Климатроникът ми не работи както преди
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Ok! Сега се замислих - когато пробвах дали са топли марку4ите беше при неработещ климатроникdangerous написа:може да ги пробваш дали работят чрез подаването 12 волта напрежение на изводите на корпуса
трябва да подадеш и маса към един от пиновете.При теста трябва да осетиш чукане в бобинките на клапаните.
Най-лесно става когато климатика е пуснат,откачаш буксата и пак я закачаш и ще разбереш дали и двете бобини работят.
При мен на една от тях намотката беше корозирала съответно прекъсната и пускаше топлинка към шоф.място,от другата страна студ.
тези клапани са нормално отворени т.е. затварят само когато климатика е пуснат.


- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Пуснат или не,щом врътките са на студено клапаните трябва да са затворени
маркучите студени.

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- rocky66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 1.09.2010
- Местоположение: Ст.Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 530i
- Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Логично е да е така, но аз съм с дигиталното управление => при неработещ климатроник всичко (маркучи, клапани и радиатор) е горещо~Мишо~ написа:Пуснат или не,щом врътките са на студено клапаните трябва да са затворенимаркучите студени.
И на мен не ми се иска да се съглася с това да са нормално отворени - излишно е да се пуска топлина в купето, даже и да не се раздухва от вентилатора заради врътката, която е нормално да е в крайно синьо положение, но пък веднага с пускането на климатроника започва дроселиране на потока топлина през вентилите ...dangerous написа:тези клапани са нормално отворени т.е. затварят само когато климатика е пуснат.
ивчо3 написа:врътката с жилото е само за механично отваряне и затваряне на клапата, регулираща потока от въздух, който в зависимост от положението на жилото преминава само през изпарителя на климатика в купето, или едновременно през изпарителя и радиатора на парното. Примерно врътката е в крайно положение в червения сектор, студ навън и включено парно без климатик, температурата е на 25 градуса. Топлината в купето се регулира от ел.клапаните в двигателния отсек, те пропускат необходимото количество охлаждаща течност за поддържане на постоянна температура. Когато се завъртят двете врътки за температурата в крайно дясно положение т.е. да затопли купето на макс., няма и регулация на течността от клапаните, би трябвало да са напълно отворени. Същите настройки- 25 градуса, само че при включен климатик (въздухът дали влиза отвън или го върти в купето предполагем не е от значение)- тогава освен топъл въздух в купето влиза и частично охладен и сух въздух от изпарителя, което спомага за по-бързото изчистване на стъклата от изпотяване. Получава се микс от гореща (парното) и хладна и суха (климатика) въздушна струя. Когато е горещо навън при това положение на врътката с жилото, температурата в купето се регулира по същия начин, разликата е в количеството топъл- студен въздух в микса. При положение на голямата врътка с жилото в крайно положение на синия сектор- духа само максимално студен въздух при включен климатик, независимо от положението на врътките за температурата, или с температура каквато е навън при изключен климатик, също независимо от положението. Останалите клапи на духалките от централната конзола, предното стъкло, в краката и за вътрешна циркулация ва въздуха се командват с моторчето, за което стана въпрос.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Климатроникът ми не работи както преди
Не си запознат с тия клапани,само предполагаш. Както ти казах когато врътките са в крайно ляво (синия сектор) клапаните са затворени независимо от климатика,и да,нормално отворени са - затваря ги напрежението подадено към тях. Щом при теб са горещи маркучи и радиатор значи не ти работят.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани