Да си сменям ли термостата?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
Да си сменям ли термостата?
Първо да попитам има ли някакво "неписано правило" за това за колко км трябва да загрява мотора. Моя е М42 1.8 с автоматична скоростна кутия и сутрин като го запля за около 4-5 км нормално каране, без задръствания и форсиране (не му давам да вдига повече от 2500-3000 об/мин) загрява на "12 часа", обаче точно като загрее и стрелката мръдва 1-2 милиметра на дясно (към студения сектор), пак се връща на средата, пак мръдва и след това второ мръдване заковава на "12 часа" и там си стои. Смятате ли, че е необходима смяна на термостата, за да се избегнат тези леки колебания или те са в рамките на допустимото?
П.С. Къде стои термостата на М42 мотора и лесно ли се сменя?
Налага ли се след смяната някакво обезвъздушаване на системата?
Мерси предварително!
П.С. Къде стои термостата на М42 мотора и лесно ли се сменя?

Мерси предварително!

- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
По задръстванията ми се виждат много тия 4-5 км, ама знам ли като е автоматик... Иначе по принцип не трябва да има колебания, но може да е от уреда на таблото, не от термостата 

Never mistake motion for action...
- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
Може би не си меразбрал прявилно - казвам че не карам в задръствания - паля и тръгвам, карам кротко и след 4-5 км е загряла. Не мисля че е много !! Ма де да знам де, за това питам??
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- prostia
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 4.01.2006
- Местоположение: димитровград
- Пол: Мъж
- Кара: e28 e30 e38
- Yojimbo
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 152
- Регистриран на: 13.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Засега си изглежда да е всичко наред. Колкото до обезвъздушаването - всичко само си прави. Само след смяна на термостат или работа по системата, долей течност колкото смяташ че си изгубил и първите дни по-често наглеждай нивото на казанчето. Ако потрябва долей още - поне така е при по-обикновените коли/като моята/




Колкото повече, толкова повече.
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
Дааа, за "мръдването" по-ме интересува, дали е проблем и ако "ДА" струва ли си да "вкарвам" толкова пари за нов термостат (в Камор е 75.00 лв) или мога да карам така??
Благодаря на Ice
Благодаря на Ice

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Ами казахме му горе
Мръдването не е от термостата щом си загрява нормално и след това държи температурара. По-вероятно да е от уреда на таблото или датчик, ама за това си трябва жичкаджия да мери, тоест диагностика. 


Never mistake motion for action...
- Se7ven
- ентусиаст
-
- Мнения: 887
- Регистриран на: 20.10.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5, Е60, Е30
- Мечтае да кара: с талон
- Детайли за колата: БМВ
- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
ОК, мерси за отговорите. Този за въздушната възглавница звучи логичен, че тя колицата по принцип губи малко антифриз (ама наистина малко, някъде около 0.5 л / 5000 км) и аз все доливам, може някаква възглавница да се е получила !!
- Veson
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 696
- Регистриран на: 26.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E87 120d
- Мечтае да кара: x6
Споко, и при мен се получава връщане на стрелката с половин милимун )) според това как се движа. После се нормализира . Мисля, че не е голям проблем 

stay tuned


- sani
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 130
- Регистриран на: 23.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318 ti Compact
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Това мръдване всъщтност е заради термостата,в момента в които отвори рязко влиза студена вода от радиатора и стрелката реагира веднага и това е нормално. Хубаво е обаче на 100 тина хиляди да се смени термостата ,особено ако парното не духа достатъчно топло.
При мен като си смених термостата запоюна да влиза в режим по-бързо а и парното духа по-топло?
При мен като си смених термостата запоюна да влиза в режим по-бързо а и парното духа по-топло?
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани