Не ми бачка километража

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 07 Апр 2006, 19:30

Колеги при мен се оказа буксата на дифа, няколко пъти лягах под колата гледах тез същите кафявите кабелчета и всичко си беше наред при тях, днес като я вдигнах на хидравличен крик в един сервиз установих че кабелчето се държи само на кафявото уплатнение беше се скъсало.
Остава обаче други проблеми при мен.
1. От време на време ми святка лампата на феродото на спирачките.
2.не ми показва правилно горивото.
3. Не ми показва правилно термустата.
И трите работо от време на време проработват нормално после като ги подчукка с ръка и понякога се оправят.
Мисълта ми е как да си сваля кутията с уредите зада позачистя тук там.
От горе има едни винчета ама те нищо не държат.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 07 Апр 2006, 23:35

хехе, сваля се сравнително лесно, но има стабилно болтчета. Първо махаш тези 2 болта, които си видял. После махаш пластмасата под ключа на контакта - тя се държи на 2 щипки, но и на 2 10-ки гайки, отдолу, под волана (трябва да залегнеш, за да ги видиш) -> развиваш. СЛед тва махаш пластмасата и се откриват още 2 болтчета (тънки, за кръстачка и дълги), които всъщност държат таблото. КАто ги махнеш и тях таблото почва да излиза (хвани го за ушите, които се виждат първоначално с 2-а болта и дърпай докато се видят буксите). Махаш буксите на таблото (има си чалъм за всичко, леко го давай), след тва таблото си излиза и без да махаш волана, но настрани.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 07 Апр 2006, 23:44

stenly написа:Така на теория би следвал всичко от датчика до буксите към таблото (включително) да е наред и проблема да е в самото табло. На прав път ли съм?
Абсолютно.
Валентино добре те е насочил към друг уред. Бих те посъветвал преди това да извадиш твоя скоростомер и да го огледаш. Импулсите от дифа и въртят цифрите, и местят стрелката. Възможно е просто стрелката да е "заяла" - прашинка, удар :dunno: и да си го оправиш сам. Има малко "часовникарски" вид, но, ако внимаваш няма страшно.
BAYRON написа:От горе има едни винчета ама те нищо не държат
Държат, бе. Една черна пластмаса. Ама преди нея трябва да се смъкне пластмасата над волана - тази на таблото. Държи се от двете страни с две гайки (не са шестограми за ключ, а са кръгли с нарези, диаметър около 5-10 стотинки). Напипват се зад пластмасата на 2-3 пръста от левия и десния край. После са винтчетата "горе", ама има и още две "долу" - и черната пластмаса пада. После има още 2+2 на самото табло - пак горе и долу. Отгоре таблото се държи с едни "триъгълни" неща. Огъват се леко надолу (колкото да се "отщипят" от кората) и се дърпа горната част надолу и назад, докато се освободи място да си пъхнеш ръката и да извадиш куплунзите. По средата на куплунзите има щипки. Повдигат се щипките с отвертка и после се вадят куплунзите. При сглобяването първо се вкарват куплунзите, после се щракат щипките.
Ако за по-лесно си свалил волана, просто си вадиш таблото и действаш. Ако не си свалил волана - с извъртане на волана наляво и едновременно придвижване на таблото търсиш положение, при което таблото излиза - има такова!

П.С. Видях поста на amd, ама това писане няма да го хвърлям в коша де. Той просто е писал по-бързо от мене :uups: . А и подозирам, че при мен са сложили още няколко винтчета ;) .
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 07 Апр 2006, 23:50

Направо казано - и ме мързи да свалям таблото и ме е страх да не прецакам някои от жизненоважните уреди (именно - за бензина и за температурата). Пък както се казва - ще карам по съвест (до тук с каране "по съвест" само един акт съм отнесъл). :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 07 Апр 2006, 23:56

утре ще го борим
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 08 Апр 2006, 0:04

Утре е поредният ден за ремонт на Е30 :)

да, заради тоя форум ще си прецакам студенството... :mhihi: Но какво да се прави, всеки си има пороци.
Последна промяна amd на 08 Апр 2006, 0:11, променена общо 1 път
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 08 Апр 2006, 0:08

аааааа ама наистина ме разсмя, като се замисля човек ............ ние не сме у ред
1. по цяла нощ чета по темата а сутринта е поредния ден :confused: :confused: евала че ми отвори очите
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 08 Апр 2006, 0:57

stenly написа:... и ме е страх да не прецакам някои от жизненоважните уреди (именно - за бензина и за температурата)...
Таблото е абсолютно "мартиноустойчиво" ;) . Като го измъкнеш има още поне 7-8 винта, докато стигнеш до уредите. Само ако искаш, можеш да го счупиш.
Никъде при свалянето, разглобяването, сглобяването и слагането не се иска сила.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 08 Апр 2006, 22:30

Датчика е ОК - въртяхме точилото на крик и даваше отклонения в съпротивлението

Кабела е ОК - в единия край сложихме 1.5 волта батерия и от другата страна с мултимера на волтаж показа 1.4в.

Таблото всичко му бачка, без километража - значи в таблото е причината. Разглобихме го и батериите са ОК, не са разтекли, но те нямат общо с километража.

Гледах спойки, какво ли не - всичко изглежда като ново, нямаше логика да пипам каквото и да е по таблото. Не са заяли стрелките. ТРябва да си намеря само километраж и най-вероятно ще взема от старото, което е с часовник, дано само и неговия километраж да не е заминал. Дано да е бил заминал старият датчик:(
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 08 Апр 2006, 23:32

amd, като свалиш уреда за скорост и км, включиш левия кабел на таблото, и на щифтовете за уреда имаш импулси, като въртиш гумата - само тогава е сигурно, че уреда не е наред.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 09 Апр 2006, 1:13

Щифтовете на уреда? Това не мога да го разбера, иначе отново бих опитал. На спойките или къде да меря за съпротивление?
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 09 Апр 2006, 13:19

има едни големи "пинове" дето се нанизват уредите, сигурно за тях говори ivantchoG, защото проблема може да е и в самата букса на таблото.

BAYRON написа:1. От време на време ми святка лампата на феродото на спирачките.


имаше една темичка дето съм разправял подробно за лампата за спирачките, датчика и т.н. ама не ми се търси... с две думи скоро ще почне да ти свети постоянно -> накладките ти са износени.

едит: ivantchoG
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 09 Апр 2006, 18:05

Временно спрях да се занимавам, че ми писна. Смених си филтрите и утре може да отвия свещите - коата върви много добре, но профилактика му е майката.

Между другото и на мен ми свети лампата за накладките, а смених предните накладки и пак си свети - имам си и течност достатъчно. Педала ми потъва и по съвет на майстор - барабаните са износени, а нищо чудно и задните накладки да са за смяна:(
BMW only!

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 10 Апр 2006, 17:00

Кабела е ОК, датчика е ОК, батериите са ОК (те са половинки, 3 волта, при мерене показаха 3.07в, а испекцията си я изчистих), най-вероятно таблото ми е отишло. ЕБАТИ ШИТА! Тоя километраж не ще и не ще :evil: Сложих старото табло - пак не мърда километража. Старото е бяло отзад, а новото е синьо, от троен стоп. Едва ли има несъвместимост, защото новото табло го взехме и с датчика от дифа на тройния стоп. Сменихме буксата, дето влиза в датчика, че от тройния стоп беше друга - проверихме поляритета на кабелите - и тва не е. Просто вече нямам идеи!
BMW only!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 10 Апр 2006, 17:43

amd написа:Просто вече нямам идеи!


Е да - неприятно е, но и така се живее.
Карай на усет или както е казал Оби-Уан Кеноби "Trust the Force Luke!"
Като се замислиш от всички индикации със стрелки по таблото (ако си с оборотомер а не с часовник), коя най-лесно би преглътнал да не работи?

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook