Въпрос за M30B32
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
и аз си мисля, че всеки елемент би трябвало да е балансиран сам за себе си
, ама знае ли човек... това, че олекотените маховици летят, дали не идва точно защото след олекотяването не балансират маховика?
добре де, ама датчика каква роля има? освен да мери нивото на маслото, друго не ми идва на акъл

добре де, ама датчика каква роля има? освен да мери нивото на маслото, друго не ми идва на акъл
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Въпрос за M30B32
Щом имаш от друг м30 маховик не би трябвало да има проблем.
Датчика, въпреки че май не е точно датчик, защото в реалоема илиза "levelling switch", което е нещо като регулатор ли де да знам. Или просто мери налягането.
Поздрави.
Датчика, въпреки че май не е точно датчик, защото в реалоема илиза "levelling switch", което е нещо като регулатор ли де да знам. Или просто мери налягането.
Поздрави.

Упомена!Одере!Сдържам!Учуден! ВанОс! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс



- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
Louis написа:Щом имаш от друг м30 маховик не би трябвало да има проблем.
Датчика, въпреки че май не е точно датчик, защото в реалоема илиза "levelling switch", което е нещо като регулатор ли де да знам. Или просто мери налягането.
Поздрави.



-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за M30B32
akula написа:Louis написа:Щом имаш от друг м30 маховик не би трябвало да има проблем.
Датчика, въпреки че май не е точно датчик, защото в реалоема илиза "levelling switch", което е нещо като регулатор ли де да знам. Или просто мери налягането.
Поздрави.
начина и мястото на монтажа не ми приличат да мери налягане,ама? левълинг суитч
ключ на нивото? регулатор...на нивото, ама в какво се изразява легулирането? брей, никой ли не разколачвал такова чудо
Простичко - като е достатъчно нивото = включ и не свети ламбата
като не е достатъчно = изключ и те предупреждава за ниско ниво.



Стана ли ти ясно за какво е


- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
_65536_kb_sec_ написа:akula написа:Louis написа:
Простичко - като е достатъчно нивото = включ и не свети ламбата
като не е достатъчно = изключ и те предупреждава за ниско ниво.![]()
![]()
Стана ли ти ясно за какво е
еми точно де, датчик за нивото

ПП жена ми вика на лампата на маслото "лампата на аладин"

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Въпрос за M30B32
Относно балансирането:
Без съмнение първо се прави баланс на всеки един чарк поотделно, след което се прави динамичен баланс на цялата система в сглобен вид. Това важи и за други системи, като например - кардана. Иначе коляновият вал се балансира сам за себе си, и маховика и шайбите и демпфера отпред (забравих и съединителя, и то става една...). После - би трябвало всичко това да се сглоби и !!! и да се добавят биелите и буталата, защото и те взимат участие в системата - и тогава вече се прави крайния баланс (защо ли иначе ще си играят да подбират бутала в еднаква теглова група с минимални разлики, даже това се бележи понякога на челата на буталата).
Иначе, самият аз съм сменял маховици от един двигател и съм ги принаждал към други валове без балансиране - и нещата стават, стига да не се гонят извънземни обороти. Що се касае до олекотените маховици, както и съединители - ами става, ама пак в този ред на мисли - кой и дали някой променя баланса и от другата страна на коляновия вал - откъм шайбите или това се брои за ненужно или прекалено "висш пилотаж" ?!?
Относно датчика на картера - без двоумене - нивото на маслото. В този дивайс няма нищо извънземно и го слагат на М30 още от е23 и е28.
Без съмнение първо се прави баланс на всеки един чарк поотделно, след което се прави динамичен баланс на цялата система в сглобен вид. Това важи и за други системи, като например - кардана. Иначе коляновият вал се балансира сам за себе си, и маховика и шайбите и демпфера отпред (забравих и съединителя, и то става една...). После - би трябвало всичко това да се сглоби и !!! и да се добавят биелите и буталата, защото и те взимат участие в системата - и тогава вече се прави крайния баланс (защо ли иначе ще си играят да подбират бутала в еднаква теглова група с минимални разлики, даже това се бележи понякога на челата на буталата).
Иначе, самият аз съм сменял маховици от един двигател и съм ги принаждал към други валове без балансиране - и нещата стават, стига да не се гонят извънземни обороти. Що се касае до олекотените маховици, както и съединители - ами става, ама пак в този ред на мисли - кой и дали някой променя баланса и от другата страна на коляновия вал - откъм шайбите или това се брои за ненужно или прекалено "висш пилотаж" ?!?
Относно датчика на картера - без двоумене - нивото на маслото. В този дивайс няма нищо извънземно и го слагат на М30 още от е23 и е28.
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Въпрос за M30B32
DEMIURGE написа:защо ли иначе ще си играят да подбират бутала в еднаква теглова група с минимални разлики, даже това се бележи понякога на челата на буталата).
Иначе, самият аз съм сменял маховици от един двигател и съм ги принаждал към други валове без балансиране - и нещата стават, стига да не се гонят извънземни обороти.
тъй, тъй, допуска за биелите на М30 по памет е 4гр. за основното тяло и 3гр за петата

за маховика- ще го слагам така като му дойде времето, пък няма да махам ограничителя на оборотите (което ми се струва много тъпо, ама много хора го правят) и аз мисля , че не би трябвало да е проблем, ама все пак да се допитам, мерси.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
Re: Въпрос за M30B32
За оборотите - приемлив е вариантът да се вдигне прага на 7100 - така го правят по повечето тунинг чипове за М30, повече или без праг - вероятно без балансиране и по-специални движещи се елементи, включая биели и кобилици - може и да стане беля. И МНОГО И ОБИЛНО МАЗАНЕ - от което главите на М30 определено имат нужда.
Иначе хората си сменят и маховиците и съединителите - и оцеляват, стига да не са екстремисти. В повечето случаи, да не кажа при всички, никой не си играе да прави пълен динамичен баланс, като по учебник - затова - май просто си чешем езиците - да има за какво да приказваме. При такива смени при първоначално запалване е желателно да не се пържи двигателя и дано всичко останало му е добре и работи прекрасно на празен ход - тогава може да се получи някаква представа само за сериозен дисбаланс - тогава двигателят ще се тресе (при определени обороти, както и при кратни в горна посока - следвайки теорията на резонансите). Имали такова нещо - след известно време нещо може да се счупи или разхвърчи...
Но както казах по горе - може да тресе и от друго - тогава става трудно и неприятно за диагностициране - човек трябва да има достъп до апаратура, която хваща и локализира "чуканията" по определени параметри. За нашите условия звучи нереалистично...
Иначе хората си сменят и маховиците и съединителите - и оцеляват, стига да не са екстремисти. В повечето случаи, да не кажа при всички, никой не си играе да прави пълен динамичен баланс, като по учебник - затова - май просто си чешем езиците - да има за какво да приказваме. При такива смени при първоначално запалване е желателно да не се пържи двигателя и дано всичко останало му е добре и работи прекрасно на празен ход - тогава може да се получи някаква представа само за сериозен дисбаланс - тогава двигателят ще се тресе (при определени обороти, както и при кратни в горна посока - следвайки теорията на резонансите). Имали такова нещо - след известно време нещо може да се счупи или разхвърчи...
Но както казах по горе - може да тресе и от друго - тогава става трудно и неприятно за диагностициране - човек трябва да има достъп до апаратура, която хваща и локализира "чуканията" по определени параметри. За нашите условия звучи нереалистично...
- liort
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: 3.01.2005
- Местоположение: на СЕЛО
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
- Мечтае да кара: E30 кабрио с V8
Re: Въпрос за M30B32
След толкова време , дилемата приключи със закупуването на М30Б35 от последна генерация. Малко късно се сетих да пиша, но все пак има развитие , много съм доволен за сега от двигателя .
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Въпрос за M30B32
gecata73 написа:много добър избор и се замислям да си направим клуб Резервоарен водовъртеж
Е до кога ще ви чакам в клуба




- pvatanasov
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 15.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318is coupe
Re: Въпрос за M30B32
Колега liort има ли някакво развитие по темата с двигателя? Започна ли да му правиш rebuild? Ще се радвам ако напишеш нещо по въпроса 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани