Смяна масло и филтри M42B18
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Смяна масло и филтри M42B18
Добро утро, колеги 
Търсих доста из форума отговор на моите въпроси, но успях да намеря само откъслечни и противоречащи си мнения, та затова реших да си пусна отделна тема. На повечето от вас сигурно ще им се стори доста малоумна (което всъщност е така), но това е защото ми се иска темата да е полезна и за хора, които грам не разбират от двигатели
Затова и се опитах да го напиша максимално просто.
Тая година реших сам да си сменя маслото и филтрите понеже нито ми се дават излишни пари за съмнителния труд на някой майстор, нито имам желание въпросният майстор да ми залее двигателя с масло (както се случи последния път).
Колата е Е36 M42B18. Първо за филтрите :
1. Въздушния е ясен, там е за 1 минута.
2. Горивния доколкото знам се намира под шофьора. Откачат се маркучите в двата края и се слага новия. Питам се обаче дали ще има някакво налягане в системата, т.е. да очаквам ли да се поолея с бензин ? (не че нещо, ама при сегашните му цени ...
3. При масления гледам, че има някакви шайбички и гумено уплътнение в кутията. Предполагам като сваля стария ще се види кое къде му е мястото, но ще се радвам да споделите ако има някаква тънкост и там.
Масло съм си взел Castrol Magnatec 10W-40 .. доволно е
1.Сега, един казва да се сменя на студено, друг на загрял мотор. Аз откакто се помня знам, че масло се сменя на загрял двигател. Мисля си да го източа и да оставя колата да пренощува, та хубаво да се оттече. Темата "за и против промивката" ме отказа от допълнителни интервенции в тая насока, така че ще бъде само точене и наливане
2. Трябва ли колата да е наклонена нанякъде за да се стече по-добре ? В смисъл такъв - имам спомен, че на някои коли ако са на равно след това остават някви 100-200 грама в картера.
3. И за последователността да попитам - има ли значение дали ще сваля масления филтър преди да източа маслото или е все тая преди или след ?
4. После при наливането на новото масло наведнъж ли да налея 4.5 литра или ... не ?
На мен (чисто теоретично) ми се струва, че по-добре е първо 4 литра, паля за 1 минута, качва се масълце, пълни масления филтър, гася и доливам още 0.5 л.
Ами това е .. сега като си чета поста то май съм си отговорил сам на повечето въпроси, ама нищо. Както казах по-горе ако има някоя тънкост - споделяйте

Търсих доста из форума отговор на моите въпроси, но успях да намеря само откъслечни и противоречащи си мнения, та затова реших да си пусна отделна тема. На повечето от вас сигурно ще им се стори доста малоумна (което всъщност е така), но това е защото ми се иска темата да е полезна и за хора, които грам не разбират от двигатели

Тая година реших сам да си сменя маслото и филтрите понеже нито ми се дават излишни пари за съмнителния труд на някой майстор, нито имам желание въпросният майстор да ми залее двигателя с масло (както се случи последния път).
Колата е Е36 M42B18. Първо за филтрите :
1. Въздушния е ясен, там е за 1 минута.
2. Горивния доколкото знам се намира под шофьора. Откачат се маркучите в двата края и се слага новия. Питам се обаче дали ще има някакво налягане в системата, т.е. да очаквам ли да се поолея с бензин ? (не че нещо, ама при сегашните му цени ...

3. При масления гледам, че има някакви шайбички и гумено уплътнение в кутията. Предполагам като сваля стария ще се види кое къде му е мястото, но ще се радвам да споделите ако има някаква тънкост и там.
Масло съм си взел Castrol Magnatec 10W-40 .. доволно е

1.Сега, един казва да се сменя на студено, друг на загрял мотор. Аз откакто се помня знам, че масло се сменя на загрял двигател. Мисля си да го източа и да оставя колата да пренощува, та хубаво да се оттече. Темата "за и против промивката" ме отказа от допълнителни интервенции в тая насока, така че ще бъде само точене и наливане

2. Трябва ли колата да е наклонена нанякъде за да се стече по-добре ? В смисъл такъв - имам спомен, че на някои коли ако са на равно след това остават някви 100-200 грама в картера.
3. И за последователността да попитам - има ли значение дали ще сваля масления филтър преди да източа маслото или е все тая преди или след ?
4. После при наливането на новото масло наведнъж ли да налея 4.5 литра или ... не ?

Ами това е .. сега като си чета поста то май съм си отговорил сам на повечето въпроси, ама нищо. Както казах по-горе ако има някоя тънкост - споделяйте

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Колега нещо номерацията на въпросите ти куца, но ще гледам да ги систематизирам като теб
.
1.
2.Като му махнеш скобите на маркучите от двете страни, си избери една от тях, увии го с парцал, така ,че като дръпнеш маркуча от филтъра да поеме излишния бензин и да не ти умие очите. Ако го правиш скоро след гасене на двигателя със сигурност има налягане вътре. Не е голямо, така че с парцалчето и внимателно
. Като откачиш филтъра от маркуча ще текне бензин от всякъде. Препочъвам ти да си вземеш някое друго болтче(чисто) с теб под колата, с което да затапиш маркучите докато извадиш стария филтър и сложиш новия, че бензина е скъп
.
3. За масления ако си с алуминиева капачка на филтъра, както подозирам, в опаковката на филтъра ще видиш една шайба, един голям О пръстен, един малък О-пръстен и една голяма шайба, която всъщност е дифтунгата за пробката на маслото. Дифтунгата е ясна като махнеш пробката я сменяш с новата. Големия О пръстен ти е за периферията на капака на масления филтър, а малки стои в долния край на болта, който развиваш, за да махнеш качката на масления филтър. Малката шайба е пак за болта на капака на масления филтър стои м/у болта и капака.
1. Може да го смениш и на студен двигател стига колата да е качена на канал или на поденик или някъде, където можеш директно да го източиш без да местиш колата- маслото вече се е стекло в картера и само трябва да го източиш от пробката . По принцип се сменя на топъл, защото се предполага, че трябва да закараш колата до място, където да се източи маслото, а ако е студено ще има да го чакаш да се стича дълго. Мисля, че няма смисъл да я чакаш да се стича повече от 1/2час-1час - лично мнение.
2. Не колата трябва да е възможно в най хоризонтално положение. Така е направена пробката ,че да се отича в това положение оптимално. Пробката ти е от дясната страна и на теория можеш да я наклониш малко на дясно, но аз не бих го направил. В двигателя винаги остава малко масло от старото.
3. Да, има голямо значение. Първо махаш стария маслен филтър(вадиш го от чашката) и чакаш да се оттече маслото от конзолата за масления филтър обратно в картера и чак тогава точиш маслото от пробката. Ако не го направиш, то ще замърсиш новото масло със старото и си губи смисъла общо взето. И после като му затягаш болта на масления филтър не го напъвай, не се стяга много там, че болта е дълъг, резбата му е едра и не на последно място е завит в алуминии.
4. Не, първо му наливаш 3,5-4л - палиш я ( има и друг вариант да го въртиш на стартера докато напълни масления филтър, но това е за напреднали
, аз не го правя да си призная) , чакаш да изгасне лампата за маслото (червена лейка), оставяш я' да работи 5-10сек и гасиш. Тука е важно да не я оставаш прекалено дълго да работи, защото ако си забравил нещо да стегнеш ще протече като лейка
. След това чакаш 1-2 мин да се стече маслото, мериш и доливаш колкото е необходимо. Ако искаш да я' напълниш до макс то долей до 1мм под максимума. Като я оставиш 2-3 часа, ще си дойде точно до него. Аз лично никога не я пълня до максимума, че се ядосвам като я предобря после 

1.

2.Като му махнеш скобите на маркучите от двете страни, си избери една от тях, увии го с парцал, така ,че като дръпнеш маркуча от филтъра да поеме излишния бензин и да не ти умие очите. Ако го правиш скоро след гасене на двигателя със сигурност има налягане вътре. Не е голямо, така че с парцалчето и внимателно


3. За масления ако си с алуминиева капачка на филтъра, както подозирам, в опаковката на филтъра ще видиш една шайба, един голям О пръстен, един малък О-пръстен и една голяма шайба, която всъщност е дифтунгата за пробката на маслото. Дифтунгата е ясна като махнеш пробката я сменяш с новата. Големия О пръстен ти е за периферията на капака на масления филтър, а малки стои в долния край на болта, който развиваш, за да махнеш качката на масления филтър. Малката шайба е пак за болта на капака на масления филтър стои м/у болта и капака.
1. Може да го смениш и на студен двигател стига колата да е качена на канал или на поденик или някъде, където можеш директно да го източиш без да местиш колата- маслото вече се е стекло в картера и само трябва да го източиш от пробката . По принцип се сменя на топъл, защото се предполага, че трябва да закараш колата до място, където да се източи маслото, а ако е студено ще има да го чакаш да се стича дълго. Мисля, че няма смисъл да я чакаш да се стича повече от 1/2час-1час - лично мнение.
2. Не колата трябва да е възможно в най хоризонтално положение. Така е направена пробката ,че да се отича в това положение оптимално. Пробката ти е от дясната страна и на теория можеш да я наклониш малко на дясно, но аз не бих го направил. В двигателя винаги остава малко масло от старото.
3. Да, има голямо значение. Първо махаш стария маслен филтър(вадиш го от чашката) и чакаш да се оттече маслото от конзолата за масления филтър обратно в картера и чак тогава точиш маслото от пробката. Ако не го направиш, то ще замърсиш новото масло със старото и си губи смисъла общо взето. И после като му затягаш болта на масления филтър не го напъвай, не се стяга много там, че болта е дълъг, резбата му е едра и не на последно място е завит в алуминии.
4. Не, първо му наливаш 3,5-4л - палиш я ( има и друг вариант да го въртиш на стартера докато напълни масления филтър, но това е за напреднали



A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- jlpetkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 3.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW X5 M
- Детайли за колата: блъсната E36 318ti, '95
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Добро утро колега.
Да споделя малко личен опит (естествено непрофесионален), след като наскоро си сменях и аз сам маслото и масления филтър.
по този въпрос не видях никакви тънкости, не вярвам че ще те затрудни и теб. просто подменяш всичките стари о-пръстенчета и шайба с новите.
Според моето некомпетентно мнение първо масления филтър махаш а после точиш маслото. По-лесно ще е източването ако има системата откъде да дърпа въздух (май е добре да отвинтиш и капачката на двг.)
по този въпрос ще се изненадаш според мен, ако успееш да изкараш всичкото масло 4,5 литра ще ти дойдат до средата на щеката
поне на моя компакт му дават 5 литра по литературите. но не съм 100% сигурен при is-a как е.
аз лично сипах 4,5 литра, запалих за минутка, видях че не тече отникъде, прибрах си колата до вкъщи, изчаках до другия ден проверих и и долях още половин литър
Да споделя малко личен опит (естествено непрофесионален), след като наскоро си сменях и аз сам маслото и масления филтър.
streetz написа:3. При масления гледам, че има някакви шайбички и гумено уплътнение в кутията. Предполагам като сваля стария ще се види кое къде му е мястото, но ще се радвам да споделите ако има някаква тънкост и там.
по този въпрос не видях никакви тънкости, не вярвам че ще те затрудни и теб. просто подменяш всичките стари о-пръстенчета и шайба с новите.
streetz написа:3. И за последователността да попитам - има ли значение дали ще сваля масления филтър преди да източа маслото или е все тая преди или след
Според моето некомпетентно мнение първо масления филтър махаш а после точиш маслото. По-лесно ще е източването ако има системата откъде да дърпа въздух (май е добре да отвинтиш и капачката на двг.)
streetz написа:4. После при наливането на новото масло наведнъж ли да налея 4.5 литра или ... не ?На мен (чисто теоретично) ми се струва, че по-добре е първо 4 литра, паля за 1 минута, качва се масълце, пълни масления филтър, гася и доливам още 0.5 л.
по този въпрос ще се изненадаш според мен, ако успееш да изкараш всичкото масло 4,5 литра ще ти дойдат до средата на щеката

аз лично сипах 4,5 литра, запалих за минутка, видях че не тече отникъде, прибрах си колата до вкъщи, изчаках до другия ден проверих и и долях още половин литър



- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Благодаря за съветите, смених всичко преди няколко дни, но вчера и днес забелязвам следното : изглежда, че пропуска масло през болта, стягащ капака на филтърната кутия. По принцип е стегнат достатъчно и повече от това не искам да го натягам. Шайбата е нова, уплътненията също .. не знам защо така се получава. Идеи ?
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Е то няма какво да му се реди толкова .. една гумичка на върха се сменя, новата шайба и стягам. Иначе не тече много, просто се омаслява около главата на болта, няколко капки за денонощие.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- SmOkEyY
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 16.05.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: e36-compot
- Мечтае да кара: :)
Re: Смяна масло и филтри M42B18
ето какво ти е написал колегата макс поуер (За масления ако си с алуминиева капачка на филтъра, както подозирам, в опаковката на филтъра ще видиш една шайба, един голям О пръстен, един малък О-пръстен и една голяма шайба)
виж дали сички тези неща си наредил както трябва и дали си стегнал добре дане ти е спукана капачката отгоре ....
виж дали сички тези неща си наредил както трябва и дали си стегнал добре дане ти е спукана капачката отгоре ....
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Смяна масло и филтри M42B18
streetz написа:Е то няма какво да му се реди толкова .. една гумичка на върха се сменя, новата шайба и стягам. Иначе не тече много, просто се омаслява около главата на болта, няколко капки за денонощие.
е щом се омаслява нали не мислиш че всичко е наред? нещо не си е на мястото
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Смяна масло и филтри M42B18
ares2 написа:е щом се омаслява нали не мислиш че всичко е наред? нещо не си е на мястото
Така е, затова тази сутрин свалих и сглобих наново всичко. Да видим дали пак ще изпуска.
Започнах да се съмнявам в маслото, че е ментак .. освен сълзенето през филтъра, започна да се чува и тракане като е студена. Около 2000 оборота се чува най-ясно. И преди съм го чувал, но само през най-студените зимни дни. Изчезва след около 3-4 минути.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Смяна масло и филтри M42B18
99% ти е менте Кастрола
Теча обаче, няма как да причинен от тва, че маслото е кофти. Сигурен ли си, че е от капачката, а не от гарнитурката или О-рингчетата на "кутията" за масления филтър, че е често явление...

- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Dpy написа:99% ти е менте КастролаТеча обаче, няма как да причинен от тва, че маслото е кофти. Сигурен ли си, че е от капачката, а не от гарнитурката или О-рингчетата на "кутията" за масления филтър, че е често явление...
Омаслява се около главата на болта и се стича надолу по капачката.
Иначе Кастрола го взех от един хвален и прехвален търговец във форума, но ми направи впечатление, че капачката е най-обикновена - като на Пепси



Последна промяна streetz на 05 Авг 2011, 10:45, променена общо 2 пъти
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Знам, че е кофти така, аз се набутах с мобил 1 предния път и ми се разтрака при студени стартове...Другия път пробвай с Лики Моли 10в40 с молибден, да видиш що е то арно сиромашко масло 

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Само не разбрах как реши заради теч на масло от болта на капачката на масления филтър, че трябва да сменяш маслото отново. Махни болта и сложи старата шайба и пак сложи болта обратно без да пипаш нищо друго и виж как е.
Този теч не е породен от качеството на маслото.
Този теч не е породен от качеството на маслото.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Смяна масло и филтри M42B18
По-скоро заради тракането като е студена .. по-горе го споменах
А старата шайба се загуби някъде ..

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- balcanbas
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 21.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: е39 528i;ML320;E46CI B28TU
- Мечтае да кара: F10
Re: Смяна масло и филтри M42B18
Здравей колега, и аз имах същия проблем --- сълзеше ми масло от кутията на масления филтър, смених уплатнението и сега всичко е наред 

21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани