Едно бързо питане!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Едно бързо питане!

Мнение от StelllsKi » 14 Май 2011, 21:28

Колеги как се обезвъздушава охладителната система 318i м43 мотора
Не ми се сърдете ако има такава тема и другаде но аз не открих особено много по този въпрос с търсачката.
Ще ми кажете ли последователност.

Да споделя и моите действия до тук:
сменях коляното с пробката за обезвъздушаване и маркуча които се продават заедно и после започнах да обезвъздушавам
1 на незапалена кола долях антифриз до максимума
2 на отворена капачка и развита пробка запалих колата
3 след малко започна да намалява течноста от казанчето долях пак и след още малко от пробката започна да излиза само антифриз,завъртях я
4 след още малко време от чучурчето в горния край на казанчето започна да си пръска антифриз парното на макс от самото палене на колата
5след това затворих голямата капачка на казанчето и направих едно кръгче към 2км но като паркирах колата забелязах че дебелия маркуч от термостата който отива в долния край на радиатора е студен което ме смути и ми се струва че не е нормано при положение че стрелката закова на 12 часа а преди да направя обиколката от 2 км колата стоя минимум 10 минути на едно място и ми се струва че за това време вече трябваше да е отворил термостата.Данеби понеже надух парното на 32 градуса и вентилатора на макс.... да охлажда водата през радиаторчето на парното и затова да не може да отвори термостата.Иначе парното направо духа супер топло.
Ами това е мисля че съм направил всичко както трябва но все пак споделете точната последователност на действията при обезвъздушаване
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Едно бързо питане!

Мнение от vavilon » 16 Май 2011, 10:18

Парното на 32градуса, НО ВЕНТИЛАТОРА на МИНИМУМ! :) Голямата капачка се затваря и се отваря пробката за обзвъздушаване докато потече течност. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Едно бързо питане!

Мнение от mistyrain » 16 Май 2011, 15:09

Само да добавя, че стрелката като е на 12 часа това не значи че си в оптимален работен режим. Още на 80 градуса тя е там, ако не се лъжа и малко по-рано.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 5.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e46 318i m43
Мечтае да кара: X6 --- ----

Re: Едно бързо питане!

Мнение от StelllsKi » 16 Май 2011, 22:28

Това за вентилатора наистина не го знаех,днес я обезвъздуших както трябва... покарах я малко вдигна налягане и после развих пробката излезе съвсем малко въздух след това си я карах през целия ден и си отвори и големия кръг,утре ще проверя нивото да видим ще иска ли доливане понеже изтече доста антифриз докато усетя че се е счупило това тяло,и май като гледам ще сменя всички маркучи по системата защото дотук все имам някакви проблеми с течове от различни места някои от които съм елиминирал,но този последния теч беше направо брутален и затова се наложи да обезвъздушавам цялата система.Искам да попитам колегата за вентилатора на парното защо трябва да е на минимум,и има ли нужда да кажем след месец време да отворя пак пробката да дообезвъздуша евентуално ако е останал въздух в системата или няма такава вероятност.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Едно бързо питане!

Мнение от vavilon » 17 Май 2011, 10:01

Нищо недей да сменяш повече :) Нормално на тея стари дъргели при тази температура от 105гр. да избие някой маркуч.
Миналото лято ми изби пробката за обезвъздушаване (малкото ши__но болтченце :mhihi: ). Едвам се прибрах от провинцията, благодарение на едни дедовци, дадоха ми конусен болт, та го завих там, някак си. Направих цялостно почистване на радиатора и системата и хоп оригиналният термостат от Дарукар на 1,5г. сдаде багажа. Дойде зимата, трес...и големият маркуч с разшрителният съд замина барабар с новото ми болтченце за обезвъздушаване (сега си имам едно в резерва) :mrgreen: Та така през всичките тези перепетии си мислех, че перката ми е заминала, но не е.
Карай си така и си свиркай, но поне една две седмици си гледай температурата през скритото меню! 105гр.(се пуска перката)-102гр.(спира перката)-това трябва да ти е цикъла.

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook