Парно

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 23.07.2008

Re: Парно

Мнение от dreamland_1 » 19 Дек 2010, 0:05

Благодаря на всички които се опитаха да помогнат,ще търся начини за решение и ще споделя.Врътката си е както трябва.Не казвам че духа студено но не е и топло.Днеска сутринта я запалих и работи около 10 минути на място стрелката на темп. беше стигнала до края на синьото след изминаването на около 15 км,стрелката беше малко преди вертикално положение.Това нормално ли е или и термостатите са за смяна?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Парно

Мнение от boris » 19 Дек 2010, 11:28

Здрасти колега, тази седмица и аз се борих с подобен, ако ли не със същия проблем :)

Като начало може да отметнеш нещата, който са те посъветвали колегите от по-горните редове, а именно, да провериш дали е добре обезвъздушена системата, термостата според мен ти отваря много рано, хубаво е да си го смениш, при мен след около 3-4км изминати, стрелката е вече във вертикално положение. Провери и клапана, който ти е монтиран от лявата страна в двигателния отсег , при пуснато парно на максимална степен, горната му тръба трябва да е топла. Ако всички тези неща са наред, можеш да пристъпиш към проверка и на радиаторчето за парното. При работещо и загряло положение на двигателя с пуснато парно на максимална степен , дясната тръба, която е изходната за радиатора на парното, от двете тръби намиращи се на панела на купето в задния край на двигателя, трябва да е със същата температура каквато е и лявата, ако това не е така, то най-вероятно радиаторчето е запушено, ако ли не напълно, то частично. След това можеш да откачиш двата маркуча, намери нов подобен, монтирай го на лявата тръбичка на парното и надувай с всичка сила :mhihi: , след първоначалното извеждане на водата, ако радиатора ти е наред би трябвало да можеш спокойно да го обдухаш, ако е затруднено то радиатора ти е запушен.

Можеш да пристъпиш към неговата смяна :)
Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, сваля се коричката на скоростния лост, отдолу има 4 видийки, развиват се, изкарва се и джобчето под панела на парното, отдолу има още 2 видийки и целия панел се освобождава, изкарва се и панела на климатроника, и пред теб се открива кожуха на парното. Откачат се няколкото букси закрепени на кожуха за да не пречат излишно, след това погледни за закрепващите елементи на капака на кожуха, който е останал открит пред погледа. Има отгоре 2 метални скоби, и отстрани още 2 от същия тип, а в долната част е закрепен с най-обикновен пластмасов заключващ механизъм.След като го откачиш капака, ще видиш и радиаторчето на парното с двете му тръби. Те са захванати с две скоби, който просто трябва да бъдат издърпани и тръбите излизат нагоре, след това радиаторчето се издърпва нагоре от близката страна и се изважда. Съветвам те да си купиш чисто ново, цената на ново оригинално Behr е около 120лв.
Резултата след смяната е поразителен, вътре направо не може да се седи от горещина. :)


Искам да уточня, че говоря за Е46 316i 1.9i 99г. с климатроник.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Парно

Мнение от vankodve » 19 Дек 2010, 12:30

boris_k написа:Здрасти колега, тази седмица и аз се борих с подобен, ако ли не със същия проблем :)

Като начало може да отметнеш нещата, който са те посъветвали колегите от по-горните редове, а именно, да провериш дали е добре обезвъздушена системата, термостата според мен ти отваря много рано, хубаво е да си го смениш, при мен след около 3-4км изминати, стрелката е вече във вертикално положение. Провери и клапана, който ти е монтиран от лявата страна в двигателния отсег , при пуснато парно на максимална степен, горната му тръба трябва да е топла. Ако всички тези неща са наред, можеш да пристъпиш към проверка и на радиаторчето за парното. При работещо и загряло положение на двигателя с пуснато парно на максимална степен , дясната тръба, която е изходната за радиатора на парното, от двете тръби намиращи се на панела на купето в задния край на двигателя, трябва да е със същата температура каквато е и лявата, ако това не е така, то най-вероятно радиаторчето е запушено, ако ли не напълно, то частично. След това можеш да откачиш двата маркуча, намери нов подобен, монтирай го на лявата тръбичка на парното и надувай с всичка сила :mhihi: , след първоначалното извеждане на водата, ако радиатора ти е наред би трябвало да можеш спокойно да го обдухаш, ако е затруднено то радиатора ти е запушен.

Можеш да пристъпиш към неговата смяна :)
Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, сваля се коричката на скоростния лост, отдолу има 4 видийки, развиват се, изкарва се и джобчето под панела на парното, отдолу има още 2 видийки и целия панел се освобождава, изкарва се и панела на климатроника, и пред теб се открива кожуха на парното. Откачат се няколкото букси закрепени на кожуха за да не пречат излишно, след това погледни за закрепващите елементи на капака на кожуха, който е останал открит пред погледа. Има отгоре 2 метални скоби, и отстрани още 2 от същия тип, а в долната част е закрепен с най-обикновен пластмасов заключващ механизъм.След като го откачиш капака, ще видиш и радиаторчето на парното с двете му тръби. Те са захванати с две скоби, който просто трябва да бъдат издърпани и тръбите излизат нагоре, след това радиаторчето се издърпва нагоре от близката страна и се изважда. Съветвам те да си купиш чисто ново, цената на ново оригинално Behr е около 120лв.
Резултата след смяната е поразителен, вътре направо не може да се седи от горещина. :)


Искам да уточня, че говоря за Е46 316i 1.9i 99г. с климатроник.

колега отлично пояснение на проблема :yes: незнам за колегата но аз пробвах с промивка на радиаторчето мислех че съм решил проблема но тези дни като паднаха тем. до -10 никакво парно стрелката на 12ч духа студено не се търпи :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Парно

Мнение от mistyrain » 10 Мар 2011, 22:09

Жестоко обяснение boris_k. Преди да го направя това трябва да съм източил антифриза нали? Тъп въпрос ама като да незнам :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Парно

Мнение от boris » 11 Мар 2011, 8:43

Не, нека си седи в двигателя, не пречи :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Парно

Мнение от mistyrain » 11 Мар 2011, 13:53

Добре, когато колата е спряла и е иситнала в радиаторчето няма нищо така ли? това не е ли въздушна възглавница?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1929
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Парно

Мнение от boris » 11 Мар 2011, 14:26

Не, не е.
Радиаторчето на парното се намира в по-долна позиция от местото, на което се намират маркучите водещи водата от двигателя през купето до него, така че дори и да източиш целия антифриз от двигателя, в него ще си остане, така че смисъл да го точиш целия няма.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Парно

Мнение от mistyrain » 11 Мар 2011, 14:56

Аха, сега разбрах. Значи ще внимавам само да не си направа блато в колата :)

Мерси много boris_k

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 - 320dA -04
Мечтае да кара: BMW M3

Re: Парно

Мнение от pavel-m3 » 11 Мар 2011, 21:42

Колеги и аз имам проблем с парното. При мен проблема е следния: Работи нормално и духа топло до скорост от около 100 км или 2000 оборота на двигателя. Над тази скорост започва да духа студено, докато скоростта/оборотите не паднат под тези стойности, при което в купето се усеща особена миризма като на застоял въздух и започва пак да духа топло. Доста е неприятно когато пътувам на дълъг път, понеже ако икскам да ми е топло трябва да карам до 100 км/час. Като увелича температурата на климатроника над 30 градуса си духа непрекъснато топло, но пък става голяма жега. Дали проблема е от ел.клапана на парното или може да има въздух в системата? Изчетох доста теми за проблеми с парното, но не видях никъде като моя! Колата е 320d /2004г. автоматик. Моля за съвет къде може да е проблема! :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Парно

Мнение от IKN » 12 Мар 2011, 0:48

dreamland_1 написа:Днеска сутринта я запалих и работи около 10 минути на място стрелката на темп. беше стигнала до края на синьото след изминаването на около 15 км,стрелката беше малко преди вертикално положение.Това нормално ли е или и термостатите са за смяна?

Определено 15 км. са много , даже и в студено време. Обикновено причината е в термостата и това лесно се
определя с пипане на дебелите маркучи .
За сравнение моята вдига на 12 ч. стрелката след 2 -2,5 км. и то сутрин след студен старт. Още като излезе
от синята зона стрелката и започва да се усеща парното . След 2-3 км. на режим АУТО и нагласени 26 гр.
почва да фучи вече топло , а след още 2-3 км. направо горещо.

boris_k написа:



Радиатора на парното на Е46 се сменя изключително лесно, .......



Ммммм... :D
Описанието на колегата много ме зарадва , щото смяната на радиаторчето изглежда направо като детска
игра и явно при Е46 е измислено много културно. :yes:
Преди 3-4 г. сменях на аудито ми радиаторчето , а там филма е голям - сваляне на цялото табло и разкостване
на половината кола . Отне ми един цял ден .

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 2.01.2009

Re: Парно

Мнение от S_KALA » 13 Мар 2011, 15:21

Здравейте.
Първо лични благодарности на колегата boris_k :bowdown: . И аз имам проблеми с парното откакто си взех колата ( m43 ). Първо смених водна помпа, после проверих ел. клапаните и остана радиаторчето. Почти се бях примирил със студа в колата когато прочетох написаното от колегата. Наистина процедурата е лесна. Радиаторчето се беше задръстило с пластмасови парченца от калпавире маркучи на охладителната система на m43 ( и по-точно калпавите съединения които буквално се разпадат след 10 години употреба). Тръбичките на радиаторчето са доста тънки и там се събира всичката мизерия. След стабилна промивка върнах обратно радиаторчето, обезвъздуших и се оказа че колата имала страшно парно :smoke:

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook