Кажете някяква добавка за Бензин

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 22 Фев 2006, 15:14

Ето една добавка и от мен:

http://www.redline-tuning.com/info.php?id=346&m=Горивни%20добавки&c=94&p=95

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 22 Фев 2006, 16:57

Тук ще се опитам да разсея една доста разпространена заблуда сред начинаещите тунинг ентусиасти ( без да обиждам никого ):

Много хора си мислят, че по-високото октаново число на бензина автоматично осигурява по-висока мощност. Това не е вярно. По-високото октаново число показва че горивото е по-устойчиво към възникване на детонации. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо компресори, с чип тунинг, или такива, които използват NOS системи.
При обикновените двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент.
По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-голяма мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
Увеличаване мощността на един двигател САМО чрез добавки към горивото може да има при използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене ( диазотен оксид, нитрометан, нитроетан, нитропропан )
ВСИЧКО ДРУГО Е САМО РЕКЛАМА И ПЪЛНА ИЗМАМА !
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 22 Фев 2006, 18:40

NITRO DRIVER написа:По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-голяма мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
които са корекция на предварението на запалването. повечето от "новите" коли го правят автоматично, старите човек трябва да си врътне делкото... разбира се има и варианти за вдигане на степентта на сгъстяване и т.н.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.11.2005

Мнение от MAKAPOB » 23 Фев 2006, 13:29

Това така наречено течно олово някъде продава ли се?
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 23 Фев 2006, 15:29

МАКАРОВ,
Няма никакво "ТЕЧНО ОЛОВО", казва се ТЕТРАЕТИЛОЛОВО.
И не се продава никъде, защото е супер ОТРОВНО !
А не ти и трябва, тъй като задръства свещите и горивните камери с нагар !
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 23 Фев 2006, 16:22

Тетрата не задръства с нищо. Използвана е достатъчно дълго в по-старите бензини. Нагара се получава от друго (макар че при употреба на оловни бензини може да се оцвети различно именно поради тетраетилоловото).

Толуола е опасен (канцерогенен - мисля и при допир). Може да се кара дори само с него (освен зимата). 118-124 октана. Ползата - изходете от "Общи ползи при висок октан" - т.е. двигатели с висока ефективна CR (в т.ч. допълнително "издути" турбомотори). Според мен е смислено да се ползва като октан-бустър 10-30%

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 23 Фев 2006, 17:31

За повишаване на октановото число е най-добре да се използват алкохоли и етери.
Те се сравнително безвредни за околната среда и човека.
Ароматните въглеводороди ( бензол, толуол, ксилол ) са ефективни, но доста канцерогенни.
Органометалните съединения ( тетраетилолово, ММТ, фероцен ) са вредни за двигателя и са отровни.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 23 Фев 2006, 17:33

Органометалните съединения ( тетраетилолово, ММТ, фероцен ) са вредни за двигателя


С какво е вреден тетраетилоловото ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 23 Фев 2006, 17:52

jamie написа:
Органометалните съединения ( тетраетилолово, ММТ, фероцен ) са вредни за двигателя


С какво е вреден тетраетилоловото ?


Вредно е с това, че при изгарянето му се получават оловни окиси, които се натрупват по горивната камера и свещите. Освен това и хората ги дишат, а оловото е един от най-токсичните тежки метали. Веднъж попаднало в организма, то си остава там за цял живот.
Нека да помислим малко и за екологията.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 23 Фев 2006, 17:56

NITRO DRIVER написа:
jamie написа:
Органометалните съединения ( тетраетилолово, ММТ, фероцен ) са вредни за двигателя


С какво е вреден тетраетилоловото ?


Вредно е с това, че при изгарянето му се получават оловни окиси, които се натрупват по горивната камера и свещите.


Коментираме вреда за двигателя (прочети 1-вия цитат). Нищо не се натрупва в по-големи количества от мотор на безоловно гориво. Аргументирай се моля.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 23 Фев 2006, 18:06

Нали ти казах че се натрупват оловни окиси.
А какво според теб се натрупва от безоловния бензин ?
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 23 Фев 2006, 18:11

NITRO DRIVER написа:Нали ти казах че се натрупват оловни окиси.
А какво според теб се натрупва от безоловния бензин ?


Добре де, виждал ли си ги, пипал ли си ги, имаш някъде някакво изследване + снимки за сравнение ? Аз пък ти казвам че според мен това си е чиста глупост - трупат се нагари и при двата вида бензини и толкова. Щом твърдиш че има разлика - аргументирай се ? Тук виждам едно голо (и според мен погрешно) твърдение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 23 Фев 2006, 18:37

jamie написа:Добре де, виждал ли си ги, пипал ли си ги, имаш някъде някакво изследване + снимки за сравнение ? Аз пък ти казвам че според мен това си е чиста глупост - трупат се нагари и при двата вида бензини и толкова. Щом твърдиш че има разлика - аргументирай се ? Тук виждам едно голо (и според мен погрешно) твърдение.


И при безоловния могат да се натрупат ако бензина е некачествен ( има тежки фракции, които не изгарят напълно ) , или ако двигателя харчи масло.
Виждал съм как се хвърлят на боклука свещи на 1000 км , когато се прекали с тетраетилоловото. Свещите се покриват с оловни окиси, които са проводник за тока и няма как да прескочи искра.
Понякога заедно с тетраетилоловото се добавят и органични халогениди, които реагират с оловните окиси, като ги превръщат в оловни халогениди. По този начин двигателя се почиства, но не напълно...
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 23 Фев 2006, 18:46

Ебаси - РС-МАД хвърли иридиеви свещи за много по-малко - на безоловен бензин. Поради грешна настройка. Друг аргумент ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 58
Регистриран на: 15.11.2005

Мнение от MAKAPOB » 24 Фев 2006, 20:26

NITRO DRIVER

Видях, че се казва ТЕТРАЕТИЛОЛОВО, но нарочно написах "така наречено течно олово" просто защото не сме на симпозиум на химици и мисля, че не толкова фатално ако не използваме точното название.То вярно е много отровно, ама ако не се лъжа до към 95 и 6 год. В България се караше масово на оловен бензин, тъй че колко олово сме изгълтали недей го мисли и колко още куп други боклуци гълтаме.Пък и на практика и сега не можем да сме сигурни дали няма олово в бензина.При този наш контрол и БДС.
Изображение
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook