Проблем с климатика

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Проблем с климатика

Мнение от BMWMHartge » 20 Юни 2011, 22:59

Като включа климатика през 2 секунди почва да включва - изключва. Казаха, че перката не си мени степените и затова изключва компресора ?Не е на 100% сигурно да купувам перка, пък да не е от модула?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София / Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: f01 740xd LCI

Re: Проблем с климатика

Мнение от Shamanek » 20 Юни 2011, 23:22

Преди да са ти заключили темата - имаш проблеми с така наречения "таралеж". Ползвай търсачката има 2-3 теми. Таралежът може да го срещнеш и като "крайно стъпало". И между другото темата ти е за съседния подфорум :) Иначе тоя таралеж втора ръка върви 40 - 70 лв. Нов е скъп.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Проблем с климатика

Мнение от BMWMHartge » 20 Юни 2011, 23:38

Колата е 318и М43ТУБ19 99 год
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

ентусиаст
Аватар
Мнения: 994
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Проблем с климатика

Мнение от dido0o``` » 21 Юни 2011, 0:18

Shamanek написа:Преди да са ти заключили темата - имаш проблеми с така наречения "таралеж". Ползвай търсачката има 2-3 теми. Таралежът може да го срещнеш и като "крайно стъпало". И между другото темата ти е за съседния подфорум :) Иначе тоя таралеж втора ръка върви 40 - 70 лв. Нов е скъп.

Какво общо има таралежа с климатика? Таралежа не командва ли само вентилатора в купето?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Проблем с климатика

Мнение от iv4o9999 » 21 Юни 2011, 9:24

Преди седмица имах същият проблем, колегата oci се занимава с климатици и е голям курифей на темата, той ми оправи колата, при мен се оказа че има много фреон и въздух в системата, и поради високото налягане което правеше лъжеше датчика и пускаше перката на макс, а компресора се мъчеше зверски и направо виеше. И по същият начин пускаше и спираше за няколко секунди.

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Re: Проблем с климатика

Мнение от BMW///M-ma6inata » 21 Юни 2011, 9:43

Пробвай преди всичко:
1.Старателна промивка на радиатори на пароструйка на място на някоя мивка/Няма да повярваш какво ще падне измежду тях/
2.След това както каза колегата Ивчо профилактика на системата
След тези две стъпки трябва да си готов.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: печка

Re: Проблем с климатика

Мнение от plachkov » 22 Юни 2011, 13:24

След дълго търсене на моя проблем във форума реших да пиша тук, защото темата е по прясна.
Колата ми е Е46 320д 136к.с 2000г.
Проблема е следния:
При пускане на климатроника започва да духа студено,след определено време каране на климатик изведнъж студеното спира, в краката ми духа много горещо,а централните и страничните отвори духат съвсем леко и прохладно(почти топло).Това става когато е на автоматично и не съм задал къде да духа.
За сега когато ползвам климатика пускам да ми духа само на таблото защото не се случва толкова често, а и поне не ми духа горещо в краката.
Някой да има идеи или да ме насочи?
От това което четох до сега ми стана ясно, че не е от таралежа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатика

Мнение от oci » 23 Юни 2011, 0:07

plachkov написа:След дълго търсене на моя проблем във форума реших да пиша тук, защото темата е по прясна.
Колата ми е Е46 320д 136к.с 2000г.
Проблема е следния:
При пускане на климатроника започва да духа студено,след определено време каране на климатик изведнъж студеното спира, в краката ми духа много горещо,а централните и страничните отвори духат съвсем леко и прохладно(почти топло).Това става когато е на автоматично и не съм задал къде да духа.
За сега когато ползвам климатика пускам да ми духа само на таблото защото не се случва толкова често, а и поне не ми духа горещо в краката.
Някой да има идеи или да ме насочи?
От това което четох до сега ми стана ясно, че не е от таралежа.


най-вероятно ел. клапана се бъзика при теб и когато си на климатик ти отваря и пуска едновременно с климатика и антифриза към радиатора за парното и напрактика караш и на климатик и на парно като централната конзола я настройваш ръчно и затова там ти духа по хладно а в краката и на стъклото топло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатика

Мнение от oci » 23 Юни 2011, 0:13

BMWMHartge написа:Като включа климатика през 2 секунди почва да включва - изключва. Казаха, че перката не си мени степените и затова изключва компресора ?Не е на 100% сигурно да купувам перка, пък да не е от модула?


Доста си далеч от мен иначе бих ти помогнал, но първо отиди в сервиз за автоклиматици или при някой техник който поне има манометри за автоклиматици и да ти види налягането ако високото налягане когато компресора се изключва през 2 секунди е над 20 бара и по-високо значи имаш проблем с охлаждането на кондензатора и пресостата кара компресора да спира и при това положение или перката не върти с достатъчна скорост или ти е замърсен кондензатора, но имайки предвид, че на всяко второ такова бмв сманям перка или модул. Без да съм я гледал колата ако не си я зареждал скоро и да е презаредена с по-голямо количество фреон залагам на проблем в перката или по точно се прецаква модула и, който за съжаление върви с цялата перкта и затова струва един куп пари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: Русе, Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 535д-06г;

Re: Проблем с климатика

Мнение от KARAIVANOV » 23 Юни 2011, 13:30

Ми и моя климатик вкючва и изключва ,ходих да го замерят налягането преди да изключи беше около 13,14 бара,въздъха които излиза през духалките е 3,4 С, фреон има,ама като си направи зададената темп в купето и почва да изключва за около 5 сек и вкл за около 1мин и така се повтаря цикъла,а когато колата не нагрята работи без да се изключи,може би така трябва да е,но гледах на един познат неговата не изкючва климатика никога.може би неговия е за профилактика ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с климатика

Мнение от oci » 23 Юни 2011, 17:55

KARAIVANOV написа:Ми и моя климатик вкючва и изключва ,ходих да го замерят налягането преди да изключи беше около 13,14 бара,въздъха които излиза през духалките е 3,4 С, фреон има,ама като си направи зададената темп в купето и почва да изключва за около 5 сек и вкл за около 1мин и така се повтаря цикъла,а когато колата не нагрята работи без да се изключи,може би така трябва да е,но гледах на един познат неговата не изкючва климатика никога.може би неговия е за профилактика ;)


При теб всичко си е нормално тези стойности дето ги описа са идеални, но на 14 бара значи на вън не е било по-топло от 24-26 градуса, а щом на изхода имаш температура около 4 градуса компресора задължително започва да се изключва именно за това на изпарителя има датчик който следи температурата и при под 5 спира компресора иначе ще стане като във фризера на домашния хладилник т.е ще замръзне и въздушната струя няма да може да минава през изпарителя.
За всички които се чудят дали трябва да се изключва компресора това е отговора но при тези параметри защото може да се изключва и при свръх налягане тогава пресостата го спира, но пък няма и да охлажда, ако охлажда нормално и изключва при 4,5 градуса на изхода значи е наред не спира ли комресора и бачка нон стоп значи му е малко хладилния агент или има друг проблем и не може да охлади до 5 градуса изпарителя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: Русе, Бургас
Пол: Мъж
Кара: БМВ 535д-06г;

Re: Проблем с климатика

Мнение от KARAIVANOV » 23 Юни 2011, 23:34

Благодаря колега (осi) за изчерпателния отговор

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: печка

Re: Проблем с климатика

Мнение от plachkov » 24 Юни 2011, 18:33

oci написа:
plachkov написа:След дълго търсене на моя проблем във форума реших да пиша тук, защото темата е по прясна.
Колата ми е Е46 320д 136к.с 2000г.
Проблема е следния:
При пускане на климатроника започва да духа студено,след определено време каране на климатик изведнъж студеното спира, в краката ми духа много горещо,а централните и страничните отвори духат съвсем леко и прохладно(почти топло).Това става когато е на автоматично и не съм задал къде да духа.
За сега когато ползвам климатика пускам да ми духа само на таблото защото не се случва толкова често, а и поне не ми духа горещо в краката.
Някой да има идеи или да ме насочи?
От това което четох до сега ми стана ясно, че не е от таралежа.


най-вероятно ел. клапана се бъзика при теб и когато си на климатик ти отваря и пуска едновременно с климатика и антифриза към радиатора за парното и напрактика караш и на климатик и на парно като централната конзола я настройваш ръчно и затова там ти духа по хладно а в краката и на стъклото топло.
Говрим за клапана, който е отпред на лявото бомбе? И забравих да добавя, че топлото продължава 2,3 минути след това пак почва студено за известно време и после пак спира.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook