Падащ акумулатор?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 26.10.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: пичеловка

Падащ акумулатор?

Мнение от ^_^ » 15 Сеп 2011, 22:37

Колеги, преди 3 седмици си бях оставил колата на габарити за 30-тина минути и ми падна акумулатора. От тогава още 1 път нямах ток. Днес на сравнително загрята кола без причина ми падна тока. Запалихме на бутане, преместихме се на бензиностанция и като завъртяхме - няма никой. После след повторното палене на бутане запалих още 4-5 пъти за деня успешно. От какво може да проблемът? Неработещ алтернатор или просто системно работещ? Как мога да проверя дали зарежда по време на движение?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Сеп 2011, 22:53

На запален мотор мери напрежението. Трябва да е към 14.2 волта. При под 14 вече е проблем - четки, и т.н. Методи80 има тема за ремонт на алтернатор, ще ти помогне със сигурност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от plradev » 15 Сеп 2011, 23:08

13,7V е критичния минимум на напрежение за нашите коли и всички останали от тия години ,които нямат толкова чувстителна електроника. Меренето се извършва на празен ход на мотора , пуснато парно на макс и запалени къси светлини . В конкретния случай предполагам ,че е заминла някоя или няколко клетки на акумулатора ...

п.п. И си провери дали са добре стегнати клемите за всеки случай ,преди да предприемаш каквото и да било ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 26.10.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: пичеловка

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от ^_^ » 15 Сеп 2011, 23:12

Благодаря колеги. А може ли да пада от факта, че винаги карам на къси светлини?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от Dirty M5 driveR » 15 Сеп 2011, 23:15

^_^ написа:Благодаря колеги. А може ли да пада от факта, че винаги карам на къси светлини?


Не. И аз карам нон-стоп на къси, и проблеми няма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от plradev » 15 Сеп 2011, 23:16

^_^ написа:Благодаря колеги. А може ли да пада от факта, че винаги карам на къси светлини?

Ако е 32Ач ,караш на климатик и си надул яката музика + късите ,може и да пада,но едва ли си с толкова малък капацитет на батерията ;) С две думи ,не .. не може да пада от това ,че караш на фарове ... Или имаш недозаряд поради проблем в алтернатора или реле-регулатора ,или просто акумулатора е мъртвец и не държи ток .. Всички останали частни случаи като кофти маса,хлабави клеми и т.н. трябва да си ги провериш на място :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от txl » 15 Сеп 2011, 23:40

plradev написа:п.п. И си провери дали са добре стегнати клемите за всеки случай ,преди да предприемаш каквото и да било ;)

Както и масата на мотора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 26.10.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: пичеловка

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от ^_^ » 15 Сеп 2011, 23:54

72 амперчаса е. Клемите ще видя, дори ще си купя нови, защото днеска беше голям зор като падна. Все път паля със страх :conf: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 12.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 325 TDS + 330ci
Детайли за колата: черни :)

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от tosho_72 » 16 Сеп 2011, 8:32

Аз имах подобен проблем,генератора ми зареждаше 13.8 волта акумолатора не ми е много читав и като карам на фарове се налага от време на време да зареждам акумолатора.Сега съм си сменил релерегулатота и зарежда 14.2-14.4 волта и нямам никакви проблеми.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 27.01.2009
Пол: Мъж
Кара: x5 e53 3.0 d

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от go6o_lud » 16 Сеп 2011, 10:47

Направо иди да ти проверят генератора, може да е за ремонт :yes: Аз от токове не разбирам изобщо, но съм сменял на 5цата електронното на генератора и такива ми бяха симптомите, само на пълна газ ми гаснеше лампата на акумулатора. При теб може да е само четки например... де да знам има си хора дето само с това се занимават, по -добре иди да ти го проверят :roll:
To be the best, you have to fight to beat the best !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от u`F`o » 16 Сеп 2011, 14:29

Виж да нямаш оттчека някъде и от там да ти губи ток. Пробвай замери акумулатора и на спряла кола и всичко изгасено....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от dicho0o » 16 Сеп 2011, 14:34

Това се получава ако акумулатора ти не държи тока,тегли прекалено много ток и дори на празен ход може да ти пада и към 11,5v. ;)
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от Борис_Малинов » 16 Сеп 2011, 15:57

След като си оставил колата на габарити и акумулатора ти се е изтощил, с какво го зареди после? Ако не достатъчно зареден много бързо се получава пад на напрежението. Вземи читаво зарядно устройство, зареди акумулатора като си му е ръдът. Измери и дали ти работи правилно алтернатора, колегите са ти писали какви стойности трябва да ти дава при работеща кола. Измерете и за утечка, и ако няма управия след като извършиш тези процедури, просто отдели средства за нова батерия.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от stony1 » 21 Сеп 2011, 23:11

Много весела тема :mhihi:
Сега по същество. Това за алтернатора, което го пише в темата е по-скоро в сферата на догадките. Алтернатора е конструиран така, че изходното му напрежение да е максимално 14,4V. Погрешно е схващането, че напрежението зарежда акумулатора - за зарядката е необходим ток. Важно е колко ампера дава алтернатора, за да зареди акумулатора. Понеже напрежението в автомобила е постоянно и стабилизирано то мощността на консуматорите и общата консумация в атомобила се определа от тока (ампеража). За изправната работа на алтернатора се съди по тока, който той произвежда и товара, на който издържа. Доказано е, че дори при напрежение от 12,5V акумулатора пак се зарежда. Въпроса е колко е тока на зарядка, ако е по-малък - времето за зареждане е по-дълго. При алтернаторите този ток е в пъти по-голям от тока при зарядните станции. Тази непрекъсната зарядка и разряд на акумулатора с такива натоварвания са причината за "късия му живот".
Вярно е, че за да се завери гаранцията на акумулатора се мери напрежението на алтернатора. Причината за това е, че по-лесно се мери напрежението отколкото ток на заряд, като се допуска, че при понижено напрежение и тока не е в параметри. На практика това не винаги е така.

При колегата е вероятно да има мъртва клетка, обикновено първа се предава тази, на която е плюсовата клема. Тогава акумулатора се явява консуматор сам за себе си и не може да осигури необходимия капацитет от ток.

Колега провери акумулатора, но някъде където имат товарна вилка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Падащ акумулатор?

Мнение от ares2 » 22 Сеп 2011, 10:49

най вероятно самата ти батерия си заминава
не значи че ако е на 2 години това е гаранция за здраве..
ако е ползвана неправилно и е държан на някакви ниски V просто си е за изхвърляне..
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook