Разход и вървене на метан/газ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Разход и вървене на метан/газ?

Мнение от bELiAr » 17 Фев 2006, 23:55

Интересува ме разход на метан/газ главно за 318ис и 325...и ако се сложи по голяма уредба дали не може да се направи да върви по добре(всмисъл ако се вкарва много гориво .. тъй като въздуха не е проблем при алтернативните горива доколкото знам).
Гледах 325-ца с метан ... и се чуда дали не върви като Москвич ;) и дали няма да е по добре от 318ката на бензин .

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 18 Фев 2006, 2:52

тука има едно 325 на газ .. то метан газ се 200 питаи собственика на ЛС да ти каже върви ли .. треа ли да я буташ или сичко е ОК :)
абе кфо и да земеш нема да съжаляваш се пак е БМВ ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 18 Фев 2006, 10:36

Не е проблем да ти върви добре колата и на метан. Зависи колко ще се бръкнеш за уредба. Пълният газов инжекцион е около 2000лв, в зависимост от бутилките, които ще си сложиш. Колата върви като с обикновена газова уредба, че и по-добре даже. Метанът е с по-голямо октаново число. Не е проблем и за обикновена метан уредба да се направи колата да ти върви прилично, 400лв е една джага, която ти изменяла ъгъла на запалване. Но в крайна сметка няма какво да се лъжем, няма да върви като на бензин, това е ясно ;) Лично според мен не е по-хубаво да караш 318 на бензин, ти си решаваш...
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 137
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 325i
Мечтае да кара: 650i

Мнение от bELiAr » 18 Фев 2006, 23:01

смятам че ще е по тънкажно на метан 325 ца ... че ще върви горе долу толкова ... но винаги мога да си цъкна бензинека и да залепна ;)...
а тия бутилки на метана колко точно тежат ... и дали няма да ми пре^^^ амортисиорите отзад (трябва ми гориво за Пловдив-София + 20 км примерно)...за уредбата ... тея колички прекалено много ги обичам още от както са излезнали ...ии не бих сложил нещо ефтино


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Мнение от ms » 19 Фев 2006, 13:39

bELiAr написа:смятам че ще е по тънкажно на метан 325 ца ... че ще върви горе долу толкова ... но винаги мога да си цъкна бензинека и да залепна ;)...
а тия бутилки на метана колко точно тежат ... и дали няма да ми пре^^^ амортисиорите отзад (трябва ми гориво за Пловдив-София + 20 км примерно)...за уредбата ... тея колички прекалено много ги обичам още от както са излезнали ...ии не бих сложил нещо ефтино


Бутилките за метан тежат доста- ако не бъркам отива над 100кг. товара в багажника... Оттам следва чести ремонти на задно окачване, мястото в багажника остава доста по-малко и т.н. А и честно казано едва ли ще ти е много удобно да зареждаш само на 2-3 места в София...
М/у другото имаш ЛС с повече подробности- вземи да си го прочетеш...
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 19 Фев 2006, 16:42

бутилките тежат около 100 кила
намоята под прожините има едни фланци дебели окло 30-40мм,(да не пада задницата от тежеста на бутилките)но по окачването не съм сменял нищо, не варви добре(доста мудно)но за сметка на това евтено с 11лв минавам 240-250км. направи си сам сметката дали си заслужава. Губиш доста от конете за сметка на икономията
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 21 Фев 2006, 16:44

Бутилките за метан тежат доста- ако не бъркам отива над 100кг. товара в багажника... Оттам следва чести ремонти на задно окачване, мястото в багажника остава доста по-малко и т.н.

Ми не си много запознат. Бутилките първо зависят от големината си. Нетното тегло на метана е доста по-ниско от това на пропан бутана. Това компенсира разликата в дебелостенните бутилки за метан. Една такава тежи около 10-15 килограма повече в пълно състояние от обикновената газова бутилка. От тук вече приказките ти за често чупене и такива мизерии ми се струват леко смешни. Недостатъците на метана са наистина, че още не е толкова масов продукт и не може да се зарежда на всякъде. Другият момент е, че ти намалява багажникът, понеже бутиклите са обемисти, а и се комбинират. С 2 по 30-40 спокойно си минаваш от Пловдив до София. Не е проблем да се отиде и до морето, но в Бургас мисля, че още нямаше метан станция (колегите от Бургас да ме поправят ако греша).Пак казвам... на метан колата може да се направи да върви като на газ.
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 21 Фев 2006, 17:17

Пепинко написа:
ms написа:Бутилките за метан тежат доста- ако не бъркам отива над 100кг. товара в багажника... Оттам следва чести ремонти на задно окачване, мястото в багажника остава доста по-малко и т.н.


Ми не си много запознат. Бутилките първо зависят от големината си. Нетното тегло на метана е доста по-ниско от това на пропан бутана. Това компенсира разликата в дебелостенните бутилки за метан. Една такава тежи около 10-15 килограма повече в пълно състояние от обикновената газова бутилка. От тук вече приказките ти за често чупене и такива мизерии ми се струват леко смешни. Недостатъците на метана са наистина, че още не е толкова масов продукт и не може да се зарежда на всякъде. Другият момент е, че ти намалява багажникът, понеже бутиклите са обемисти, а и се комбинират. С 2 по 30-40 спокойно си минаваш от Пловдив до София. Не е проблем да се отиде и до морето, но в Бургас мисля, че още нямаше метан станция (колегите от Бургас да ме поправят ако греша).Пак казвам... на метан колата може да се направи да върви като на газ.


Прав си- по отношение на метановите уредби не е много добре запознат. Преки наблюдения има в/у газов инжекцион :arrow: на моята кола... Уточнявам, че аз съм с 45- литрова битилка на мястото на резервната гума...

1: Да, една пълна бутилка метан тежи малко повече от тази с пропан-бутан :arrow: но за колко км. гориво събира :?: Едва ли за 300-350км. - при спокойно каране ми дава 12-13/100км. Ако се заинатя и карам като пенсионер- мога и до София да стигна с едно пълнене...
2: 3начи ти трябват 2 бутилки за да имаш същата автономност като на газ :arrow: 30кг. повече товар в багажника.
3: Голям кеф е сигурно да зависиш от 10-15 метан станции за зареждане :arrow: и това в ЦЯЛАТА страна... Може и толкова да нямат- не споря колко са...
4: Може да се направи да върви като на газ, но може ли да се направи да върви колкото на бензин :?: Моята поне няма разлика дали бензин или газ и подавам- върви както трябва и на 2-те горива.
5: Голяма е загубата на място в багажника- бутилките се комбинират и заемат доста място :arrow: моята не можеш да я видиш изобщо...

ПС:
Относно т.3- във Варна е САМО 1 метан станцията и понякога се виси 1,5-2 часа да заредиш :arrow: аз зареждам за 3-4 мин. където ми кефне ;)

Единственото предимство на метана(засега) е по-ниската цена на горивото- не се знае докога обаче ще е така...
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 21 Фев 2006, 17:37

Е не мога да се съглася сега, че на газ колата може да върви толкова добре колкото на бензин. Това просто е невъзможно колкото и добре да ти е направена газовата уредба. За зареждането и мястото в багажника... всеки сам си преценява. За газовия инжекцион...ако са ти пластмасови колекторите при метана задължително се монтира такъв. За комбинирането... и пътуването до София...има станции по пътя... ;)
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: ВАРНА

Мнение от GS_VARNA » 21 Фев 2006, 17:51

Пепинко написа:Е не мога да се съглася сега, че на газ колата може да върви толкова добре колкото на бензин. Това просто е невъзможно колкото и добре да ти е направена газовата уредба. За зареждането и мястото в багажника... всеки сам си преценява. За газовия инжекцион...ако са ти пластмасови колекторите при метана задължително се монтира такъв. За комбинирането... и пътуването до София...има станции по пътя... ;)


1: Да приемем, че си прав и няколко коня са ми отишли на паша на поляната отсреща... При 200+ коня (М50В25+чип) загубата на 15-на коня няма да се усети, но при по-малък двигател се усеща... Щом на 318и не се усеща колата да е станала забележимо по-бавна(както винаги става при нормално АГУ) значи има начин да върви на газ толково колкото и на бензин... А да- и разхода е 1:1 с този на бензин.
2: 3а мястото си прав- всеки решава колко му е нужно и дали може да жертва малко... Но остава все пак като фактор и доста по-голямото тегло на метан-системата...
3: 3а зареждането- има къде разбира се, но си много зависим... я някой да каже колко метан станции има в София :?: И колко из страната :?: И къде са :?:
4: Страничен въпрос :arrow: как лъжеш комп. на колата когато монтираш метан :?: Това изобщо не ми е ясно...

Дано някой не реши, че съм от привържениците на газовите уредби- и преди, и сега мнението ми е все същото :arrow: АГУ= :puke:
BMW & RAMMSTEIN RULES
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 23 Фев 2006, 0:44

на мен не ми е много ясно но имам една кутика дето пише BRC LAMBDA GAS сигорно е тва (АГУ-то е монтирано в италия) и една друга кутика дето нищо не пише но като карам на метан свети един диод на нея
уважаваи мързела тои ти помага
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 17.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '02 Е46 N42B20; '99 E39 M52B20
Мечтае да кара: ///M

Мнение от Пепинко » 25 Фев 2006, 2:04

prostia написа:на мен не ми е много ясно но имам една кутика дето пише BRC LAMBDA GAS сигорно е тва (АГУ-то е монтирано в италия) и една друга кутика дето нищо не пише но като карам на метан свети един диод на нея


Ще го обясня малко негърски, но няма да ми се сърдиш, защото още съм нов тук и не знам до колко си запознат ;)
BRC e фирмата производител на газови уредби. Тя не е само за пропан, а и за метан уредби. Щом каза, че караш на метан...колата ти пали на бензин винаги. След като качиш обороти, тя прехвърля на метан. Тогава ти светва въпросният диод на другата кутийка, за която говориш. Ако имаш на нея други индикатори, те ти символизират колко газ имаш още (не знам кой модел ти е системата). Това е в общи линии. Какъв цвят ти е диода...червен или жълт?
Изображение
Realize..
Real eyes..
Real lies..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 25 Фев 2006, 22:23

GS, така и така сме на темата... Я кажи каква марка е газовата ти и колко кинта ти излезе на шестака... И разхода наистина ли е 1:1 с бензинчето?
Благодаря

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 3.03.2006

Мнение от PERKY » 07 Апр 2006, 23:54

да я верно некой да каже колко кинта е за 6 така с пласмасови колектори газта че наа мен един газаджия ми предложи да ми направи обикновенна газ за 550 кинта бил правил неколко 6 така до сега немога да се ре6а да слагам или не па и газов инжекцион ебах я о каруцата на 14 години па и 2 бона отгоре да и хварлиа.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 23.03.2006
Местоположение: София

Мнение от GRAFF » 11 Апр 2006, 15:00

И аз търся компетентни мнения и препоръки от хора които карат с обикн. газови у-би или с газ. инжекцион ама не от сорта "ти луд ли си да слагаш газ на тая кола" щото давам по 40 лв. на ден за бензин и вече изнемогвам,а колата не ми се сменя с дизел или 4-цилиндрова.Говориме за пластмасовия колектор,че той е проблемен,за другите е ясно.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook