колко спестява ванос-а

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: sofia

Мнение от GOGY » 07 Мар 2008, 13:21

евалата на колегата 'tsb_bg' със снимката мерси мнгого колега аз къвто съм дебил вобще не съм обърнал внимание на външните белези по които мже да се разбере дали има ванос сега ве4е е лесно хахаха мерси :D
jba jbu jbadu jmuc bajuu

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от biem_w » 31 Авг 2011, 16:16

така. темата е малко старичка но от прочетеното невидях нито един конкретен коментар. Колегата попита дали ваноса буквано пести гориво. Ами не колега. Ваноса буквално работи над определени обороти и неговата функция там е в определен момент на пълна тяга "педала до ламарината" да държи клапаните малко по дълго време отворени за да набива малко повече гориво. А като се преееба ваноса мотора започва данеработи равномерно,тресе и харчи не 1-2 литра повече а значително повече от 10 до 30% гориво :yes: Поправете ме ако греша.
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 18.10.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 320i
Мечтае да кара: M3

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от batmitko.1 » 31 Авг 2011, 18:53

Колегата biem_w е наи-точен до момента.Наистина е така защото мотора е направен така че ваноса да работи постояно и има определено положение на клапаните които остават малко по отворини при работа.Ваноса като не работи мотора запшочва да колебае обороти защото клапаните не са си на място

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 351
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: софия кв.Редута
Пол: Мъж
Кара: LX62314
Мечтае да кара: e31 860
Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от gsi_leo » 31 Авг 2011, 20:15

Въпрос до знаещите кой от двата вида мотори издържа повече на тормоз,имам в предвид след 6500 оборота,,,МЕРСИ
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 28.11.2009
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: с натегнат шпер
Мечтае да кара: ///M3 E36

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от Kinopi » 31 Авг 2011, 20:24

gsi_leo написа:Въпрос до знаещите кой от двата вида мотори издържа повече на тормоз,имам в предвид след 6500 оборота,,,МЕРСИ


Без ванус колега.М50-то на 7200 си се чувства като у дома :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от maxpower » 31 Авг 2011, 20:46

biem_w написа:Ваноса буквално работи над определени обороти и неговата функция там е в определен момент на пълна тяга "педала до ламарината" да държи клапаните малко по дълго време отворени за да набива малко повече гориво.

Само това "буквално" не знам от къде реши, че е така. Колко дълго са отворени клапаните се определя от гърбицата на разпределителния вал в случая, а Кога се отварят вече се променя с помоща на ваноса.
По скоро ваноса работи по-активно във средни обороти като се стреми да измести въртящия момент по надолу в оборотите и да направи автомобила по приятен за каране за масови потребител, рацерите не се впечатляват от ваноса :mhihi:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от bavar4o.70 » 31 Авг 2011, 20:51

Той вануса работи до ок. 4500 об.То и макс. върт. момент на ванусовия е 190 н.м при 4300 об. ,а при при без, на ок. 4900 ,ако не ме лъже паметта.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от b00st » 31 Авг 2011, 20:53

единичния ванос не спестява особено, но виж двойния е друга работа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: РВ1987ВР London
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i M43
Мечтае да кара: M4

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от BMW318 i-KOKO » 31 Авг 2011, 22:01

Така и така гледам, че сте подхванали ваносите, та дайте да разберем и двойния ванос колко харчи.
И какво прави той колеги? Извинявам се ако това мнение не е за тук.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1023
Регистриран на: 4.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на 15''ки
Мечтае да кара: 300C hemi 6.1L

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от biem_w » 31 Авг 2011, 22:45

bavar4o.70 написа:Той вануса работи до ок. 4500 об.То и макс. върт. момент на ванусовия е 190 н.м при 4300 об. ,а при при без, на ок. 4900 ,ако не ме лъже паметта.


точно така е колега :yes:
Информация само по телефона! Не ми се играе на чат срещи!

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 18.10.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 320i
Мечтае да кара: M3

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от batmitko.1 » 01 Сеп 2011, 10:09

Той вануса работи до ок. 4500 об.То и макс. върт. момент на ванусовия е 190 н.м при 4300 об. ,а при при без, на ок. 4900 ,ако не ме лъже паметта.

Абсолютно вяр :wave: :yes: :clap: :ok: :driving: но

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от bavar4o.70 » 01 Сеп 2011, 20:42

BMW318 i-KOKO написа:Така и така гледам, че сте подхванали ваносите, та дайте да разберем и двойния ванос колко харчи.

И какво прави той колеги? Извинявам се ако това мнение не е за тук.

Ваноса се командва от еку-то.То подава ток на един ел. магнитен клапан,който подава налягане на маслото към бутало на което има стержин,в челната част на който лагерува втулка с шлици от външната и от вътр. страна.Тези шлици са под ъгъл спрямо оста на втулката и на противоположни посоки.Вътр. шлици са зацепени за вала,а външ.за зъбн. колело на всм. вал.Когато еку подаде ток на клапана,той пуска масло с налягане в заднатачаст на буталото.То избутва стержина с втулката с ок.1 см. напред,при което вала се завърта напред спрямо зъбното колело с ок. 6градуса предварение.Това се случва м-у 1500-4500 об и при тпс в положение на натоварване.При това положение вала започва да отваря всм. клапани 6 гр. по рано.Ефекта от това е никакъв,но всм. клапан се затваря и 6 гр преди д.м.т. ,като тези 6 гр. буталото прави вакум и съответно почва да прави компресия 6 гр след д.м.т. По този ночин намаля съпротивлението във фаза сгъстяване и работещия в този момент цилиндър има по малко вътрешно съпротивление и като цяло вдига к.п.д.-то на мотора в ниските об ,като дава върт. момент в по ниски об. и икономия на гориво.Ако греша нека някой ме поправи!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: РВ1987ВР London
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i M43
Мечтае да кара: M4

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от BMW318 i-KOKO » 01 Сеп 2011, 21:53

bavar4o.70 написа:
BMW318 i-KOKO написа:Така и така гледам, че сте подхванали ваносите, та дайте да разберем и двойния ванос колко харчи.

И какво прави той колеги? Извинявам се ако това мнение не е за тук.

Ваноса се командва от еку-то.То подава ток на един ел. магнитен клапан,който подава налягане на маслото към бутало на което има стержин,в челната част на който лагерува втулка с шлици от външната и от вътр. страна.Тези шлици са под ъгъл спрямо оста на втулката и на противоположни посоки.Вътр. шлици са зацепени за вала,а външ.за зъбн. колело на всм. вал.Когато еку подаде ток на клапана,той пуска масло с налягане в заднатачаст на буталото.То избутва стержина с втулката с ок.1 см. напред,при което вала се завърта напред спрямо зъбното колело с ок. 6градуса предварение.Това се случва м-у 1500-4500 об и при тпс в положение на натоварване.При това положение вала започва да отваря всм. клапани 6 гр. по рано.Ефекта от това е никакъв,но всм. клапан се затваря и 6 гр преди д.м.т. ,като тези 6 гр. буталото прави вакум и съответно почва да прави компресия 6 гр след д.м.т. По този ночин намаля съпротивлението във фаза сгъстяване и работещия в този момент цилиндър има по малко вътрешно съпротивление и като цяло вдига к.п.д.-то на мотора в ниските об ,като дава върт. момент в по ниски об. и икономия на гориво.Ако греша нека някой ме поправи!


Браво колега,ето едно полезно нещо, за незнаещите и за бъдещите колеги на които им предстои покупка на кола с
ВАНОС-система :clap: както и за мен, вече знам ваноса кво прави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 2.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от Savy » 02 Сеп 2011, 3:30

И сега някой ако каже и ако тропа, дали работи? Супер :D

п.с За диагностика ясно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: колко спестява ванос-а

Мнение от bavar4o.70 » 02 Сеп 2011, 21:22

Повечето неревизирани на ок. 300 000 км. тропат,но и работят.Моя беше такъв.Но не е гаранция,че работи.На диагностика се разбира,защото датч на разпр. вал отчита изместване спрямо този на коляновия,при работещ ванус. :bchug:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook