отворена предница ..

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 28 Юли 2008, 22:28

Искаш да кажеш,че гумите са така /---\. Защото е нормално да са така.
Окачването ти е много ниско.Другото,което може да доведе до това е
да са ти се събрали бомбетата.Ако нямаш стрът,сложи си задължително.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 29 Юли 2008, 12:53

bmwdriver написа:Искаш да кажеш,че гумите са така /---\. Защото е нормално да са така.
Окачването ти е много ниско.Другото,което може да доведе до това е
да са ти се събрали бомбетата.Ако нямаш стрът,сложи си задължително.


разликата не е горе и долу ...
а отпред са по-отворени предните гуми отколкото отзад!

не - разкрачена - а .. отворена предница

така и не намерих читав стрът .. но си търся
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

моторспорт
Аватар
Мнения: 2451
Регистриран на: 5.04.2007
Кара: 332

Мнение от KIM » 29 Юли 2008, 13:03

стрът сложи задължително,просто е,когато се кара с ниско окачване по нашите пътища ,бомбетата неминуемо се събират :!: ,послушай ме ,аз съм карал няколко коли с ниско окачване и винаги така се получава.Сегашната ми е с м-ково окачване и тампони с изместен център,но си е права поради стрът бара.Ако искаш ми пиши едно лс ако имаш нужда от стрът ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 688
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Мнение от Ivo III » 29 Юли 2008, 18:50

KIM написа:стрът сложи задължително,просто е,когато се кара с ниско окачване по нашите пътища ,бомбетата неминуемо се събират :!: ,послушай ме ,аз съм карал няколко коли с ниско окачване и винаги така се получава.Сегашната ми е с м-ково окачване и тампони с изместен център,но си е права поради стрът бара.Ако искаш ми пиши едно лс ако имаш нужда от стрът ;)


моята е с АСЦ .. там чета че са по различни стрътове

вероятно не е проблема в тях ..
освен ако не са се изкривили назад за да "зяпне" предницата отпред а не отдолу
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 12.12.2002
Местоположение: Sofia

Мнение от axl » 12 Авг 2008, 11:47

Какво стана с предницата, има ли някакво развитие?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re:

Мнение от mihal » 12 Юли 2010, 17:19

axl написа:
MOGY написа:
axl написа:По принцип страничния наклон на е36 не се регулире, ОБАЧЕ де факто се продава оригинален специален болт раличен от оригиналния на колата/това е горния болт, който държи шенкела за макферсона/, който допуска реглаж на страничния наклон на предницата в рамките на половин градус, ако не се лъжа.

Поздрави

от каде да си намеря такива болтове и кви пари са,ако знаеш драсни,даи линк или снимка.Тва не го бях чувал, половин градус не е малко


Това е оригинална ОЕМ част, т.е. в Дарукар я имат:
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Номенклатурен номер : 07119900587
Описание : ВИНТ
Ед.цена (с ДДС) : 2.28 BGL
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ето линк в риалоем - част 5 /CAMBER CORRECTION BOLT - 07119900587/:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=10&hl=43

Този болт трябва в средната си част, където влиза ухото на шенкела, да е по-тънък и по този начин дава възможност да се променя наклона на шенкела спрямо макферсона. Официална информация в какъв диапазон е възможна промяна на наклона не съм намерил, по форумите съм чел, че е +/-0.5 градуса, т.е. с такъв болт, може да се докара отрицателен страничен наклон от порядъка на градус и нещо.

Поздрави

П.С. Ако го пробваш номера на практика, непременно дай впечатления тук или на ЛС

поръчах въпросните болтове, пичовете ми дават обикновен болт м12 и не го взех... предполагам като оригиналния.... някой правил ли го е този номер или само на теория...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: отворена предница ..

Мнение от michev » 12 Юли 2010, 23:50

Веднага мога да ти кажа как да вкараш камбера в още минусуви стойност, при това без всякакви спец болтове, пък нека ти обясняват че не се регулира. Но при теб те е нужен + т.е. приближаване на колелата към вертикала. При ниското окачване автоматично увеличаваш минусовата стойност, както и ти написаха колегите, а и честно казано ми е интересно как караш с офсет 15, при това 9-ки. Дай някакви стойности на камбера в момента за да може да преценим каква корекция е нужна, но мисля че повече от 1.5 до 2 градуса не е нужно, каквито и цели да гониш. За информация по различни справочници, автодати и други, има разнобой, но стойностите за сток кола са 0 до -1 градуса. Камбърплейтовете са добро, но скъпо решение и по принцип се използват с койловъри. Правилно ли са монтирани втулките с изместен център, те по принцип влияят на кастера /надлъжния наклон/, но оказват винаги влияние и на камбера /страничен, напречен наклон/. Замери си коша, тук някой бе дал схема с размерите, и ако ти е мръднал слагай разпънката.
only rear wheel drive

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: отворена предница ..

Мнение от mihal » 13 Авг 2011, 18:06

много ми е интересно развитието на темата, и аз мисля начин как да дам малко + на предния кембър отдясно
мерил съм и размера между ботушите - почти 1см са свити, освен това ми се струва че основата на амортисиора е леко извита(долу при шенкела)
днес свалях болта на шенкела и забелязах че той е уширен(фи13) в основата за да влиза плътно, без луфтове, онези болтове дето дават във БМВ са обикновенни , но изцяло фи12... и предполагам че само на болта няма да държи...
варианта който ми идва на ум е да се направи ексцентричен болт, но по сметки той може да оправи половин градус...
:dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: отворена предница ..

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Авг 2011, 18:25

Колега, моя съвет е да не се занимаваш с регулиране на наклона на колелетата. Щом предницата ти е отворена, отиди при читав майстор да ти я регулира, и готово. Нормата беше +0.3 до +1.7 ако не се лъжа, т.е. предницата е затворена. Колите със задно са така, че даже съм виждал и коли с предно да са с подобен сетъп. Другото е вече до здравина на самата предница (накрайници, шарнири, тампони), гуми и джанти. Но според описаното от теб проблема би следвало да изчезне след вкарване на предницата в заводските й показатели.

ПП: За тези, които не са наясно с терминологията, защото гледам все повече почват да се ползват английските термини, и хората се объркват:
-caster - сходимост
-camber - страничен наклон

ПП2: И при какви майстори я караш тая кола, че след 2 пъти регулиране пак е отворена?! Намери читав майстор, да ти каже със сигурност дали всичко е здраво, и да я регулира качествено, и да забравиш за проблема. При нас от 2 седмици идат хора за реглаж и разговора с тях протича горе-долу така:
-Всичко здраво ли е по предницата?
-Да, от майстор идваме.
.....след бърз преглед.....
-Отдясно външен накрайник заминал, отляво шарнир и тампон на носач. Да регулираме ли така или ще я правите? :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: отворена предница ..

Мнение от mihal » 13 Авг 2011, 18:58

това за мен ли се отнасяше? кой е този читав майстор дето ще ми я регулира?
в бмв ходих ония оправдаха страничния наклон с крива кормилна щанга!
отляво ми е -1 градус, отдясно -2... воляна дърпа наляво... неще да варви направо, дразни ме така.....
ако трябва да оправя проблема по "оргиналния" начин сигурно трябва да сменя пружини амортисиори, ботуша да се изпъва , шенкели и не знам си ко още ... е няма да стане да наливам 1000+лв затуй че германеца не придвидил реглаж на "страничния наклон"(кембър) на предните колела
ПП и според софтуера на БМВ нормата е от 0 до -1 градус
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: отворена предница ..

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Авг 2011, 19:14

mihal написа:това за мен ли се отнасяше? кой е този читав майстор дето ще ми я регулира?
в бмв ходих ония оправдаха страничния наклон с крива кормилна щанга!
отляво ми е -1 градус, отдясно -2... воляна дърпа наляво... неще да варви направо, дразни ме така.....
ако трябва да оправя проблема по "оргиналния" начин сигурно трябва да сменя пружини амортисиори, ботуша да се изпъва , шенкели и не знам си ко още ... е няма да стане да наливам 1000+лв затуй че германеца не придвидил реглаж на "страничния наклон"(кембър) на предните колела
ПП и според софтуера на БМВ нормата е от 0 до -1 градус


Отнасяше се за автора на темата. Иначе това дърпане може да е от гуми и джанти. Отиваш на свестен гумаджия, и почвате да гледате има ли кривини и нередности в баланса. Най-често е заради крива гума, която има асиметрично биене, и при теб щом дърпа наляво значи проблема (ако е от гумите) е от предна дясна (тя подскача и "избутва" предницата наляво). От страничния наклон дърпа когато от едната страна е положителен, от другата отрицателен и гумите са съответно така /--/ или така \--\. При теб не е така и съм сигурен, че това не е причината за проблема. Не са сложни работите, просто трябва да знаеш какво да гледаш. А кой е тоя читав майстор не знам, не съм от вашия град :mhihi: Нека колегите с опит да ти препоръчат някого.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: отворена предница ..

Мнение от txl » 14 Авг 2011, 15:15

Dirty M5 driveR написа:ПП: За тези, които не са наясно с терминологията, защото гледам все повече почват да се ползват английските термини, и хората се объркват:
-caster - сходимост
-camber - страничен наклон


- caster - надлъжен наклон
- camber - напречен (страничен) наклон
- toe - сходимост

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: отворена предница ..

Мнение от mihal » 14 Авг 2011, 19:08

SAI = ?
Setback = ?
Track diferential angle = ?
Geom. driving axis = ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 15.05.2004
Местоположение: София

Re: отворена предница ..

Мнение от txl » 14 Авг 2011, 22:59

mihal написа:SAI = ?
Setback = ?
Track diferential angle = ?
Geom. driving axis = ?


Не знам нито едно, но търсейки за тях, попаднах на доста добро ръководство: http://www.bmwclub.lv/files/BMW_X5_Suspension_Systems.pdf

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 488
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: WWW
Пол: Мъж
Кара: E39... :D
Мечтае да кара: платноходка

Re: отворена предница ..

Мнение от eekset » 14 Авг 2011, 23:45

mihal написа:SAI = ?
Setback = ?
Track diferential angle = ?
Geom. driving axis = ?




google...?
Изображение Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook