Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
treti написа:Искам да попитам всички, които са правили опити да отстранят проблема с високия разход на масло при тези мотори.
Когато са сменяли клапана за картерните газове, проверявали ли са основата на тръбата на щеката за маслото дали е задръстена?! Чета по западните форуми, че тръбата е двустенна в долната си част и отсека идващ от клапана е доста тесен (2мм). Тръбата която се продава в момента била с нов дизайн, който бил по-малко податлив на задръствания (доколкото видях на една снимка вече не е двустенна в долната си част).
При мен е сменена, но не знаех, че има някакви с нов дизайн

Това да го каже колегата @Ilko Ivanov, защото той я сменя

Re: Харч на масло M54B30
Ами аз го видях тук: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=825664
Щом си е сменял обаче, работата е ясна ... явно всичко ще ти е наред по цялата система с картерните газове. Ще чакаме някой колега предпиел по-драстични мерки да се похвали с положителен резултат!
Щом си е сменял обаче, работата е ясна ... явно всичко ще ти е наред по цялата система с картерните газове. Ще чакаме някой колега предпиел по-драстични мерки да се похвали с положителен резултат!
- CONAN
- 8910 фен
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: Ески Зара
- Пол: Мъж
- Кара: 01`530i touring
Re: Харч на масло M54B30
И при мен беше задръстена с толкова гняс(кафява ,като грес) ,че нямаше накъде.Само ,че не я смених,а я накиснах с корселин известно време и после с компресор яко продухване!
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Харч на масло M54B30
mad_presley написа:treti написа:Искам да попитам всички, които са правили опити да отстранят проблема с високия разход на масло при тези мотори.
Когато са сменяли клапана за картерните газове, проверявали ли са основата на тръбата на щеката за маслото дали е задръстена?! Чета по западните форуми, че тръбата е двустенна в долната си част и отсека идващ от клапана е доста тесен (2мм). Тръбата която се продава в момента била с нов дизайн, който бил по-малко податлив на задръствания (доколкото видях на една снимка вече не е двустенна в долната си част).
При мен е сменена, но не знаех, че има някакви с нов дизайн![]()
Това да го каже колегата @Ilko Ivanov, защото той я сменя
Тръбата на щеката е сменена с такава каквато дават по номер на шаси в ЕТК.
Има един вариянт който е спрян от производство -11431433496 и е заменен с нов - 11437531258
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Преславе,при теб е втория вариянт,поради простата причина ,че първия не може да се достави

- BMWm5
-
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: Пловдивчанче
- Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
- Мечтае да кара: м6
Re: Харч на масло M54B30
ТИПИЧНО БЪЛГАРСКА РАБОТА
аз карам от 2 години м54б30 с кастрол 10на 60 и на 5000км доливам около литър . Колата е на 60 000 км работи и върви безупре4но карам мъ6ката и не ми пука ДРЕМЕ МИ ЧЕ ЩЕ ДОЛЕЯ МАЛКО МАСЛО даже по добре 4е 6те е по ново маслото
Моя съвет е караите си колите и не се занимаваите с глупости безкраини ремонти и смяна на здрави 4асти за6тото няма да спре загобата на масло никои не си зима б30 за да го кара с 2000 оборота .има ли високи обороти 6те има и горене на масло намерете си свясно маистори за да не ви базикат с гуми4ки на клапани и подобни олигофрении.
аз карам от 2 години м54б30 с кастрол 10на 60 и на 5000км доливам около литър . Колата е на 60 000 км работи и върви безупре4но карам мъ6ката и не ми пука ДРЕМЕ МИ ЧЕ ЩЕ ДОЛЕЯ МАЛКО МАСЛО даже по добре 4е 6те е по ново маслото
Моя съвет е караите си колите и не се занимаваите с глупости безкраини ремонти и смяна на здрави 4асти за6тото няма да спре загобата на масло никои не си зима б30 за да го кара с 2000 оборота .има ли високи обороти 6те има и горене на масло намерете си свясно маистори за да не ви базикат с гуми4ки на клапани и подобни олигофрении.
Re: Харч на масло M54B30
Сипах си и аз от онова "гъстото"
масло 10W60 TWS. И колата го харчи също толкова колкото и 5W30. Не знам какво се случва и за да разбера до седмица мотора ще е вън и го чака смяна на почти всичко вътре
При някой друг да има развитие?


При някой друг да има развитие?
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Харч на масло M54B30
Моята се поспря малко, сега наливам Yacoo vx1000 5-40, за 10к около 1.5л
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Sherman написа:При някой друг да има развитие?
Да, калъфче за масло от Варна Карс...поне е готино и вътре има ръкавици и фунийки, да не се оцапаш, докато доливаш

Явно ти ще си първия видял какво толкова жадно за масло има в този двигател, щом вече е на масата

Re: Харч на масло M54B30
да споделя и аз
м54б22
след 2000 км /сложих 10/60 твс/ грам не е мръднало,
често имаше каране 5-6к об.
надявам се и занапред така да си остане
м54б22
след 2000 км /сложих 10/60 твс/ грам не е мръднало,
често имаше каране 5-6к об.
надявам се и занапред така да си остане

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Харч на масло M54B30
При последната смяна сложих Castrol Edge Sport 10W60, но засега съм минал само 1000-1500км. Когато направя 5000км вече ще знам има ли промяна. М54В22.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- StaKo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: Харч на масло M54B30
От Германия съм си взимал Castrol EDGE RS 10W60 за около 45 евра 5 литра, а тук в БГ за по-малко от 130 лв не го откривам. http://best-oil-store.tradoria.de/p/158783966/castrol-5-liter-castrol-edge-formula-rs-10w-60?psm=h%2BKPYwGEuBbXY5OkxoRAjtN0u05Iq5RjI1yhxD6dy%2Fc%3D&cid=google_base
Моята с ROWE и с ALPINE 5W30 (немски качествени масла) харчеше по около 1 л / 3000 км, а с Castrol 10W60 за 15 000 км по-малко от литър. На голяма жега Castrol е много жилав, обаче при -10 градуса си е пълна трагедия първите 10 - 15 минути.
Моята с ROWE и с ALPINE 5W30 (немски качествени масла) харчеше по около 1 л / 3000 км, а с Castrol 10W60 за 15 000 км по-малко от литър. На голяма жега Castrol е много жилав, обаче при -10 градуса си е пълна трагедия първите 10 - 15 минути.
Re: Харч на масло M54B30
Аз гледам, че предимно за 530 и други бензинови говорите, но аз за първи път карам кола, която не пипа грам масло от смяна до смяна, чак се чудя
525dA е колата и я карам с Мотул 5W-40.

Re: Харч на масло M54B30
При мен положението беше 1л/1000 км, а понякога и по-бързо, с много пушене и смръдня. Смениха гумичките, които ги видях и бяха твърди и на дреб. Също имаше някой и друг теч. Сега е с Repsol 15/40 и универсален модификатор. За 5000 км не съм доливал и като гледам може и да изкара 10 000. Извода беше че е зверски прегрявана при предишен собственик и сегментите не били добре но няма см. от такива задачки закачки. Та така - сега върви осезаемо по-добре на ниските и цялостно. Незнам защо всички майстори обаче като им кажех да проверат дебитомера и клапана на картерните се дърпаха и викаха че не било това.
ПС знам че универсачния модификатор е гнус и 15/40 е дебело ама това е решението за момента
ПС знам че универсачния модификатор е гнус и 15/40 е дебело ама това е решението за момента

Re: Харч на масло M54B30
Няколко думи за моя мотор, който вече е изцяло разпарчатосан
За задължителна смяна са:
водачите на клапаните
гумичките са на кокал
сегменти
всички гарнитури и семеринги
уплътнения на ваноси
Освен това мисля и превантивно да си сменя веригите и всичко покрай тях и евентуално лагери, които изглеждат добре
И нещо интересно. Май е някаква заблуда че M54 моторите са с алусилово покритие на цилиндрите. Бях много учуден, че моя е с ризи. Поразгледах пак бая проекти със много снимки на M54B30 и видях, че всички от тях са с ризи също. Моя мотор никога не е бил отварян, всичко по него е оригинално BMW, главата и блока не са били челосвани, което ме кара да съм абсолютно сигурен, че мотора си е излезнал с ризи от завода.

За задължителна смяна са:
водачите на клапаните
гумичките са на кокал
сегменти
всички гарнитури и семеринги
уплътнения на ваноси
Освен това мисля и превантивно да си сменя веригите и всичко покрай тях и евентуално лагери, които изглеждат добре

И нещо интересно. Май е някаква заблуда че M54 моторите са с алусилово покритие на цилиндрите. Бях много учуден, че моя е с ризи. Поразгледах пак бая проекти със много снимки на M54B30 и видях, че всички от тях са с ризи също. Моя мотор никога не е бил отварян, всичко по него е оригинално BMW, главата и блока не са били челосвани, което ме кара да съм абсолютно сигурен, че мотора си е излезнал с ризи от завода.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3350
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Харч на масло M54B30
Абе тоя проблем дали се изразява и при М52Б28 със алусил (от английския пазар). Моя е със алусил, но да чукна на дърво, откакто съм го сложил до сега имам към 1300-1500 км. и маслото не е мръднало от там където си беше даже и с милиметър.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани