Харч на масло M54B30

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 08 Мар 2011, 19:00

treti написа:Искам да попитам всички, които са правили опити да отстранят проблема с високия разход на масло при тези мотори.
Когато са сменяли клапана за картерните газове, проверявали ли са основата на тръбата на щеката за маслото дали е задръстена?! Чета по западните форуми, че тръбата е двустенна в долната си част и отсека идващ от клапана е доста тесен (2мм). Тръбата която се продава в момента била с нов дизайн, който бил по-малко податлив на задръствания (доколкото видях на една снимка вече не е двустенна в долната си част).

При мен е сменена, но не знаех, че има някакви с нов дизайн :dunno:
Това да го каже колегата @Ilko Ivanov, защото той я сменя :D

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 14.11.2009
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от treti » 08 Мар 2011, 20:11

Ами аз го видях тук: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=825664
Щом си е сменял обаче, работата е ясна ... явно всичко ще ти е наред по цялата система с картерните газове. Ще чакаме някой колега предпиел по-драстични мерки да се похвали с положителен резултат!

8910 фен
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: Ески Зара
Пол: Мъж
Кара: 01`530i touring

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от CONAN » 08 Мар 2011, 22:08

И при мен беше задръстена с толкова гняс(кафява ,като грес) ,че нямаше накъде.Само ,че не я смених,а я накиснах с корселин известно време и после с компресор яко продухване!

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Ilko Ivanov » 09 Мар 2011, 7:21

mad_presley написа:
treti написа:Искам да попитам всички, които са правили опити да отстранят проблема с високия разход на масло при тези мотори.
Когато са сменяли клапана за картерните газове, проверявали ли са основата на тръбата на щеката за маслото дали е задръстена?! Чета по западните форуми, че тръбата е двустенна в долната си част и отсека идващ от клапана е доста тесен (2мм). Тръбата която се продава в момента била с нов дизайн, който бил по-малко податлив на задръствания (доколкото видях на една снимка вече не е двустенна в долната си част).

При мен е сменена, но не знаех, че има някакви с нов дизайн :dunno:
Това да го каже колегата @Ilko Ivanov, защото той я сменя :D

Тръбата на щеката е сменена с такава каквато дават по номер на шаси в ЕТК.
Има един вариянт който е спрян от производство -11431433496 и е заменен с нов - 11437531258
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
Преславе,при теб е втория вариянт,поради простата причина ,че първия не може да се достави ;)


Аватар
Мнения: 876
Регистриран на: 22.01.2007
Местоположение: Пловдивчанче
Кара: M5,X5,328iR,e30 330i,
Мечтае да кара: м6

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от BMWm5 » 09 Мар 2011, 18:48

ТИПИЧНО БЪЛГАРСКА РАБОТА

аз карам от 2 години м54б30 с кастрол 10на 60 и на 5000км доливам около литър . Колата е на 60 000 км работи и върви безупре4но карам мъ6ката и не ми пука ДРЕМЕ МИ ЧЕ ЩЕ ДОЛЕЯ МАЛКО МАСЛО даже по добре 4е 6те е по ново маслото

Моя съвет е караите си колите и не се занимаваите с глупости безкраини ремонти и смяна на здрави 4асти за6тото няма да спре загобата на масло никои не си зима б30 за да го кара с 2000 оборота .има ли високи обороти 6те има и горене на масло намерете си свясно маистори за да не ви базикат с гуми4ки на клапани и подобни олигофрении.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 12 Май 2011, 17:06

Сипах си и аз от онова "гъстото" :mhihi: масло 10W60 TWS. И колата го харчи също толкова колкото и 5W30. Не знам какво се случва и за да разбера до седмица мотора ще е вън и го чака смяна на почти всичко вътре :mhihi:

При някой друг да има развитие?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от kronos » 12 Май 2011, 21:45

Моята се поспря малко, сега наливам Yacoo vx1000 5-40, за 10к около 1.5л

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mad_presley » 12 Май 2011, 22:34

Sherman написа:При някой друг да има развитие?

Да, калъфче за масло от Варна Карс...поне е готино и вътре има ръкавици и фунийки, да не се оцапаш, докато доливаш :mrgreen:

Явно ти ще си първия видял какво толкова жадно за масло има в този двигател, щом вече е на масата :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от nikolae » 13 Май 2011, 9:10

да споделя и аз
м54б22
след 2000 км /сложих 10/60 твс/ грам не е мръднало,
често имаше каране 5-6к об.
надявам се и занапред така да си остане :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от AGD » 13 Май 2011, 12:23

При последната смяна сложих Castrol Edge Sport 10W60, но засега съм минал само 1000-1500км. Когато направя 5000км вече ще знам има ли промяна. М54В22.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 20.08.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318 118 hp / 1998
Мечтае да кара: по Pikes Peak

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от StaKo » 13 Май 2011, 13:01

От Германия съм си взимал Castrol EDGE RS 10W60 за около 45 евра 5 литра, а тук в БГ за по-малко от 130 лв не го откривам. http://best-oil-store.tradoria.de/p/158783966/castrol-5-liter-castrol-edge-formula-rs-10w-60?psm=h%2BKPYwGEuBbXY5OkxoRAjtN0u05Iq5RjI1yhxD6dy%2Fc%3D&cid=google_base
Моята с ROWE и с ALPINE 5W30 (немски качествени масла) харчеше по около 1 л / 3000 км, а с Castrol 10W60 за 15 000 км по-малко от литър. На голяма жега Castrol е много жилав, обаче при -10 градуса си е пълна трагедия първите 10 - 15 минути.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от iceblast » 28 Май 2011, 13:14

Аз гледам, че предимно за 530 и други бензинови говорите, но аз за първи път карам кола, която не пипа грам масло от смяна до смяна, чак се чудя :shock: 525dA е колата и я карам с Мотул 5W-40.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.08.2009
Кара: 520i - e39 - 97 г.

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от mandorg » 29 Май 2011, 15:54

При мен положението беше 1л/1000 км, а понякога и по-бързо, с много пушене и смръдня. Смениха гумичките, които ги видях и бяха твърди и на дреб. Също имаше някой и друг теч. Сега е с Repsol 15/40 и универсален модификатор. За 5000 км не съм доливал и като гледам може и да изкара 10 000. Извода беше че е зверски прегрявана при предишен собственик и сегментите не били добре но няма см. от такива задачки закачки. Та така - сега върви осезаемо по-добре на ниските и цялостно. Незнам защо всички майстори обаче като им кажех да проверат дебитомера и клапана на картерните се дърпаха и викаха че не било това.

ПС знам че универсачния модификатор е гнус и 15/40 е дебело ама това е решението за момента ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от Sherman » 29 Май 2011, 16:18

Няколко думи за моя мотор, който вече е изцяло разпарчатосан :)
За задължителна смяна са:
водачите на клапаните
гумичките са на кокал
сегменти
всички гарнитури и семеринги
уплътнения на ваноси
Освен това мисля и превантивно да си сменя веригите и всичко покрай тях и евентуално лагери, които изглеждат добре :)

И нещо интересно. Май е някаква заблуда че M54 моторите са с алусилово покритие на цилиндрите. Бях много учуден, че моя е с ризи. Поразгледах пак бая проекти със много снимки на M54B30 и видях, че всички от тях са с ризи също. Моя мотор никога не е бил отварян, всичко по него е оригинално BMW, главата и блока не са били челосвани, което ме кара да съм абсолютно сигурен, че мотора си е излезнал с ризи от завода.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3350
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Харч на масло M54B30

Мнение от spacepl » 29 Май 2011, 21:04

Абе тоя проблем дали се изразява и при М52Б28 със алусил (от английския пазар). Моя е със алусил, но да чукна на дърво, откакто съм го сложил до сега имам към 1300-1500 км. и маслото не е мръднало от там където си беше даже и с милиметър.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook