Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от KUMHO » 11 Дек 2010, 15:49

Предполагам на доста от вас им е идвала мисалта ако се сложи с50 вал в блока на м50 какъв ще е ефекта.По чуждите форуми има информация за различни съчетания на карантии за постигане на ефекта б29.
Та днеска като си стоях и почивах започнах да си смятам еитъка грубо да видя аджаба какво ша излезе.
Поне на хартия нещата и в главата ми изглеждат тъка (може да има някъде грешки в сметките или размерите ама нали за това е темата,да се обсъдят възможностите)
Сток м50 без ванос:ход на вала е 75мм,биела 135мм,бутало 38.2 (от центъра на ботален болт бо горният край на буталото)
Хода на вала на с50 е 85.8мм или 10.8 повече от м50.Ако оставим нещата тъка,буталото ще слезе с 5.4мм надолу и ще изкочи с още толкова нагоре,което е невъзможно (ша има голяма каша от клапани и глави) :mhihi:
За да си дойде на мястото може да се сложи бутало от м50 ванос което е 32.55мм или с 5.65мм по ниско и да се получи 0.25мм недоход.Тук мога да помоля някои да сметме СС колко ще излезе ( по мой сметки около 10.5,но и аз не си вярвам и мисля че бъркам някъде)
Друг вариант който ми щукна е ако се сложат бутала от ис като се запазят другите ( вал 85.8 и биели 135мм ).Буталото от ис е 31.66 или 6.55 по ниско от м50 (без ванос) и да се получи недоход 1.15мм.Пак ако може да се сметне степента каква ще дойде.
Някъде из нета четох за подобен проект и 215-230 к.с. като резолтат.

П.С. Не сам почнал да е правя тая конверсия,просто да си поговорим по темата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 369
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '13 530D F07

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от izzzo » 11 Дек 2010, 20:30

ето ти едно удобно калкулаторче, да си смяташ степента:Цък

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от slavianko » 11 Дек 2010, 22:27

С това калкулаторче май ми беше по трудно да си сметна степента докато преведа всичко отколкото като си смятах степента на моя мотор по старомодният начин с молив и хартия :mhihi: :mhihi:

Отностно темата искам да питам колегата за къв ... е тая конверсия като най лесният вариянт е с вал от 2.8 примерно. Вярно че са 100 кубика по малко но ще е и в пъти по евтино бързо и възможно за изпълнение. А и да се намери само вал от М3 мисля че граничи с научна фантастика. Или ако изобщо се намери в което дълбоко се съмнявам то той ще струва цяло състояние.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от KUMHO » 12 Дек 2010, 10:22

аз за това я пуснах темата,да се видят + и - и да е полезна в крайна сметка. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Sliven, Burgas
Пол: Мъж
Кара: e36 316i,e30 328i

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от VisualErection » 14 Дек 2010, 20:33

С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.


От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от Alexbmw » 15 Дек 2010, 14:00

VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.


От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.

На ИС-а буталата са 84мм ;)
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от Soul_Fly » 15 Дек 2010, 15:29

Alexbmw написа:
VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.


От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.

На ИС-а буталата са 84мм ;)

:mhihi: а на ИС-а М44 буталата са 85мм :winky:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... t_pistons/

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от Alexbmw » 15 Дек 2010, 17:22

Soul_Fly написа:
Alexbmw написа:
VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.


От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.

На ИС-а буталата са 84мм ;)

:mhihi: а на ИС-а М44 буталата са 85мм :winky:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... t_pistons/


Аз да се защитя, че не е уточнено за кой мотор става въпрос :mhihi: :mhihi:
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от KUMHO » 15 Дек 2010, 17:33

VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.


От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.



напиши по подробно как изчисли че ще стърчат.поне да видим ако аз бъркам със сметките то къде.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Sliven, Burgas
Пол: Мъж
Кара: e36 316i,e30 328i

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от VisualErection » 15 Дек 2010, 22:34

Ако сметнеш степента с б25 ванос бутала ще старчат 1.2мм над блока което прави 14+:1

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Sliven, Burgas
Пол: Мъж
Кара: e36 316i,e30 328i

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от VisualErection » 15 Дек 2010, 23:00

Също така ти смяташ спрямо твоя 2.5 без ванос на които буталата са над бока около 1 мм.

СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
Това може да помогне: http://www.youtube.com/watch?v=p-vPrLPk_jw

Така че като убеличиш обема на 2.9 и буталата стоят на същото място като на твоя 2.5 които е 10.5 сгъстяване на б29 ще е доста по голяма.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от shopaza » 15 Дек 2010, 23:38

аз съм чувал че слагали и ТДС-ов вал на М52Б28 и некви биели и бутала ма пусто само това знам.........
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от slavianko » 17 Дек 2010, 22:16

Soul_Fly написа::mhihi: а на ИС-а М44 буталата са 85мм :winky:
Ок. Ясно че си прочел къв е диаметъра на М44 буталата но кой има в предвид за бутала от М44 ??? И баба ми знае че са кекави и естественно че няма да има в предвид такива. Отделно че говорим за бутала които ще станат без стъргане каквито са М42-ковите. Истинските бутала са в М42 ис. Та в тоя ред на мисли това мнение беше малко извън темата /типично в твой стил/ :winky:
VisualErection написа:Също така ти смяташ спрямо твоя 2.5 без ванос на които буталата са над бока около 1 мм.

СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
Това може да помогне: http://www.youtube.com/watch?v=p-vPrLPk_jw

Така че като убеличиш обема на 2.9 и буталата стоят на същото място като на твоя 2.5 които е 10.5 сгъстяване на б29 ще е доста по голяма.
:yes: Ето на това което е написал колегата много хора не обръщат внимание и е всеобща грешка а е доста важно да се взема в предвид ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от vankatagsi » 17 Дек 2010, 23:12

Не се имам за голям разбирач, но за тия пари които ще хвърлиш за да спечелиш едни 20-30кс, по добре вземи два вала Шрик/ Кент камс, или някакви други перформанс валове и тази мощност ще я постигнеш, макар и по-нагоре в оборотите, а да не говориме че ядовете и работата ще е мнооого по малко. Сега ясно че и като го направиш 2.9 пак непречи да се сдобиеш с тях, но всичко опира до средства , а на нещата които си изброил стойността идва колкото на с50. Иначе успех с начинанието с интерес ще следя темата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор

Мнение от Soul_Fly » 17 Дек 2010, 23:18

VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.

Славянко пак ли ще питаш кой говори за м44 85мм бутала или вече го видя :dummy:

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook