рестриктор на маслото

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

рестриктор на маслото

Мнение от KAMIKADZE » 05 Яну 2006, 9:48

Проблема е че повечето турбини не харесват голямото нялягане и имат оптимално мазане м/у 2-3бара затова е нужно слагането на рестриктор ( може да се нарече и жигльор) за да намали налягането и дебита на масло . Проблемите които могат да се получат без рестриктор са - виждал съм пре..ни колянови валове , също така прецакани сегменти на турбото поради несмогването да върне маслото в картера и идващото огромно налягане ( в някой случаи до 7бара ) та ето какво представлява - по сладкодумните могат да я допишат мен ме мързи :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение

това се завива на входа на маслената магистрала на турбото , има и вградени рестиктори във някой маслени маркучи но лично аз предпочитам този тип ...


Ето и как се прави рестриктор от нормален маслен щуцер и дюза за азот :


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 05 Яну 2006, 10:46

мдаааа някой хора съвсем наскоро си правиха такива ;-)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 05 Яну 2006, 10:50

Много полезна тема :yes: Но как се подбира размера на жигльора :?: Като едновременно да няма пад на налягането на маслото и съЩевременно да е достатъ4но за смазването на турбото :?:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 05 Яну 2006, 10:59

TOM написа:Много полезна тема :yes: Но как се подбира размера на жигльора :?: Като едновременно да няма пад на налягането на маслото и съЩевременно да е достатъ4но за смазването на турбото :?:


не знам за други турбини, но за таз на бат'венци я дават 1мм ... после като изрова темата от vwvortex, ша пейст инфо ... те копираха от някъв готов жигльор за таз турбина ... не вярвам да има големи разлики в жигльорите, според размера на турбината

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 23.06.2005

Мнение от jamie » 05 Яну 2006, 11:10

Че намалява дебита - ясно. Но дали намалява налягането ?

http://www.efunda.com/formulae/fluids/calc_orifice_flowmeter.cfm#calc

Хм, намалява го според този пример.

http://theory.uwinnipeg.ca/mod_tech/node68.html А това е интересно да се прочете.

http://www.science.uva.nl/research/amstel/IM/peirama.php?text=Theory_5.inc

Това пък е нагледно - и добра интерактивна симулация.
Последна промяна jamie на 05 Яну 2006, 12:18, променена общо 2 пъти

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 05 Яну 2006, 11:11

j1v написа: ... не вярвам да има големи разлики в жигльорите, според размера на турбината
Може би :roll: има осезателни разлики и те зависят по скоро от модела на двигателя, например жигльора за двигател с хидокомпенсатори за клапаните трябва да е разли4ен от този за двигател по стар модел без хидравлика на клапаните. Просто заЩото работят на разли4но налягане на маслото. В една книга го пишеше но на английски, трябва да го про4ете някой с добър :!: английски език, заЩото .... :mhihi:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 05 Яну 2006, 11:14

jamie написа:Че намалява дебита - ясно. Но дали намалява налягането ?
Това зависи от устройството и размера на турбината но със сигурност налягането пада.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 05 Яну 2006, 11:15

Значи Гарет препоръчват .8мм за тяхната ГТ бол беаринг серия това би дало налягане в турбото :
0.6 бара на празен ход
2.0 бара при 5000 оборота
на двигател на който маслената магистрала е с налягане :
1.7 бара на празен ход
5.2.бара при 5000 оборота

Но до колкото съм чувал хората ги правят .85мм-1.25мм , виждал съм и 2мм но това си е до собствен избор ...
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 05 Яну 2006, 11:16

KAMIKADZE написа:Значи Гарет препоръчват .8мм за тяхната ГТ бол беаринг серия това би дало налягане в турбото :
0.6 бара на празен ход
2.0 бара при 5000 оборота
на двигател на който маслената магистрала е с налягане :
1.7 бара на празен ход
5.2.бара при 5000 оборота

...
Ей това ве4е е друга история :!:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 05 Яну 2006, 11:25

Значи за бол беаринг :
.8-1.2мм
за турбо на втулки :
1.2-2мм

Довечера че потърся по точно инфо
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook