Парно
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- dreamland_1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 23.07.2008
Re: Парно
Благодаря на всички които се опитаха да помогнат,ще търся начини за решение и ще споделя.Врътката си е както трябва.Не казвам че духа студено но не е и топло.Днеска сутринта я запалих и работи около 10 минути на място стрелката на темп. беше стигнала до края на синьото след изминаването на около 15 км,стрелката беше малко преди вертикално положение.Това нормално ли е или и термостатите са за смяна?
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Парно
Здрасти колега, тази седмица и аз се борих с подобен, ако ли не със същия проблем
Като начало може да отметнеш нещата, който са те посъветвали колегите от по-горните редове, а именно, да провериш дали е добре обезвъздушена системата, термостата според мен ти отваря много рано, хубаво е да си го смениш, при мен след около 3-4км изминати, стрелката е вече във вертикално положение. Провери и клапана, който ти е монтиран от лявата страна в двигателния отсег , при пуснато парно на максимална степен, горната му тръба трябва да е топла. Ако всички тези неща са наред, можеш да пристъпиш към проверка и на радиаторчето за парното. При работещо и загряло положение на двигателя с пуснато парно на максимална степен , дясната тръба, която е изходната за радиатора на парното, от двете тръби намиращи се на панела на купето в задния край на двигателя, трябва да е със същата температура каквато е и лявата, ако това не е така, то най-вероятно радиаторчето е запушено, ако ли не напълно, то частично. След това можеш да откачиш двата маркуча, намери нов подобен, монтирай го на лявата тръбичка на парното и надувай с всичка сила
, след първоначалното извеждане на водата, ако радиатора ти е наред би трябвало да можеш спокойно да го обдухаш, ако е затруднено то радиатора ти е запушен.
Можеш да пристъпиш към неговата смяна
Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, сваля се коричката на скоростния лост, отдолу има 4 видийки, развиват се, изкарва се и джобчето под панела на парното, отдолу има още 2 видийки и целия панел се освобождава, изкарва се и панела на климатроника, и пред теб се открива кожуха на парното. Откачат се няколкото букси закрепени на кожуха за да не пречат излишно, след това погледни за закрепващите елементи на капака на кожуха, който е останал открит пред погледа. Има отгоре 2 метални скоби, и отстрани още 2 от същия тип, а в долната част е закрепен с най-обикновен пластмасов заключващ механизъм.След като го откачиш капака, ще видиш и радиаторчето на парното с двете му тръби. Те са захванати с две скоби, който просто трябва да бъдат издърпани и тръбите излизат нагоре, след това радиаторчето се издърпва нагоре от близката страна и се изважда. Съветвам те да си купиш чисто ново, цената на ново оригинално Behr е около 120лв.
Резултата след смяната е поразителен, вътре направо не може да се седи от горещина.
Искам да уточня, че говоря за Е46 316i 1.9i 99г. с климатроник.

Като начало може да отметнеш нещата, който са те посъветвали колегите от по-горните редове, а именно, да провериш дали е добре обезвъздушена системата, термостата според мен ти отваря много рано, хубаво е да си го смениш, при мен след около 3-4км изминати, стрелката е вече във вертикално положение. Провери и клапана, който ти е монтиран от лявата страна в двигателния отсег , при пуснато парно на максимална степен, горната му тръба трябва да е топла. Ако всички тези неща са наред, можеш да пристъпиш към проверка и на радиаторчето за парното. При работещо и загряло положение на двигателя с пуснато парно на максимална степен , дясната тръба, която е изходната за радиатора на парното, от двете тръби намиращи се на панела на купето в задния край на двигателя, трябва да е със същата температура каквато е и лявата, ако това не е така, то най-вероятно радиаторчето е запушено, ако ли не напълно, то частично. След това можеш да откачиш двата маркуча, намери нов подобен, монтирай го на лявата тръбичка на парното и надувай с всичка сила

Можеш да пристъпиш към неговата смяна

Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, сваля се коричката на скоростния лост, отдолу има 4 видийки, развиват се, изкарва се и джобчето под панела на парното, отдолу има още 2 видийки и целия панел се освобождава, изкарва се и панела на климатроника, и пред теб се открива кожуха на парното. Откачат се няколкото букси закрепени на кожуха за да не пречат излишно, след това погледни за закрепващите елементи на капака на кожуха, който е останал открит пред погледа. Има отгоре 2 метални скоби, и отстрани още 2 от същия тип, а в долната част е закрепен с най-обикновен пластмасов заключващ механизъм.След като го откачиш капака, ще видиш и радиаторчето на парното с двете му тръби. Те са захванати с две скоби, който просто трябва да бъдат издърпани и тръбите излизат нагоре, след това радиаторчето се издърпва нагоре от близката страна и се изважда. Съветвам те да си купиш чисто ново, цената на ново оригинално Behr е около 120лв.
Резултата след смяната е поразителен, вътре направо не може да се седи от горещина.

Искам да уточня, че говоря за Е46 316i 1.9i 99г. с климатроник.

- vankodve
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 23.05.2008
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e46-323-2.5CI
- Мечтае да кара: E46M3,E92
Re: Парно
boris_k написа:Здрасти колега, тази седмица и аз се борих с подобен, ако ли не със същия проблем![]()
Като начало може да отметнеш нещата, който са те посъветвали колегите от по-горните редове, а именно, да провериш дали е добре обезвъздушена системата, термостата според мен ти отваря много рано, хубаво е да си го смениш, при мен след около 3-4км изминати, стрелката е вече във вертикално положение. Провери и клапана, който ти е монтиран от лявата страна в двигателния отсег , при пуснато парно на максимална степен, горната му тръба трябва да е топла. Ако всички тези неща са наред, можеш да пристъпиш към проверка и на радиаторчето за парното. При работещо и загряло положение на двигателя с пуснато парно на максимална степен , дясната тръба, която е изходната за радиатора на парното, от двете тръби намиращи се на панела на купето в задния край на двигателя, трябва да е със същата температура каквато е и лявата, ако това не е така, то най-вероятно радиаторчето е запушено, ако ли не напълно, то частично. След това можеш да откачиш двата маркуча, намери нов подобен, монтирай го на лявата тръбичка на парното и надувай с всичка сила, след първоначалното извеждане на водата, ако радиатора ти е наред би трябвало да можеш спокойно да го обдухаш, ако е затруднено то радиатора ти е запушен.
Можеш да пристъпиш към неговата смяна
Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, сваля се коричката на скоростния лост, отдолу има 4 видийки, развиват се, изкарва се и джобчето под панела на парното, отдолу има още 2 видийки и целия панел се освобождава, изкарва се и панела на климатроника, и пред теб се открива кожуха на парното. Откачат се няколкото букси закрепени на кожуха за да не пречат излишно, след това погледни за закрепващите елементи на капака на кожуха, който е останал открит пред погледа. Има отгоре 2 метални скоби, и отстрани още 2 от същия тип, а в долната част е закрепен с най-обикновен пластмасов заключващ механизъм.След като го откачиш капака, ще видиш и радиаторчето на парното с двете му тръби. Те са захванати с две скоби, който просто трябва да бъдат издърпани и тръбите излизат нагоре, след това радиаторчето се издърпва нагоре от близката страна и се изважда. Съветвам те да си купиш чисто ново, цената на ново оригинално Behr е около 120лв.
Резултата след смяната е поразителен, вътре направо не може да се седи от горещина.![]()
Искам да уточня, че говоря за Е46 316i 1.9i 99г. с климатроник.
колега отлично пояснение на проблема


- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1929
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Парно
Не, не е.
Радиаторчето на парното се намира в по-долна позиция от местото, на което се намират маркучите водещи водата от двигателя през купето до него, така че дори и да източиш целия антифриз от двигателя, в него ще си остане, така че смисъл да го точиш целия няма.
Радиаторчето на парното се намира в по-долна позиция от местото, на което се намират маркучите водещи водата от двигателя през купето до него, така че дори и да източиш целия антифриз от двигателя, в него ще си остане, така че смисъл да го точиш целия няма.

- pavel-m3
- Потребител
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 - 320dA -04
- Мечтае да кара: BMW M3
Re: Парно
Колеги и аз имам проблем с парното. При мен проблема е следния: Работи нормално и духа топло до скорост от около 100 км или 2000 оборота на двигателя. Над тази скорост започва да духа студено, докато скоростта/оборотите не паднат под тези стойности, при което в купето се усеща особена миризма като на застоял въздух и започва пак да духа топло. Доста е неприятно когато пътувам на дълъг път, понеже ако икскам да ми е топло трябва да карам до 100 км/час. Като увелича температурата на климатроника над 30 градуса си духа непрекъснато топло, но пък става голяма жега. Дали проблема е от ел.клапана на парното или може да има въздух в системата? Изчетох доста теми за проблеми с парното, но не видях никъде като моя! Колата е 320d /2004г. автоматик. Моля за съвет къде може да е проблема! 

- IKN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Парно
dreamland_1 написа:Днеска сутринта я запалих и работи около 10 минути на място стрелката на темп. беше стигнала до края на синьото след изминаването на около 15 км,стрелката беше малко преди вертикално положение.Това нормално ли е или и термостатите са за смяна?
Определено 15 км. са много , даже и в студено време. Обикновено причината е в термостата и това лесно се
определя с пипане на дебелите маркучи .
За сравнение моята вдига на 12 ч. стрелката след 2 -2,5 км. и то сутрин след студен старт. Още като излезе
от синята зона стрелката и започва да се усеща парното . След 2-3 км. на режим АУТО и нагласени 26 гр.
почва да фучи вече топло , а след още 2-3 км. направо горещо.
boris_k написа:
Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, .......
Ммммм...

Описанието на колегата много ме зарадва , щото смяната на радиаторчето изглежда направо като детска
игра и явно при Е46 е измислено много културно.

Преди 3-4 г. сменях на аудито ми радиаторчето , а там филма е голям - сваляне на цялото табло и разкостване
на половината кола . Отне ми един цял ден .
Re: Парно
Здравейте.
Първо лични благодарности на колегата boris_k
. И аз имам проблеми с парното откакто си взех колата ( m43 ). Първо смених водна помпа, после проверих ел. клапаните и остана радиаторчето. Почти се бях примирил със студа в колата когато прочетох написаното от колегата. Наистина процедурата е лесна. Радиаторчето се беше задръстило с пластмасови парченца от калпавире маркучи на охладителната система на m43 ( и по-точно калпавите съединения които буквално се разпадат след 10 години употреба). Тръбичките на радиаторчето са доста тънки и там се събира всичката мизерия. След стабилна промивка върнах обратно радиаторчето, обезвъздуших и се оказа че колата имала страшно парно 
Първо лични благодарности на колегата boris_k


26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани