Климатроникът ми не работи както преди

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.09.2010
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 530i
Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001

Re: Климатроникът ми не работи както преди

Мнение от rocky66 » 14 Юли 2011, 0:22

dangerous написа:може да ги пробваш дали работят чрез подаването 12 волта напрежение на изводите на корпуса
трябва да подадеш и маса към един от пиновете.При теста трябва да осетиш чукане в бобинките на клапаните.
Най-лесно става когато климатика е пуснат,откачаш буксата и пак я закачаш и ще разбереш дали и двете бобини работят.
При мен на една от тях намотката беше корозирала съответно прекъсната и пускаше топлинка към шоф.място,от другата страна студ.
тези клапани са нормално отворени т.е. затварят само когато климатика е пуснат.
Ok! Сега се замислих - когато пробвах дали са топли марку4ите беше при неработещ климатроник :banghead: Това, всъщност е много добре - има вероятност вси4ко да е наред :driving: , но задължително ще направя пробата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Климатроникът ми не работи както преди

Мнение от ~Мишо~ » 15 Юли 2011, 1:55

Пуснат или не,щом врътките са на студено клапаните трябва да са затворени :arrow: маркучите студени.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.09.2010
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 530i
Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001

Re: Климатроникът ми не работи както преди

Мнение от rocky66 » 15 Юли 2011, 12:55

~Мишо~ написа:Пуснат или не,щом врътките са на студено клапаните трябва да са затворени :arrow: маркучите студени.
Логично е да е така, но аз съм с дигиталното управление => при неработещ климатроник всичко (маркучи, клапани и радиатор) е горещо
dangerous написа:тези клапани са нормално отворени т.е. затварят само когато климатика е пуснат.
И на мен не ми се иска да се съглася с това да са нормално отворени - излишно е да се пуска топлина в купето, даже и да не се раздухва от вентилатора заради врътката, която е нормално да е в крайно синьо положение, но пък веднага с пускането на климатроника започва дроселиране на потока топлина през вентилите ...
ивчо3 написа:врътката с жилото е само за механично отваряне и затваряне на клапата, регулираща потока от въздух, който в зависимост от положението на жилото преминава само през изпарителя на климатика в купето, или едновременно през изпарителя и радиатора на парното. Примерно врътката е в крайно положение в червения сектор, студ навън и включено парно без климатик, температурата е на 25 градуса. Топлината в купето се регулира от ел.клапаните в двигателния отсек, те пропускат необходимото количество охлаждаща течност за поддържане на постоянна температура. Когато се завъртят двете врътки за температурата в крайно дясно положение т.е. да затопли купето на макс., няма и регулация на течността от клапаните, би трябвало да са напълно отворени. Същите настройки- 25 градуса, само че при включен климатик (въздухът дали влиза отвън или го върти в купето предполагем не е от значение)- тогава освен топъл въздух в купето влиза и частично охладен и сух въздух от изпарителя, което спомага за по-бързото изчистване на стъклата от изпотяване. Получава се микс от гореща (парното) и хладна и суха (климатика) въздушна струя. Когато е горещо навън при това положение на врътката с жилото, температурата в купето се регулира по същия начин, разликата е в количеството топъл- студен въздух в микса. При положение на голямата врътка с жилото в крайно положение на синия сектор- духа само максимално студен въздух при включен климатик, независимо от положението на врътките за температурата, или с температура каквато е навън при изключен климатик, също независимо от положението. Останалите клапи на духалките от централната конзола, предното стъкло, в краката и за вътрешна циркулация ва въздуха се командват с моторчето, за което стана въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Климатроникът ми не работи както преди

Мнение от ~Мишо~ » 15 Юли 2011, 13:06

Не си запознат с тия клапани,само предполагаш. Както ти казах когато врътките са в крайно ляво (синия сектор) клапаните са затворени независимо от климатика,и да,нормално отворени са - затваря ги напрежението подадено към тях. Щом при теб са горещи маркучи и радиатор значи не ти работят.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook