DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от vankatagsi » 27 Апр 2010, 21:33

Първо искам да кажа че съм изчел всичко в търсачката, но така и не открих нужната информация, всичко е много отгоре, отгоре нахвърляно и неясно. Та искам да попитам как действа вакумната система която управлява диса клапата? - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45.
Цялата работа се състои от резервоарче за въздух, ел клапан и вакум който дърпа диса клапата, посредством лостова система. Интересува ме как действат тези компоненти помежду си? Първо излиза едно мъркуче от колектора, после отива в резервоарчето, от него в ел клапана и оттам в вакум клапана който дърпа клапата. Същото се вижда и realoem. Този ел клапан от компютъра ли се управлява, т.е при достигане на 4200 об, той се отваря, става вакум, или нахлува въздух в вакум клапана и той мърда клапата..??? Правилна ли ми е логиката? Интересуват ме тези неща не защото си нямам работа , а защото се опитвам да проверя дали ми работи клапата на колата. При форсиране на място до 6000об лостчето между вакума и клапата не помръдва грам! А като свалих капачето на колектора и видях клапата, за нейното затваряне са необходими поне 2-3см ход на лостчето / мръднах го наръка и гледах какво прави клапата/ Колата е М42 92-ра година, без филтър за картерните газове. Благодаря предварително за отговорите, силно се надявам те да са от хора, които знаят за какво иде реч.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1264
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: M42 POWER

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от petio_bmw 318is » 27 Апр 2010, 22:33

Клапана се затваря при запалване на колата от вакума които се създава от самото засмукване на въздух в колекторите и при достигане на 4000 и нещо оборота ел.клапанчето спира въздуха към вакума които е с буталото и под напъна на пружината се отваря клапата в колекторите и ис-ката излита. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

По това как си обяснил твоя клапан е отворен постоянно,като на повечето М42.Може да си караш и така ,само си запуши номер 7 които е между колектора и резервоарчето да не смуча въздух от там.Тва при положение че е скъсана мембраната на вакума с буталото.Засмукването на въздух през тва малко маркучле спъва много повече колата от тва дали е затворен или отворен самия клапан.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от vankatagsi » 27 Апр 2010, 22:58

Утре мисля да го сваля този клапан и да ги проверя с уста дали е прецакан или не и ще видя какво ще го правя, или ще купя нов или ще запуша мъркучето което казваш.По твойте думи значи ел клапана се управлява от ЕКУ-то..? Предполагам и ти си брел подобни ядове.. Мерси все пак, ще имам в предвид съвета ти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от mitrax » 28 Апр 2010, 0:03

ел клапана се управлява от ЕКУто , скапва се вакуума с вилката. Можеш да го пробваш като му закачиш маркуче и местиш виката. Като прибереш вилката и запушиш маркуча , след като пуснеш вилката , ако му е здрава мембраната вилката няма да излезе на долу , ако е не е читава - ще си излезе. :roll: дано си ме разбрал
а ако се се съмняваш в ЕЦУто и окабеляването , закачаш пробна лампа на буксата на клапана и даваш гас , на около 4000 трябва светва/изгасва лампата
Изображение
Последна промяна mitrax на 30 Апр 2010, 22:38, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от ивчо3 » 28 Апр 2010, 9:16

Клапата отваря късия път на 4760-4780 оборота. Останалото подробно е обяснено в темата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от vankatagsi » 29 Апр 2010, 21:24

След като се порових по-обстойно, свалих и разгледах цялата система от вакуми на клапата и на базата на това което казаха колегите по-горе като съвет искам да обобщя как точно действа : :http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1205&hg=11&fg=45
Цялата система от вакуми взима вакум от всмукателния колектор и го "складира" във вакумия резервоар /номер 1/, за да може да има постоянен резерв от вакум, дори и когато колата е загасена, като възвратното клапанче / номер 6/, не му позволява да се върне обратно в колектора като загасим колата. Като запалиме колата ел клапана / номер 5/ отваря притока на вакум и вакумния клапан / този най в дясно/ дърпа лостовата система на клапата, като фактически я затваря, т.е въздуха преминава през дългия път за да е по еластична колата. При достигане на над 4200об ЕКУ-то прекъсва масата на ел клапана и той затваря, т.е прекъсва притока на вакум към вакумния клапан, който мести ДИСА клапата и така под силата на пружината в клапана и тази на Диса клапата, тя се отваря и въздуха започва да минава през късия път и IS-a излита :mhihi: . Това е цялата логика на "системата". При мен проблема се оказа от клапана който мести клапата, така колата е смучела въздух през мембраната и освен че клапата е била в отворено положение се е губел и бакум от смук. колектор. Само като запуших вакума на колектора се осети разлика в ниските и средните обороти, а като сменя клапана ще е още по-добре. Приканвам колегите с коментирания двигател да обърнат внимание на тази система! Предлагам на модераторите темата да стане важна или полезна, защото според мен е най-изчерпателна от всички останали в форума и може да бъда от полза на много хора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от mihal » 11 Май 2010, 18:47

а като чуваме цъкане 2-3 сек след гасене на двигателя можем ли да съдим че всичко е ОК с клапана и цялата система?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от ивчо3 » 12 Май 2010, 9:13

mihal написа:а като чуваме цъкане 2-3 сек след гасене на двигателя можем ли да съдим че всичко е ОК с клапана и цялата система?

Цъкането няколко секунди след гасене на двигателя не е от ДИСА клапана, а от друг клапан, който отваря- затваря системата за вентилация на резервоара. Когато се пусне мотора, вакуумът придърпва една пластинка в този клапан, която затваря отвора на системата за вентилация, към смукателния колектор. След изключване на двигателя няколко секунди има остатъчен вакуум, който все още придържа пластинката. Когато налягането от двете страни се изравни, пластинката се отделя и отваря отвора. Цъкането е еднократно и се чува точно когато се чукне в пластмасовия корпус на клапана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от vankatagsi » 12 Май 2010, 10:22

Най-лесния начин да се провери правилното функциониране на клапата е като си сложиш ръката на лостовата систена под клапата и дадеш газ над 5000об. Тогава лостчето трябва да се измести напред с около 4-5см и като паднат оборотите под 4760 - да се върне обратно. След като си оправих проблема усетих усезаема разлика в ниските и средните обороти, колата става доста по-приятна за каране.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 8.03.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от kokoshkite » 18 Дек 2010, 16:27

Аз нещо не разбрах за запушването.Запушва се едно тънко маркуче ,от възвратния клапан 6 към колектора ли .Тоест номер 7 между възвратния клапан и колектора ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от vankatagsi » 18 Дек 2010, 17:22

kokoshkite написа:Аз нещо не разбрах за запушването.Запушва се едно тънко маркуче ,от възвратния клапан 6 към колектора ли .Тоест номер 7 между възвратния клапан и колектора ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45


Ако искаш да изолираш действието на клапата и тя да остане постоянно в положение за високите обороти трябва да запушиш маркучето което излиза от колектора и така елиминираш цялата система. Това има смисъл да го направиш ако ти е прецакан вакумния клапан и нямаш намерение да го сменяш, тъй като като е скъсан и от там смуче въздух и го вкарва в колекторите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 8.03.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от kokoshkite » 18 Дек 2010, 17:52

Ясно колега .Имам намерение да го сменям просто за временно решение на проблема го имах впредвид този вариант .
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от vankatagsi » 18 Дек 2010, 19:12

запуши го докато го смениш, колата ще тръгне и работи малко по добре в ниските и средни обороти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 15.09.2009
Местоположение: гр.Русе
Пол: Мъж
Кара: 318 I Touring
Мечтае да кара: Самолет

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от paco_sp » 18 Дек 2010, 19:25

а какви са симптомите ако е заминал клапана и смуче въздух,предполагам неравномерни обороти или е нещо друго. :yes:
Изображение
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: DISA клапа при М42 - Въпрос само за знаещи!

Мнение от vladi_a_i » 18 Дек 2010, 20:10

paco_sp написа:а какви са симптомите ако е заминал клапана и смуче въздух,предполагам неравномерни обороти или е нещо друго. :yes:

И мен това ме интересува..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook