Въпрос относно Бобина :)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 14.04.2009
Местоположение: София :)
Пол: Мъж

Въпрос относно Бобина :)

Мнение от Mittety » 10 Юли 2011, 0:38

Здравейте момчета ;)
От 2 дена притежавам Е36 М50В20 мотор :)
Колата е с газов инжекцион BERDOLINI ... Честно казано за 1 път чувам марката...допреди да се разчета във вашият форум :)
Откакто съм я взел (2 дена) има едно прекъсване от 1000-2000 оборота и от 4000 оборота нагоре тъпче
Днес смених въздушния филтър и 2 та филтъра на газта.
Запалих я и същият проблем...Ядосах се отидох и купих 6 свещи BERU Ultra X Platin
Сглабях я в тъмницата и паля и в момента прекъсва много повече от преди та даже и като и дадеш газ в тези обороти в които прекъсва гърми отзад...
Да кажа,че това го прави и на газ и на бензин,само където на бензин прекъсва по-малко.

И вече се чудя от къде може да идва проблема...
Остава датчик на Хол или някоя бобина е изгоряла...

Относно бобината,някой ако знае как да замеря бобините с мултицет нека сподели.ще съм супер благодарен...
Ако някой има опит с тези бобини утре ще съм на полигона на Илиенци.Колата все още е с ловешка регистрация ...

Благодаря предварително за помоща :)

Поздрави,Митака ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34
Мечтае да кара: Е34 М5
Детайли за колата: Перфектна, но не точно.

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от mighty_hasu » 10 Юли 2011, 22:28

Прекъсването на газ може да идва от неработеща дюза на газта, поне при мен беше така, не работеха 3 от дюзите. Отидох при едно приятелче, което се занимава с газови уредби, та той ми обясни, че може да се познае по това че стават много шумни (щракат яко). Вътре в тях има едно, като буталце, което в единият край има нещо като гумен О-пръстен (някак си е залепен върху задната част на буталото).Той играе ролята на буфер при движението на буталото напред назад в дюзата, а може би и уплътнява,също така в средата има много малка пружинка, по-малка от на химикал. Когато О-пръстена се износи буталото запчва да се удря метал в метал, при което то се заплесква, променя размерите си , при мен даже беше останала пружината вътре в леглото си, защото отвън се беше заплескала много. Та от всичко това дюзата става шумна и не подава коректно количество газ. 1 буталце ми струваше 8лв. Не казвам, че това е проблема ти на газ, но е предложение трябва ти ключе 13 или 14 и желание. Ще потърся някъде износените ми дюзи да ти ги снимам и покажа.
Иначе и на мен на бензин леко ми се клати колата, когато е на място и чувам нещо като не палене на някой цилиндър, но незнам от къде идва. Аз слагах бубини и свещи от добре работещ двигател нямаше ефект. Успех и да кажеш от какво е.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34
Мечтае да кара: Е34 М5
Детайли за колата: Перфектна, но не точно.

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от mighty_hasu » 10 Юли 2011, 22:50

DSC00065.JPG
DSC00074.JPG
DSC00067.JPG

Мисля, че добре се вижда колко е заплескано лявото буталце от снимките, а пък и на двете о-пръстена е на нула с метала(останала е гума само в каналчето). Надявам се да съм бил полезен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 4.01.2009

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от katineca » 11 Юли 2011, 22:31

От бубините беше колега ;) Митето вече се радва на вървяща 20ка :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 14.04.2009
Местоположение: София :)
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от Mittety » 12 Юли 2011, 23:56

Цецко радвам се краставици.Започна да прави същите магарий.Смених всички бобини от работещ M50B20 точно 1 ден нямаше проблеми докато не го израчках 4-5 пъти...

Значи сега симптомите са следните:
Първо благодаря за поста и обяснението на по-горния колега ;)
Значи дюзите наистина чукат все 1 клапани на двигателя чукат :mhihi:
Значи като работи на бензин след смяна на бобините няма никакъв проблем смисъл има примерно като седи на 700 и незнам колко оборота и като дам рязко газ има едно накъсване до 1000 оборота и от там нагоре няма проблем.
Като дам на газ работи примерно 2-3 форсирания без проблем и пак започва да прекъсва.
След това като дам от газ на бензин същата история само че обратно прекасва няколко форсажа и се оправя на бензин :)
Днес бях в Горна Баня на диагностика и като изфорсира и пусне газта на компютара показва на всичко 0 и като падне на 700 оборота и започва пак да показва всички данни.А като подава плавно газ до примерно 5000 оборота всичко си работи без проблем.Само като натисне рязко газта и пусне тогава показва таз 0.Пича вика за мен това е компютър и направо ми разказа играта със цифри за труд и компютър.
А компютъра ми е BERDOLINI
Ако някой в София знае къде имат оторизиран сервиз на BERDOLINI нека даде едно рамо ;)
Свещите са BERU ULTRA X PLATIN преди 2 дена съм ги сложил.

А нека колегата от поста с буталцата да сподели от къде мога да си закъпя тези буталца и да ги сменя.При мен мисля че дюзите отгоре са със зегерка.

Благодаря ви предварително :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от mladfen » 13 Юли 2011, 19:42

Тва за тези нули ми говори за проблем с монтажа, а ма то качествена диагностика и на ГИ му е майката.
ПП Бардолини е марката /BARDOLINI/, ползвай "гугъл", на стотина места в цяла България монтират като твоя!!!
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34
Мечтае да кара: Е34 М5
Детайли за колата: Перфектна, но не точно.

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от mighty_hasu » 25 Юли 2011, 21:25

Значи колега аз съм от люлин. Точно до нас има добър газ сервиз казва се аргус, намира се в 9-ти. Аз поне съм доволен от това как ми настроиха колата. Тези буталца ми ги сложи едно приятелче за по 8 лева бройката. Мога да ти дам телефона му ако искаш, той пък има гаражче в обеля на Ломско шосе. Има значение марката на дюзата предполагам, но не съм сигорен. Ако си обърнал внимание, когато подадеш газ над 3500 4000 оборота и я пуснеш, дюзите на газта спират да щракат докато не паднат оборотите. Това е нормално. Просто исках да го спомена, сега както са ти по-шумни дюзите ще го забележиш още по-добре. Изчисти си и филтъра на редуктора (изпарителя).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж
Кара: 525D
Мечтае да кара: 535D

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от sosk0 » 25 Юли 2011, 22:13

Само да ти кажа че не е от газовия компютър защото той взема информация от бензиновите дюзи и когато върнеш газта и те спират да пръскат и затова ти показва всички стойности на нула
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 14.04.2009
Местоположение: София :)
Пол: Мъж

Re: Въпрос относно Бобина :)

Мнение от Mittety » 27 Юли 2011, 3:49

Колата е оправена :)

Сложих си двуполюсни NJK R и колата се оправи.Явно свещите не бяха за тази кола :)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook