Смяна масло и филтри M42B18

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от streetz » 24 Юли 2011, 9:07

Добро утро, колеги :)
Търсих доста из форума отговор на моите въпроси, но успях да намеря само откъслечни и противоречащи си мнения, та затова реших да си пусна отделна тема. На повечето от вас сигурно ще им се стори доста малоумна (което всъщност е така), но това е защото ми се иска темата да е полезна и за хора, които грам не разбират от двигатели :) Затова и се опитах да го напиша максимално просто.
Тая година реших сам да си сменя маслото и филтрите понеже нито ми се дават излишни пари за съмнителния труд на някой майстор, нито имам желание въпросният майстор да ми залее двигателя с масло (както се случи последния път).
Колата е Е36 M42B18. Първо за филтрите :
1. Въздушния е ясен, там е за 1 минута.
2. Горивния доколкото знам се намира под шофьора. Откачат се маркучите в двата края и се слага новия. Питам се обаче дали ще има някакво налягане в системата, т.е. да очаквам ли да се поолея с бензин ? (не че нещо, ама при сегашните му цени ... :lol:
3. При масления гледам, че има някакви шайбички и гумено уплътнение в кутията. Предполагам като сваля стария ще се види кое къде му е мястото, но ще се радвам да споделите ако има някаква тънкост и там.

Масло съм си взел Castrol Magnatec 10W-40 .. доволно е :)
1.Сега, един казва да се сменя на студено, друг на загрял мотор. Аз откакто се помня знам, че масло се сменя на загрял двигател. Мисля си да го източа и да оставя колата да пренощува, та хубаво да се оттече. Темата "за и против промивката" ме отказа от допълнителни интервенции в тая насока, така че ще бъде само точене и наливане :)
2. Трябва ли колата да е наклонена нанякъде за да се стече по-добре ? В смисъл такъв - имам спомен, че на някои коли ако са на равно след това остават някви 100-200 грама в картера.
3. И за последователността да попитам - има ли значение дали ще сваля масления филтър преди да източа маслото или е все тая преди или след ?
4. После при наливането на новото масло наведнъж ли да налея 4.5 литра или ... не ? :roll: На мен (чисто теоретично) ми се струва, че по-добре е първо 4 литра, паля за 1 минута, качва се масълце, пълни масления филтър, гася и доливам още 0.5 л.
Ами това е .. сега като си чета поста то май съм си отговорил сам на повечето въпроси, ама нищо. Както казах по-горе ако има някоя тънкост - споделяйте :)
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от maxpower » 24 Юли 2011, 9:53

Колега нещо номерацията на въпросите ти куца, но ще гледам да ги систематизирам като теб :mhihi: .
1. :yes:
2.Като му махнеш скобите на маркучите от двете страни, си избери една от тях, увии го с парцал, така ,че като дръпнеш маркуча от филтъра да поеме излишния бензин и да не ти умие очите. Ако го правиш скоро след гасене на двигателя със сигурност има налягане вътре. Не е голямо, така че с парцалчето и внимателно ;) . Като откачиш филтъра от маркуча ще текне бензин от всякъде. Препочъвам ти да си вземеш някое друго болтче(чисто) с теб под колата, с което да затапиш маркучите докато извадиш стария филтър и сложиш новия, че бензина е скъп :lol: .
3. За масления ако си с алуминиева капачка на филтъра, както подозирам, в опаковката на филтъра ще видиш една шайба, един голям О пръстен, един малък О-пръстен и една голяма шайба, която всъщност е дифтунгата за пробката на маслото. Дифтунгата е ясна като махнеш пробката я сменяш с новата. Големия О пръстен ти е за периферията на капака на масления филтър, а малки стои в долния край на болта, който развиваш, за да махнеш качката на масления филтър. Малката шайба е пак за болта на капака на масления филтър стои м/у болта и капака.

1. Може да го смениш и на студен двигател стига колата да е качена на канал или на поденик или някъде, където можеш директно да го източиш без да местиш колата- маслото вече се е стекло в картера и само трябва да го източиш от пробката . По принцип се сменя на топъл, защото се предполага, че трябва да закараш колата до място, където да се източи маслото, а ако е студено ще има да го чакаш да се стича дълго. Мисля, че няма смисъл да я чакаш да се стича повече от 1/2час-1час - лично мнение.

2. Не колата трябва да е възможно в най хоризонтално положение. Така е направена пробката ,че да се отича в това положение оптимално. Пробката ти е от дясната страна и на теория можеш да я наклониш малко на дясно, но аз не бих го направил. В двигателя винаги остава малко масло от старото.

3. Да, има голямо значение. Първо махаш стария маслен филтър(вадиш го от чашката) и чакаш да се оттече маслото от конзолата за масления филтър обратно в картера и чак тогава точиш маслото от пробката. Ако не го направиш, то ще замърсиш новото масло със старото и си губи смисъла общо взето. И после като му затягаш болта на масления филтър не го напъвай, не се стяга много там, че болта е дълъг, резбата му е едра и не на последно място е завит в алуминии.

4. Не, първо му наливаш 3,5-4л - палиш я ( има и друг вариант да го въртиш на стартера докато напълни масления филтър, но това е за напреднали :mhihi: , аз не го правя да си призная) , чакаш да изгасне лампата за маслото (червена лейка), оставяш я' да работи 5-10сек и гасиш. Тука е важно да не я оставаш прекалено дълго да работи, защото ако си забравил нещо да стегнеш ще протече като лейка :lol: . След това чакаш 1-2 мин да се стече маслото, мериш и доливаш колкото е необходимо. Ако искаш да я' напълниш до макс то долей до 1мм под максимума. Като я оставиш 2-3 часа, ще си дойде точно до него. Аз лично никога не я пълня до максимума, че се ядосвам като я предобря после :mhihi:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 3.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW X5 M
Детайли за колата: блъсната E36 318ti, '95

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от jlpetkov » 24 Юли 2011, 10:12

Добро утро колега.
Да споделя малко личен опит (естествено непрофесионален), след като наскоро си сменях и аз сам маслото и масления филтър.

streetz написа:3. При масления гледам, че има някакви шайбички и гумено уплътнение в кутията. Предполагам като сваля стария ще се види кое къде му е мястото, но ще се радвам да споделите ако има някаква тънкост и там.

по този въпрос не видях никакви тънкости, не вярвам че ще те затрудни и теб. просто подменяш всичките стари о-пръстенчета и шайба с новите.

streetz написа:3. И за последователността да попитам - има ли значение дали ще сваля масления филтър преди да източа маслото или е все тая преди или след

Според моето некомпетентно мнение първо масления филтър махаш а после точиш маслото. По-лесно ще е източването ако има системата откъде да дърпа въздух (май е добре да отвинтиш и капачката на двг.)

streetz написа:4. После при наливането на новото масло наведнъж ли да налея 4.5 литра или ... не ? :roll: На мен (чисто теоретично) ми се струва, че по-добре е първо 4 литра, паля за 1 минута, качва се масълце, пълни масления филтър, гася и доливам още 0.5 л.

по този въпрос ще се изненадаш според мен, ако успееш да изкараш всичкото масло 4,5 литра ще ти дойдат до средата на щеката :) поне на моя компакт му дават 5 литра по литературите. но не съм 100% сигурен при is-a как е.
аз лично сипах 4,5 литра, запалих за минутка, видях че не тече отникъде, прибрах си колата до вкъщи, изчаках до другия ден проверих и и долях още половин литър :)
Изображение Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от streetz » 04 Авг 2011, 13:22

Благодаря за съветите, смених всичко преди няколко дни, но вчера и днес забелязвам следното : изглежда, че пропуска масло през болта, стягащ капака на филтърната кутия. По принцип е стегнат достатъчно и повече от това не искам да го натягам. Шайбата е нова, уплътненията също .. не знам защо така се получава. Идеи ?
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от ares2 » 04 Авг 2011, 15:05

наи много да не си наредил нещо по болта както трябва
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от streetz » 04 Авг 2011, 17:42

Е то няма какво да му се реди толкова .. една гумичка на върха се сменя, новата шайба и стягам. Иначе не тече много, просто се омаслява около главата на болта, няколко капки за денонощие.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 16.05.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: e36-compot
Мечтае да кара: :)

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от SmOkEyY » 04 Авг 2011, 19:23

ето какво ти е написал колегата макс поуер (За масления ако си с алуминиева капачка на филтъра, както подозирам, в опаковката на филтъра ще видиш една шайба, един голям О пръстен, един малък О-пръстен и една голяма шайба)
виж дали сички тези неща си наредил както трябва и дали си стегнал добре дане ти е спукана капачката отгоре ....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от ares2 » 04 Авг 2011, 23:12

streetz написа:Е то няма какво да му се реди толкова .. една гумичка на върха се сменя, новата шайба и стягам. Иначе не тече много, просто се омаслява около главата на болта, няколко капки за денонощие.

е щом се омаслява нали не мислиш че всичко е наред? нещо не си е на мястото
Изображение

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от streetz » 05 Авг 2011, 8:35

ares2 написа:е щом се омаслява нали не мислиш че всичко е наред? нещо не си е на мястото

Така е, затова тази сутрин свалих и сглобих наново всичко. Да видим дали пак ще изпуска.
Започнах да се съмнявам в маслото, че е ментак .. освен сълзенето през филтъра, започна да се чува и тракане като е студена. Около 2000 оборота се чува най-ясно. И преди съм го чувал, но само през най-студените зимни дни. Изчезва след около 3-4 минути.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от Делян » 05 Авг 2011, 9:35

99% ти е менте Кастрола :mhihi: Теча обаче, няма как да причинен от тва, че маслото е кофти. Сигурен ли си, че е от капачката, а не от гарнитурката или О-рингчетата на "кутията" за масления филтър, че е често явление...

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от streetz » 05 Авг 2011, 9:51

Dpy написа:99% ти е менте Кастрола :mhihi: Теча обаче, няма как да причинен от тва, че маслото е кофти. Сигурен ли си, че е от капачката, а не от гарнитурката или О-рингчетата на "кутията" за масления филтър, че е често явление...

Омаслява се около главата на болта и се стича надолу по капачката.
Иначе Кастрола го взех от един хвален и прехвален търговец във форума, но ми направи впечатление, че капачката е най-обикновена - като на Пепси :lol: Докато миналото лято си взех туба с едни холограмни стикери, едни мега специални капачки .. :) Както и да е, утре заминавам на море (не с моята кола) и като се върна ще сменя всичко. На тая немотия само това ми липсваше .. да сменям масло 2-ри път :)
Последна промяна streetz на 05 Авг 2011, 10:45, променена общо 2 пъти
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от Делян » 05 Авг 2011, 10:12

Знам, че е кофти така, аз се набутах с мобил 1 предния път и ми се разтрака при студени стартове...Другия път пробвай с Лики Моли 10в40 с молибден, да видиш що е то арно сиромашко масло :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от maxpower » 05 Авг 2011, 12:20

Само не разбрах как реши заради теч на масло от болта на капачката на масления филтър, че трябва да сменяш маслото отново. Махни болта и сложи старата шайба и пак сложи болта обратно без да пипаш нищо друго и виж как е.
Този теч не е породен от качеството на маслото.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46, G20
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M54B22
B48B20

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от streetz » 05 Авг 2011, 14:54

По-скоро заради тракането като е студена .. по-горе го споменах :) А старата шайба се загуби някъде ..
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 21.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: е39 528i;ML320;E46CI B28TU
Мечтае да кара: F10

Re: Смяна масло и филтри M42B18

Мнение от balcanbas » 07 Авг 2011, 0:12

Здравей колега, и аз имах същия проблем --- сълзеше ми масло от кутията на масления филтър, смених уплатнението и сега всичко е наред :)
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook