Въздушен ф-р и датчик??
Модератор: Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Въздушен ф-р и датчик??
Колеги, извинявам се, ако има подобна тема. Аз лично не открих такава. Днеска като разглобявах въздушният филтър извадих и датчика, който стои точно под мястото на дебитомера. Нарекох странната джаджа "датчик", въпреки, че няма кабели до него, а има прекаран маркуч до него от главата на колата за вход на охладителна течност и изход- с посока към клапата. Не разполагах с апарат да го снимам въпросното нещо, но който има подобна кола- ще разбере веднага. Автомобила е БМВ520 М50 без ваноса, автоматик-92г. Въпросното нещо се захваща точно под дебитомера за самата филтърна кутия. Защо му е нужно охлаждане или стопляне, каква работа върши?? До сега на предишните ми бмв-та не съм видял подобно нещо. Извинявам се още веднъж, ако има пускана такава тема, просто не открих, а към просветените- простете за невежеството, ще съм благодарен ако ми отговорите.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
Re: Въздушен ф-р и датчик??
Това е термостатен клапан, който според температурата на въздуха вътре във филтърната кутия пуска/спира (а може би регулира) дебит на вода, който циркулира през тялото на дроселната клапа. Идеята е когато въздухът навън е студен дроселната клапа да се подхрява, за да се предпазва от обледеняване по краищата. Обледеняването се получава при ниски температури, когато въздух с висока влажност обтича ръба на клапата, зад която налягането в колектора е ниско, респективно има предпоставка за това влагата директно да образува скреж/лед. За да не се натрупва този лед по клапата тя се подгрява и то доста стабилно... направо не може да се държи с ръка ако свалиш гофрирания маркуч веднага след каране и я пипнеш. Обледеняването на клапата пречи на нормалното затваряне, респективно има проблеми с работата на празен ход ако се е натрупал лед (ако няма подгряване) след продължителна работа с малко отворена клапа и след това се отпусне педала за газ.
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Въздушен ф-р и датчик??
Благодаря ти, колега. Ценна информация
А от къде мога да видя устройството му?. Кое как стои вътре и т.н. ,, аз имам такъв клапан, но не съм сигурен дали работи. Като устройство ясно се вижда, че е изключително просто устроен, но подробности за работата му има ли от къде да се откраднат? 


С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Въздушен ф-р и датчик??
pepitoooooooooo написа:Нарекох странната джаджа "датчик" ...
Аз я бях нарекъл "хуйовина"

Затова не си намерил темата

Беше се отчупил единия щуцер на 50 км от дома и беше голямо приключение

Както и да е. Не се притеснявай за този термостат, ако е физически здрав.
По дефоут е отворен и затваря като му стане топло. Пружина го връща в отворено положение. Ако се скапе ще остане в отворено положение, а това не е проблем за дросела.
Разглобява се, но отделни части не се предлагат. Предлага се целия като спеър парт. Можеш да го видиш в РеалОЕМ-а и да го чукнеш на сайта на Дару. По спомен беше около стотина кинта.
Аз взех секънд хенд. Митака още чака почерпката дето му я обещах...

По темата: на кратко карай си спокойно. Това е най-белия кахър на М50


- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Въздушен ф-р и датчик??
Благодаря Ви, колеги. Ако беше здрав този термостат, нямаше да я има темата. Нещо беше заял. А искам да работи, и то да работи коректно.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Въздушен ф-р и датчик??
Абе колега,
Ти като си без ванос, то твоята система трябва да е без термостата. Ето тази:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
А с ваноса, системата е тази:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Хуйовината е номер 10.
Дару искат 93,86 лв за него.
Ако много държиш да работи гарантирано, това е варианта.
Алтернативата е секънд хенд като мен или байпас като някои други колеги.
Поздрави,
Д
Ти като си без ванос, то твоята система трябва да е без термостата. Ето тази:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
А с ваноса, системата е тази:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Хуйовината е номер 10.
Дару искат 93,86 лв за него.
Ако много държиш да работи гарантирано, това е варианта.
Алтернативата е секънд хенд като мен или байпас като някои други колеги.
Поздрави,
Д

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Въздушен ф-р и датчик??
Има М50, с ламбда, BOSCH, без ванус с такъв термостатен клапан... на дъртите 36-ци са такива...
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Въздушен ф-р и датчик??
и мойто има таквоз животно, ще го ликвидирам тоз термостат, има друго приложение за маркучите му
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Въздушен ф-р и датчик??
А как ще го ликвидираш, Ники? Ще свържеш направо от извода на главата към дросела ли, без да минава през него?
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Въздушен ф-р и датчик??
не, ще свържа изпарителя на газта на негово място, че ми писна да обикалям колата, не си сложих ABS-а и имам място
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Въздушен ф-р и датчик??
ще перифразирам един известен цитат:
"Хитрец си ти, Николайчо!"
Ще му стига ли дебита?
Това маркуче е 7-8 ммм вътрешен диаметър, а на изпарителите не е 19 мм вътрешен диаметър?
Поздрави,
Д
"Хитрец си ти, Николайчо!"


Ще му стига ли дебита?
Това маркуче е 7-8 ммм вътрешен диаметър, а на изпарителите не е 19 мм вътрешен диаметър?
Поздрави,
Д

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Въздушен ф-р и датчик??



Re: Въздушен ф-р и датчик??
NikiNikolov написа::weed: thanks, 10 мм са маркучите на термостата, направиха ми преходници от 10 мм на 16 мм, колкото са на изпарителя, дебита е напълно достатъчен да го храни с топъл антифриз. Вярвайте ми ! ,- прочута фраза, дочута от някъде
Все още ли загряваш изпарителя от там?
Ако е така би ли споделил дали има някакви проблеми.
Благодаря преварително
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Въздушен ф-р и датчик??
Ми все още, щом съм казал, съм го направил. Какви проблеми, качваш се палиш, грееш малко на бензин ся в студа и минаваш на 1/3 синьо на газ. Минавам тогава щот вече летя с 100 км/ч към софето 

Re: Въздушен ф-р и датчик??
Благодарности Николайчо
И аз го захраних от там ,като шунтирах не само термостата в кутията ,а и подгрева на дросела.
Не съм рязал нито един заводски маркуч.Изпарителя ми стои на 10см под дросела.
чакам ламбда контрола и аванс процесора и ще споделя впечатления.

И аз го захраних от там ,като шунтирах не само термостата в кутията ,а и подгрева на дросела.
Не съм рязал нито един заводски маркуч.Изпарителя ми стои на 10см под дросела.
чакам ламбда контрола и аванс процесора и ще споделя впечатления.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани