DIY Скъсени вакуум пътища.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Dimitroff » 23 Фев 2011, 21:41

Не обръщайте темата на чат, за да не се чудите после защо ви ги няма мненията...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от lyu_records » 23 Фев 2011, 22:01

Добре де действително би трябвало да има смисъл за поставянето на резервоара. Сега по логика нищо няма какво да стане с вакума, демек да се прецака нещо по него. Но не се ли по грубо шашардисва геометрията. Не виждам смисъл от поставянето му. Колеги дайте мнения чисто технологични и механични. :mhihi:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Dimitroff » 23 Фев 2011, 22:07

Любо...погледни пак схемата, която съм дал.

Ти не включваш вакуума директно в турбината, а в клапана. (който е хубаво да се почисти - има филтърче)

И аз не виждам особен смисъл от поставяне на вихрови клапи на колекторите, обаче ги има...да не ги махаме и тях ли ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от lyu_records » 23 Фев 2011, 22:11

Dimitroff написа:Любо...погледни пак схемата, която съм дал.

Ти не включваш вакуума директно в турбината, а в клапана. (който е хубаво да се почисти - има филтърче)

И аз не виждам особен смисъл от поставяне на вихрови клапи на колекторите, обаче ги има...да не ги махаме и тях ли ?


Не бе Ванка схващам човече :) знам. Но би трябвало да има смисъл. Но примерно клапите са за покриване на евро 3, до колкото знам. То тези въпросни клапи са набутани в какви ли не други марки дизелови автомобили. Въпроса е тоя съд би трябвало да има смисъл за поставянето му там.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Zagy » 23 Фев 2011, 22:31

Тая оребрена толумба според мен има някакъв клапан вътре, който задържа вакуума, или както Пацо каза - служи за буфер между вакуумната помпа и клапана на турбото.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Retrofit » 23 Фев 2011, 22:43

Нищо няма в тая толумба, целта и е да задържа по голям обем от вакум(в резерв), евентуално при по екстремно шофиране да не ти се втвърди педала на спирачките или да не ти лагва турбината.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Zagy » 23 Фев 2011, 22:51

Какво общо имат спирачките с вакуумите по колата? Не се заяждам, просто питам :D
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Retrofit » 23 Фев 2011, 22:55

Главната функция на вакум помпата е за спирачките. Сервото на спирачките е с вакум, без вакум няма спирачки...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от lyu_records » 23 Фев 2011, 23:04

Zagy написа:Тая оребрена толумба според мен има някакъв клапан вътре, който задържа вакуума, или както Пацо каза - служи за буфер между вакуумната помпа и клапана на турбото.


По логика като го карам, клапана който управлява EGR-а е идентичен с този на променливата геометрия, а и вакума е един и същ. Функцията му е една и съща, щом не са го турнали тоя тулуп при EGR-то що пък при променливата геометрия го има, ако извършваше функция на буфер би трябвало да го има и при управлението на EGR-a, щото схемата е същата. Защо да трябва на геометрията а на EGR-a не? :?: Питам аз а? Защо? :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от lyu_records » 23 Фев 2011, 23:06

Retrofit написа:Главната функция на вакум помпата е за спирачките. Сервото на спирачките е с вакум, без вакум няма спирачки...


Колега до колкото знам, това е съвсем различен вакум! :oops:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Retrofit » 23 Фев 2011, 23:08

Защото турбината ти движи колата, а не ЕГР-а.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 544
Регистриран на: 3.10.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 2000г.

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от gocho_ » 23 Фев 2011, 23:10

Zagy написа:Какво общо имат спирачките с вакуумите по колата? Не се заяждам, просто питам :D
Retrofit написа:Главната функция на вакум помпата е за спирачките. Сервото на спирачките е с вакум, без вакум няма спирачки...


И на мен ми е интересно как точно работи системата ...
в темата за "тресене при спиране" беше обсъждано ,че е от вакуума ,
но никой не е установил загуби от пробойна или нещо подобно и как да реши проблема.
Нито пък някой знае как точно работи системата ,ясно е че от
спирачките се бърка работата на електромагнитните клапани управляващи турбото и EGR-ра
Колега, "Retrofit" я ни образовай малко за тия вакуми :D
Sorry за :OT: -ка
:duel:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от lyu_records » 23 Фев 2011, 23:11

Retrofit написа:Защото турбината ти движи колата, а не ЕГР-а.

Добре де щом без тулуп се движи EGR-а, съответно и без тулуп се движи геометрията. То нали за това е темата. Ама защо са го сложили, някой отварял ли го е да види какво има вътре? Че станах много любопитен? :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от Retrofit » 23 Фев 2011, 23:24

Писах по горе, за да има системата резерв, когато натискаш спирачките вакума намаля, егр-а и той ползва вакум, тампоните на мотора и те са с вакум.
Вакума е главно за спирачките, от там със щуцер тръгва до егр-а, до турбината, до тампоните.

Пробвай на загасена кола и по леко надолнище, спри и припомпи спирачката, педала ще се втвърди и за да спреш ще трябва много силен натиск на педала.

Вакум помпата си има определен дебит, който го достига почти напълно при работа на празен ход, с повишашане на оборотите вакума не се увеличава коренно. При по екстремно каране(гас-спирачки, гас-спирачки), ако го няма вакумния резервоар, може да има недостиг на вакум и педала може да ти стане по твърд или геометрията на турбото да не работи адекватно, може да има забавяне.
Не е гаранция, може и да не се случи или да не го усетиш, но от БМВ са се подсигурили ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от lyu_records » 23 Фев 2011, 23:34

То хубаво но този резервоар според мен си е само и единствено свързан с геометрията. Това със спирачките колега не мога да го разбера, смисъл ако е за тях щеше да е на съвсем различно място и маркуч. А бе за геометрията си е то си е ясно, ама каква му е функцията и какво има вътре. google не ще да каже :banghead:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook