Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
И така ... Уж бях сложил нов, „хубав” съединител –SACHS , уж щял да изкара минимум 80к , уж ..... Да , ама преди три дена стана така , че уж-то си пролича с пълна сила ... Излизам от улицата на моя блок , завивам , подадох малко повечко газ , за да позавърти дупето ... и така както се кефех на ситуацията , изведнъж нещо изчатка както когато се къса тел под опън , чу се и звук все едно хидравликата на съединителя е засмукала въздух , педала стана „spongy” , неестествено „гумен” и до там .... , не можех да вкарам никаква скорост , двигателя си работи , всичко е точно , но скорост не мога да вкарам ... Вариантите бяха проблеми или с хидравликата , или със самия съединител .... Предположих , че или помпата ,или работното бутало на вилката са се скапали (не ми се искаше да мисля , че съеднителя на около 40к е за смяна) .... Свалих буталото , отворих го ....






горното прахозащитно маншонче се беше скъсало леко и от там се виждаше леко омазняване със спирачна течност ... , но това изобщо не е фактор за работата на буталото ...



Основно значение има вътрешната гумичка , която на външен вид си беше перфектна.....


Въпреки това , понеже така или иначе го бях разглобил , реших да му сменя гумичките.
Ремонтен комплект гумички се предлага като оригинална част , има си и номенклатурен номер , само че оригиналният ремонтен комплект струва около 60 лв (колкото цял цилиндър „неоригинален”) и го няма в наличност (поне в Дарукар) . За това сложих „неоригинален” ремонтен комплект гумички . М/у другото , който реши да сменя тези гумички и не може да си ги намери никъде , да драсне едно ЛС ....
Важно е притягащата щайба да се набие хубаво , за да не изпуска течност , набива се със дорник с подходящ диаметър , докато гумената периферия на прахозащитната гумичка не се покаже в пролуките на притягащата шайба ...
Рециклирах буталото , монтирах го , обезвъздуших системата .... но както й очаквах ефекта беше нулев ... Скорости не можех да вкарам по никакъв начин ....
Свалих горната помпа , отворих я , но и там нямаше никакъв проблем, гумичките си бяха като нови ... Помпите са няколко типа , моята явно се оказа рядка (къса ) , защото където и да търсех нова помпа , все ми предлагаха по –дълъг вариант на помпа .... За това й не съм я снимла помпата , за нея ще кажа само , че ремонтния комплект гумичка е същия като на работния цилиндър (независимо дали е дълга или къса) ...
Монтирах помпата , обезвъздуших ... ,но скорости отново не можех да вкарам !
Хидравликата си работеше перфектно и за мен вече беше ясно , че проблема е в съединителя (най –веротяно в притискателя ).
Със свито сърце разглобих отново съединителя .....
Ето го и притискателя SACHS :

В първия момент не се виждаше проблеми никъде , всичко излгеждаше в перфектно състояние :

Kато натиснах диафрагмата на притискателя на преса проблема „лъсна” ....
По вътрешната и външната повърхност на диафрагмата има две притягащи шини от стоманена тел дебели около 2-3 мм . На снимката долу се вижда вътрешната шина , точно с/у нея от противоположната страна , трябва да е разположена другата шина ... Трябва , но тя не се вижда ,понеже се е скъсала и не е на мястото си ...


А ето я и скъсаната шина :



Когато купих съединителя платих 300 лв за него , всички хвалеха марката , че нямало да имам проблем с тоя съединител , че съм щял да си откарам .... , да , ама не ...
Не правя антиреклама , може просто аз да съм уцелил дефекта част, но ще се замисля дали да си купя нещо с такава марка, не ме е яд толкова за дадените пари , колкото за труда и разправията около тоя проблем .... Пък и когато става въпрос за моята кола съм способен денонощно да лежа под нея , ей ме на с мустаци от грес .... в 1 часа през нощта , в канала , на лампа ... Луд , умора няма ....
.....








горното прахозащитно маншонче се беше скъсало леко и от там се виждаше леко омазняване със спирачна течност ... , но това изобщо не е фактор за работата на буталото ...



Основно значение има вътрешната гумичка , която на външен вид си беше перфектна.....



Въпреки това , понеже така или иначе го бях разглобил , реших да му сменя гумичките.
Ремонтен комплект гумички се предлага като оригинална част , има си и номенклатурен номер , само че оригиналният ремонтен комплект струва около 60 лв (колкото цял цилиндър „неоригинален”) и го няма в наличност (поне в Дарукар) . За това сложих „неоригинален” ремонтен комплект гумички . М/у другото , който реши да сменя тези гумички и не може да си ги намери никъде , да драсне едно ЛС ....
Важно е притягащата щайба да се набие хубаво , за да не изпуска течност , набива се със дорник с подходящ диаметър , докато гумената периферия на прахозащитната гумичка не се покаже в пролуките на притягащата шайба ...
Рециклирах буталото , монтирах го , обезвъздуших системата .... но както й очаквах ефекта беше нулев ... Скорости не можех да вкарам по никакъв начин ....
Свалих горната помпа , отворих я , но и там нямаше никакъв проблем, гумичките си бяха като нови ... Помпите са няколко типа , моята явно се оказа рядка (къса ) , защото където и да търсех нова помпа , все ми предлагаха по –дълъг вариант на помпа .... За това й не съм я снимла помпата , за нея ще кажа само , че ремонтния комплект гумичка е същия като на работния цилиндър (независимо дали е дълга или къса) ...
Монтирах помпата , обезвъздуших ... ,но скорости отново не можех да вкарам !
Хидравликата си работеше перфектно и за мен вече беше ясно , че проблема е в съединителя (най –веротяно в притискателя ).
Със свито сърце разглобих отново съединителя .....
Ето го и притискателя SACHS :

В първия момент не се виждаше проблеми никъде , всичко излгеждаше в перфектно състояние :

Kато натиснах диафрагмата на притискателя на преса проблема „лъсна” ....
По вътрешната и външната повърхност на диафрагмата има две притягащи шини от стоманена тел дебели около 2-3 мм . На снимката долу се вижда вътрешната шина , точно с/у нея от противоположната страна , трябва да е разположена другата шина ... Трябва , но тя не се вижда ,понеже се е скъсала и не е на мястото си ...


А ето я и скъсаната шина :




Когато купих съединителя платих 300 лв за него , всички хвалеха марката , че нямало да имам проблем с тоя съединител , че съм щял да си откарам .... , да , ама не ...
Не правя антиреклама , може просто аз да съм уцелил дефекта част, но ще се замисля дали да си купя нещо с такава марка, не ме е яд толкова за дадените пари , колкото за труда и разправията около тоя проблем .... Пък и когато става въпрос за моята кола съм способен денонощно да лежа под нея , ей ме на с мустаци от грес .... в 1 часа през нощта , в канала , на лампа ... Луд , умора няма ....


- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Кофти тръпка
Не знам дали знаеш ,но масово притискателите се рециклират в завода ,било то закс,лук и т.н. Диафрагмата се сменя 100% ,предполагам и огледалния ,а също така и тия малоумни шини ,щото би било малоумие да пестят от това.Ама знае ли човек вече ...
Тъпа история и хубава тема

Не знам дали знаеш ,но масово притискателите се рециклират в завода ,било то закс,лук и т.н. Диафрагмата се сменя 100% ,предполагам и огледалния ,а също така и тия малоумни шини ,щото би било малоумие да пестят от това.Ама знае ли човек вече ...
Тъпа история и хубава тема


- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Мето, съжалявам за кофти момента и поредно поздравление за невероятната тема,която си направил.Такива теми като твоите пораждат чувство на много добър майстор в мен и започвам сам да си оправям нещата
...хей да не забравиш да се обадиш
... но не и преди да си махнеш мустака от грес 




- anton mutafchiev
- ентусиаст
-
- Мнения: 943
- Регистриран на: 20.05.2009
- Местоположение: пловдив
- Кара: всичко що е с гуми
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
кофти случка добре е че си я оправи, така като стане и като трябва да права нещо втори път кадето съм го правил вече и полудяван заради излишния труд дет се хвърля
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
jbankov написа: ...хей да не забравиш да се обадиш... но не и преди да си махнеш мустака от грес
Ще се целувате ли ...

....сори,не се сдържах


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
plradev написа:jbankov написа: ...хей да не забравиш да се обадиш... но не и преди да си махнеш мустака от грес
Ще се целувате ли ...![]()
....сори,не се сдържах
Нема ве.., ти па .... , ние сме мъжки момчета ...

А за рециклирането сефте чувам ... , ама как става тоя филм ... , кво требва да се направи , да им го пратя ли ... ?

- 00700
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 575
- Регистриран на: 16.02.2009
- Местоположение: София
- Кара: BMW 318i, sedan, 11.97
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Станалото е неприятно, но важното е, че си разбрал къде е проблема и си го разрешил. Много добро описание на проблема!
Тъкмо мислех тези дни да правя ремонт на съединителя! Но след твойте премеждия ... Както споделих в друга тема, като загрее като се натисне съединителя се чува един шум, все едно нещо не е смазано. Единия вариант беше да е от вътрешната страна, прожинката или помпата /смазах ги/, но се оказа че е извън купето. Посъветваха ме да не го пипам, щом се чува само шум, но реално си работи идеално ... поне за сега. Друг е въпроса, че ще доведе до други проблеми по веригата ... .
Браво за темата!
Тъкмо мислех тези дни да правя ремонт на съединителя! Но след твойте премеждия ... Както споделих в друга тема, като загрее като се натисне съединителя се чува един шум, все едно нещо не е смазано. Единия вариант беше да е от вътрешната страна, прожинката или помпата /смазах ги/, но се оказа че е извън купето. Посъветваха ме да не го пипам, щом се чува само шум, но реално си работи идеално ... поне за сега. Друг е въпроса, че ще доведе до други проблеми по веригата ... .
Браво за темата!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY

Аз за това уж неуж си поръчах съединителя от голям търговец в Щатите да не го мисля, че то като смениш 2-3 менета цената ти идва пак същата, а ти остават и труда и разправиите и ядовете

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
metodi80 написа:plradev написа:jbankov написа: ...хей да не забравиш да се обадиш... но не и преди да си махнеш мустака от грес
Ще се целувате ли ...![]()
....сори,не се сдържах
Нема ве.., ти па .... , ние сме мъжки момчета ...
А за рециклирането сефте чувам ... , ама как става тоя филм ... , кво требва да се направи , да им го пратя ли ... ?
Не бате ,завода производител си събира старите притискатели,рециклира ги и ги продават като нови


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Един голям % от новите части е рециклаж ама сигурно има разлика от рециклаж правен в завода, който си е практически нова част и правен от Цун Кай Хуй.
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Браво за темата
Вече няколко комплекта ЛУК съм поръчвал от лавиатан(за50б25,м43б16) парите им за пълен комплект са наполовина от тия дет си дал за САШ-а и нямат никви грижи и забележки.

Вече няколко комплекта ЛУК съм поръчвал от лавиатан(за50б25,м43б16) парите им за пълен комплект са наполовина от тия дет си дал за САШ-а и нямат никви грижи и забележки.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
bum_bum написа:Един голям % от новите части е рециклаж ама сигурно има разлика от рециклаж правен в завода, който си е практически нова част и правен от Цун Кай Хуй.
И пак опираме до въпроса какви "маркови" части се предлагат на Бг пазара и гаранцията за произхода им ...

- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Мето, браво за хубавата тема, благодарности за енти път, а относно оригиналните части разликата може да се направи на първо място цените примерно в дару, вари и т.н., не знам кой едноличен търговец ще внесе стока примерно с 30-40 процента надолу от техните цени, въпреки, че и оригиналната част може да сдаде багажа-няма нищо вечно за съжаление
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
Методи знаеш, че и аз имах проблем с влизането на скоростите, сега и видимо взе да притриса на полусъединител, знаеш че смених скоростна кутия,2-те помпи на съединителя, гуменото каре, тампоните на мотора и скоростите, спирачната течност, обезвъздушаване и т.н, обаче накрая се оказа дефектен/най-вероятно фалшив/ съединител Luk 140лв го бях платил в моя случай, с него съм минал не повече от 10к км, сега чакам да ми пристигне новия съединител от Германско, че от тука се наплаших! Така че явно дали е 140, дали е 300 в Бг. няма значение, всичко е фалшиво, да не казвам как за 4к се разтракаха повдигачите от едно наливно уж оригинално масло!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Prekysvach
- ентусиаст
-
- Мнения: 889
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: е36 32*<0>5
Re: Съединители ли ... ?! Аман... ! Ремонт долна помпа –DIY
масова кампания да си режем притискателите преди да ги сдадем за желязо , като им е на 2 да рециклират майките си !!!
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани