Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 6.12.2009
Пол: Мъж

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от krisu » 22 Юли 2011, 1:27

Същите болежки гледахме при един познат наскоро. При съвсем леко отпуснат съединител и много леко газ, тръгваше така забивайки муцуната ту напред ту назад. Като натиснаше съединителя отново, се успокояваше и спря тресенето. Смени го маховика и заспа.
Coulthard написа:Ти кон дето бяга да не яде виждал ли си ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от Boyadjiev » 22 Юли 2011, 1:50

insane_v написа:
Boyadjiev написа:Сетих се да допълня, най-лесно е да се провери като на равна отсечка се тръгне и след това се остави колата сама да си дава газ. Веднага се разбира има ли проблем или не. Ако е леко не е спешно, но ако започне да прави като стар Икарус... необходима е смяна...

Сега го пробвах това. Тръгнах и като вдигнах 2000 об. пуснах газта. Колата заби муцуната и почна да придърпва леко. Когато дросела отвори отново, колата тръгна съвсем плавно и не придърпа нито веднъж.

Значи още не ти е наложително, но си предвиди за в бъдеще смяната ;)
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от bmw325tds » 22 Юли 2011, 17:03

insane_v написа:Пропуснал съм да напиша по-горе, че като натисна съединителя тракането спира напълно. И както няколко колеги казаха, май това накланя везната към лагер на първичния вал. Като се замисля в тази посока, ако е от маховика, тогава той щеше да продължава да трака и при натиснат съединител, нали?
Като натисниш съединителя се прилага аксиална сила върху маховика и той спира да тропа.
Аз смених лагера на първичния вал. Само дето си играх да отварям кутията два пъти.
Тези лагери нямат чупене.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от Dream_BMW » 26 Юли 2011, 17:04

Аз карам 325 ТДС с чип и вече два пъти за 3 години си запалвам съединителя и доста често се радвам на задното предаване както си му е реда и смятам че доста често натоварвам и маховика и съединителя и какво ли още не и повече от 3 години или мин 60 000 км си карам с този проблем ,който описва колегата а именно маховика.Получава се претрисане,се едно прекъсва при ниски обороти при при мен са около 800-900 и особенно когато в този момент спирам по наклон.Бях решил да търся друг когато сменям съеднинителля,но за сега си правя пас,че са си цифра а втора ръка си е доста реален риск да е същия,че това е доста срещан проблем при коли на възрастта на нашите.Общо взето мнението ми го пиша с цел да успокоя автора на темата че е доста вероятно да няма друг проблем с този маховик дори и до момента в който ще я продаде на някой мургав събрат за около 1000 лв.Все пак това претрисане го чувствам само на ниски обороти а рядко карам в такива,предимно когато минавам през неравности или спирам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от insane_v » 27 Юли 2011, 18:46

Аз намерих маховик и кутия за 150 лв общо и петък ще ходя да ги видя и да ги взема. Реших, че е по-добре да ги имам и двете и като сваля кутията ще видим кое е за смяна. Ако не разберем къде е проблема ще ги сменя и двете. Искат ми 100 лв за свалянето на кутията и смяната, така че ремонта ще ми излезе общо около 300 лв с горивото, което ще изгора да отида да взема частите.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от zAcK » 03 Авг 2011, 18:54

Колега, дали мина ремонта, че моята 520-ка има от 110000 км. подобен проблем с тракане :mhihi:
и никой не можа да ми каже, какво е точно и затова не съм се захванал с ремонт. Пък и колата си върви
добре та бях решил да я карам така, докато не разбера какво е със сигурност :D

Иначе проблема е яко тракане на свободна. Като я взех беше съвсем слабо и сега след 110000 км вече е
по-силно, но на мен не ми пречи, че карам предимно на дълго и това няма кога да го чуя. Като натисна
съединителя и спира.

Иначе още като взех колата съм купил оригинален съединител :mhihi: и ако кажеш че е от маховика
ще купя и един маховик нов, само да знам, че е от това е проблема, че хич не обичам да ми пипат колата
без да знаят какво точно ще правят по нея...... че с тия некадърни майстори......
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от insane_v » 04 Авг 2011, 2:26

Не съм ги сменял още, колега. В петък мисля да я вкарвам в сервиза да ги сменям и ще пиша да кажа резултата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от insane_v » 05 Авг 2011, 23:28

Днес смених маховика и кутията. При мен проблема се оказа "З в 1":

1. Маховика беше тотално разбит. Диска, на който ляга феродовия диск се завърташе на повече от 5 градуса спрямо зъбите на маховика без абсолютно никакво усилие. Явно маховика вече не е бил съвсем "демферен" :mhihi: Все едно пружините изобщо ги нямаше.

2. Лагера на първичния вал беше толкова износен, че при въртене на ръка съвсем ясно се усещаше "хъркане" и радиалната му хлабина беше доста голяма.

3. Аксиалния лагер на съединителя имаше голяма хлабина. Колегата bmw_324d ми даде кутията заедно с лагера и смених и него. Странното обаче е, че с моя лагер, които имаше голяма хлабина не се чуваше виене, а с този, които беше в доста по-добро състояние се появи съвсем леко виене :dunno: Но ще го преживея :) Важното е, че тракането изчезна :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от insane_v » 05 Авг 2011, 23:43

Dream_BMW написа:Бях решил да търся друг когато сменям съеднинителля,но за сега си правя пас,че са си цифра а втора ръка си е доста реален риск да е същия, че това е доста срещан проблем при коли на възрастта на нашите.

Колега, моя маховик много ясно се виждаше, че е разбит. Така че мисля, че можеш смело да си вземеш маховик втора ръка. Ясно се вижда дали е разбит или не. Е, разбира се при условие, че трябва лично да го видиш и да го пробваш на ръка, а не да го поръчаш "на доверие" от някой непознат.
А за втора ръка цената е под 100 лв :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от Boyadjiev » 06 Авг 2011, 11:13

insane_v написа:Днес смених маховика и кутията. При мен проблема се оказа "З в 1":

1. Маховика беше тотално разбит. Диска, на който ляга феродовия диск се завърташе на повече от 5 градуса спрямо зъбите на маховика без абсолютно никакво усилие. Явно маховика вече не е бил съвсем "демферен" :mhihi: Все едно пружините изобщо ги нямаше.

;) :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 10.06.2011
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 530д

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от undisputed_stz » 12 Авг 2011, 12:53

insane_v Не знам какчо точно чукане се е чувало от твоята кола но при мен се появи едно единично чукане ... нямам проблем с придарпване или претрисане на колата чукането се появява само когато при по високи убороти варна педала на газта ... смених каре на кардана а сега маисторите ме саветват за този Маховик ... дали е вазможно и при мен това да е причината :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от insane_v » 12 Авг 2011, 22:10

При мен тракането беше постоянно и се променяше с оборотите. Чуваше се само на ниски обороти, когато двигателя работи по-неравномерно и когато съм изключил от скорост. Като натисна съединителя спираше да трака. Като включа на скорост и тръгна пак се чуваше на ниски обороти, но беше доста по-слабо. Като мина 2000 об. не се чуваше.
След ремонта започна да се чува такова единично тракане при смяна на режимите - подаване на газ или отнемане на газта. Върнах се в сервиза и се оказа, че майстора затегнал болтовете на гуменото каре, но сина му не затегнал болтовете на кардана към диференциала. Като стегнахме и тях тракането изчезна :) Така че щом тракането е единично търси проблема в кардана.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 15.12.2012
Местоположение: София
Кара: m52b28
Мечтае да кара: s70b56

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от rudolfff » 08 Фев 2014, 12:18

Малко да съживя темата, при мен имаше аналогичен проблем с тракането на свободна. Така се стекоха нещата, че се сдобих с нова кутия (принципно читава) и съответно я смених. Една седмица каране, нямаше никакъв проблем и след едно малко по-сериозно настъпване, на следващия светофар давам свободна и пак се появи тракането :shock: По реда на номерата, аксиалния лагер е сменен, кутията на теория е ок, вътре всичко е в нормално състояние, гресирано и тн, остава ми маховика като вариант. Въпроса ми е освен него има ли други компоненти които да са причиняват това шиб*но тракане, защото не ми се сваля 100 пъти кутията :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Тракане в скоростната кутия или двумасовия маховик

Мнение от insane_v » 25 Май 2014, 21:40

rudolfff написа:Малко да съживя темата, при мен имаше аналогичен проблем с тракането на свободна. Така се стекоха нещата, че се сдобих с нова кутия (принципно читава) и съответно я смених. Една седмица каране, нямаше никакъв проблем и след едно малко по-сериозно настъпване, на следващия светофар давам свободна и пак се появи тракането :shock: По реда на номерата, аксиалния лагер е сменен, кутията на теория е ок, вътре всичко е в нормално състояние, гресирано и тн, остава ми маховика като вариант. Въпроса ми е освен него има ли други компоненти които да са причиняват това шиб*но тракане, защото не ми се сваля 100 пъти кутията :)


Провери да не би да не са ти затегнали хубаво болтовете на карето. Може да са се разхлабили и сега тракането да е от тях.
Не изключвам и възможността да ти е прецакан маховика, но нещо не ми се връзва :dunno: Имал си тракане, после след смяната на скоростната кутия е спряло, а след седмица пак е почнало. Ако беше от маховика вероятно щеше да продължи да си трака.

А относно скоростната кутия - когато аз смених моята кутия и маховика и двете изглеждаха в отлично състояние, но след около 2-3 месеца пак се появи тракане. Не знам дали беше от кутията или маховика пак беше дал фира, колата така си замина с тракането. Но мисълта ми е, че има голяма вероятност и "новата" кутия да е заминала.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook