Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Модератор: bum_bum
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Предполагам на доста от вас им е идвала мисалта ако се сложи с50 вал в блока на м50 какъв ще е ефекта.По чуждите форуми има информация за различни съчетания на карантии за постигане на ефекта б29.
Та днеска като си стоях и почивах започнах да си смятам еитъка грубо да видя аджаба какво ша излезе.
Поне на хартия нещата и в главата ми изглеждат тъка (може да има някъде грешки в сметките или размерите ама нали за това е темата,да се обсъдят възможностите)
Сток м50 без ванос:ход на вала е 75мм,биела 135мм,бутало 38.2 (от центъра на ботален болт бо горният край на буталото)
Хода на вала на с50 е 85.8мм или 10.8 повече от м50.Ако оставим нещата тъка,буталото ще слезе с 5.4мм надолу и ще изкочи с още толкова нагоре,което е невъзможно (ша има голяма каша от клапани и глави)
За да си дойде на мястото може да се сложи бутало от м50 ванос което е 32.55мм или с 5.65мм по ниско и да се получи 0.25мм недоход.Тук мога да помоля някои да сметме СС колко ще излезе ( по мой сметки около 10.5,но и аз не си вярвам и мисля че бъркам някъде)
Друг вариант който ми щукна е ако се сложат бутала от ис като се запазят другите ( вал 85.8 и биели 135мм ).Буталото от ис е 31.66 или 6.55 по ниско от м50 (без ванос) и да се получи недоход 1.15мм.Пак ако може да се сметне степента каква ще дойде.
Някъде из нета четох за подобен проект и 215-230 к.с. като резолтат.
П.С. Не сам почнал да е правя тая конверсия,просто да си поговорим по темата
Та днеска като си стоях и почивах започнах да си смятам еитъка грубо да видя аджаба какво ша излезе.
Поне на хартия нещата и в главата ми изглеждат тъка (може да има някъде грешки в сметките или размерите ама нали за това е темата,да се обсъдят възможностите)
Сток м50 без ванос:ход на вала е 75мм,биела 135мм,бутало 38.2 (от центъра на ботален болт бо горният край на буталото)
Хода на вала на с50 е 85.8мм или 10.8 повече от м50.Ако оставим нещата тъка,буталото ще слезе с 5.4мм надолу и ще изкочи с още толкова нагоре,което е невъзможно (ша има голяма каша от клапани и глави)

За да си дойде на мястото може да се сложи бутало от м50 ванос което е 32.55мм или с 5.65мм по ниско и да се получи 0.25мм недоход.Тук мога да помоля някои да сметме СС колко ще излезе ( по мой сметки около 10.5,но и аз не си вярвам и мисля че бъркам някъде)
Друг вариант който ми щукна е ако се сложат бутала от ис като се запазят другите ( вал 85.8 и биели 135мм ).Буталото от ис е 31.66 или 6.55 по ниско от м50 (без ванос) и да се получи недоход 1.15мм.Пак ако може да се сметне степента каква ще дойде.
Някъде из нета четох за подобен проект и 215-230 к.с. като резолтат.
П.С. Не сам почнал да е правя тая конверсия,просто да си поговорим по темата
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
ето ти едно удобно калкулаторче, да си смяташ степента:Цък
- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
С това калкулаторче май ми беше по трудно да си сметна степента докато преведа всичко отколкото като си смятах степента на моя мотор по старомодният начин с молив и хартия
Отностно темата искам да питам колегата за къв ... е тая конверсия като най лесният вариянт е с вал от 2.8 примерно. Вярно че са 100 кубика по малко но ще е и в пъти по евтино бързо и възможно за изпълнение. А и да се намери само вал от М3 мисля че граничи с научна фантастика. Или ако изобщо се намери в което дълбоко се съмнявам то той ще струва цяло състояние.


Отностно темата искам да питам колегата за къв ... е тая конверсия като най лесният вариянт е с вал от 2.8 примерно. Вярно че са 100 кубика по малко но ще е и в пъти по евтино бързо и възможно за изпълнение. А и да се намери само вал от М3 мисля че граничи с научна фантастика. Или ако изобщо се намери в което дълбоко се съмнявам то той ще струва цяло състояние.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
аз за това я пуснах темата,да се видят + и - и да е полезна в крайна сметка. 

- VisualErection
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Sliven, Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: e36 316i,e30 328i
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.
От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.
От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.
- Alexbmw
- Кукуригуууу
-
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.
От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.
На ИС-а буталата са 84мм

Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Alexbmw написа:VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.
От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.
На ИС-а буталата са 84мм


http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... t_pistons/
- Alexbmw
- Кукуригуууу
-
- Мнения: 1377
- Регистриран на: 21.07.2005
- Местоположение: София Дружба Сити
- Пол: Мъж
- Кара: Луда Баба Яга
- Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Soul_Fly написа:Alexbmw написа:VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.
От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.
На ИС-а буталата са 84мм
а на ИС-а М44 буталата са 85мм
![]()
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... t_pistons/
Аз да се защитя, че не е уточнено за кой мотор става въпрос


- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.
От тоя вариянт с вал от с50 няма да спечелиш много и цената е голяма. Ако си готов да вложиш толкова пари по добре потърси вал от м54б30 тои е с ход 89.5 или от американското m3 също така и м57б30 дизелов вал но се преправя предната част но незнам как точно. И така ще стане 2975.93cc с 84мм бутала.
напиши по подробно как изчисли че ще стърчат.поне да видим ако аз бъркам със сметките то къде.
- VisualErection
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Sliven, Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: e36 316i,e30 328i
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Ако сметнеш степента с б25 ванос бутала ще старчат 1.2мм над блока което прави 14+:1
- VisualErection
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: Sliven, Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: e36 316i,e30 328i
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Също така ти смяташ спрямо твоя 2.5 без ванос на които буталата са над бока около 1 мм.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
Това може да помогне: http://www.youtube.com/watch?v=p-vPrLPk_jw
Така че като убеличиш обема на 2.9 и буталата стоят на същото място като на твоя 2.5 които е 10.5 сгъстяване на б29 ще е доста по голяма.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
Това може да помогне: http://www.youtube.com/watch?v=p-vPrLPk_jw
Така че като убеличиш обема на 2.9 и буталата стоят на същото място като на твоя 2.5 които е 10.5 сгъстяване на б29 ще е доста по голяма.
- shopaza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 504
- Регистриран на: 18.08.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
аз съм чувал че слагали и ТДС-ов вал на М52Б28 и некви биели и бутала ма пусто само това знам.........

- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Ок. Ясно че си прочел къв е диаметъра на М44 буталата но кой има в предвид за бутала от М44 ??? И баба ми знае че са кекави и естественно че няма да има в предвид такива. Отделно че говорим за бутала които ще станат без стъргане каквито са М42-ковите. Истинските бутала са в М42 ис. Та в тоя ред на мисли това мнение беше малко извън темата /типично в твой стил/Soul_Fly написа::mhihi: а на ИС-а М44 буталата са 85мм![]()

VisualErection написа:Също така ти смяташ спрямо твоя 2.5 без ванос на които буталата са над бока около 1 мм.
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
Това може да помогне: http://www.youtube.com/watch?v=p-vPrLPk_jw
Така че като убеличиш обема на 2.9 и буталата стоят на същото място като на твоя 2.5 които е 10.5 сгъстяване на б29 ще е доста по голяма.


oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
Не се имам за голям разбирач, но за тия пари които ще хвърлиш за да спечелиш едни 20-30кс, по добре вземи два вала Шрик/ Кент камс, или някакви други перформанс валове и тази мощност ще я постигнеш, макар и по-нагоре в оборотите, а да не говориме че ядовете и работата ще е мнооого по малко. Сега ясно че и като го направиш 2.9 пак непречи да се сдобиеш с тях, но всичко опира до средства , а на нещата които си изброил стойността идва колкото на с50. Иначе успех с начинанието с интерес ще следя темата.
Re: Конверсия б25 към б29 - тема за разговор
VisualErection написа:С бутало от м50 б25 ванос ще стърчи над блока не става. С ис бутала 85mm ще стане но иска стъргане.
Славянко пак ли ще питаш кой говори за м44 85мм бутала или вече го видя

28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани