по-големите джанти- теми за размисъл
Модератор: bum_bum
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
по-големите джанти- теми за размисъл
всеки цол (2.5см) по-голям диаметър гума намалява въртящия момент със 3.5%. слагаш +2 цола джанти и гуми - въртящия момент ти пада 7%.
всеки кг повече на джанта краде по 0.7% въртящ момент. слагаш 4 джанти по 1 кило по-тежки - въртящия момент ти пада 2.8%
всеки 30 единици "фактор износване" (tread-wear factor) ти намалява първите 20 метра със 0.1. - имаш гуми със фактор 420, слагаш гуми със 390 фактор- смъкваш 0.1 от 20те метра при всичко друго еднакво...
случайно ми хрумна. разбира се това не са научни твърдения а "фолклор" развит от опит..
всеки кг повече на джанта краде по 0.7% въртящ момент. слагаш 4 джанти по 1 кило по-тежки - въртящия момент ти пада 2.8%
всеки 30 единици "фактор износване" (tread-wear factor) ти намалява първите 20 метра със 0.1. - имаш гуми със фактор 420, слагаш гуми със 390 фактор- смъкваш 0.1 от 20те метра при всичко друго еднакво...
случайно ми хрумна. разбира се това не са научни твърдения а "фолклор" развит от опит..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
00Cool написа:а ще има ли някаква разлика ако до сега сам бил примерно с гуми 185х70х14 сложени на железни джанти и сложа гуми 185х65х14 на лети джанти
би ли казал в каква посока 6те се промени и плусовете на това и недостатъците
Е ще ги търкаляш по-лесно според мен, заради по-ниския профил на гумака, пък и алуминиевите джанти не са ли по-леки от обикновенните стоманени?
След като не слагаш по-голями като цолаж жанти нямаш грижи.
Има още един минус при слагането на по-големи жанти - повишаване на разхода на гориво..

МОЕ ЛИ ТИ ГО НАБИЕМ У БЕЛАТА РИЗКА?!
Re: по-големите джанти- теми за размисъл
Явно нещо не си про4ел правилно, откъде накъде въртящият момент ще ти падаalx написа:всеки цол (2.5см) по-голям диаметър гума намалява въртящия момент със 3.5%. слагаш +2 цола джанти и гуми - въртящия момент ти пада 7%.




е21 345 0-402м 12.18


- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
ТОМ ще те връщаме в гимназията
всеки следващ цол в повече намалява въртящия момент на гумите с 3.5% от оставащия т.е. никога не може да стане 0 ,а и 28 цола в повече е малко множко ,какъвто и маниак да си на летите джанти 


- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Това звучи логично.А относно последното имам едно питане-не беше ли по-високото число за повече сцепление или бъркам
Последна промяна OPASNO LUD на 24 Мар 2006, 17:38, променена общо 1 път
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Re: по-големите джанти- теми за размисъл
TOM написа:...
Аз доколкото разбрах става дума за това че всеки допълнителен цол носи еди какви си загуби, а не че мотора си "губи" въртящия момент



R.I.P Landikar
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
предполагам че alx е пуснал темата да се замислят хората дет слагат по-големиджанти а пък немат повер за да компенсират загубите и после падаш от разни наточени жигулки
и подобни

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
хмм, според мен alx има предвид връзката между увеличаване на цялостния диаметър на колелата (не само на джантата) и въртящия момент на гумите на колата (WTq).... иначе няма как да падне въртящия момент само със слагане на по-голям диаметър джанта + гума по-нисък профил за да се запази оригиналния диаметър
(ако пренебрегнем теглото тук разбира се)

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- J.J.Thomson
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 3.03.2006
също така някой да не реши, че като намаля размера на гумите ще почне да прави по-добри времена, защото размера на контактното петно като стнае малко и се получава по-малко сцепление. така че подходящия размер+гума се намира най-добре с малко практически опити
А пък аз ти повтарям 4е въртящия момент не намалява а си остава същияAlexi написа:ТОМ ще те връщаме в гимназиятавсеки следващ цол в повече намалява въртящия момент на гумите с 3.5% от оставащия т.е. никога не може да стане 0 ,а и 28 цола в повече е малко множко ,какъвто и маниак да си на летите джанти

е21 345 0-402м 12.18


37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани