Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Аз поне за ТДС не намерих файловете за ъпдейт.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Я и аз да попитам.
Имам е39 540 97-ма година ( няма ОБД ) с преходник влизам към колата и през Progman и през DIS и всичко мога ръчкам.
Интересува ме конкретно как са стъпките за update на софт-а на DME ( компа ) на колата ? След като го ъпдате трябва ли да се правят някакви други настройки и т.н. ? През Progman-a предполагам ще изкара по нова версия на софт-а защото самия той е по нов.
Благодаря.
Имам е39 540 97-ма година ( няма ОБД ) с преходник влизам към колата и през Progman и през DIS и всичко мога ръчкам.
Интересува ме конкретно как са стъпките за update на софт-а на DME ( компа ) на колата ? След като го ъпдате трябва ли да се правят някакви други настройки и т.н. ? През Progman-a предполагам ще изкара по нова версия на софт-а защото самия той е по нов.
Благодаря.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Последователността на стъпките ги е описал Жоро - slitter назад в темата.
Няма да ъпдейтнеш с по нов софт със SSS-a...няма по нов от този, който е в ДИС.
Ако си с автомат ще усетиш и приятна промяна в работата му (ако разбира се си познаваш добре колата).
Няма да ъпдейтнеш с по нов софт със SSS-a...няма по нов от този, който е в ДИС.

Ако си с автомат ще усетиш и приятна промяна в работата му (ако разбира се си познаваш добре колата).
- kozela
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: 5.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: лоша F30-ка
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Хайде и аз да се запиша с мнение - на първо място благодаря на Dimitroff за поредната услуга!!
Двигателя е N46B20 (Бензин) - след ъпдейта двигателя е доооста по-спокоен, особенно в ниските обороти и набира осезателно по-добре!

Двигателя е N46B20 (Бензин) - след ъпдейта двигателя е доооста по-спокоен, особенно в ниските обороти и набира осезателно по-добре!
Последна промяна kozela на 13 Сеп 2011, 15:09, променена общо 1 път

- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
spacepl написа:Аз поне за ТДС не намерих файловете за ъпдейт.
"Совершенство не требует изменений"

Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
виждам, че всички дизелаци сте много доволни
нека някой с бензиновия да сподели без да си криви душата м52/м54
нека някой с бензиновия да сподели без да си криви душата м52/м54
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
nikolae написа:виждам, че всички дизелаци сте много доволни
нека някой с бензиновия да сподели без да си криви душата м52/м54
Ако зачакаш до края на седмицата по принцип имаме уговорка с Dimitroff , стига да не стане некоя пречка нещо ще направи ъпдате на моята и да видим кво ще стане.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
За дизела може би е малко по-ясно изразено, но и собствениците на бензиновите мотори остават меко казано очаровани 

Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Dimitroff написа:За дизела може би е малко по-ясно изразено, но и собствениците на бензиновите мотори остават меко казано очаровани
Мога да кажа само едно - ако сложиш софт по Евро 2 като че ли идва повече мощ (може и да се бъркам, винаги има субективен фактор), отколкото по евро 3! Усеща се по-скоро в респонса на педала в ниските обороти. Треа да ти кажа, че понякога се учудвам как добре дърпа в ниските. Ао изобщо това не е някакво самовтълпяване, пак казвам, си го обяснявам, че по-ниския стандарт не ограничава мощността, за да бъдат постигнати по-оптимални резултати на по-малко вредни емисии в атмосферата. Аз, както става ясно в самото начало на темата, първоначално бях с ъпдейтнат софт и по евро 3, но тъй като съм с махнати катализатори като излезех на магистралата след 20 мин. каране задната сонда ми засичаше голямо съдъжание на О2 и светваше веднага чека. Това ме принуди да сложа фъма по Евро 2, който реално пак е под новия софт, щото не ми се купуваше катализатор, та просто задната сонда вече не засича тези параметери. Реално не я ебава за нищо! Например наскоро карах 2 двайски, не че преди това не съм карал, напротив, и ми прави впечатление колко тромава е в началото 20ката! Верно после се развърта и би ми обърнала огледалата на 18-ката, ама в началото е като пряснонаебана кобила



Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
парво да благодаря на колегата Dimitroff
. колата ми е Е46 320д. 150к. имах проблем, пушеше биало на студен двигател след като колегата я закачи се оказа че компа не разпознава две от диузите стоиности 0.00 бях с оригиналния софт от както е кола, направи апдеит и какво стана
компа намери всички диузи, колата спря да пуши, започна да работи много по равномерно, по тих стана мотора, още е рано да кажа за разхода но предполагам ще има разлика. с 19ки съм и небях виждал да ми свети толкова често болкажа като след смяната на софта, а колата ми вървеше много прилично и преди. с две думи само +++ и нито един минус. и едно ГОЛЯМО мерси на колегата Dimitroff
ГОЛЯМ Е 




- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
За м52 някой питаше - относно вървежа не виждам разлика - колата съм я карал 3 години на евро 3 и сега един-два месеца на евро 2. Не мога да усетя - може да не съм чувствителен 

- DJDeath88
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 13.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d E46 136 hp
- Мечтае да кара: BMW 530 xd E60 231 hp
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
След направения ъпдейт на моята е46-тица, 136к.с.,от колегата Dimitroff, колата започна да върви каkто никога, най-вероятно и другите положителни промени ще се появят след време, свързани с разхода и работата на двигателя. А с новоактивираните екстри колата стана "супергъзарска"
Човека е много внимателен и компетентен! Огромно БЛАГОДАРЯ! 


- pifa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW-то си всеки ден
- Мечтае да кара: Кола която не се разваля!!!
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
Сега и за тези които ще имат смелостта да направаят процедурата сами!
To reprogram DME/DDE control module:
1. Connect vehicle to the BMW approved battery charger.
2. Connect DISplus/GT1 loaded with CD 30.0 or higher.
3. Select: BMW Coding/Programming
4. Select: 5 Programming, then right arrow
5. Select 3 DME Programming, then right arrow
6. [NEW] Display appears First determine and then program basic control unit, then right arrow
7. [NEW] Select 1 Determine basic control unit, then right arrow. Automatic determination is going to be performed.
8. [NEW] DME, is the faulty control unit still installed in the car?, select YES
9. [NEW] Start automatic determination?, select YES
10. [NEW] Display appears: Compare chassis number displayed with number in the car. Chassis number ..... Do numbers correspond? Select YES
11. [NEW] Part number basic control unit .... / .... are displayed, then scroll down
12. [NEW] Display appears: Followed part numbers (basic control unit) can likewise be used. A new program version is also programmed for these part numbers. Duration depends on control unit between 4-16 minutes, then scroll down
13. [NEW] At this point vehicle data is stored in the tester for the automatic identification. Disregard screen prompt which refers to obtaining and installing a new basic control unit, and scroll to the left
14. [NEW] Select: 2 Exchange control unit, then right arrow
15. [NEW] Select: 2 Program basic control module, then right arrow
16. [NEW] Follow instruction: Chassis number, enter the last 7 characters of VIN. Is the number correct? Select YES
17. Disregard the next instruction: Install new basic control module, just go forward by pressing right arrow
18. Display will appear: There is new program version and new data version for this control unit. Depending on the control unit, programming may last between 4-16 minutes. First programming and then data are programmed. After programming, with diagnosis program, the fault memories have to be cleared. EWS alignment is automatically carried-out with reprogramming. The adaptation values must be cleared after programming, then right arrow
19. The next screen displays: The control module can be programmed X times, then right arrow
20. Follow the command: Please enter reading mileage..... Entry correct?. Select: YES
21. Start automatic programming? Select: YES
22. When programming starts, the following message is displayed: MS43 Program programming active. Voltage terminal 30.....
23. After programming part is finished, the following message is displayed: MS43 data programming active. Voltage terminal 30.....
24. After successful programming, message is displayed: Programming completed.
25. Next, follow-up screen instructions for EWS alignment and for clearing of adaptation values.
АКО НЕ ВИ Е ЯСНО ПО-ДОБРЕ НЕ ПРАВЕТЕ НЕЩО КОЕТО ПОСЛЕ МОЖЕ ДА ВИ СЪЗДАДЕ ГЛАВОБОЛИЯ! ПО-ДОБРЕ СЕ ОБРНЕТЕ КЪМ ХОРАТА КОИТО ВЕЧЕ СА ГО ПРАВИЛИ ЗА ДА ВИ ПОМОГНАТ!
To reprogram DME/DDE control module:
1. Connect vehicle to the BMW approved battery charger.
2. Connect DISplus/GT1 loaded with CD 30.0 or higher.
3. Select: BMW Coding/Programming
4. Select: 5 Programming, then right arrow
5. Select 3 DME Programming, then right arrow
6. [NEW] Display appears First determine and then program basic control unit, then right arrow
7. [NEW] Select 1 Determine basic control unit, then right arrow. Automatic determination is going to be performed.
8. [NEW] DME, is the faulty control unit still installed in the car?, select YES
9. [NEW] Start automatic determination?, select YES
10. [NEW] Display appears: Compare chassis number displayed with number in the car. Chassis number ..... Do numbers correspond? Select YES
11. [NEW] Part number basic control unit .... / .... are displayed, then scroll down
12. [NEW] Display appears: Followed part numbers (basic control unit) can likewise be used. A new program version is also programmed for these part numbers. Duration depends on control unit between 4-16 minutes, then scroll down
13. [NEW] At this point vehicle data is stored in the tester for the automatic identification. Disregard screen prompt which refers to obtaining and installing a new basic control unit, and scroll to the left
14. [NEW] Select: 2 Exchange control unit, then right arrow
15. [NEW] Select: 2 Program basic control module, then right arrow
16. [NEW] Follow instruction: Chassis number, enter the last 7 characters of VIN. Is the number correct? Select YES
17. Disregard the next instruction: Install new basic control module, just go forward by pressing right arrow
18. Display will appear: There is new program version and new data version for this control unit. Depending on the control unit, programming may last between 4-16 minutes. First programming and then data are programmed. After programming, with diagnosis program, the fault memories have to be cleared. EWS alignment is automatically carried-out with reprogramming. The adaptation values must be cleared after programming, then right arrow
19. The next screen displays: The control module can be programmed X times, then right arrow
20. Follow the command: Please enter reading mileage..... Entry correct?. Select: YES
21. Start automatic programming? Select: YES
22. When programming starts, the following message is displayed: MS43 Program programming active. Voltage terminal 30.....
23. After programming part is finished, the following message is displayed: MS43 data programming active. Voltage terminal 30.....
24. After successful programming, message is displayed: Programming completed.
25. Next, follow-up screen instructions for EWS alignment and for clearing of adaptation values.
АКО НЕ ВИ Е ЯСНО ПО-ДОБРЕ НЕ ПРАВЕТЕ НЕЩО КОЕТО ПОСЛЕ МОЖЕ ДА ВИ СЪЗДАДЕ ГЛАВОБОЛИЯ! ПО-ДОБРЕ СЕ ОБРНЕТЕ КЪМ ХОРАТА КОИТО ВЕЧЕ СА ГО ПРАВИЛИ ЗА ДА ВИ ПОМОГНАТ!
Опре ли ви яйцето до дупето, вижте дали яйцата не са две!!!
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)


Колега, това просто е чудесно.

И естественно, имам един въпрос! В коя точка се прави ръчното избиране на Евро стандарта? В т.7 или в т.9?
Re: Update на софтуера на DME/DDE (в случая на DME)
vavilon написа::kuku:![]()
Колега, това просто е чудесно.![]()
И естественно, имам един въпрос! В коя точка се прави ръчното избиране на Евро стандарта? В т.7 или в т.9?
май в 9 избираш no и после се оправяш сам

много полезна информация, може да я напишеш във важните теми или пък ще постнем линк някъде
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани