro » 28 Сеп 2011, 15:14

Emooo пише интересни и верни неща +1 :yes:

икономията идва точно от постигането на по-оптимална от "фабричната" смес въздух-гориво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 4.02.2009
Местоположение: Plovdiv

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от g.petrow » 28 Сеп 2011, 15:23

Хммм ... до някъде има логика в описаното, но не мога да си представя, че единственото, което се коригира като параметри е налягането на турбината. Ок - повече въздух (кислород) се вкарва в цилиндъра под налягане, но ако не се промени и количеството на гориво, в крайна сметка горивната сместа би била по-бедна, а не по-богата :dunno: Следователно мощността би спаднала, а няма да се увеличи :dunno: Може и да бъркам ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 28 Сеп 2011, 15:31

g.petrow написа:Хммм ... до някъде има логика в описаното, но не мога да си представя, че единственото, което се коригира като параметри е налягането на турбината. Ок - повече въздух (кислород) се вкарва в цилиндъра под налягане, но ако не се промени и количеството на гориво, в крайна сметка горивната сместа би била по-бедна, а не по-богата :dunno: Следователно мощността би спаднала, а няма да се увеличи :dunno: Може и да бъркам ...


Не съм специалист по тая тема и само мога да размишлявам но ето примерно какво си мисля аз:

Ако нормалното съотношение гориво-въздух е 1грам гориво на 10 грама въздух и направиш чип тунинг - това примерно се променя на 2 грама гориво и 20 грама въздух (да променяш и подаваното гориво) но ако мощноста която изкарваш е 3 пъти по-голяма ти ще натискаш педала на гаста 3 пъти по-малко тоест за същата мощност ще натискаш педала по-малко което е 0.6 грама гориво. Това ественно не е научно обяснение, а само догатки.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 4.02.2009
Местоположение: Plovdiv

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от g.petrow » 28 Сеп 2011, 15:46

Може и такъв филм да има ... не знам. Принципно икономиката ни учи, че безплатен обяд няма, така че хем по-мощна, хем да харчи по-малко ... Малко като перпето-мобиле ми идва :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 28 Сеп 2011, 16:04

Не отчиташ че "гори" кислород, което пък товари турбото, което път убива турбото по-рано, което пък струва 3000лв, така че не е безплатно нищо.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 12.11.2007
Пол: Мъж
Кара: X7

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от dpetrov » 28 Сеп 2011, 18:12

Не е само турбото!

В общия случай натоварваш сериозно и трансмисията! Натоварваш допълнително и почти всички елементи на двигателя (все пак създаваш по-силна експлозия!)

Абе с 2 думи - не е толко проста тааа работа :)

F07 535d
F07 530d
E60 530d

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 28 Сеп 2011, 18:40

Аз лично ако тръгна да правя чип тунинг ще приготвя 3500лв да имам готови пари на за ново турбо :mrgreen: . Лошото е че както казва dpetrov и скоростната кутия заминава по-бързо и там нещата са много сложни и незнам дали искам да тръгвам по този път.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от @ndro » 28 Сеп 2011, 22:50

g.petrow написа:Хммм ... до някъде има логика в описаното, но не мога да си представя, че единственото, което се коригира като параметри е налягането на турбината. Ок - повече въздух (кислород) се вкарва в цилиндъра под налягане, но ако не се промени и количеството на гориво, в крайна сметка горивната сместа би била по-бедна, а не по-богата :dunno: Следователно мощността би спаднала, а няма да се увеличи :dunno: Може и да бъркам ...

променя се и количеството гориво, разбира се.
никой не е казал, че се "пипа" само налягането на турбината.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook