ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- 318_is
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 11.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530i touring
- Мечтае да кара: E39 - М5
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Здравейте колеги и аз реших да правя тази интервенция от врътките към дигиталния климатроник
Има ли къде това да се направи се пак от човек който се занимава само с климатици ето това ми е въпроса ? И ореантировъчни цени? Поздрави

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Методи, много ти благодаря ! Нямаш си и на идея как ме извади от кашата в която се бях овъртял.
Днес свързах всичко. След като ми обясни кое куде да вържа пак се оматах оканчателно, обаче взех лист и молив и си начартах принципна схема и видях нагледно кое къде е и благодарение на теб свързах всичко.
Поставих и предпазителите и всичко е свързано. Значи цялата ел.инсталация за климатика се вързва общо към 3 проводника.
Син/черен който го намерих на буксаъа на климатка, която е долу под волана. Прозвъних го и видях, че е същият. Аз имам оставена една бяла букса в бушониерата която букса е с 3 проводника. Син/черен , черно/сиво и черен/син.
След като ти ми обясни всичко така подробно за което още веднъж благодаря успях да направя всички връзки.
Значи син/черен от регулатора на налягане го вързах към син/черен абсол/тно същия е поцвят и дебелина кабел, който отива на буксата на климатика. Мисл, че беше на черната букса, прозвъних го и го вързах.
После черно/кафевия от регулатора, го вързах към релето нормал спийд на 5 пин който е черно/сив и също така го вързах на черно/сивия от инсталацията на колата, 1към1 е съшият и него го прозвъних, НЕ е закачен към буксата на климатика, значи остава да е към компа на колата.
От релето за компресора 5 пин черно/син го вързах към черно/син на инсталацията който битрябвало да отива към пин 48 на компа.
Сложих съответните предпазители, захраних схемата. Запалих, пуснах климатика, ест. няма фреон, но нищо нетръгна мислих си, че компресора ще "изщрака" и ще тръгне ама нищо...
Дали това, че няма налягане в с-мата не е причината да не тръгва ?
Защото нали има регулатор на налягане, може би ако няма налягане непозволява на компресора да тръгне. Как мислите дали е така ?
Другото което е , оставих колата да поработи малко и изчаках да стигне стрелката на т' до средата, стигна, но ел. перката не се включи. Небитрябвало ли да се включи ? Верно, че мотора небеше загрял много даже небеше горещ като го пипнах, а леко топъл.
Тази ел. перка само при пуснат климатик ли се задейства или когато загрее много двигателя ?



Днес свързах всичко. След като ми обясни кое куде да вържа пак се оматах оканчателно, обаче взех лист и молив и си начартах принципна схема и видях нагледно кое къде е и благодарение на теб свързах всичко.
Поставих и предпазителите и всичко е свързано. Значи цялата ел.инсталация за климатика се вързва общо към 3 проводника.
Син/черен който го намерих на буксаъа на климатка, която е долу под волана. Прозвъних го и видях, че е същият. Аз имам оставена една бяла букса в бушониерата която букса е с 3 проводника. Син/черен , черно/сиво и черен/син.
След като ти ми обясни всичко така подробно за което още веднъж благодаря успях да направя всички връзки.
Значи син/черен от регулатора на налягане го вързах към син/черен абсол/тно същия е поцвят и дебелина кабел, който отива на буксата на климатика. Мисл, че беше на черната букса, прозвъних го и го вързах.
После черно/кафевия от регулатора, го вързах към релето нормал спийд на 5 пин който е черно/сив и също така го вързах на черно/сивия от инсталацията на колата, 1към1 е съшият и него го прозвъних, НЕ е закачен към буксата на климатика, значи остава да е към компа на колата.
От релето за компресора 5 пин черно/син го вързах към черно/син на инсталацията който битрябвало да отива към пин 48 на компа.
Сложих съответните предпазители, захраних схемата. Запалих, пуснах климатика, ест. няма фреон, но нищо нетръгна мислих си, че компресора ще "изщрака" и ще тръгне ама нищо...
Дали това, че няма налягане в с-мата не е причината да не тръгва ?
Защото нали има регулатор на налягане, може би ако няма налягане непозволява на компресора да тръгне. Как мислите дали е така ?
Другото което е , оставих колата да поработи малко и изчаках да стигне стрелката на т' до средата, стигна, но ел. перката не се включи. Небитрябвало ли да се включи ? Верно, че мотора небеше загрял много даже небеше горещ като го пипнах, а леко топъл.
Тази ел. перка само при пуснат климатик ли се задейства или когато загрее много двигателя ?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
jakson , няма защо да ми благодариш , аз съм го казвал много пъти - форума е за това, за да си помагаме .... Особено , когато някой като тебе има желание !
Не прочетох хубаво кой кабел къде си вързал , понеже честно казано не ми се гледаха пак схеми , за да сравня и да видя дали правилно си вързал всичко , но ако си гледал хубаво схемите и ако си свързал всичко по тях , то би трябвало всичко да е ОК !
По въпроса за фреона , когато в системата няма фреон компресора изобщо не заработва ....
Перката ще започне да върти , когато температурата достигне тази , която следи датчика (зависи на колко градуса е самия датчик ) .... Остави двигателя на тихи да работи , следи стриктно стрелката , ако видиш , че стрелката тръгне леко на страни от средата , а перката не се е включила , значи не си вързал правилно ! Ако имаш мултицет с термосонда , може едновременно да следиш температурата на двигателя с него .....
Не прочетох хубаво кой кабел къде си вързал , понеже честно казано не ми се гледаха пак схеми , за да сравня и да видя дали правилно си вързал всичко , но ако си гледал хубаво схемите и ако си свързал всичко по тях , то би трябвало всичко да е ОК !
По въпроса за фреона , когато в системата няма фреон компресора изобщо не заработва ....
Перката ще започне да върти , когато температурата достигне тази , която следи датчика (зависи на колко градуса е самия датчик ) .... Остави двигателя на тихи да работи , следи стриктно стрелката , ако видиш , че стрелката тръгне леко на страни от средата , а перката не се е включила , значи не си вързал правилно ! Ако имаш мултицет с термосонда , може едновременно да следиш температурата на двигателя с него .....
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Днес зареждах фреон че да го усетя този климатик за какво го имам.
И при мен въобще не тръгваше компресора когато го пусна преди да го заредят с фреон.
Момчето което зареждаше ми сложи 500 гр. фреон,запалих колата пуснах климата и хоп всичко тръгна.
Каза ми че в системата няма налягане и затова не тръгва компресора така че и ти щом нямаш фреон не чакай да ти тръгне компресора.
Утре ще ходя да го дозареди и да види дали няма течове.
А и аз да питам нещо вярно ли е че събира 825 гр фреон системата???
И при мен въобще не тръгваше компресора когато го пусна преди да го заредят с фреон.
Момчето което зареждаше ми сложи 500 гр. фреон,запалих колата пуснах климата и хоп всичко тръгна.
Каза ми че в системата няма налягане и затова не тръгва компресора така че и ти щом нямаш фреон не чакай да ти тръгне компресора.
Утре ще ходя да го дозареди и да види дали няма течове.
А и аз да питам нещо вярно ли е че събира 825 гр фреон системата???



- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Biogame написа:А и аз да питам нещо вярно ли е че събира 825 гр фреон системата???
Да ...
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Ех колеги, много ви благодаря ! И ме успокоихте. Иначе всичко си правих както е по схемата.
Обмислях, гледах забелязах малка разлика в релето на компресора, но небитрябвало да окаже влияние, има 1 диод при 98ма г. иначе всичко е същото.
Добре, че беше колегата Методи за да ме измъкне от калта в която се бях омазал целия, още веднъж ти благодаря
1 съсед ми каза, че видял в нета някакъв форум за климатици , където пишело за някакъв сервиз който взимал към 40лв. вместо 70 за зареждане.
Иначе колегата от който купих компресора се оказа много свястен и ми го даде с тапи и така маслото си е останало в него. Нямам идея от климатици, никога не съм имал кола с климатик и никога не съм оглеждал устройството на такава за което моля да бъда извинен.
Сега незнам дали трябва да се слага масло в компресора или само фреон ?
Предполагам, че тези които ги пълнят ще го проверят.
Иначе само да добавя за ел.инсталацията. Забелязах, че като натисна копчето за климатика и оборотите на двигателя се повишават, значи инсталацията на климатика си е вързана към компа на колата.
Другото което ми направи впечатление е , че с новия радиатор ( големия ) колата загрява по-бързо. Вероятно климатичния радиатор пречи да влиза въздух за да се охлажда водния.
Тези дни ще си търся дифузъор за голям радиатор, За ваничката под радиатора бяхте прави, мног съм тъп, исках да я хвана за бронята мислих си, че трябва да виси отдоло, а одеве видях, че е направена да влезне в предната броня и пластмасите около радиатора влизат в нея и там вече дупките за винтове се съвпадат. Още не съм хванал защото нямаше как да легна под колата. Ще трябва на някой тротоар да я кача или на канал
и всичко ще е ок.
Наистина е нужна тази ваничка.
Сори, че така се отплеснах от темата ама се вълнувам малко

Обмислях, гледах забелязах малка разлика в релето на компресора, но небитрябвало да окаже влияние, има 1 диод при 98ма г. иначе всичко е същото.
Добре, че беше колегата Методи за да ме измъкне от калта в която се бях омазал целия, още веднъж ти благодаря

1 съсед ми каза, че видял в нета някакъв форум за климатици , където пишело за някакъв сервиз който взимал към 40лв. вместо 70 за зареждане.
Иначе колегата от който купих компресора се оказа много свястен и ми го даде с тапи и така маслото си е останало в него. Нямам идея от климатици, никога не съм имал кола с климатик и никога не съм оглеждал устройството на такава за което моля да бъда извинен.
Сега незнам дали трябва да се слага масло в компресора или само фреон ?
Предполагам, че тези които ги пълнят ще го проверят.
Иначе само да добавя за ел.инсталацията. Забелязах, че като натисна копчето за климатика и оборотите на двигателя се повишават, значи инсталацията на климатика си е вързана към компа на колата.
Другото което ми направи впечатление е , че с новия радиатор ( големия ) колата загрява по-бързо. Вероятно климатичния радиатор пречи да влиза въздух за да се охлажда водния.
Тези дни ще си търся дифузъор за голям радиатор, За ваничката под радиатора бяхте прави, мног съм тъп, исках да я хвана за бронята мислих си, че трябва да виси отдоло, а одеве видях, че е направена да влезне в предната броня и пластмасите около радиатора влизат в нея и там вече дупките за винтове се съвпадат. Още не съм хванал защото нямаше как да легна под колата. Ще трябва на някой тротоар да я кача или на канал

Наистина е нужна тази ваничка.
Сори, че така се отплеснах от темата ама се вълнувам малко


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Хубаво е че се вълнуваш , без да ти развалям настроението и да ти променям налгасата .... , но докато не видиш , че климатика бачка , докато не видиш , че перакта се включа и охлажда , докато не видиш , че двигателя е добре в движение при пуснат климатик , то не бързай да се радваш !
Хубавите неща за съжаление стават трудно !
Дано да си направил всичко както трябва и всичко да тръгне ! От опит знам , че винаги има нещо за дооправяне , особено когато се прави за първи път ....
Хубавите неща за съжаление стават трудно !

Дано да си направил всичко както трябва и всичко да тръгне ! От опит знам , че винаги има нещо за дооправяне , особено когато се прави за първи път ....
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
metodi80 написа:Хубаво е че се вълнуваш , без да ти развалям настроението и да ти променям налгасата .... , но докато не видиш , че климатика бачка , докато не видиш , че перакта се включа и охлажда , докато не видиш , че двигателя е добре в движение при пуснат климатик , то не бързай да се радваш !
Хубавите неща за съжаление стават трудно !
Дано да си направил всичко както трябва и всичко да тръгне ! От опит знам , че винаги има нещо за дооправяне , особено когато се прави за първи път ....
Така е , прав си. Много се надявам всичко да е ок. Гледах по няколко пъти схемите и съответните кабели. Прозвъних по 2 пъти цялата ел.верига, прозвъних даже и масите и +са . Проверих по няколко пъти буксите и кабелите към тях и съответните релета.
Там където се закача цялата верига към ел. инсталацията на колата, като изключим захранването са 3 проводника. Гледах ги, оглеждах ги по цвят, дебелина, прозвъних този който отива към буксата на климатика. Много се надявам всичко да е наред. Наистина това си е доста

Ако колите са еднакви, донора и тази на която се монтира, вероятно ще е по-лесно, но много се надявам всичко да е ок.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!

Последна промяна ~Мишо~ на 06 Юли 2011, 19:45, променена общо 1 път
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
~Мишо~ написа:Не разчитай на това че компресора е бил с тапи (добре е сторил продавача),маслото което се ползва с R134a е силно хигроскопично и трябва да се смени,отделно цялата система трябва да се промие с азот и да се вакумира най-малко 30 мин.
Само не ми казвай, че трябва пак всичко да се сваля



- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!

Последна промяна ~Мишо~ на 06 Юли 2011, 19:46, променена общо 1 път
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
~Мишо~ написа:Само компресора,не знам дали има начин да го промиеш от старото масло на място...
След като се промие добре системата се слага ново масло,малко по-скъпо ще ти излезе първоначалното пускане но по-добре така,за да не продължат проблемите после.




- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Не се занимавай да сваляш нищо .... Кажи им само да ти дръпнат каквото има налично в системата и просто да го изхвърлят ако се съмняваш , че съдържимото не е с нужните качества .... След това да ти напълнят с нов фреон и масло .... Фреона и маслото на компресора се мешат , тоест пълнят се едновременно в системата .... Най -общо не се притеснявай , като отидеш при хора , които знаят какво правят те ще си свършат работата , а ти няма нужда да се грижиш за нищо .... Само им кажи , че искаш съдържанието да бъде изтеглено и изхвърлено ...
Само че като ги знам повечето , няма да го изхвърлят а пак ще си ти го върнат обратно и ще те чарджат все едно са ти сипали ново .... Та в крайна сметка се въртиш в кръг !
Само че като ги знам повечето , няма да го изхвърлят а пак ще си ти го върнат обратно и ще те чарджат все едно са ти сипали ново .... Та в крайна сметка се въртиш в кръг !
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Методи, това беше добро
! Изтеглят маслото и после пак го връщат
.
Значи като цяло с-мата от 2.8цата си работеше. Колегата, запали БМВто и пусна климатика и веднага започна да духа студено.
След няколко дена демонтира климатика и аз си го взех лично от него, отвсякъде течеше жълтъ-зеленикава течност наподобяваща антифриз, която миришеше много особенно.
Компресора го взех от друг колега, който ми го прати по куриер. Човека го беше запушил така, че да не изтича и да не влизат боклуци. Имаше тапички, а тръбите бяха грижливо завити в найлон и от тях течеше миризливата зеленикава течност,беше скоро демонтиран. Когато завъртях на ръка вътрешната ролка на компресоа , съвсем леко, от тапите започнаха да излизат балончета, и течноста започна да напира да излиза. От това сметнах, че вероятно компресора си е пълен.
Тези неща ги пиша за да обясня в какво състояние беше всичко.
Не ми се вярва да са влезнали боклуци, защото всичко си беше завито. Все пак ще споделя и с тези които пълнят, ако са честни ще направят каквото трябва. Ако не ще измислят 1 куб неща, също като на 1 познат на който му казали, че псаста му ( 2ка ) събирал към 7-8 литра фреон защото бил комби и му казали някаква фантастична цена и човека навел нос тръгнал да се качва в колата да си ходи. Те били мили и започнали да му казват, че колата ,му е като джип и искали да свалят сами малко от цената.
Та всичко си е до хората и до това как ще се представиш пред тях, ако видят, че неразбираш, лошо ти се пише...


Значи като цяло с-мата от 2.8цата си работеше. Колегата, запали БМВто и пусна климатика и веднага започна да духа студено.
След няколко дена демонтира климатика и аз си го взех лично от него, отвсякъде течеше жълтъ-зеленикава течност наподобяваща антифриз, която миришеше много особенно.
Компресора го взех от друг колега, който ми го прати по куриер. Човека го беше запушил така, че да не изтича и да не влизат боклуци. Имаше тапички, а тръбите бяха грижливо завити в найлон и от тях течеше миризливата зеленикава течност,беше скоро демонтиран. Когато завъртях на ръка вътрешната ролка на компресоа , съвсем леко, от тапите започнаха да излизат балончета, и течноста започна да напира да излиза. От това сметнах, че вероятно компресора си е пълен.
Тези неща ги пиша за да обясня в какво състояние беше всичко.
Не ми се вярва да са влезнали боклуци, защото всичко си беше завито. Все пак ще споделя и с тези които пълнят, ако са честни ще направят каквото трябва. Ако не ще измислят 1 куб неща, също като на 1 познат на който му казали, че псаста му ( 2ка ) събирал към 7-8 литра фреон защото бил комби и му казали някаква фантастична цена и човека навел нос тръгнал да се качва в колата да си ходи. Те били мили и започнали да му казват, че колата ,му е като джип и искали да свалят сами малко от цената.
Та всичко си е до хората и до това как ще се представиш пред тях, ако видят, че неразбираш, лошо ти се пише...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: ел. инсталация за климатик - нужда от спешна помощ !!!
Изобщо не им обяснявай нищо ! В БГ ако говориш много и обясняваш те взимат за канарче и те "гласят" както те си искат ! Кажи им че искаш да ти напълнят климатика без да обясняваш много-много и толкоз ! Те ако са съвестни ще ти кажат какво е положенито , ако не са , й да обясняваш все същото си е ... Може само да уточниш , че сам си си монтирал климатика , за да вземат нужните мерки за сигурност при евентуален проблем ...
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани