странен проблем с парното

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60
Мечтае да кара: по асфалт

Re: странен проблем с парното

Мнение от iliev21 » 19 Дек 2010, 23:17

Колеги днес понеже беше по топло,свалих таралежа,почистих го хубаво със спирт.Замерихме го с мултицед и си беше добре работеше си.сложих го качих се малко да покарам колата и да го пробвам. пак същата работа.пак ми се бъзика.Явно проблема е от друго :banghead: :banghead: :banghead:
Изображение
При далечна опасност е рано да се тревожите,а при близка - вече е късно !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: странен проблем с парното

Мнение от bmw325tds » 20 Дек 2010, 10:07

iliev21 написа:Колеги днес понеже беше по топло,свалих таралежа,почистих го хубаво със спирт.Замерихме го с мултицед и си беше добре работеше си.сложих го качих се малко да покарам колата и да го пробвам. пак същата работа.пак ми се бъзика.Явно проблема е от друго :banghead: :banghead: :banghead:
И как го замери с мултицет? Таралежа се тества когато е поставен на колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60
Мечтае да кара: по асфалт

Re: странен проблем с парното

Мнение от iliev21 » 20 Дек 2010, 11:57

Чесно да ти кажа не разбирам много,и незнам как се работи с него.Извиках един прятел който има и разбира г/д.той ми каза че работи.ми сложи едната жичка за маса другата мушка в различните буксички на таралежа и показваше там някви напрежения и стойности,но аз не им разбирам.И така достигнах до извода,че работи.
Изображение
При далечна опасност е рано да се тревожите,а при близка - вече е късно !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: странен проблем с парното

Мнение от bmw325tds » 20 Дек 2010, 12:51

iliev21 написа:Чесно да ти кажа не разбирам много,и незнам как се работи с него.Извиках един прятел който има и разбира г/д.той ми каза че работи.ми сложи едната жичка за маса другата мушка в различните буксички на таралежа и показваше там някви напрежения и стойности,но аз не им разбирам.И така достигнах до извода,че работи.
Таралежа има букса с 5 пина. Четери дебели жици и една тънка.
Проверката:
Таралежа се откача, и се запалва двигателя.
1)Мултицета се връзва на маса, а другия край на тънкото кабелче на буксата, за таралежа. От упр. на климатроника се регулира степента на въртене на вентилатора. Когато е изключен, мултитицета трябва да показва 0V и на всяка степен вдига с около 1.3V, на последната степен мисля, че беше 8V.
2)На два от дебелите кабели идва постоянно маса и +12V. Тях ги намираш с мултицета и ги връзваш директно към другите две дебели жици(кафявите са -). Така ел. мотора трябва да заработи на мах.
Ако горните два теста минат и след включването на таралежа проблемите останат значи проблема е в таралежа.
Самия таралеж се замерва в on-line режим и само с мултицет не е гаранция, че е читав, защото е свъкупност от транзистори и резистори.
Затова се правят горешосочените тестове, за да се стигне до таралежа по метода на изключването.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60
Мечтае да кара: по асфалт

Re: странен проблем с парното

Мнение от iliev21 » 20 Дек 2010, 14:19

Значи ще го разглобя пак да видя,ама аз си мисля,че не е от него.нали той или работи или не?Има ли вариант да работи на половина?
Изображение
При далечна опасност е рано да се тревожите,а при близка - вече е късно !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: странен проблем с парното

Мнение от bmw325tds » 20 Дек 2010, 14:42

iliev21 написа:Значи ще го разглобя пак да видя,ама аз си мисля,че не е от него.нали той или работи или не?Има ли вариант да работи на половина?
Моя таралеж работеше, в един момент пуска ток на половина, а аз съм пуснал на мах, след малко пак усилва и после пак намаля. В таралежа има транзистори, които почват да пропускат ток когато си искат. Затова е добре да пуснеш директно ток ма ел. мотора да се види дали работи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: странен проблем с парното

Мнение от mgate » 20 Дек 2010, 18:25

послушай колегата bmw325tds много правилно го е обяснил още повече транзисторният блок(таралежа) без товар може да работи , а като се свърже към електромотора поради голямо греене на транзисторите да отказва :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: странен проблем с парното

Мнение от Nasko_325TD » 20 Дек 2010, 18:43

Колега при мен беше колектора на ротора.Просто беше свършил.
Свали мотора и го огледай,почисти го,ако няма четки и пружините са им омекнали смени и тях. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 3.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60
Мечтае да кара: по асфалт

Re: странен проблем с парното

Мнение от iliev21 » 13 Авг 2011, 11:38

Знам че темата е стара,но все пак да кажа от какво беше,защото ще има много хора с проблем като моя.А и се изказаха много различни мнения.Смених таралежа и всичко се оправи.
Изображение
При далечна опасност е рано да се тревожите,а при близка - вече е късно !

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook