Въздушен ф-р и датчик??

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от Stoqnov_ » 09 Фев 2011, 2:04

Колеги, извинявам се, ако има подобна тема. Аз лично не открих такава. Днеска като разглобявах въздушният филтър извадих и датчика, който стои точно под мястото на дебитомера. Нарекох странната джаджа "датчик", въпреки, че няма кабели до него, а има прекаран маркуч до него от главата на колата за вход на охладителна течност и изход- с посока към клапата. Не разполагах с апарат да го снимам въпросното нещо, но който има подобна кола- ще разбере веднага. Автомобила е БМВ520 М50 без ваноса, автоматик-92г. Въпросното нещо се захваща точно под дебитомера за самата филтърна кутия. Защо му е нужно охлаждане или стопляне, каква работа върши?? До сега на предишните ми бмв-та не съм видял подобно нещо. Извинявам се още веднъж, ако има пускана такава тема, просто не открих, а към просветените- простете за невежеството, ще съм благодарен ако ми отговорите.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от Postman » 09 Фев 2011, 2:23

Това е термостатен клапан, който според температурата на въздуха вътре във филтърната кутия пуска/спира (а може би регулира) дебит на вода, който циркулира през тялото на дроселната клапа. Идеята е когато въздухът навън е студен дроселната клапа да се подхрява, за да се предпазва от обледеняване по краищата. Обледеняването се получава при ниски температури, когато въздух с висока влажност обтича ръба на клапата, зад която налягането в колектора е ниско, респективно има предпоставка за това влагата директно да образува скреж/лед. За да не се натрупва този лед по клапата тя се подгрява и то доста стабилно... направо не може да се държи с ръка ако свалиш гофрирания маркуч веднага след каране и я пипнеш. Обледеняването на клапата пречи на нормалното затваряне, респективно има проблеми с работата на празен ход ако се е натрупал лед (ако няма подгряване) след продължителна работа с малко отворена клапа и след това се отпусне педала за газ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от Stoqnov_ » 09 Фев 2011, 14:59

Благодаря ти, колега. Ценна информация :D А от къде мога да видя устройството му?. Кое как стои вътре и т.н. ,, аз имам такъв клапан, но не съм сигурен дали работи. Като устройство ясно се вижда, че е изключително просто устроен, но подробности за работата му има ли от къде да се откраднат? :D
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от ddddk » 09 Фев 2011, 18:19

pepitoooooooooo написа:Нарекох странната джаджа "датчик" ...


Аз я бях нарекъл "хуйовина" :mhihi:
Затова не си намерил темата :mhihi:

Беше се отчупил единия щуцер на 50 км от дома и беше голямо приключение :mhihi:

Както и да е. Не се притеснявай за този термостат, ако е физически здрав.
По дефоут е отворен и затваря като му стане топло. Пружина го връща в отворено положение. Ако се скапе ще остане в отворено положение, а това не е проблем за дросела.
Разглобява се, но отделни части не се предлагат. Предлага се целия като спеър парт. Можеш да го видиш в РеалОЕМ-а и да го чукнеш на сайта на Дару. По спомен беше около стотина кинта.
Аз взех секънд хенд. Митака още чака почерпката дето му я обещах... :oops: ... Пуста криза... Но това е друга тема.

По темата: на кратко карай си спокойно. Това е най-белия кахър на М50 ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от Stoqnov_ » 09 Фев 2011, 19:59

Благодаря Ви, колеги. Ако беше здрав този термостат, нямаше да я има темата. Нещо беше заял. А искам да работи, и то да работи коректно.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от ddddk » 09 Фев 2011, 20:27

Абе колега,

Ти като си без ванос, то твоята система трябва да е без термостата. Ето тази:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

А с ваноса, системата е тази:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Хуйовината е номер 10.
Дару искат 93,86 лв за него.
Ако много държиш да работи гарантирано, това е варианта.
Алтернативата е секънд хенд като мен или байпас като някои други колеги.

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от Ненко Вранков » 12 Фев 2011, 0:55

Има М50, с ламбда, BOSCH, без ванус с такъв термостатен клапан... на дъртите 36-ци са такива...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от NikiNikolov » 22 Фев 2011, 17:58

и мойто има таквоз животно, ще го ликвидирам тоз термостат, има друго приложение за маркучите му

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от Stoqnov_ » 22 Фев 2011, 20:09

А как ще го ликвидираш, Ники? Ще свържеш направо от извода на главата към дросела ли, без да минава през него?
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от NikiNikolov » 22 Фев 2011, 20:49

не, ще свържа изпарителя на газта на негово място, че ми писна да обикалям колата, не си сложих ABS-а и имам място

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от ddddk » 22 Фев 2011, 21:19

ще перифразирам един известен цитат:
"Хитрец си ти, Николайчо!" :mhihi:
:yes:

Ще му стига ли дебита?

Това маркуче е 7-8 ммм вътрешен диаметър, а на изпарителите не е 19 мм вътрешен диаметър?

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от NikiNikolov » 22 Фев 2011, 21:31

:weed: thanks, 10 мм са маркучите на термостата, направиха ми преходници от 10 мм на 16 мм, колкото са на изпарителя, дебита е напълно достатъчен да го храни с топъл антифриз. Вярвайте ми ! , :winky: - прочута фраза, дочута от някъде :mhihi:


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от vinio » 13 Дек 2011, 14:51

NikiNikolov написа::weed: thanks, 10 мм са маркучите на термостата, направиха ми преходници от 10 мм на 16 мм, колкото са на изпарителя, дебита е напълно достатъчен да го храни с топъл антифриз. Вярвайте ми ! , :winky: - прочута фраза, дочута от някъде :mhihi:

Все още ли загряваш изпарителя от там?
Ако е така би ли споделил дали има някакви проблеми.
Благодаря преварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от NikiNikolov » 14 Дек 2011, 8:59

Ми все още, щом съм казал, съм го направил. Какви проблеми, качваш се палиш, грееш малко на бензин ся в студа и минаваш на 1/3 синьо на газ. Минавам тогава щот вече летя с 100 км/ч към софето :mhihi:


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Въздушен ф-р и датчик??

Мнение от vinio » 14 Дек 2011, 10:57

Благодарности Николайчо :mhihi:
И аз го захраних от там ,като шунтирах не само термостата в кутията ,а и подгрева на дросела.
Не съм рязал нито един заводски маркуч.Изпарителя ми стои на 10см под дросела.
чакам ламбда контрола и аванс процесора и ще споделя впечатления.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook