Да си сменям ли термостата?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Да си сменям ли термостата?

Мнение от sani » 30 Яну 2006, 10:45

Първо да попитам има ли някакво "неписано правило" за това за колко км трябва да загрява мотора. Моя е М42 1.8 с автоматична скоростна кутия и сутрин като го запля за около 4-5 км нормално каране, без задръствания и форсиране (не му давам да вдига повече от 2500-3000 об/мин) загрява на "12 часа", обаче точно като загрее и стрелката мръдва 1-2 милиметра на дясно (към студения сектор), пак се връща на средата, пак мръдва и след това второ мръдване заковава на "12 часа" и там си стои. Смятате ли, че е необходима смяна на термостата, за да се избегнат тези леки колебания или те са в рамките на допустимото?
П.С. Къде стои термостата на М42 мотора и лесно ли се сменя? :uups: Налага ли се след смяната някакво обезвъздушаване на системата?
Мерси предварително! :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 30 Яну 2006, 10:47

Оооопс, корекция, "мръдването" е на ляво (към студеното) а не на дясно! :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 30 Яну 2006, 11:16

По задръстванията ми се виждат много тия 4-5 км, ама знам ли като е автоматик... Иначе по принцип не трябва да има колебания, но може да е от уреда на таблото, не от термостата :roll:
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 30 Яну 2006, 11:21

Може би не си меразбрал прявилно - казвам че не карам в задръствания - паля и тръгвам, карам кротко и след 4-5 км е загряла. Не мисля че е много !! Ма де да знам де, за това питам??

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 30 Яну 2006, 22:11

4-5 км.е нормално.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 31 Яну 2006, 0:47

караи и небараи нищо тва си е нормално :mhihi: :mhihi:
и моята загрява за около 4-5км

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 13.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от Yojimbo » 31 Яну 2006, 1:09

Засега си изглежда да е всичко наред. Колкото до обезвъздушаването - всичко само си прави. Само след смяна на термостат или работа по системата, долей течност колкото смяташ че си изгубил и първите дни по-често наглеждай нивото на казанчето. Ако потрябва долей още - поне така е при по-обикновените коли/като моята/ :mhihi: :uups: :mhihi:
Колкото повече, толкова повече.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 31 Яну 2006, 3:23

А за "мърдането" на стрелката да му кажете нещо на момчето?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 31 Яну 2006, 10:28

Дааа, за "мръдването" по-ме интересува, дали е проблем и ако "ДА" струва ли си да "вкарвам" толкова пари за нов термостат (в Камор е 75.00 лв) или мога да карам така??

Благодаря на Ice ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 31 Яну 2006, 10:36

Ами казахме му горе ;) Мръдването не е от термостата щом си загрява нормално и след това държи температурара. По-вероятно да е от уреда на таблото или датчик, ама за това си трябва жичкаджия да мери, тоест диагностика. 8)
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Мнение от Se7ven » 31 Яну 2006, 11:02

Виж си нивото на антифриза ако е малко може и да е от него и да се е получила въздушна възглавница.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 31 Яну 2006, 11:07

ОК, мерси за отговорите. Този за въздушната възглавница звучи логичен, че тя колицата по принцип губи малко антифриз (ама наистина малко, някъде около 0.5 л / 5000 км) и аз все доливам, може някаква възглавница да се е получила !!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 696
Регистриран на: 26.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E87 120d
Мечтае да кара: x6

Мнение от Veson » 31 Яну 2006, 11:12

Споко, и при мен се получава връщане на стрелката с половин милимун )) според това как се движа. После се нормализира . Мисля, че не е голям проблем :)
stay tuned
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 31 Яну 2006, 11:15

Да, ама дразни :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 31 Яну 2006, 12:16

Това мръдване всъщтност е заради термостата,в момента в които отвори рязко влиза студена вода от радиатора и стрелката реагира веднага и това е нормално. Хубаво е обаче на 100 тина хиляди да се смени термостата ,особено ако парното не духа достатъчно топло.

При мен като си смених термостата запоюна да влиза в режим по-бързо а и парното духа по-топло?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook