Въпрос за M30B32

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 21 Юни 2010, 13:48

и аз си мисля, че всеки елемент би трябвало да е балансиран сам за себе си :P , ама знае ли човек... това, че олекотените маховици летят, дали не идва точно защото след олекотяването не балансират маховика?
добре де, ама датчика каква роля има? освен да мери нивото на маслото, друго не ми идва на акъл
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1296
Регистриран на: 14.09.2006
Местоположение: София, ул. Гурко 16

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от Louis » 21 Юни 2010, 13:50

Щом имаш от друг м30 маховик не би трябвало да има проблем.
Датчика, въпреки че май не е точно датчик, защото в реалоема илиза "levelling switch", което е нещо като регулатор ли де да знам. Или просто мери налягането.

Поздрави. :)
Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 21 Юни 2010, 14:02

Louis написа:Щом имаш от друг м30 маховик не би трябвало да има проблем.
Датчика, въпреки че май не е точно датчик, защото в реалоема илиза "levelling switch", което е нещо като регулатор ли де да знам. Или просто мери налягането.

Поздрави. :)

:D начина и мястото на монтажа не ми приличат да мери налягане,ама? левълинг суитч :dunno: ключ на нивото? регулатор...на нивото, ама в какво се изразява легулирането? брей, никой ли не разколачвал такова чудо :mrgreen:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от cod-cdbp » 21 Юни 2010, 14:12

akula написа:
Louis написа:Щом имаш от друг м30 маховик не би трябвало да има проблем.
Датчика, въпреки че май не е точно датчик, защото в реалоема илиза "levelling switch", което е нещо като регулатор ли де да знам. Или просто мери налягането.

Поздрави. :)

:D начина и мястото на монтажа не ми приличат да мери налягане,ама? левълинг суитч :dunno: ключ на нивото? регулатор...на нивото, ама в какво се изразява легулирането? брей, никой ли не разколачвал такова чудо :mrgreen:


Простичко - като е достатъчно нивото = включ и не свети ламбата
като не е достатъчно = изключ и те предупреждава за ниско ниво. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Стана ли ти ясно за какво е ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 21 Юни 2010, 14:42

_65536_kb_sec_ написа:
akula написа:
Louis написа:
Простичко - като е достатъчно нивото = включ и не свети ламбата
като не е достатъчно = изключ и те предупреждава за ниско ниво. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Стана ли ти ясно за какво е ;)

еми точно де, датчик за нивото :lol: ама коя ламба свети, "чайника", т.е.масльонката или по-вероятно някоя допълнителна?

ПП жена ми вика на лампата на маслото "лампата на аладин" :banghead:
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от DEMIURGE » 21 Юни 2010, 16:54

Относно балансирането:
Без съмнение първо се прави баланс на всеки един чарк поотделно, след което се прави динамичен баланс на цялата система в сглобен вид. Това важи и за други системи, като например - кардана. Иначе коляновият вал се балансира сам за себе си, и маховика и шайбите и демпфера отпред (забравих и съединителя, и то става една...). После - би трябвало всичко това да се сглоби и !!! и да се добавят биелите и буталата, защото и те взимат участие в системата - и тогава вече се прави крайния баланс (защо ли иначе ще си играят да подбират бутала в еднаква теглова група с минимални разлики, даже това се бележи понякога на челата на буталата).
Иначе, самият аз съм сменял маховици от един двигател и съм ги принаждал към други валове без балансиране - и нещата стават, стига да не се гонят извънземни обороти. Що се касае до олекотените маховици, както и съединители - ами става, ама пак в този ред на мисли - кой и дали някой променя баланса и от другата страна на коляновия вал - откъм шайбите или това се брои за ненужно или прекалено "висш пилотаж" ?!?
Относно датчика на картера - без двоумене - нивото на маслото. В този дивайс няма нищо извънземно и го слагат на М30 още от е23 и е28.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от akula » 22 Юни 2010, 16:55

DEMIURGE написа:защо ли иначе ще си играят да подбират бутала в еднаква теглова група с минимални разлики, даже това се бележи понякога на челата на буталата).
Иначе, самият аз съм сменял маховици от един двигател и съм ги принаждал към други валове без балансиране - и нещата стават, стига да не се гонят извънземни обороти.

тъй, тъй, допуска за биелите на М30 по памет е 4гр. за основното тяло и 3гр за петата :shock: хич не е много. масово по сервизите сменят биели и бутала от различни комплекти без да мерят маси и допуски, на принципа- "ако пасне е добре"
за маховика- ще го слагам така като му дойде времето, пък няма да махам ограничителя на оборотите (което ми се струва много тъпо, ама много хора го правят) и аз мисля , че не би трябвало да е проблем, ама все пак да се допитам, мерси.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от DEMIURGE » 22 Юни 2010, 20:08

За оборотите - приемлив е вариантът да се вдигне прага на 7100 - така го правят по повечето тунинг чипове за М30, повече или без праг - вероятно без балансиране и по-специални движещи се елементи, включая биели и кобилици - може и да стане беля. И МНОГО И ОБИЛНО МАЗАНЕ - от което главите на М30 определено имат нужда.
Иначе хората си сменят и маховиците и съединителите - и оцеляват, стига да не са екстремисти. В повечето случаи, да не кажа при всички, никой не си играе да прави пълен динамичен баланс, като по учебник - затова - май просто си чешем езиците - да има за какво да приказваме. При такива смени при първоначално запалване е желателно да не се пържи двигателя и дано всичко останало му е добре и работи прекрасно на празен ход - тогава може да се получи някаква представа само за сериозен дисбаланс - тогава двигателят ще се тресе (при определени обороти, както и при кратни в горна посока - следвайки теорията на резонансите). Имали такова нещо - след известно време нещо може да се счупи или разхвърчи...
Но както казах по горе - може да тресе и от друго - тогава става трудно и неприятно за диагностициране - човек трябва да има достъп до апаратура, която хваща и локализира "чуканията" по определени параметри. За нашите условия звучи нереалистично...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от liort » 03 Дек 2010, 23:57

След толкова време , дилемата приключи със закупуването на М30Б35 от последна генерация. Малко късно се сетих да пиша, но все пак има развитие , много съм доволен за сега от двигателя .
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от gecata73 » 05 Дек 2010, 9:57

много добър избор и се замислям да си направим клуб Резервоарен водовъртеж :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от cod-cdbp » 07 Дек 2010, 19:54

gecata73 написа:много добър избор и се замислям да си направим клуб Резервоарен водовъртеж :yes:


Е до кога ще ви чакам в клуба :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 15.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 318is coupe

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от pvatanasov » 23 Фев 2011, 17:08

Колега liort има ли някакво развитие по темата с двигателя? Започна ли да му правиш rebuild? Ще се радвам ако напишеш нещо по въпроса :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 476
Регистриран на: 8.06.2006
Пол: Мъж

Re: Въпрос за M30B32

Мнение от gecata73 » 24 Фев 2011, 17:10

има развитие но виж в е30 подфорум там има няколко теми

Предишна

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook