DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Първо искам да кажа че съм изчел всичко в търсачката, но така и не открих нужната информация, всичко е много отгоре, отгоре нахвърляно и неясно. Та искам да попитам как действа вакумната система която управлява диса клапата? - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45.
Цялата работа се състои от резервоарче за въздух, ел клапан и вакум който дърпа диса клапата, посредством лостова система. Интересува ме как действат тези компоненти помежду си? Първо излиза едно мъркуче от колектора, после отива в резервоарчето, от него в ел клапана и оттам в вакум клапана който дърпа клапата. Същото се вижда и realoem. Този ел клапан от компютъра ли се управлява, т.е при достигане на 4200 об, той се отваря, става вакум, или нахлува въздух в вакум клапана и той мърда клапата..??? Правилна ли ми е логиката? Интересуват ме тези неща не защото си нямам работа , а защото се опитвам да проверя дали ми работи клапата на колата. При форсиране на място до 6000об лостчето между вакума и клапата не помръдва грам! А като свалих капачето на колектора и видях клапата, за нейното затваряне са необходими поне 2-3см ход на лостчето / мръднах го наръка и гледах какво прави клапата/ Колата е М42 92-ра година, без филтър за картерните газове. Благодаря предварително за отговорите, силно се надявам те да са от хора, които знаят за какво иде реч.
Цялата работа се състои от резервоарче за въздух, ел клапан и вакум който дърпа диса клапата, посредством лостова система. Интересува ме как действат тези компоненти помежду си? Първо излиза едно мъркуче от колектора, после отива в резервоарчето, от него в ел клапана и оттам в вакум клапана който дърпа клапата. Същото се вижда и realoem. Този ел клапан от компютъра ли се управлява, т.е при достигане на 4200 об, той се отваря, става вакум, или нахлува въздух в вакум клапана и той мърда клапата..??? Правилна ли ми е логиката? Интересуват ме тези неща не защото си нямам работа , а защото се опитвам да проверя дали ми работи клапата на колата. При форсиране на място до 6000об лостчето между вакума и клапата не помръдва грам! А като свалих капачето на колектора и видях клапата, за нейното затваряне са необходими поне 2-3см ход на лостчето / мръднах го наръка и гледах какво прави клапата/ Колата е М42 92-ра година, без филтър за картерните газове. Благодаря предварително за отговорите, силно се надявам те да са от хора, които знаят за какво иде реч.
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Клапана се затваря при запалване на колата от вакума които се създава от самото засмукване на въздух в колекторите и при достигане на 4000 и нещо оборота ел.клапанчето спира въздуха към вакума които е с буталото и под напъна на пружината се отваря клапата в колекторите и ис-ката излита.
По това как си обяснил твоя клапан е отворен постоянно,като на повечето М42.Може да си караш и така ,само си запуши номер 7 които е между колектора и резервоарчето да не смуча въздух от там.Тва при положение че е скъсана мембраната на вакума с буталото.Засмукването на въздух през тва малко маркучле спъва много повече колата от тва дали е затворен или отворен самия клапан.



По това как си обяснил твоя клапан е отворен постоянно,като на повечето М42.Може да си караш и така ,само си запуши номер 7 които е между колектора и резервоарчето да не смуча въздух от там.Тва при положение че е скъсана мембраната на вакума с буталото.Засмукването на въздух през тва малко маркучле спъва много повече колата от тва дали е затворен или отворен самия клапан.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Утре мисля да го сваля този клапан и да ги проверя с уста дали е прецакан или не и ще видя какво ще го правя, или ще купя нов или ще запуша мъркучето което казваш.По твойте думи значи ел клапана се управлява от ЕКУ-то..? Предполагам и ти си брел подобни ядове.. Мерси все пак, ще имам в предвид съвета ти.
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
ел клапана се управлява от ЕКУто , скапва се вакуума с вилката. Можеш да го пробваш като му закачиш маркуче и местиш виката. Като прибереш вилката и запушиш маркуча , след като пуснеш вилката , ако му е здрава мембраната вилката няма да излезе на долу , ако е не е читава - ще си излезе.
дано си ме разбрал
а ако се се съмняваш в ЕЦУто и окабеляването , закачаш пробна лампа на буксата на клапана и даваш гас , на около 4000 трябва светва/изгасва лампата


а ако се се съмняваш в ЕЦУто и окабеляването , закачаш пробна лампа на буксата на клапана и даваш гас , на около 4000 трябва светва/изгасва лампата
Последна промяна mitrax на 30 Апр 2010, 22:38, променена общо 1 път

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Клапата отваря късия път на 4760-4780 оборота. Останалото подробно е обяснено в темата.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
След като се порових по-обстойно, свалих и разгледах цялата система от вакуми на клапата и на базата на това което казаха колегите по-горе като съвет искам да обобщя как точно действа : :http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1205&hg=11&fg=45
Цялата система от вакуми взима вакум от всмукателния колектор и го "складира" във вакумия резервоар /номер 1/, за да може да има постоянен резерв от вакум, дори и когато колата е загасена, като възвратното клапанче / номер 6/, не му позволява да се върне обратно в колектора като загасим колата. Като запалиме колата ел клапана / номер 5/ отваря притока на вакум и вакумния клапан / този най в дясно/ дърпа лостовата система на клапата, като фактически я затваря, т.е въздуха преминава през дългия път за да е по еластична колата. При достигане на над 4200об ЕКУ-то прекъсва масата на ел клапана и той затваря, т.е прекъсва притока на вакум към вакумния клапан, който мести ДИСА клапата и така под силата на пружината в клапана и тази на Диса клапата, тя се отваря и въздуха започва да минава през късия път и IS-a излита
. Това е цялата логика на "системата". При мен проблема се оказа от клапана който мести клапата, така колата е смучела въздух през мембраната и освен че клапата е била в отворено положение се е губел и бакум от смук. колектор. Само като запуших вакума на колектора се осети разлика в ниските и средните обороти, а като сменя клапана ще е още по-добре. Приканвам колегите с коментирания двигател да обърнат внимание на тази система! Предлагам на модераторите темата да стане важна или полезна, защото според мен е най-изчерпателна от всички останали в форума и може да бъда от полза на много хора.
Цялата система от вакуми взима вакум от всмукателния колектор и го "складира" във вакумия резервоар /номер 1/, за да може да има постоянен резерв от вакум, дори и когато колата е загасена, като възвратното клапанче / номер 6/, не му позволява да се върне обратно в колектора като загасим колата. Като запалиме колата ел клапана / номер 5/ отваря притока на вакум и вакумния клапан / този най в дясно/ дърпа лостовата система на клапата, като фактически я затваря, т.е въздуха преминава през дългия път за да е по еластична колата. При достигане на над 4200об ЕКУ-то прекъсва масата на ел клапана и той затваря, т.е прекъсва притока на вакум към вакумния клапан, който мести ДИСА клапата и така под силата на пружината в клапана и тази на Диса клапата, тя се отваря и въздуха започва да минава през късия път и IS-a излита

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
а като чуваме цъкане 2-3 сек след гасене на двигателя можем ли да съдим че всичко е ОК с клапана и цялата система?

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
mihal написа:а като чуваме цъкане 2-3 сек след гасене на двигателя можем ли да съдим че всичко е ОК с клапана и цялата система?
Цъкането няколко секунди след гасене на двигателя не е от ДИСА клапана, а от друг клапан, който отваря- затваря системата за вентилация на резервоара. Когато се пусне мотора, вакуумът придърпва една пластинка в този клапан, която затваря отвора на системата за вентилация, към смукателния колектор. След изключване на двигателя няколко секунди има остатъчен вакуум, който все още придържа пластинката. Когато налягането от двете страни се изравни, пластинката се отделя и отваря отвора. Цъкането е еднократно и се чува точно когато се чукне в пластмасовия корпус на клапана.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Най-лесния начин да се провери правилното функциониране на клапата е като си сложиш ръката на лостовата систена под клапата и дадеш газ над 5000об. Тогава лостчето трябва да се измести напред с около 4-5см и като паднат оборотите под 4760 - да се върне обратно. След като си оправих проблема усетих усезаема разлика в ниските и средните обороти, колата става доста по-приятна за каране.
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Аз нещо не разбрах за запушването.Запушва се едно тънко маркуче ,от възвратния клапан 6 към колектора ли .Тоест номер 7 между възвратния клапан и колектора ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
kokoshkite написа:Аз нещо не разбрах за запушването.Запушва се едно тънко маркуче ,от възвратния клапан 6 към колектора ли .Тоест номер 7 между възвратния клапан и колектора ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
Ако искаш да изолираш действието на клапата и тя да остане постоянно в положение за високите обороти трябва да запушиш маркучето което излиза от колектора и така елиминираш цялата система. Това има смисъл да го направиш ако ти е прецакан вакумния клапан и нямаш намерение да го сменяш, тъй като като е скъсан и от там смуче въздух и го вкарва в колекторите.
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
Ясно колега .Имам намерение да го сменям просто за временно решение на проблема го имах впредвид този вариант .

- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
запуши го докато го смениш, колата ще тръгне и работи малко по добре в ниските и средни обороти
- paco_sp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 15.09.2009
- Местоположение: гр.Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 318 I Touring
- Мечтае да кара: Самолет
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
а какви са симптомите ако е заминал клапана и смуче въздух,предполагам неравномерни обороти или е нещо друго. 

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!
paco_sp написа:а какви са симптомите ако е заминал клапана и смуче въздух,предполагам неравномерни обороти или е нещо друго.
И мен това ме интересува..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани