Проблем с климатика
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Проблем с климатика
Като включа климатика през 2 секунди почва да включва - изключва. Казаха, че перката не си мени степените и затова изключва компресора ?Не е на 100% сигурно да купувам перка, пък да не е от модула?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- Shamanek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Проблем с климатика
Преди да са ти заключили темата - имаш проблеми с така наречения "таралеж". Ползвай търсачката има 2-3 теми. Таралежът може да го срещнеш и като "крайно стъпало". И между другото темата ти е за съседния подфорум
Иначе тоя таралеж втора ръка върви 40 - 70 лв. Нов е скъп.

- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Проблем с климатика
Shamanek написа:Преди да са ти заключили темата - имаш проблеми с така наречения "таралеж". Ползвай търсачката има 2-3 теми. Таралежът може да го срещнеш и като "крайно стъпало". И между другото темата ти е за съседния подфорумИначе тоя таралеж втора ръка върви 40 - 70 лв. Нов е скъп.
Какво общо има таралежа с климатика? Таралежа не командва ли само вентилатора в купето?
- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Проблем с климатика
Преди седмица имах същият проблем, колегата oci се занимава с климатици и е голям курифей на темата, той ми оправи колата, при мен се оказа че има много фреон и въздух в системата, и поради високото налягане което правеше лъжеше датчика и пускаше перката на макс, а компресора се мъчеше зверски и направо виеше. И по същият начин пускаше и спираше за няколко секунди.
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
-
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Re: Проблем с климатика
Пробвай преди всичко:
1.Старателна промивка на радиатори на пароструйка на място на някоя мивка/Няма да повярваш какво ще падне измежду тях/
2.След това както каза колегата Ивчо профилактика на системата
След тези две стъпки трябва да си готов.
1.Старателна промивка на радиатори на пароструйка на място на някоя мивка/Няма да повярваш какво ще падне измежду тях/
2.След това както каза колегата Ивчо профилактика на системата
След тези две стъпки трябва да си готов.
- plachkov
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 21.06.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: печка
Re: Проблем с климатика
След дълго търсене на моя проблем във форума реших да пиша тук, защото темата е по прясна.
Колата ми е Е46 320д 136к.с 2000г.
Проблема е следния:
При пускане на климатроника започва да духа студено,след определено време каране на климатик изведнъж студеното спира, в краката ми духа много горещо,а централните и страничните отвори духат съвсем леко и прохладно(почти топло).Това става когато е на автоматично и не съм задал къде да духа.
За сега когато ползвам климатика пускам да ми духа само на таблото защото не се случва толкова често, а и поне не ми духа горещо в краката.
Някой да има идеи или да ме насочи?
От това което четох до сега ми стана ясно, че не е от таралежа.
Колата ми е Е46 320д 136к.с 2000г.
Проблема е следния:
При пускане на климатроника започва да духа студено,след определено време каране на климатик изведнъж студеното спира, в краката ми духа много горещо,а централните и страничните отвори духат съвсем леко и прохладно(почти топло).Това става когато е на автоматично и не съм задал къде да духа.
За сега когато ползвам климатика пускам да ми духа само на таблото защото не се случва толкова често, а и поне не ми духа горещо в краката.
Някой да има идеи или да ме насочи?
От това което четох до сега ми стана ясно, че не е от таралежа.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатика
plachkov написа:След дълго търсене на моя проблем във форума реших да пиша тук, защото темата е по прясна.
Колата ми е Е46 320д 136к.с 2000г.
Проблема е следния:
При пускане на климатроника започва да духа студено,след определено време каране на климатик изведнъж студеното спира, в краката ми духа много горещо,а централните и страничните отвори духат съвсем леко и прохладно(почти топло).Това става когато е на автоматично и не съм задал къде да духа.
За сега когато ползвам климатика пускам да ми духа само на таблото защото не се случва толкова често, а и поне не ми духа горещо в краката.
Някой да има идеи или да ме насочи?
От това което четох до сега ми стана ясно, че не е от таралежа.
най-вероятно ел. клапана се бъзика при теб и когато си на климатик ти отваря и пуска едновременно с климатика и антифриза към радиатора за парното и напрактика караш и на климатик и на парно като централната конзола я настройваш ръчно и затова там ти духа по хладно а в краката и на стъклото топло.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатика
BMWMHartge написа:Като включа климатика през 2 секунди почва да включва - изключва. Казаха, че перката не си мени степените и затова изключва компресора ?Не е на 100% сигурно да купувам перка, пък да не е от модула?
Доста си далеч от мен иначе бих ти помогнал, но първо отиди в сервиз за автоклиматици или при някой техник който поне има манометри за автоклиматици и да ти види налягането ако високото налягане когато компресора се изключва през 2 секунди е над 20 бара и по-високо значи имаш проблем с охлаждането на кондензатора и пресостата кара компресора да спира и при това положение или перката не върти с достатъчна скорост или ти е замърсен кондензатора, но имайки предвид, че на всяко второ такова бмв сманям перка или модул. Без да съм я гледал колата ако не си я зареждал скоро и да е презаредена с по-голямо количество фреон залагам на проблем в перката или по точно се прецаква модула и, който за съжаление върви с цялата перкта и затова струва един куп пари.
- KARAIVANOV
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: Русе, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 535д-06г;
Re: Проблем с климатика
Ми и моя климатик вкючва и изключва ,ходих да го замерят налягането преди да изключи беше около 13,14 бара,въздъха които излиза през духалките е 3,4 С, фреон има,ама като си направи зададената темп в купето и почва да изключва за около 5 сек и вкл за около 1мин и така се повтаря цикъла,а когато колата не нагрята работи без да се изключи,може би така трябва да е,но гледах на един познат неговата не изкючва климатика никога.може би неговия е за профилактика 

- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатика
KARAIVANOV написа:Ми и моя климатик вкючва и изключва ,ходих да го замерят налягането преди да изключи беше около 13,14 бара,въздъха които излиза през духалките е 3,4 С, фреон има,ама като си направи зададената темп в купето и почва да изключва за около 5 сек и вкл за около 1мин и така се повтаря цикъла,а когато колата не нагрята работи без да се изключи,може би така трябва да е,но гледах на един познат неговата не изкючва климатика никога.може би неговия е за профилактика
При теб всичко си е нормално тези стойности дето ги описа са идеални, но на 14 бара значи на вън не е било по-топло от 24-26 градуса, а щом на изхода имаш температура около 4 градуса компресора задължително започва да се изключва именно за това на изпарителя има датчик който следи температурата и при под 5 спира компресора иначе ще стане като във фризера на домашния хладилник т.е ще замръзне и въздушната струя няма да може да минава през изпарителя.
За всички които се чудят дали трябва да се изключва компресора това е отговора но при тези параметри защото може да се изключва и при свръх налягане тогава пресостата го спира, но пък няма и да охлажда, ако охлажда нормално и изключва при 4,5 градуса на изхода значи е наред не спира ли комресора и бачка нон стоп значи му е малко хладилния агент или има друг проблем и не може да охлади до 5 градуса изпарителя.
- KARAIVANOV
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 30.06.2007
- Местоположение: Русе, Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 535д-06г;
Re: Проблем с климатика
Благодаря колега (осi) за изчерпателния отговор
- plachkov
- Потребител
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: 21.06.2010
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: печка
Re: Проблем с климатика
Говрим за клапана, който е отпред на лявото бомбе? И забравих да добавя, че топлото продължава 2,3 минути след това пак почва студено за известно време и после пак спира.oci написа:plachkov написа:След дълго търсене на моя проблем във форума реших да пиша тук, защото темата е по прясна.
Колата ми е Е46 320д 136к.с 2000г.
Проблема е следния:
При пускане на климатроника започва да духа студено,след определено време каране на климатик изведнъж студеното спира, в краката ми духа много горещо,а централните и страничните отвори духат съвсем леко и прохладно(почти топло).Това става когато е на автоматично и не съм задал къде да духа.
За сега когато ползвам климатика пускам да ми духа само на таблото защото не се случва толкова често, а и поне не ми духа горещо в краката.
Някой да има идеи или да ме насочи?
От това което четох до сега ми стана ясно, че не е от таралежа.
най-вероятно ел. клапана се бъзика при теб и когато си на климатик ти отваря и пуска едновременно с климатика и антифриза към радиатора за парното и напрактика караш и на климатик и на парно като централната конзола я настройваш ръчно и затова там ти духа по хладно а в краката и на стъклото топло.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани