отворена предница ..
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Искаш да кажеш,че гумите са така /---\. Защото е нормално да са така.
Окачването ти е много ниско.Другото,което може да доведе до това е
да са ти се събрали бомбетата.Ако нямаш стрът,сложи си задължително.
Окачването ти е много ниско.Другото,което може да доведе до това е
да са ти се събрали бомбетата.Ако нямаш стрът,сложи си задължително.
bmwdriver написа:Искаш да кажеш,че гумите са така /---\. Защото е нормално да са така.
Окачването ти е много ниско.Другото,което може да доведе до това е
да са ти се събрали бомбетата.Ако нямаш стрът,сложи си задължително.
разликата не е горе и долу ...
а отпред са по-отворени предните гуми отколкото отзад!
не - разкрачена - а .. отворена предница
така и не намерих читав стрът .. но си търся
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
стрът сложи задължително,просто е,когато се кара с ниско окачване по нашите пътища ,бомбетата неминуемо се събират
,послушай ме ,аз съм карал няколко коли с ниско окачване и винаги така се получава.Сегашната ми е с м-ково окачване и тампони с изместен център,но си е права поради стрът бара.Ако искаш ми пиши едно лс ако имаш нужда от стрът 


KIM написа:стрът сложи задължително,просто е,когато се кара с ниско окачване по нашите пътища ,бомбетата неминуемо се събират,послушай ме ,аз съм карал няколко коли с ниско окачване и винаги така се получава.Сегашната ми е с м-ково окачване и тампони с изместен център,но си е права поради стрът бара.Ако искаш ми пиши едно лс ако имаш нужда от стрът
моята е с АСЦ .. там чета че са по различни стрътове
вероятно не е проблема в тях ..
освен ако не са се изкривили назад за да "зяпне" предницата отпред а не отдолу
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re:
axl написа:MOGY написа:axl написа:По принцип страничния наклон на е36 не се регулире, ОБАЧЕ де факто се продава оригинален специален болт раличен от оригиналния на колата/това е горния болт, който държи шенкела за макферсона/, който допуска реглаж на страничния наклон на предницата в рамките на половин градус, ако не се лъжа.
Поздрави
от каде да си намеря такива болтове и кви пари са,ако знаеш драсни,даи линк или снимка.Тва не го бях чувал, половин градус не е малко
Това е оригинална ОЕМ част, т.е. в Дарукар я имат:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Номенклатурен номер : 07119900587
Описание : ВИНТ
Ед.цена (с ДДС) : 2.28 BGL
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ето линк в риалоем - част 5 /CAMBER CORRECTION BOLT - 07119900587/:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=10&hl=43
Този болт трябва в средната си част, където влиза ухото на шенкела, да е по-тънък и по този начин дава възможност да се променя наклона на шенкела спрямо макферсона. Официална информация в какъв диапазон е възможна промяна на наклона не съм намерил, по форумите съм чел, че е +/-0.5 градуса, т.е. с такъв болт, може да се докара отрицателен страничен наклон от порядъка на градус и нещо.
Поздрави
П.С. Ако го пробваш номера на практика, непременно дай впечатления тук или на ЛС
поръчах въпросните болтове, пичовете ми дават обикновен болт м12 и не го взех... предполагам като оригиналния.... някой правил ли го е този номер или само на теория...

- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: отворена предница ..
Веднага мога да ти кажа как да вкараш камбера в още минусуви стойност, при това без всякакви спец болтове, пък нека ти обясняват че не се регулира. Но при теб те е нужен + т.е. приближаване на колелата към вертикала. При ниското окачване автоматично увеличаваш минусовата стойност, както и ти написаха колегите, а и честно казано ми е интересно как караш с офсет 15, при това 9-ки. Дай някакви стойности на камбера в момента за да може да преценим каква корекция е нужна, но мисля че повече от 1.5 до 2 градуса не е нужно, каквито и цели да гониш. За информация по различни справочници, автодати и други, има разнобой, но стойностите за сток кола са 0 до -1 градуса. Камбърплейтовете са добро, но скъпо решение и по принцип се използват с койловъри. Правилно ли са монтирани втулките с изместен център, те по принцип влияят на кастера /надлъжния наклон/, но оказват винаги влияние и на камбера /страничен, напречен наклон/. Замери си коша, тук някой бе дал схема с размерите, и ако ти е мръднал слагай разпънката.
only rear wheel drive
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: отворена предница ..
много ми е интересно развитието на темата, и аз мисля начин как да дам малко + на предния кембър отдясно
мерил съм и размера между ботушите - почти 1см са свити, освен това ми се струва че основата на амортисиора е леко извита(долу при шенкела)
днес свалях болта на шенкела и забелязах че той е уширен(фи13) в основата за да влиза плътно, без луфтове, онези болтове дето дават във БМВ са обикновенни , но изцяло фи12... и предполагам че само на болта няма да държи...
варианта който ми идва на ум е да се направи ексцентричен болт, но по сметки той може да оправи половин градус...

мерил съм и размера между ботушите - почти 1см са свити, освен това ми се струва че основата на амортисиора е леко извита(долу при шенкела)
днес свалях болта на шенкела и забелязах че той е уширен(фи13) в основата за да влиза плътно, без луфтове, онези болтове дето дават във БМВ са обикновенни , но изцяло фи12... и предполагам че само на болта няма да държи...
варианта който ми идва на ум е да се направи ексцентричен болт, но по сметки той може да оправи половин градус...

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: отворена предница ..
Колега, моя съвет е да не се занимаваш с регулиране на наклона на колелетата. Щом предницата ти е отворена, отиди при читав майстор да ти я регулира, и готово. Нормата беше +0.3 до +1.7 ако не се лъжа, т.е. предницата е затворена. Колите със задно са така, че даже съм виждал и коли с предно да са с подобен сетъп. Другото е вече до здравина на самата предница (накрайници, шарнири, тампони), гуми и джанти. Но според описаното от теб проблема би следвало да изчезне след вкарване на предницата в заводските й показатели.
ПП: За тези, които не са наясно с терминологията, защото гледам все повече почват да се ползват английските термини, и хората се объркват:
-caster - сходимост
-camber - страничен наклон
ПП2: И при какви майстори я караш тая кола, че след 2 пъти регулиране пак е отворена?! Намери читав майстор, да ти каже със сигурност дали всичко е здраво, и да я регулира качествено, и да забравиш за проблема. При нас от 2 седмици идат хора за реглаж и разговора с тях протича горе-долу така:
-Всичко здраво ли е по предницата?
-Да, от майстор идваме.
.....след бърз преглед.....
-Отдясно външен накрайник заминал, отляво шарнир и тампон на носач. Да регулираме ли така или ще я правите?
ПП: За тези, които не са наясно с терминологията, защото гледам все повече почват да се ползват английските термини, и хората се объркват:
-caster - сходимост
-camber - страничен наклон
ПП2: И при какви майстори я караш тая кола, че след 2 пъти регулиране пак е отворена?! Намери читав майстор, да ти каже със сигурност дали всичко е здраво, и да я регулира качествено, и да забравиш за проблема. При нас от 2 седмици идат хора за реглаж и разговора с тях протича горе-долу така:
-Всичко здраво ли е по предницата?
-Да, от майстор идваме.
.....след бърз преглед.....
-Отдясно външен накрайник заминал, отляво шарнир и тампон на носач. Да регулираме ли така или ще я правите?

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: отворена предница ..
това за мен ли се отнасяше? кой е този читав майстор дето ще ми я регулира?
в бмв ходих ония оправдаха страничния наклон с крива кормилна щанга!
отляво ми е -1 градус, отдясно -2... воляна дърпа наляво... неще да варви направо, дразни ме така.....
ако трябва да оправя проблема по "оргиналния" начин сигурно трябва да сменя пружини амортисиори, ботуша да се изпъва , шенкели и не знам си ко още ... е няма да стане да наливам 1000+лв затуй че германеца не придвидил реглаж на "страничния наклон"(кембър) на предните колела
ПП и според софтуера на БМВ нормата е от 0 до -1 градус
в бмв ходих ония оправдаха страничния наклон с крива кормилна щанга!
отляво ми е -1 градус, отдясно -2... воляна дърпа наляво... неще да варви направо, дразни ме така.....
ако трябва да оправя проблема по "оргиналния" начин сигурно трябва да сменя пружини амортисиори, ботуша да се изпъва , шенкели и не знам си ко още ... е няма да стане да наливам 1000+лв затуй че германеца не придвидил реглаж на "страничния наклон"(кембър) на предните колела
ПП и според софтуера на БМВ нормата е от 0 до -1 градус

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: отворена предница ..
mihal написа:това за мен ли се отнасяше? кой е този читав майстор дето ще ми я регулира?
в бмв ходих ония оправдаха страничния наклон с крива кормилна щанга!
отляво ми е -1 градус, отдясно -2... воляна дърпа наляво... неще да варви направо, дразни ме така.....
ако трябва да оправя проблема по "оргиналния" начин сигурно трябва да сменя пружини амортисиори, ботуша да се изпъва , шенкели и не знам си ко още ... е няма да стане да наливам 1000+лв затуй че германеца не придвидил реглаж на "страничния наклон"(кембър) на предните колела
ПП и според софтуера на БМВ нормата е от 0 до -1 градус
Отнасяше се за автора на темата. Иначе това дърпане може да е от гуми и джанти. Отиваш на свестен гумаджия, и почвате да гледате има ли кривини и нередности в баланса. Най-често е заради крива гума, която има асиметрично биене, и при теб щом дърпа наляво значи проблема (ако е от гумите) е от предна дясна (тя подскача и "избутва" предницата наляво). От страничния наклон дърпа когато от едната страна е положителен, от другата отрицателен и гумите са съответно така /--/ или така \--\. При теб не е така и съм сигурен, че това не е причината за проблема. Не са сложни работите, просто трябва да знаеш какво да гледаш. А кой е тоя читав майстор не знам, не съм от вашия град

Re: отворена предница ..
Dirty M5 driveR написа:ПП: За тези, които не са наясно с терминологията, защото гледам все повече почват да се ползват английските термини, и хората се объркват:
-caster - сходимост
-camber - страничен наклон
- caster - надлъжен наклон
- camber - напречен (страничен) наклон
- toe - сходимост
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: отворена предница ..
mihal написа:SAI = ?
Setback = ?
Track diferential angle = ?
Geom. driving axis = ?
Не знам нито едно, но търсейки за тях, попаднах на доста добро ръководство: http://www.bmwclub.lv/files/BMW_X5_Suspension_Systems.pdf
- eekset
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 488
- Регистриран на: 26.11.2008
- Местоположение: WWW
- Пол: Мъж
- Кара: E39... :D
- Мечтае да кара: платноходка
Re: отворена предница ..
mihal написа:SAI = ?
Setback = ?
Track diferential angle = ?
Geom. driving axis = ?
google...?
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани