Едно бързо питане!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Едно бързо питане!
Колеги как се обезвъздушава охладителната система 318i м43 мотора
Не ми се сърдете ако има такава тема и другаде но аз не открих особено много по този въпрос с търсачката.
Ще ми кажете ли последователност.
Да споделя и моите действия до тук:
сменях коляното с пробката за обезвъздушаване и маркуча които се продават заедно и после започнах да обезвъздушавам
1 на незапалена кола долях антифриз до максимума
2 на отворена капачка и развита пробка запалих колата
3 след малко започна да намалява течноста от казанчето долях пак и след още малко от пробката започна да излиза само антифриз,завъртях я
4 след още малко време от чучурчето в горния край на казанчето започна да си пръска антифриз парното на макс от самото палене на колата
5след това затворих голямата капачка на казанчето и направих едно кръгче към 2км но като паркирах колата забелязах че дебелия маркуч от термостата който отива в долния край на радиатора е студен което ме смути и ми се струва че не е нормано при положение че стрелката закова на 12 часа а преди да направя обиколката от 2 км колата стоя минимум 10 минути на едно място и ми се струва че за това време вече трябваше да е отворил термостата.Данеби понеже надух парното на 32 градуса и вентилатора на макс.... да охлажда водата през радиаторчето на парното и затова да не може да отвори термостата.Иначе парното направо духа супер топло.
Ами това е мисля че съм направил всичко както трябва но все пак споделете точната последователност на действията при обезвъздушаване
Не ми се сърдете ако има такава тема и другаде но аз не открих особено много по този въпрос с търсачката.
Ще ми кажете ли последователност.
Да споделя и моите действия до тук:
сменях коляното с пробката за обезвъздушаване и маркуча които се продават заедно и после започнах да обезвъздушавам
1 на незапалена кола долях антифриз до максимума
2 на отворена капачка и развита пробка запалих колата
3 след малко започна да намалява течноста от казанчето долях пак и след още малко от пробката започна да излиза само антифриз,завъртях я
4 след още малко време от чучурчето в горния край на казанчето започна да си пръска антифриз парното на макс от самото палене на колата
5след това затворих голямата капачка на казанчето и направих едно кръгче към 2км но като паркирах колата забелязах че дебелия маркуч от термостата който отива в долния край на радиатора е студен което ме смути и ми се струва че не е нормано при положение че стрелката закова на 12 часа а преди да направя обиколката от 2 км колата стоя минимум 10 минути на едно място и ми се струва че за това време вече трябваше да е отворил термостата.Данеби понеже надух парното на 32 градуса и вентилатора на макс.... да охлажда водата през радиаторчето на парното и затова да не може да отвори термостата.Иначе парното направо духа супер топло.
Ами това е мисля че съм направил всичко както трябва но все пак споделете точната последователност на действията при обезвъздушаване
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Едно бързо питане!
Парното на 32градуса, НО ВЕНТИЛАТОРА на МИНИМУМ!
Голямата капачка се затваря и се отваря пробката за обзвъздушаване докато потече течност. 


- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Едно бързо питане!
Само да добавя, че стрелката като е на 12 часа това не значи че си в оптимален работен режим. Още на 80 градуса тя е там, ако не се лъжа и малко по-рано.
- StelllsKi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 5.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i m43
- Мечтае да кара: X6 --- ----
Re: Едно бързо питане!
Това за вентилатора наистина не го знаех,днес я обезвъздуших както трябва... покарах я малко вдигна налягане и после развих пробката излезе съвсем малко въздух след това си я карах през целия ден и си отвори и големия кръг,утре ще проверя нивото да видим ще иска ли доливане понеже изтече доста антифриз докато усетя че се е счупило това тяло,и май като гледам ще сменя всички маркучи по системата защото дотук все имам някакви проблеми с течове от различни места някои от които съм елиминирал,но този последния теч беше направо брутален и затова се наложи да обезвъздушавам цялата система.Искам да попитам колегата за вентилатора на парното защо трябва да е на минимум,и има ли нужда да кажем след месец време да отворя пак пробката да дообезвъздуша евентуално ако е останал въздух в системата или няма такава вероятност.
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Едно бързо питане!
Нищо недей да сменяш повече
Нормално на тея стари дъргели при тази температура от 105гр. да избие някой маркуч.
Миналото лято ми изби пробката за обезвъздушаване (малкото ши__но болтченце
). Едвам се прибрах от провинцията, благодарение на едни дедовци, дадоха ми конусен болт, та го завих там, някак си. Направих цялостно почистване на радиатора и системата и хоп оригиналният термостат от Дарукар на 1,5г. сдаде багажа. Дойде зимата, трес...и големият маркуч с разшрителният съд замина барабар с новото ми болтченце за обезвъздушаване (сега си имам едно в резерва)
Та така през всичките тези перепетии си мислех, че перката ми е заминала, но не е.
Карай си така и си свиркай, но поне една две седмици си гледай температурата през скритото меню! 105гр.(се пуска перката)-102гр.(спира перката)-това трябва да ти е цикъла.

Миналото лято ми изби пробката за обезвъздушаване (малкото ши__но болтченце


Карай си така и си свиркай, но поне една две седмици си гледай температурата през скритото меню! 105гр.(се пуска перката)-102гр.(спира перката)-това трябва да ти е цикъла.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани