BMW 5 /E34/

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

BMW 5 /E34/

Мнение от M6 » 11 Апр 2006, 14:09

Внимание!
Всичко написано в по-долните редове е написано от .......::::///М6::::.......
като някои неща са взети от статията Автомобила на старо BMW 5 /E34/ (+/-)
написана от Авто Пазар!Целия текст е преминал през редакцията на alpina-ma6inata!
Пожелавам ви.......
Приятно четене!
Най-важното за BMW 5 /E34/
E34 се произвежда от 1988 г. - 1996 г. в две вариации - Седан и комби.
През 1988 г. се произвеждал само седана а двигателите били 4:520i,525i,
530i,535i и 524td.Всички двигатели са взети от старата 5-серия.Само 528i
бил заменен от 530i.През 1989-та се появил нов двигател:518i(който обаче
се оказва слабичък. Освен, че осигурява посредствена динамика, 1.8-литровият
мотор не харчи по-малко, а и поддръжката му в никакъв случай не е по-евтина).
Той бил взет от 3-та серия(E30) тогава била пусната и M-версията.През 1990 г.
двигателя 530i,бил спян от производство,а моделите 520i и 525i получили
24 клапана.Модела 524td бил заменен от 525tds.1992 г. М5 получило нов
двигател,модела 525i се предлагал и с версия 4x4.Перманентното задвижване
на четирите колела върши чудна работа през зимата, особено като се има предвид,
че автомобилите с марка BMW са с класическо задно предаване. Към днешен ден обаче
покупката на BMW 525iX не е оправдана. Вериантът е произведен в ограничена серия
и трудно се намират резервни части.През 1992-ра пуснали и комбиверсията,която имала
2 двигателя:520i и 525i(заради специфичната си форма са познати в разговорния
език като “плочи”).Втория двигател имал версия 4x4.През 1993 г. двигателя 518i
бил заменен като новия 518i,се предлагал и за комбито.
Тогава били пуснати три нови двигателя:530i,540i(за феновете
на марката със съответния финансов ресурс,те са надеждни, но също са свързани
с доста разходи по текущото сервизиране)и 525td.
(често се получава разхерметизиране на съединенията за охладителна течност,
намиращи се между радиатора и цилиндровата глава).През тази година била
пусната и комби версията на M5.Тя имала същия двигателкато на седана.
Това било първата М-ка комби!През 1995-та година M5 получил фейслифт,
а седана бил спрян от производство.В края на тази година спрели да произвеждат
и М-ката.През 1996 г.Спрели и комбито.МоделаЕ34 е 3-та генерация 5-та серия.
Тя е заменила предшественика си Е28.Каросерията на E34 притежава непоклатима
антикорозионна защита.Всички панели са добре укрепени, което е особено важно
при евентуаленудар. Ръждата обхваща най-бързо ауспухната система, което е и
основнапричина за честата и смяна. Багажното пространство е доста голямо,но
салонът не предлага безграничен комфорт, въпреки че изглежда просторен.Все
пак зависи какви са изискванията на купувача и дали отдава предпочитания на
удобствата или спортните изживявания.Проблемите с “петицата” идват от прекалено
многото електроника. Докато бордкомпютърът, например, работи, всичко е наред,
създава удобства и се чувствате щастлив от информацията която получавате. Дефектира
ли обаче (което не е рядко срещано явление, особено при по-старите екземпляри)
започват големите неприятности - грешна информация към инжекциона, честа и безразборна
смяна на оборотите, трудно палене и т.н.Ремонтът му е много скъп, а и не винаги е успешен.
Алтернативата е да се смени с нов, което няма да е по джоба на всеки. Освен този недостатък
трябва да се отбележат и прекалено честите проблеми с водната помпа. В общи линии това са
най-сериозните недостатъци, свързани с най-много главоболия и средства. Към
по-незначителните минуси на модела се числи честото запушване на клапана на капачката,
затваряща охладителната течност в системата. Вследствие на това налягането се увеличава и
са възможни спуквания най-вече на гумените съединения.Окачването на “петицата” е изключително
здраво и надеждно,особено за нашите пътища. Най-бързо се износват втулките на кормилните щанги.
Също така се разбиват “чашките”, за които се залавят предните амортисьори в горната си част.
Спирачната системае без забележки. При моделите, произведени преди 1991 година се срещат
дефекти в алтернатора.Проблемът започва с лек шум, който постепенно се усилва и е следствие
от разбит лагер на ремъчнатаролка. При модификациите с четирицилиндров двигател липсва термична
защита в гнездото наакумулатора,което е причина за по-бързото му изтощаване, но това едва
ли може да се нарече недостатък. Друг фабричен недъг е опасното (при удар) разположение на
резервоара. Често се срещат и различни проблеми в предните и задни светлини, но те се отстраняват
лесно и едва ли ще са причина да не си купите “петицата”. Моделът Е34 се радва на доволно голямо
търсене и респективно държи прилична цена, а обезценяването му е сравнително малко. Факт е, че
производството на Е34 приключи преди 15 години, а на пазара за употребявани автомобили читави
екземпляри рядко се срещат под 5 000 лв. Това говори достатъчно за здравината и надеждността му,
но обслужването му и резервните части са по-скъпи от средното за класа ниво.

Технически характеристики
1988 - 1990
BMW E34 520i (M20B20)

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 8:8:1;
Максимална мощност: 129 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 204 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 11,9 сек;
Тегло на автомобила: 1400 кг.

1988 -1990
BMW E34 525i (M20B25)



Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2429 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 8:8:1;
Максимална мощност: 170 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 221 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 9,5 сек;
Тегло на автомобила: ? кг;


1988 - 1990
BMW E34 530i (M30B30)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2986 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9:0:1;
Максимална мощност: 188 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 227 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 8,6 сек;
Тегло на автомобила: ? кг;


1988 - 1992
BMW E34 535i (M30B35)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 3430 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9:0:1;
Максимална мощност: 211 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 230 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,7 сек;
Тегло на автомобила: 1600 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч (извънградско): 8 л.;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 17,3 л;



1988 - 1992
BMW E34 524td (M21B24)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2443 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 20:1;
Максимална мощност: 115 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 192 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12,9 сек;
Тегло на автомобила: 1480 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч (извънградско): 5.1 л.;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 6.6 л;


1989 - 1993
BMW E34 518i (M40B18)


Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1796 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 8:8:1;
Максимална мощност: 113 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 192 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12.8 сек;
Тегло на автомобила: 1330 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч (извънградско): 6,8 л.;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 11 л;



1990 - 1995
BMW E34 520i (M50B20)

Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 1990 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 11:0:1;
Максимална мощност: 150 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 211 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 10,6 сек;
Тегло на автомобила: 1445 кг;



1990 - 1995
BMW E34 525i (M50B25)



Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2429 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 10:5:1;
Максимална мощност: 170 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 230 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 8,6 сек;
Тегло на автомобила: 1480 кг;



1991 - 1995
BMW E34 525tds (M51B25)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2499 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 22:1;
Максимална мощност: 143 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 207 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 11 сек;
Тегло на автомобила: 1480 кг;



1993 - 1995
BMW E34 518i (M43B18)


Двигател: 4-цилиндров, редови;
Кубатура: 1796 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 9:7:1;
Максимална мощност: 115 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 198 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12.5 сек;
Тегло на автомобила: 1360 кг;




1993 - 1995
BMW E34 525td (M51B25)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2499 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 22:1;
Максимална мощност: 115 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 194 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12,9 сек;
Тегло на автомобила: 1465 кг;




1993 - 1995
BMW E34 530i (M60B30)


Двигател: 8-цилиндров,V-образен;
Кубатура: 2997 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 10:5:1;
Максимална мощност: 218 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 235 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 7,7 сек;
Тегло на автомобила: 1565 кг;


1993 - 1995
BMW E34 540i (M60B40)


Двигател: 8-цилиндров,V-образен;
Кубатура: 3982 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 10:0:1;
Максимална мощност: 286 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 250+ км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 6,4 сек;
Тегло на автомобила: 1605 кг;
Технически характеристики на M5
1988 - 1992
BMW E34 M5 (S38B36)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 3535 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 10:0;1;
Максимална мощност: 315 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 250+ км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 6,3 сек;
Тегло на автомобила: 1670 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч (извънградско): 8.2 л.;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 18.1 л;



1992 - 1995
BMW E34 M5 (S38B38)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 3795 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 10:5;1;
Максимална мощност: 340 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 250+ км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 5,9 сек;
Тегло на автомобила: 1650 кг;
Последна промяна M6 на 11 Апр 2006, 18:15, променена общо 1 път

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Мнение от Vasilen » 11 Апр 2006, 14:42

Не че ми е работа ма една голяма част от нещата са описани тук тук
Защо сте го дублирали :roll: я ги merge и ги дайте на Босев да ги добави ;)
May the BMW force be with you!


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Мнение от M6 » 11 Апр 2006, 15:01

Като цяло това е по-разширен вариант на това,което си написал ти ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 11.04.2004
Местоположение: София

Re: BMW 5 /E34/

Мнение от Sve » 11 Апр 2006, 17:48

M6 написа:Технически характеристики на M5
1988 - 1992
BMW E34 M5 (S38B36)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 3535 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 10:0;1;
Максимална мощност: 315 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 250+ км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12,9 сек;
Тегло на автомобила: 1670 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч (извънградско): 8.2 л.;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 18.1 л;



Не знаех че моята кола ускорява толкова бързо до 100км/ч - 12,9 сек.

Някой бе казал "три пъти мери, един път режи" ама кой да слуша...
Изображение


Аватар
Мнения: 864
Регистриран на: 29.05.2005

Re: BMW 5 /E34/

Мнение от M6 » 11 Апр 2006, 18:17

Sve написа:
M6 написа:Технически характеристики на M5
1988 - 1992
BMW E34 M5 (S38B36)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 3535 сс;
Брой клапани на цилиндър: 4;
Компресия: 10:0;1;
Максимална мощност: 315 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 250+ км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12,9 сек;
Тегло на автомобила: 1670 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч (извънградско): 8.2 л.;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 18.1 л;



Не знаех че моята кола ускорява толкова бързо до 100км/ч - 12,9 сек.

Някой бе казал "три пъти мери, един път режи" ама кой да слуша...

Това го оправих,но твоята кола щом е 93-та значи е S38B38 :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 335
Регистриран на: 22.09.2004
Местоположение: Бургас

Мнение от Sharpshooter » 11 Апр 2006, 19:11

Ми явно не е ве ряпа
Изображение
:bowdown: S50B32 :bowdown: :bowdown: Honda CBR 900RR FireBlade :bowdown:
House Music... Extazy is gonna make it allright tonight

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 11 Апр 2006, 21:22

Дали да се развихря? Хайде ще оставя Жорката да трупа опит. :twisted:
Изображение

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 11 Апр 2006, 22:14

Приятелю М6, доста си закъснял с тази си информация.
Вече отдавна я има.
Пък и точно Sve ли ще учиш какъв му е двигателя? ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 568
Регистриран на: 8.10.2004
Местоположение: Хасково

Re: BMW 5 /E34/

Мнение от His Shadow » 11 Апр 2006, 23:26

M6 написа:


1988 - 1992
BMW E34 524td (M21B24)


Двигател: 6-цилиндров, редови;
Кубатура: 2443 сс;
Брой клапани на цилиндър: 2;
Компресия: 20:1;
Максимална мощност: 115 к.с;
Максимална скорост (км/ч): 192 км/ч;
Ускорение (0-100 км/ч): 12,9 сек;
Тегло на автомобила: 1480 кг;
Консумация на гориво за 100 км при 90 км/ч (извънградско): 5.1 л.;
Консумация на гориво за 100 км (градско): 6.6 л;




ся компресията е 22 не е 20 ;)
градския разход го дават 9.8 ;)
другото си е точно :mhihi:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 12 Апр 2006, 11:06

Аз пък се изумих ,като прочетох,че производството на моделната серия е спряно преди 15 години :shock: :shock: Текста предполагам е преписан по инерция от вестника,но все пак трябва да се внимава и да се чете предварително :idea:

Иво,не съм в къщи а на 400+ километра,интернет-а ми е ужасен :arrow: по твое усмотрение добави нещата ,които липсват към на Евгени темата или друго,каквото намериш за добре :idea:

Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 11.11.2003

Мнение от Slavi_m » 12 Апр 2006, 16:06

Аз пък не знаех че М50В25 е 170к.с... :)


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 12 Апр 2006, 16:17

Slavi_m написа:Аз пък не знаех че М50В25 е 170к.с... :)

Е то и кубатурата на мотора не е същата :mhihi:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 13 Апр 2006, 18:20

Добре, при толкова открити грешки предлагам М6 да прегледа отново написаното и да го поправи. А после аз и Пенчев ще прегледаме какво да прехвърлиме в темата на Василен. Или ще оставим тази тема като самостоятелна. Иначе е похвално съставянето на такива теми, но преди да се претендира за авторство е хубаво първо да се изчистват всички грешки и неточности.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30

Мнение от Александър Георгиев » 03 Ное 2008, 17:23

Страхотна тема :) М5 :bowdown:
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30



Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари :winky: иначе успех :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 03 Ное 2008, 18:25

тая статия я четох за пръв път през 2003-та точно преди да си купя първата е34 ама тогава нищо не вдявах от е34 и сега пак наскоро я четох беше голям смях :mhihi: :mhihi: :shock:

П.С. тая тема мнооу дърта ве от де я изровихте :help:

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook