Глава или Водна помпа

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Глава или Водна помпа

Мнение от Superexstatic » 02 Дек 2010, 21:55

Случката е следната: карам нормално, градско в София, без селяния като в един момент се чува пук и дим от капака.. поглеждам температурата вдига се - гаса, авариики, отварам - пластмасовата тръбичка на радиатора избушена съответно виси маркуча на охлаждането.. ок нов радиатор. Закърпих положението за да я закарам до сервиза и налях течност. Направи ми впечатление, че докато взема 2-3-те км тръгна да загрява на 2 пъти, но го отдавам на това, че не обезвъздуших. Температурата не е минавала 1-вата чертичка в дясно. Сложихме нов радиатор, проблема е че след обезвъздушаване явно влиза въздух от някаде и течността завира. Перката не се включва, а радиатора остава студен. Явно не върти водата?

Притеснява ме нещо, което каза майстора, а то е че когато системата изхвърли водата и влезе в нея малко въздух реално нема как датчика да установи истинската температура, защото той я измерва от водата. Прав ли е?

БМВ-то е е36 М43Б18
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от vladi_a_i » 02 Дек 2010, 22:04

Значи хващал съм датчик в ръка и отчита веднага,пускам го спира да отчита,слагам го в сняг и пак отчита-говора за тем. датчик та и твоя е така за водата-майстора не те лъже.Щом радиатора е студен и от горната страна значи помпата не върти и от там кипва.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от vladi_a_i » 02 Дек 2010, 22:07

Свалете ремъците и завъртете помпата на ръка,отвори капачката на радиатора и слушайте и гледайде дали водата балбуче или минава през казанчето разширителното.Ако няма никакви признаци е дала фира.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: коларовград
Пол: Мъж
Кара: BMW отново серия 3 бенз
Мечтае да кара: волска каручка
Детайли за колата: събира много и малко, според повода

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от daka1972 » 02 Дек 2010, 22:12

ако е дала фира може и парно да няма

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от Superexstatic » 02 Дек 2010, 22:41

Парно съм почти сигурен, че има. Колата работи на място без да загрява, но водата в казанчето завира и започва да дими и дори и след няколко обезвъздушавания продължава да има въздух.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от vladi_a_i » 02 Дек 2010, 22:48

Намирисва на термостат,освен да е зацепил на малкия кръг и така да се получава.Като пипате докато кипи ,голямия кръг студен ли е..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530xd F11 individual

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от tekabg » 02 Дек 2010, 22:59

И на мен на зациклил термостат ми прилича това.Щом радиатора е студен и има парно значи водата циркулира само в малкия кръг.Но при положение че си ходил на майстор той би трябвало да го е видял това.Ако ще си я правиш ти сваляй термостата и го слагай в тенджерата да го вариш и да видиш дали ще отвори.За да знаеш какво да правиш.

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от LiTtLeRoCk » 02 Дек 2010, 23:11

tekabg написа:И на мен на зациклил термостат ми прилича това.Щом радиатора е студен и има парно значи водата циркулира само в малкия кръг.Но при положение че си ходил на майстор той би трябвало да го е видял това.Ако ще си я правиш ти сваляй термостата и го слагай в тенджерата да го вариш и да видиш дали ще отвори.За да знаеш какво да правиш.

Абе имал съм случай в тенджерата отваря на колата не,затова най добре го смени,няма да ти навреди.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от Superexstatic » 02 Дек 2010, 23:21

А какви са признаците на изпечена глава?
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от vladi_a_i » 02 Дек 2010, 23:26

Superexstatic написа:А какви са признаците на изпечена глава?

Не е толкова лесно дори и една черта да си достигнал след средата та да я изпечеш..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 545
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: G30

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от flober » 02 Дек 2010, 23:32

LiTtLeRoCk написа:
tekabg написа:И на мен на зациклил термостат ми прилича това.Щом радиатора е студен и има парно значи водата циркулира само в малкия кръг.Но при положение че си ходил на майстор той би трябвало да го е видял това.Ако ще си я правиш ти сваляй термостата и го слагай в тенджерата да го вариш и да видиш дали ще отвори.За да знаеш какво да правиш.

Абе имал съм случай в тенджерата отваря на колата не,затова най добре го смени,няма да ти навреди.



свариш ли термостат в тенджера го отпиши. В системата има налягане и няма общо с тенджера освен ако не е под "налягане " А за проблема на колегата мисля ,че трябва да смени термостата щом радиатора остава студен доколкото разбрах.признаци за глава са твърди мъркучи,вкарва компресия при охл.течност,смесване на масло и антефриз или го изкарва през ауспуха ,и др.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 9.04.2009
Местоположение: коларовград
Пол: Мъж
Кара: BMW отново серия 3 бенз
Мечтае да кара: волска каручка
Детайли за колата: събира много и малко, според повода

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от daka1972 » 02 Дек 2010, 23:54

почти сигурен, че има
не е същото като да има на 100 % парно :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от shengi » 03 Дек 2010, 0:13

Термостат махни го и покарай 2-3км но обезвъздуши преди това.Ако всичко е наред отивай и слагай хубав термостат и си свиркай.Щом имаш парно значи има циркулация на антифриз през радиаторчето - следователно помпата върти - но има и друга тънкост, че може да се е откършило витлото и да върти но не достатъчно да циркулира колкото е небходимо.Според мен най добре водна помпа и термостат и едно хубаво обездушаване за да ти е мирна главата.За твое успокоение първия ден като си взех колата е била с спукан радиатор и отиде в червената зона така около 500м че бях на кръстовище и неопитен :mhihi: и си карам сега още без да съм бутал.Водната помпа гледай да е хубава с метална турбинка и термостата да е хубав.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от ~Мишо~ » 03 Дек 2010, 0:30

Аз па си мисля че е спукана глава/гарнитура,надува ти системата и за това ти се е пръснал щуцера на радиатора... ако е блокирал термостата щеше да иде в червеното много бързо,а ти казваш че не е... :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от Superexstatic » 03 Дек 2010, 0:45

Термостата е на 2 седмици, а ако приемем, че е блокирал възможно ли e с него колата да не загрява при работа на място?
Последна промяна Superexstatic на 03 Дек 2010, 1:19, променена общо 1 път
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook