по-големите джанти- теми за размисъл

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

по-големите джанти- теми за размисъл

Мнение от alx » 23 Мар 2006, 22:35

всеки цол (2.5см) по-голям диаметър гума намалява въртящия момент със 3.5%. слагаш +2 цола джанти и гуми - въртящия момент ти пада 7%.

всеки кг повече на джанта краде по 0.7% въртящ момент. слагаш 4 джанти по 1 кило по-тежки - въртящия момент ти пада 2.8%

всеки 30 единици "фактор износване" (tread-wear factor) ти намалява първите 20 метра със 0.1. - имаш гуми със фактор 420, слагаш гуми със 390 фактор- смъкваш 0.1 от 20те метра при всичко друго еднакво...

случайно ми хрумна. разбира се това не са научни твърдения а "фолклор" развит от опит..
алекс
трабант 601с
разни други возила

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Мнение от 00Cool » 23 Мар 2006, 22:47

а ще има ли някаква разлика ако до сега сам бил примерно с гуми 185х70х14 сложени на железни джанти и сложа гуми 185х65х14 на лети джанти

би ли казал в каква посока 6те се промени и плусовете на това и недостатъците
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 21.04.2005
Местоположение: 02

Мнение от Vendetta » 23 Мар 2006, 23:50

00Cool написа:а ще има ли някаква разлика ако до сега сам бил примерно с гуми 185х70х14 сложени на железни джанти и сложа гуми 185х65х14 на лети джанти

би ли казал в каква посока 6те се промени и плусовете на това и недостатъците

Е ще ги търкаляш по-лесно според мен, заради по-ниския профил на гумака, пък и алуминиевите джанти не са ли по-леки от обикновенните стоманени?
След като не слагаш по-голями като цолаж жанти нямаш грижи.
Има още един минус при слагането на по-големи жанти - повишаване на разхода на гориво..
Изображение

МОЕ ЛИ ТИ ГО НАБИЕМ У БЕЛАТА РИЗКА?!

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: по-големите джанти- теми за размисъл

Мнение от TOM » 24 Мар 2006, 0:24

alx написа:всеки цол (2.5см) по-голям диаметър гума намалява въртящия момент със 3.5%. слагаш +2 цола джанти и гуми - въртящия момент ти пада 7%.
Явно нещо не си про4ел правилно, откъде накъде въртящият момент ще ти пада :roll: ;) той си ти стои , загубите се увели4ават :!: Ако е както казваш ти...теорети4но слагаме джанти по-големи с 28,57 цола Х 3,5% и въртящият момент ще ни намалее със 100%, тоест двигателя ни ве4е няма да има въртящ момент... :mhihi:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Selqnin
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 23.12.2004

Мнение от Selqatin » 24 Мар 2006, 8:23

Бал съм му мамата,гъзария до шия :mhihi: ако можех щех и 18цола да сложа :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 24 Мар 2006, 8:28

ТОМ ще те връщаме в гимназията :mhihi: всеки следващ цол в повече намалява въртящия момент на гумите с 3.5% от оставащия т.е. никога не може да стане 0 ,а и 28 цола в повече е малко множко ,какъвто и маниак да си на летите джанти :mhihi:

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Мнение от OPASNO LUD » 24 Мар 2006, 11:51

Това звучи логично.А относно последното имам едно питане-не беше ли по-високото число за повече сцепление или бъркам
Последна промяна OPASNO LUD на 24 Мар 2006, 17:38, променена общо 1 път

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Re: по-големите джанти- теми за размисъл

Мнение от rtzankov » 24 Мар 2006, 12:08

TOM написа:...


Аз доколкото разбрах става дума за това че всеки допълнителен цол носи еди какви си загуби, а не че мотора си "губи" въртящия момент ;)
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 24 Мар 2006, 12:25

предполагам че alx е пуснал темата да се замислят хората дет слагат по-големиджанти а пък немат повер за да компенсират загубите и после падаш от разни наточени жигулки :) и подобни

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 24 Мар 2006, 15:19

хмм, според мен alx има предвид връзката между увеличаване на цялостния диаметър на колелата (не само на джантата) и въртящия момент на гумите на колата (WTq).... иначе няма как да падне въртящия момент само със слагане на по-голям диаметър джанта + гума по-нисък профил за да се запази оригиналния диаметър :lol: (ако пренебрегнем теглото тук разбира се)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 3.03.2006

Мнение от J.J.Thomson » 24 Мар 2006, 15:58

то и точно това е написано :lol:
"по-голям диаметър гума"

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 24.12.2002

Мнение от madmiko » 24 Мар 2006, 16:57

Едно питане... като отчитате разхода, вземате ли в предвид, че километража не отчита правилно?


Освен това с по-малък диаметър на джантите колата се прибира повече към асфалта (струва ми се)

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 3.03.2006

Мнение от J.J.Thomson » 24 Мар 2006, 18:38

също така някой да не реши, че като намаля размера на гумите ще почне да прави по-добри времена, защото размера на контактното петно като стнае малко и се получава по-малко сцепление. така че подходящия размер+гума се намира най-добре с малко практически опити

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 24 Мар 2006, 22:59

Alexi написа:ТОМ ще те връщаме в гимназията :mhihi: всеки следващ цол в повече намалява въртящия момент на гумите с 3.5% от оставащия т.е. никога не може да стане 0 ,а и 28 цола в повече е малко множко ,какъвто и маниак да си на летите джанти :mhihi:
А пък аз ти повтарям 4е въртящия момент не намалява а си остава същия ;) Това 4е колата умалява не е защото двигателя си е загубил 4аст от въртящтия момент а защото се променя диаметъра, широ4ината и съпротивлението на колелото. С по-горният си пост исках да кажа 4е Аlx неправилно се е изразил, про4ел, превел и т.н.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook